Luotettava automyyjäni ( tämä ei ole vitsi..) kertoi Octavian faceliftin tulevan ensi keväänä. Asiasta on keskustelua myös www.ultimatevw.com-sivustolla. Käypä siellä. Uudistettavaan Octaviaan tulee yhtenä vaihtoehtona ainakin 1.4 TSI-moottori.
Esiteltäneen ensi kuun alussa (oliko se Pariisin?) autonäyttelyssä. Ensi vuoden alussa tullevat myyntiin. Muutoksia tulee etu- sekä takavaloihin ja etumaskiin.
Sisäpuolelta ilmeisesti ainakin ohjauspyörään tulee muutoksia. Moottorit pysyvät muuten samoina mutta 1.6 bensa muuttunee 1.4 TSI:ksi.
Minulle autokauppias kertoi, että viikosta 45 alkaen on tuotannossa kevyesti faceliftattuje vm 2009 Octavioita. Ulkonäkön tulee pieniä muutoksia. RS-malli pysyy ennallaan..
Eipä tullut yllätyksenä, että Ocu muuttuu Superbin näköiseksi Paremmalta Ocu silti näyttää kuin isoveljensä ja on sisältä vaalealla sisustuksella oikein tyylikäs ellei susirumaa rattia huomioida. Sisäilmeen laadukkuus alkaa olla lähellä VW:n tasoa. Mielenkiintoista nähdä laajeneeko jo nyt runsas perusvarustevalikoima entisestään ja onko melutasoon tehty muutoksia.
Uudella 1.4TSI koneella tulee olemaan kovanluokan vaihtoehto luokassaan ellei hinnat karkaa korkeiksi.
AutoBildin tänään julkaistussa numerossa (3.10.-08), oli skuupissa Skoda Octavia facelift.Outoa vaan, että siinä ei ollut Skodan julkaisemaa keulailmettä vaan Superbista kopioitu etuosa.Hyvä, että Octaviasta tuli juuri tuon näköinen, ettei tulevasta Skodan tila-autosta (, joka perustuu VW Touraniin), tulisi liikaa muusta mallistosta poikkeava.Onko muuten kellään tietoa tulevasta tilamallista, joillakin sivuilla siitä povataan nimeltään Skoda Minivania ja, että Roomsterista tulisi Skoda Microvan?
HTL: "Joitain poimittuja havaintoja ovat mmm. päiväajovalot nyt sumareiden umpiossa, Bi-xenonit, 1,4TSI, 7-vaihteinen DSG, Uusi climatronic, radio.
Kylkilistat auton väriset, puskurit myös kokonaan korin väriset, combissa hopean väriset kattokiskot, uusia värejä, jne..."
Toivottavasti ajoasennolle ja takapenkille tehdään myös jotain. Varusteita ja listoja on kyllä helppo ruuvata autoon lisää ja kehua, kuinka malli on uudistunut. Kävin kokeilemassa Skodaa, koska hiljattain bongasin sen kiinnostavaksi malliksi. Niin huonosti itselleni istuvassa autossa en muista pitkään aikaan olleeni. Samoin tavaratila, vaikka iso onkin, on epäkäytännöllinen ison kynnyksen takia. Lisäksi penkki kaadettuna ei saa tasaista pohjaa. Ihme, että on yksi myydyimpiä malleja, koska hinnatkaan ei enää ole muita edullisempia.
Kalle Kehveli: "Uudella 1.4TSI koneella tulee olemaan kovanluokan vaihtoehto luokassaan ellei hinnat karkaa korkeiksi."
Golf vei tm testissä 10/08 6,6 l/100 km maantieajossa. Minusta se ei ole mikään erikoisen hyvä saavutus, ihan tavanomainen mielummin. Mikä tuon 1,4 tsi (90 kW) koneen niin erinomaiseksi tekee? Kaksoisahdettu onkin sitten eri juttu.
Olipas erikoinen kommentti ajoasennosta herbertillä. Ainakin sportin penkit ja ajoasento ovat olleet parhaat mitä vastaan on tullut. Ja koeajettuja autoja on paljon. Mielipiteitä on tietenkin monia, kuten myös ihmisiäkin.
Onneksi octaviassa on kunnon takakontti jo perusasennossa. Eipä ole kovin montaa vastaavaa näkynyt. Tuplarattaat mahtuvat helposti kyytiin ja vielä muutkin tavarat. Toivottavasti ei takakontti pienene missään vaiheessa.
Vielä 1.4 tsi koneesta. Kannattaa verrata konetta muihin vastaaviin. Tehokas ja myös taloudellinen, vaikka ei ylläkään kaksoisahdetun tuloksiin. Testikulutusta ei kannata verrata oikein mihinkään, jos samoissa oloissa ei ole muuta autoa koeajettu. Myös ajajien välillä todella suuret erot, vaikka ajettaisiinkin jo sovitun ohjelman mukaisesti.
puulattia: "Olipas erikoinen kommentti ajoasennosta herbertillä. Ainakin sportin penkit ja ajoasento ovat olleet parhaat mitä vastaan on tullut. Ja koeajettuja autoja on paljon. Mielipiteitä on tietenkin monia, kuten myös ihmisiäkin."
Oikeastaan itse ajoasennossa ei tainnut suurempaa vikaa olla ollut. Pahin ongelma oli se, että kun asento oli hyvä, polvet oli melkein rattipylväässä/kojelaudassa kiinni.
Ei ollut sport vaan Scout. Mutta koeajettujen autojen lukumäärä ei tuohon vaikuta, ainoastaan mittasuhteet.
"Vielä 1.4 tsi koneesta. Kannattaa verrata konetta muihin vastaaviin."
Mikä on vastaava kone? Minusta saman kokoluokan autossa suurin piirtein samantehoinen on vastaava eli 1,6-1,8 litran tavalliset koneet.
Tavallisissa 1.6 ja 1.8 litraisissa tahtoo toi vääntö olla aikalailla pienempi kuin tässä 1.4 tsi:ssä. Ja kulutus hieman korkeampi. 1.4:ssa voi käyttää pienempiä kierroksia kuin näissä "tavallisissa".
Ajoasento voi toki olla erikokoisilla hyvinkin erilainen. Eli uskon kommenttisi. Itselle sportin penkki ja siten ajoasento on ollut paras tai ainakin yksi parhaimmista missä olen istunut.
Tavallisissa 1.6 ja 1.8 litraisissa tahtoo toi vääntö olla aikalailla pienempi kuin tässä 1.4 tsi:ssä. Ja kulutus hieman korkeampi. 1.4:ssa voi käyttää pienempiä kierroksia kuin näissä "tavallisissa".
Onkohan jossain muualla testattu 1,4 litraisen 90 kW koneen kulutusta kuin TM:ssä. Entä 118 kW?
Ehkä pitää köydä kokeilemassa tuo Octavia vielä uudestaan, ehkä joku säätö penkistä jäi huomaamatta.
Kyllä ne Suomenkin hinnat on jo näkyvissä....varsinkin tuo yksnelonen on kova paketti. DSG:llä varustettuna olisi hyvä siviiliauto. Eipä oo esim. toyotalla tarjota mitään vastaavaa...
Laitoin kommentin, jossa arvostelin Octavia farkun tavaratilaa. Tilanne paranee 220 euron sijoituksella, jolla saa tavaratilaan välipohjan. Ilmeisesti silloin tila vastaa jotakuinkin Golfin tavaratilaa, koska siinä välipohja on vakiona. Sitä en tiedä, paljonko litroja menetetään isosta yhtenäisesti tilasta.
Luotettava automyyjäni ( tämä ei ole vitsi..) kertoi Octavian faceliftin tulevan ensi keväänä. Asiasta on keskustelua myös www.ultimatevw.com-sivustolla. Käypä siellä. Uudistettavaan Octaviaan tulee yhtenä vaihtoehtona ainakin 1.4 TSI-moottori.
Erittäin valistunut huhu aiheesta...
Esiteltäneen ensi kuun alussa (oliko se Pariisin?) autonäyttelyssä. Ensi vuoden alussa tullevat myyntiin. Muutoksia tulee etu- sekä takavaloihin ja etumaskiin.
Sisäpuolelta ilmeisesti ainakin ohjauspyörään tulee muutoksia. Moottorit pysyvät muuten samoina mutta 1.6 bensa muuttunee 1.4 TSI:ksi.
Minulle autokauppias kertoi, että viikosta 45 alkaen on tuotannossa kevyesti faceliftattuje vm 2009 Octavioita. Ulkonäkön tulee pieniä muutoksia. RS-malli pysyy ennallaan..
Perusteellisempi kasvojen kohotus kun itse odotin. Itse tykkään.
Joitain poimittuja havaintoja ovat mmm. päiväajovalot nyt sumareiden umpiossa, Bi-xenonit, 1,4TSI, 7-vaihteinen DSG, Uusi climatronic, radio.
Kylkilistat auton väriset, puskurit myös kokonaan korin väriset, combissa hopean väriset kattokiskot, uusia värejä, jne...
http://new.skoda-auto.com/com/model/newoctavia/look/Pages/look.aspx
http://new.skoda-auto.com/com/model/newoctavia/gallery/pictures/Pages/gallery.aspx
Eipä tullut yllätyksenä, että Ocu muuttuu Superbin näköiseksi Paremmalta Ocu silti näyttää kuin isoveljensä ja on sisältä vaalealla sisustuksella oikein tyylikäs ellei susirumaa rattia huomioida. Sisäilmeen laadukkuus alkaa olla lähellä VW:n tasoa. Mielenkiintoista nähdä laajeneeko jo nyt runsas perusvarustevalikoima entisestään ja onko melutasoon tehty muutoksia.
Uudella 1.4TSI koneella tulee olemaan kovanluokan vaihtoehto luokassaan ellei hinnat karkaa korkeiksi.
AutoBildin tänään julkaistussa numerossa (3.10.-08), oli skuupissa Skoda Octavia facelift.Outoa vaan, että siinä ei ollut Skodan julkaisemaa keulailmettä vaan Superbista kopioitu etuosa.Hyvä, että Octaviasta tuli juuri tuon näköinen, ettei tulevasta Skodan tila-autosta (, joka perustuu VW Touraniin), tulisi liikaa muusta mallistosta poikkeava.Onko muuten kellään tietoa tulevasta tilamallista, joillakin sivuilla siitä povataan nimeltään Skoda Minivania ja, että Roomsterista tulisi Skoda Microvan?
Skodan vois valita Suomen "kansallisautoksi" koska on pesäpalloräpylä logossa, siis edustaa/mainostaa Suomen kansallispeliä?
Asiasta kiinnostuneena piti tonkia hieman lisää.. Linkistä http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/artikkelit/skoda-octavia-saa-faceliftin.html löytyy lisätietoa markkinoille tulosta. Lupaa että Lokakuussa 2008 tulee myyntiin ja ensimmäiset luovutukset tapahtuu vuoden vaihteessa.
HTL: "Joitain poimittuja havaintoja ovat mmm. päiväajovalot nyt sumareiden umpiossa, Bi-xenonit, 1,4TSI, 7-vaihteinen DSG, Uusi climatronic, radio.
Kylkilistat auton väriset, puskurit myös kokonaan korin väriset, combissa hopean väriset kattokiskot, uusia värejä, jne..."
Toivottavasti ajoasennolle ja takapenkille tehdään myös jotain. Varusteita ja listoja on kyllä helppo ruuvata autoon lisää ja kehua, kuinka malli on uudistunut. Kävin kokeilemassa Skodaa, koska hiljattain bongasin sen kiinnostavaksi malliksi. Niin huonosti itselleni istuvassa autossa en muista pitkään aikaan olleeni. Samoin tavaratila, vaikka iso onkin, on epäkäytännöllinen ison kynnyksen takia. Lisäksi penkki kaadettuna ei saa tasaista pohjaa. Ihme, että on yksi myydyimpiä malleja, koska hinnatkaan ei enää ole muita edullisempia.
Kalle Kehveli: "Uudella 1.4TSI koneella tulee olemaan kovanluokan vaihtoehto luokassaan ellei hinnat karkaa korkeiksi."
Golf vei tm testissä 10/08 6,6 l/100 km maantieajossa. Minusta se ei ole mikään erikoisen hyvä saavutus, ihan tavanomainen mielummin. Mikä tuon 1,4 tsi (90 kW) koneen niin erinomaiseksi tekee? Kaksoisahdettu onkin sitten eri juttu.
Olipas erikoinen kommentti ajoasennosta herbertillä. Ainakin sportin penkit ja ajoasento ovat olleet parhaat mitä vastaan on tullut. Ja koeajettuja autoja on paljon. Mielipiteitä on tietenkin monia, kuten myös ihmisiäkin.
Onneksi octaviassa on kunnon takakontti jo perusasennossa. Eipä ole kovin montaa vastaavaa näkynyt. Tuplarattaat mahtuvat helposti kyytiin ja vielä muutkin tavarat. Toivottavasti ei takakontti pienene missään vaiheessa.
Vielä 1.4 tsi koneesta. Kannattaa verrata konetta muihin vastaaviin. Tehokas ja myös taloudellinen, vaikka ei ylläkään kaksoisahdetun tuloksiin. Testikulutusta ei kannata verrata oikein mihinkään, jos samoissa oloissa ei ole muuta autoa koeajettu. Myös ajajien välillä todella suuret erot, vaikka ajettaisiinkin jo sovitun ohjelman mukaisesti.
puulattia: "Olipas erikoinen kommentti ajoasennosta herbertillä. Ainakin sportin penkit ja ajoasento ovat olleet parhaat mitä vastaan on tullut. Ja koeajettuja autoja on paljon. Mielipiteitä on tietenkin monia, kuten myös ihmisiäkin."
Oikeastaan itse ajoasennossa ei tainnut suurempaa vikaa olla ollut. Pahin ongelma oli se, että kun asento oli hyvä, polvet oli melkein rattipylväässä/kojelaudassa kiinni.
Ei ollut sport vaan Scout. Mutta koeajettujen autojen lukumäärä ei tuohon vaikuta, ainoastaan mittasuhteet.
"Vielä 1.4 tsi koneesta. Kannattaa verrata konetta muihin vastaaviin."
Mikä on vastaava kone? Minusta saman kokoluokan autossa suurin piirtein samantehoinen on vastaava eli 1,6-1,8 litran tavalliset koneet.
Tavallisissa 1.6 ja 1.8 litraisissa tahtoo toi vääntö olla aikalailla pienempi kuin tässä 1.4 tsi:ssä. Ja kulutus hieman korkeampi. 1.4:ssa voi käyttää pienempiä kierroksia kuin näissä "tavallisissa".
Ajoasento voi toki olla erikokoisilla hyvinkin erilainen. Eli uskon kommenttisi. Itselle sportin penkki ja siten ajoasento on ollut paras tai ainakin yksi parhaimmista missä olen istunut.
puulattia:
Onkohan jossain muualla testattu 1,4 litraisen 90 kW koneen kulutusta kuin TM:ssä. Entä 118 kW?
Ehkä pitää köydä kokeilemassa tuo Octavia vielä uudestaan, ehkä joku säätö penkistä jäi huomaamatta.
Nyt näkyy olevan jo saksassa myytävien hinnat tiedossa, innolla odotetaan mitkä tulee olemaan hinnat Suomessa.
http://www.skoda-auto.de/index.php?e=1-33
prikkk:
Kyllä ne Suomenkin hinnat on jo näkyvissä....varsinkin tuo yksnelonen on kova paketti. DSG:llä varustettuna olisi hyvä siviiliauto. Eipä oo esim. toyotalla tarjota mitään vastaavaa...
Laitoin kommentin, jossa arvostelin Octavia farkun tavaratilaa. Tilanne paranee 220 euron sijoituksella, jolla saa tavaratilaan välipohjan. Ilmeisesti silloin tila vastaa jotakuinkin Golfin tavaratilaa, koska siinä välipohja on vakiona. Sitä en tiedä, paljonko litroja menetetään isosta yhtenäisesti tilasta.
Voi ryökäle, että tuo uusi ohjauspyörä eli ratti ON ällöttävä ilmestys...