BMW- Das Auto

20 kommenttia

http://64.233.183.104/search?q=cache:YwX_RIpDGBUJ:www.taloussanomat.fi/kulutustavarat/2008/08/14/bmw-vetaa-autoja-myynnista/200821047/12+bmw+huono&hl=fi&ct=clnk&cd=2&gl=fi



On bemareissakin vikaa.. tämän ei ole tarkoitus olla mikään provo.. Tänne palstalle vaan etsitään lähinnä volvoja koskevia negatiivisia uutisotsikoita mutta tämä ei liene hyvä uutinen bemarille??



Haluan korostaa että minulla ei itse bemaria autona vastaan ole mitään.. enemmänkin ko. merkkiä fanaattisesti kannattavia. Täällä ei saa sanoa omia mielipiteitään mikäli se ei ole Baijerilaista kehuvaa.. Tätä menoa kuoleva palsta..







  
  • Pelkäänpä että torpedo tai pari on Jan79'lle tulossa...



    Tämä on ihan peruskauraa. Kaikissa autoissa on vikoja, takaisinkutsuja jne, mutta ainoastaan Volvo tuntuu herättävän tuntoja vastaan niin kovasti että otsikkoaloituksista ei ole pulaa. Jos ei ole Volvo dissauksen kohteena aloituksissa niin viimeistään keskusteluista käy ilmi seuraavaa:

    - Volvo myydään Kiinaan, tai

    - Venäjälle, tai

    - Intiaan tai

    - myynti laskee, tai

    - työntekijät irtisanotaan, tai

    - moottorit on huonoja, tai

    - on proomu ajettava, tai

    - neliveto on alkeellinen, tai

    - ei esittele koskaan mitään uutta, tai....



    Mistään muusta ei tunnu saavan yhtä kovia tuntemuksia aikaan.



    Samaa mieltä siitä että tämä palsta tuntuu kuolevan käsiin. Jos ei saada keskustelua aikaan muusta kuin Volvon huonoudesta ja BMW'n käsittämättömästä ylivoimaisuudesta kaikilla osa-alueilla, niin jo on automerkit käyneet vähiin.



    Olisi mukava jos joku keskustelisi vaikkapa Nissanista kiihkottomasti ilman että "se on tavis, etuveto-proomu, ei tarjoa uutta" ajatuksella vaan lähtisi esim. aloittajan tarpeista ja keskustelisi mitä ajatuksia autoon tehdyt ratkaisut herättävät. (Tietty joku tulee aina ja sanoo että jos et kerran vaadi autoltasi mitään.... ) :grin:



    Näinhän tämä valitettavasti menee.

      
  • Olette molemmat täsmälleen oikeassa. Jostain käsittämättömästä syystä Volvo saa käsittämättömän paljon negatiivisia kommentteja. Minulla ei ole mitään asiallisia mielipiteitä vastaan, mutta kun suurin osa Volvon vastaisista kommenteista on tyylin: Isäni serkun tyttären poika oli nähnyt Volvon tienposkessa = Volvo on paska auto.

    Kun vertaa ulkomaisia vastaavia keskustelupalstoja niin tämä on valitettavan lapsellisella tasolla. En tiedä muodostuuko lukijakunta tosiaan teinipojista, mutta eräs idea voisi olla perustaa erillinen Volvon haukkumispalsta jossa teinimieliset voisivat temmeltää. Useimmissa ketjuissa löytyy myös asiallisia kommentteja, joissakin jopa valtaosa, mutta on niin rasittavaa plärätä näitä juupas-eipäs kommentteja.

      
  • Kröhöm, tuokin turvatyyny-asia taisi olla esillä osana spämmäystä ja vastaspämmäystä.



    Ja voihan toki autofirmojen asioista puhua mutta keskustelun pitäisi olla asiallista ja analyyttista eikä mitään skandaalipostaus-spämmäystä.



    Talouden taantuminen koskettaa kaikkia automerkkejä.



    Spämmäyksen tarkoituksena on vaan sekasorron aiheuttaminen. Suurin osa spämmääjistä on teinejä, ja ilmeisesti suurin osa keskustelijoistakin on samaa ikäluokkaa, päätellen alhaisesta puuttumistasosta.



    Ilmeisesti Suomessa on yleinen moraali laskenut aika alas, jos vertaa ulkomaisiin keskustelupalstoihin.



    Yleensähän meininki siellä on aika rauhallista, ja enemmän autokokemuksien vaihtoon perustuvaa.

      
  • Jan79:



    On bemareissakin vikaa.. tämän ei ole tarkoitus olla mikään provo.. Tänne palstalle vaan etsitään lähinnä volvoja koskevia negatiivisia uutisotsikoita mutta tämä ei liene hyvä uutinen bemarille??




    Kyllä voi myös todeta eräiden Volvo-uskovaisten harrastavan ihan samaa. Pää-asiassa arvostellaan ns. saksalaispremien ominaisuuksia "meidän uraisilla" teillä ym. Melkein voisi kuvitella että Volvo on ainoa merkki joka parhaiten tänne sopii. Jos joku sitten Volvoa arvostelee, niin syytellään Volvo-vihaajaksi tai sanontaan kirjoittavan prvovoja vahingoittaakseen ko.auton imagoa, mikä se sitten lieneekään. Myös voisi sanoa, että jos tuote on todella haluttu eikä kompromissi ostajalle, niin kalliimpi hintakin on kohdallaan.

      
  • Myös voisi sanoa, että jos tuote on todella haluttu eikä kompromissi ostajalle, niin kalliimpi hintakin on kohdallaan.



    Aivan mutta, se mikä onkaan ns. kalliimpi, sehän riippuu tietysti kukkaron lähtötasosta: joillekin 100t€ on halpa, toisille 25t€ älyttömän kallis auto. UUTENA!



    Kompromissittomuus on täysin suhteutettavissa sen mukaan, mitä se terminä sitten itse kullekin meinaa. Varsinkin kun makumieltymykset vaihtelevat ja "arvotkin". Myös haluttavuus.

      
  • No eräät fundalmentalistit ovat kimpussa vaikkei edes sanoisi negatiivista bemarista :smile: Vaan tuo Volvo fobia on pientä mitä citymaasturistit saa kokea. Sen verran paskaa tulee keskustelupalstoilla että volvot ovat pyhimyksiä SUV:n verrattuna. Suomi24 sulki citymaasturipalstan kun spämmäys meni liian pahaksi.



    Mitä aiheeseen taas tulee niin Bemarikin on auto ja sillekin sattuu virheitä/vikoja. Huvittavinta tässä tosiaan on kuitenkin se että Volvon vastaava vika aiheutti paljon isomman keskustelun. :smirk:

      
  • MMS:

    Jan79:


    On bemareissakin vikaa.. tämän ei ole tarkoitus olla mikään provo.. Tänne palstalle vaan etsitään lähinnä volvoja koskevia negatiivisia uutisotsikoita mutta tämä ei liene hyvä uutinen bemarille??



    Kyllä voi myös todeta eräiden Volvo-uskovaisten harrastavan ihan samaa. Pää-asiassa arvostellaan ns. saksalaispremien ominaisuuksia "meidän uraisilla" teillä ym. Melkein voisi kuvitella että Volvo on ainoa merkki joka parhaiten tänne sopii. Jos joku sitten Volvoa arvostelee, niin syytellään Volvo-vihaajaksi tai sanontaan kirjoittavan prvovoja vahingoittaakseen ko.auton imagoa, mikä se sitten lieneekään. Myös voisi sanoa, että jos tuote on todella haluttu eikä kompromissi ostajalle, niin kalliimpi hintakin on kohdallaan.




    En väitä että Volvot olisivat täydellisiä autoja.. En edes aja itse tällä hetkellä Volvolla.. Mutta: Jos kyse olis vaikkapa volvon uraherkkyydestä, siitä saisi puhua mielinmäärin ja eräät täällä mässäilisivät viestistä toiseen mutta kun kyse onkin bemarin uraherkkyydestä, se onkin tabu vaikka se on todettu useammassakin testissä.. ei siis mikään yksittäinen testi!



    Enkä missään nimessä ole sitä mieltä ettei asioista saa puhua.. Kyllä volvon ominaisuuksista niin kuin muidenkin merkkien ominaisuuksista saa olla mielipiteitä..

    Muutama nimimerkki täällä vain lukee ja toista HALUAMAANSA netistä löytämää mantraa mitä pidetään faktana. Sitten joku toinen löytää jotain muuta mielipidettä tukevaa ja kirjoittaa sen tänne.. Siitähän se riemu repeää. Kuka uskaltaa olla näiden fanaatikkojen kanssa eri mieltä, haukutaan tietämättömäksi ja hölmöksi joka ei tajua mistään autoiluun liittyvästä mitään..



    Harvalla täällä on minkäänlaista teknistä koulutusta ja OIKEASTI kokemusta jotta voisi omakohtaisesti kertoa mielipiteistään edes millään asteella faktoina.. Toista tosiaan ovat nämä jotka oman "fani" automerkin kotisivuilta lukevat kuten raamattua eivätkä suostu uskomaan mitään muuta..



    Jos automaailma oli todella näin mustavalkoista että joku automerkki olisi niin paljon kehittyneempi kuin muut.. Miten nämä muut automerkit edes pysyisivät hengissä??????



      
  • Jan79:

    http://64.233.183.104/search?q=cache:YwX_RIpDGBUJ:www.taloussanomat.fi/kulutustavarat/2008/08/14/bmw-vetaa-autoja-myynnista/200821047/12+bmw+huono&hl=fi&ct=clnk&cd=2&gl=fi

    On bemareissakin vikaa.. tämän ei ole tarkoitus olla mikään provo.. Tänne palstalle vaan etsitään lähinnä volvoja koskevia negatiivisia uutisotsikoita mutta tämä ei liene hyvä uutinen bemarille??

    Haluan korostaa että minulla ei itse bemaria autona vastaan ole mitään.. enemmänkin ko. merkkiä fanaattisesti kannattavia. Täällä ei saa sanoa omia mielipiteitään mikäli se ei ole Baijerilaista kehuvaa.. Tätä menoa kuoleva palsta..






    Valitettavasti näin... Kiitos eräiden nimimerkkien, on tästä palstasta tullut niin tympeää luettavaa, ettei tätä oikeasti jaksa ottaa enää edes huumorina! Sekä tämä Volvo-kansa, että tämä BMW-popula, voisivat yhdessä katsoa peiliin ja miettiä onko ollut mukava tappaa lähes kaikki asiallinen keskustelu tältä palstalta. Lapsellista kinastelua kahdesta automerkistä! Siis ihan oikeasti, AUTOMERKISTÄ! Tähän kävisi hienosti kulunut sanonta, hankkikaa elämä!



    Ja ettei tule väärinkäsitystä, niin tämä ei ole mitenkään henkilökohtaista arvostelua nimimerkille Jan79, joka on yrittänyt asiallisesti keskustella monistakin aiheista, vaan yleisesti tälle järjettömälle Volvo vs. BMW väittelylle!

      
  • Jan79:

    "Harvalla täällä on minkäänlaista teknistä koulutusta ja OIKEASTI kokemusta jotta voisi omakohtaisesti kertoa mielipiteistään edes millään asteella faktoina."



    Uskoisin että monellakin on teknistä koulutusta, mutta tarkoititko "autoteknistä"? :hug:

      
  • Metsähaka:

    Jan79:
    "Harvalla täällä on minkäänlaista teknistä koulutusta ja OIKEASTI kokemusta jotta voisi omakohtaisesti kertoa mielipiteistään edes millään asteella faktoina."

    Uskoisin että monellakin on teknistä koulutusta, mutta tarkoititko "autoteknistä"? :hug:




    Kyllä tarkoitin tätä palstaa ajatellen autoteknistä osaamista :smile: Osataanhan me kaikki googlettaa netistä erilaisia testejä ja vielä paremmin automerkkien omia kotisivuja ja sitten hehkuttaa niiden teknisillä innovaatioilla..



      
  • Tarkoitin kylläkin TEKNISTÄ KOULUTUSTA kuten kirjoitin/kirjoitit! :wave:

      
  • En puolla enkä vastusta bmw:n käyttämää takavetoa.. Tällä palstalla mielipiteet kuitenkin vaihtelevat melko paljon.



    Aika mielenkiintoinen seikka kuitenkin oli Autobildin testi jossa vertailtiin eri merkkien, niin etu- kuin takavetoistenkin kilpailukykyä nelivetomalliin nähden..



    Testissä Bmw 3-sarjan takavetoinen malli jäi lumisella osuudella koko testin peränpitäjäksi!! Testissä oli etuvetoisia autoja mm. audi a4, vw golf ja hyundai.. Testissä ollut mersun C-sarjalainen takavetoisena pärjäsi paremmin.



    Testissä todettiin että bmw on painostanut kaiken osaamisensa kuivan kelin käsiteltävyyteen.. Onko tämä sitten hyvä täällä pohjolassa?



    Uskoisin mieluummin tällaisia testejä kuin palstalla kirjoittajaan jonka pihalla seisoo baijerilainen ja jonka huonoja ominaisuuksia ei millään pysty myöntämään..

      
  • Mercedes onkin Der Auto!

      
  • Myös Subarut ja niiden vanhahtava automaattilaatikko näytetään nostettavan lähes jokaisessa ketjussa esille.



    Miksi tällä palstalla keskusteluun pitäisi vaatia autoteknistä koulutusta ? Kyllä alan harrastajat ja muutenkin kiinnostuneet ovat yleensä siinä määrin muutenkin tietoisia näistä asioista, koulutetut voivat puhua yksinänsä omalla palstallansa, uskon että se kuolisi vieläkin nopeammin. Jos taso on lapsellista, niin se johtuu muusta kuin koulutuksesta, yleensä keskustelijoiden omasta lapsellisuudesta.



    Nämä autojutut kuitenkin useimmiten ovat tunnepohjalta puhuttavia juttuja. Toinen pitää bemarista, toinen volvosta, kolmas jostain muusta. Ja näitä sitten perustellaan erilaisilla löydetyillä faktoilla ja näin edespäin. Eikä siinä mitään vikaa olekkaan, mutta mitkään tekniset koulutukset ei siinä asiassa paljon auta.



    Baijerilaisen omistaja on varmastikkin valinnut autonsa niiden ominaisuuksien pohjalta, joita hän itse arvostaa. En epäile etteikö hän hyväksy niitä huonoja ominaisuuksia mitä siinä on, mutta en tiedä mitä sitten tarkalleen tarkoitat. Pitäisikö baijerilaisen omistajan myöntää täällä palstalla että :"P'skan ostin, minkäs teen...". Eikä niissä huonojen puolien jatkuvassa jauhamisessa olekkaan mitään järkeä. Toiset, kuten sinä, arvostat eri ominaisuuksia, sitä että auto on myös hyvä talviauto ja toimii myös pohjolassa. Bemarin omistajalle se ei ehkä ollutkaan pääpointti. Vaikka menestyikin huonosti autobildin testissä, tuskin bmw siltikkään mikään erityisen huono talviauto on.

      
  • Volvo herättää tuntemuksia takaisinkutsuillaan varmaan lähinnä siksi, että merkki on niin kova paukuttelemaan henkseleitään turvallisuudella - "maailman turvallisin auto" jne. Kivahan se on, että keksivät esim. turvavyöt joskus vuonna 1 ja 2 mutta kyllähän monet muutkin merkit niittävät täysiä bongoja turvallisuudesta - eivätkä välttämättä nosta mieletöntä älämölöä asiasta. :innocent:

      
  • Matti-:

    Myös Subarut ja niiden vanhahtava automaattilaatikko näytetään nostettavan lähes jokaisessa ketjussa esille.






    Niin, valitettavasti. Itse en ole kiinnostunut minkään merkkisistä automaattilootaisista autoista.



    Olen vain huomannut että mitä aihetta ikinä kommentoinkin tai kritisoin täällä, kun joku eri mieltä, se pitää kostaa sitten kirjoittamalla jotain typerää subarusta, ja ketju on siinä sitten kaput.



    En siis ihmettele jos ketään ei kiinnosta tätä palstaa lukea ja kirjoittaa...

      
  • Der Matula ainakin ajoi eilen Alfa Romeolla.

      
  • Jan olisi voinut tutustua kyseiseen Autobildin testiin sen verran, että kaikki automerkit olivat varustettu erilaisilla renkailla. Miksi näin tehtiin, ei kyllä minulle auennut, mutta eräs syy voisi olla se, että testissä verrattiin saman merkin kaksi- ja nelivetoista keskenään. BMW:t olivat varustettu h-nopeusluokan kitkoilla, joiden ominaisuudet lehden mukaan olivat painottuneet nimenomaan kuivalle kelille. Ei liene siis yllätys etteivät nämä renkaat tarjonneet pitoa lumisilla pinnoilla.



    BMW myy enemmän nelivetoja kuin esim. Audi tai mitä Volvo merkkisiä autoja ylipäätään valmistetaan. Jos takaveto tuntuu pelottavalta, voi aina valita nelivedon. Itsellä oli nelivedosta hyötyä pitkään aikaan kun viime maanantaina piti pihalta päästä lumihankien keskeltä liikkeelle

      
  • andertz:

    Der Matula ainakin ajoi eilen Alfa Romeolla.




    Matula on ajanut Alfalla jo yli 200 jaksoa putkeen... Aika pitkä aika, koska sarjaa tehdään 12 jaksoa vuodessa.

      
  • Der Alte ajelee aina Bemarilla.



    Das Auto = Volkswagen, lukeehan se jo mainoksessakin.





    Juster otti hyvän asian esille: BMW on paljon suurempi nelivetovalmistaja kuin vaikkapa sellaisena erityisesti pidetty Audi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit