Volvo ja Saab

81 kommenttia
«13

joskus oli sanonta: ''se on vähän kuin vertailisi volvoa ja saappia''.
miksei niitä nykyään vertailla? tai ainakaan tällä foorumilla volvoa verrataan kovasti bemariin yms.
jääkö saab tosiaan volvolle jollain osa-alueella, vai miksi volvo on aina tapetilla, ja saab melko pimennossa?

:tongue:

  
  • Johtunee mallistosta. 9-3 on kelpo auto, mutta 9-5 rupeaa olemaan jo todella vanha konstruktio. Ei täällä S60:kaan ole kovin paljoa ollut esillä.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 18.06.2007 klo 21:20]
      
  • vaikka 9-5:llä on jo ikää, niin mielestäni se on ihan kilpailukykyinen, tyylikäs, ja taatusti turvallinen auto. 9-3:sta pidän yhtenä tyylikkäimmistä autoista luokassaan.

      
  • Voisihan sitä kysyä miksi ei Niken jalkineita ja puukenkiä verrata....

    Saabi on mielestäni suunnitellut tasan kaksi automallia; 96 ja 99.

    Loput ovat näistä erilaisia muunnoksia.

    Veikkaan että automerkkinä Saab haudataan 5 vuoden kuluessa.

    Ostokehoitus; osta talliisi uusi 95 kaikilla herkuilla ja säilytä 50 vuotta. Voit saada tosi hyvän hinnan keräilyharvinaisuudesta sitten joskus...

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Aika rohkeaa verrata Volvoa puukenkiin tällä palstalla, koska saat varmasti Volvointoilijat kimppuusi.

      
  • Saab on kieltämättä pimennossa, onko se sitten hyvä vai huono asia, tiedä häntä.

    Saab taitaa olla tienristeyksessä. Huolimatta siitä että Saab tekee hyviä autoja (TÄYSIN puolueellisena Saabilla ajajana kommentoin :sunglasses: ), olisi aika uudistua. Riippumatta siitä onko esim 95 hyvä auto, imago ratkaisee. Tämänpäivän menestys vaatii jatkuvasti uudistuvaa, laajaa (95+93 ei ole laaja..) mallistoa ja imagon rakentamista.

    Erittäin huonosti on Saab markkionoinut testimenestystään, turvallisuutaan, tai yleensä mitään. Aero konsepti oli ensimmäinen pilkahdus valoa pitkään aikaan siitä että dynaaminen muotoilu ja suorituskyky tulisi osaksi Saabin imagoa. Saas nähdä.

    En usko että Saabia kuopataan viidessä vuodessa, mutta jotain tarvitsee tehdä ettei se ole vain ajan kysymys. Jos näin kävisi, se olisi harmi. :frowning:

      
  • [quote title="19.06.2007 klo 13:17 Tapio Taula kirjoitti"]
    Voisihan sitä kysyä miksi ei Niken jalkineita ja puukenkiä verrata....

    Saabi on mielestäni suunnitellut tasan kaksi automallia; 96 ja 99.

    Loput ovat näistä erilaisia muunnoksia.

    Veikkaan että automerkkinä Saab haudataan 5 vuoden kuluessa.

    Ostokehoitus; osta talliisi uusi 95 kaikilla herkuilla ja säilytä 50 vuotta. Voit saada tosi hyvän hinnan keräilyharvinaisuudesta sitten joskus...


    Jutun tasosta päätellen taidat kirjoitella myös SUOMI 24:n Saabsivuille.

      
  • Lainaus:
    19.06.2007 klo 13:17 Tapio Taula kirjoitti
    Voisihan sitä kysyä miksi ei Niken jalkineita ja puukenkiä verrata....

    Saabi on mielestäni suunnitellut tasan kaksi automallia; 96 ja 99.

    Loput ovat näistä erilaisia muunnoksia.


    Veikkaan että automerkkinä Saab haudataan 5 vuoden kuluessa.

    Ostokehoitus; osta talliisi uusi 95 kaikilla herkuilla ja säilytä 50 vuotta. Voit saada tosi hyvän hinnan keräilyharvinaisuudesta sitten joskus...

    B) B) B)



    Nyt taisi joko unohtua asioita tai tulla muu erehdys.
    96 ensinnäkin juontaa, pienemmällä numerolla, jo kaksitahtiajoilta.
    Näistä oli eri versioita, eikä urheilumalli Sonettiakaan pidä unohtaa, vaikka sen merkitys oli ehkä enemmän imagollinen tai kuriositeettinen kuin kaupallinen.
    9000-sarja, johon 9-5 perustuu, oli täysin uusi konsepti.
    Yhteistyöprojekti italialaisten kanssa, jolloin osaksi samaa suunnittelua ja tekniikka käytettiin Lancia Themassa, Alfa 164:ssa ja Fiat Cromassa.
    Tuohon aikaan vaan italialaiset eivät oikein ymmärtäneet Saabin tarjoaman turvallisuusosaamisen arvoa, eivätkä ottaneet projektista tässä mielessä täyttä hyötyä irti.

    9-3:n osalta alunperin yhteistä pohjaa oli ensimmäisen polven Vectran kanssa, toisaalta on aika yksipuolista väheksyä "omaa" suunnittelua yhden merkin kohdalla, kun nykyään yhteistä löytyy eri automerkeillä erilaisina yhdistelminä aika lailla.
    Esim Volvo S 40:n tarina alkoi Mitsu Carisman rinnalla vähän erilaisena versiona samasta tuotantolaitoksesta, (eikä suinkaan Ruotsissa), "pappa-Volvoja" taksissa kuljettivat VW:n dieselit, nykymallistossa on enemmän ja vähemmän yhteistä emoyhtiö Fordin kanssa kuten uudemmissa Jaguareissakin...

    Nykyaikaa näyttää olevan toislta kustannuksia säästävä yhteistyö, toisaalta firmojen keskinäiset, tiuhaankin vaihtuvat omistussuhteet, joten alkaa olla vähän vaikea yksiselitteisesti sanoa mikä tehdas olisi kuinkakin monen automallin takana.

    Kaikenkaikkiaan olisi kiva jos tälläkin palstalla voi nähdä vähän enemmän asiatietoon pohjaavaa keskustelua, josta voi jotain oppiakin, kuin mollaavia löysiä heittoja.

      
  • Saapissa on kyllä paras ergonomia ja penkit ainakin minun kropalle. Ikävintä Saabissa on korkeat käyttökustannukset ja nopeasti tippuva jälleenmyyntiarvo. Juuri noiden korkeiden huoltojen sun muiden kustannusten takia auto ei ole käytettynä kovin haluttu.

      
  • Lainaus:
    21.06.2007 klo 17:18 ddr5 kirjoitti
    Saapissa on kyllä paras ergonomia ja penkit ainakin minun kropalle. Ikävintä Saabissa on korkeat käyttökustannukset ja nopeasti tippuva jälleenmyyntiarvo. Juuri noiden korkeiden huoltojen sun muiden kustannusten takia auto ei ole käytettynä kovin haluttu.

    Enpä tuosta ylläpidon kalleudesta ole kyllä samaa mieltä. 30 tkm huoltojen välissä - eka kustansi 208 ja 60 tkm:n huolto 310 euroa. Vakuutukset ovat kohtuulliset ja polttoaineenkulutus pieni. Eikö se ylläpito koostu aikalailla noista?
    Jos katsoo tullin mahti-systeemistä hintoja niin samanikäiset (2005 loppu) 9-3 TidS, A4 1.9 TID ja 320D ovat parin tonnin sisällä keskimääräisissä myyntihinnoissa - uutena hintaeroa on ollut kuitenkin paljon enemmän.

      
  • Saksassahan 1200L ladatkin ovat hirmu kalliita. Yli tonnia huutavat. Eksoottiset autot maksavat aina enemmän. Ylläpitokustannuksiin kuuluvat myös vakuutukset, polttoaineet sekä kalliit varaosat, joita Saabissa joutuu yllättävän usein hankkimaan.

      
  • Lainaus:
    21.06.2007 klo 23:18 XWD kirjoitti
    Lainaus:
    19.06.2007 klo 13:50 Tuota kirjoitti
    Aika rohkeaa verrata Volvoa puukenkiin tällä palstalla, koska saat varmasti Volvointoilijat kimppuusi.


    Niin jos joku ei vielä ole tajunnut mistä on kysymys, niin kerrotaan se tässä nyt vielä kerran: Eli merkkinä Saab elää, mutta = GM. Aivan samoin Volvo on elossa mutta = Ford. Kuka haluaa ostaa tällaista second class kamaa ???? Fordia ja Opelia kalliilla??? Ja jopa Audia joka myötäilee VW-osia. Ehkä ei kuitenkaan aivan yhtä karkeasti kuin ruotsalaiset GM:ää ja Fordia.

    Jos haluaa ostaa premiumia, niin MB ja BMW, siinä tasoa josta GM ja Ford voivat vain haaveilla. Naurattaa suorastaan miten esim. uutta Volvo S80 yritetään nostaa em. luokkaan mutta eväitä ei ole lähellekään. Reilun koeajon perusteella voi vaan todeta, että kyseessä on hieman paranneltu Mondeo. BMW 5 on dekadin edellä joka suhteessa!


    Mikä niissä MB ja BMW on sitten niin dekarin edellä muita? Aika provo-luonteisia ja vailla mitään perusteita on tämän palstan viestisi tähän asti olleet, joten osaatko myös perustella kantaasi jotenkin, muutenkin kuin noilla vakio alusta-provoillasi? Sen verran on kokemusta Volvosta, Audista ja Bemarista, että en tuota Bemaria viitsi sen kummemmaksi muita autoja ylistää. En tosiaan käyttäisi Volvosta tai Saabista kommenttia second-class -kamaa. Nämä keskustelut menee tällä palstalla juuri tuollaisten typerien juttujen takia suunnilleen Suomi24-palstan tasolle ja välillä alikin!

      





  • Jos haluaa ostaa premiumia, niin MB ja BMW, siinä tasoa josta GM ja Ford voivat vain haaveilla.


    Tahtoo nuo mersut vaan ruostua aika helposti nykyisin verrattuna esim. corollaan taikka cherryyn. Se on merkki huonosta työn tasosta. Toisaalta ei niitä autoja suolaiseen suomeen suunnitellakaan. Lienee ihan harkittu teko mersulta. Mitäpä näitä pieniä markkina-alueita huomioimaan, toisin kuin esim. Volvo/Saab tekee. Esim. Volvon elinehto on kotimarkkinat Ruotsissa.
      
  • itse en kyllä jonain V70-miehenä leijuisi yhtään, tai tekisi jotain puukenkä- vertauksia saabista, oli mallisto kuinka vanha hyvänsä :wink:
    minusta on oleellista minkälainen auto on ajaa, ja minkälaisen kyydin se tarjoaa, ei se koska malli on esitelty..

    saab on pimennossa, mutta se taitaa olla myös hyvä asia, eikä suinkaan huono. Volvo sensijaan saa aika negatiivisia reaktioita joissain ihmisissä, paljolti yleisyytensä ( ja niiden muiden juttujen joita en viitsi sanoa tässä) takia.

      
  • Joo, ne on niitä V70 kuskeja mustine autoinensa, jotka ajavat ylinopeutta toisen #&%£$!* kiinni. Ja vilkkua ei käytetä. Se on toki etuoikeus, jota saa 9000 euron 800 787km ajetulla tuontivolvolla harrastaa.

      
  • Lainaus:
    01.07.2007 klo 00:00 ddr5 kirjoitti
    Joo, ne on niitä V70 kuskeja mustine autoinensa, jotka ajavat ylinopeutta toisen #&%£$!* kiinni. Ja vilkkua ei käytetä. Se on toki etuoikeus, jota saa 9000 euron 800 787km ajetulla tuontivolvolla harrastaa.


    Oliko tarkoituksesi käyttää tuota ylinopeutta jotenkin negatiivisena pointtina tässä? En ole ihan varma mitä koodisi tarkoittaa eli vetääkö Volvo vai työntääkö? Muuten ei oikein ylinopeus ole selitettävissä ellei se toinenkin sitä aja.

      
  • Lainaus:
    01.07.2007 klo 00:00 ddr5 kirjoitti
    Joo, ne on niitä V70 kuskeja mustine autoinensa, jotka ajavat ylinopeutta toisen #&%£$!* kiinni. Ja vilkkua ei käytetä. Se on toki etuoikeus, jota saa 9000 euron 800 787km ajetulla tuontivolvolla harrastaa.


    Kiva jos uudemmatkin Volvot kestävät tuollaisia kilsoja. Hinnasta päätellen mallin oltava aika uusi, jotta sen saa kaupaksi tuolla hinnalla noin huikeilla kilometreillä. Toki voi olla, että lähemmäs miljoona kilsaa ajetusta on vaikkapa vilkun polttimo palanut. Montako noin paljon ajettua uudehkoa yksilöä muuten tiedät? Tekstistäsi saa sen käsityksen, että useita.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 01.07.2007 klo 21:55]
      



  • Kiva jos uudemmatkin Volvot kestävät tuollaisia kilsoja. Hinnasta päätellen mallin oltava aika uusi, jotta sen saa kaupaksi tuolla hinnalla noin huikeilla kilometreillä. Toki voi olla, että lähemmäs miljoona kilsaa ajetusta on vaikkapa vilkun polttimo palanut. Montako noin paljon ajettua uudehkoa yksilöä muuten tiedät? Tekstistäsi saa sen käsityksen, että useita.


    Arvasin että tästä tulee kysymys, joten olen valmistautunut: Nuo tuontiautothan ovat enimmäkseen lähemmäs miljoona kilometriä kelattuja romuja, joissa kuitenkin on mittarissa 178 098 kilometriä. uskomatonta kyllä niistä jotkut maksavat summia, joista voisi päätellä autolla ajetun 178 098 kilometriä. Se täytyy kyllä myöntää, että esim. Saksasta tuoduissa mersuissa on koppa paljon ruosteettomampi kuin Suomi-Mersuissa. Urbaani legendahan kertoo että naapurin Matti oli ostanut 17 655 ajetun Mersun Saksasta ja oli vienyt Veholle sittentarkistettavaksi että paljon sillä oli oikeasti ajettu. Vehon mittari oli sitten sanonut että autolla oli ajettu oikeasti 17 655 kilometriä, ja että mittaria ei oltu ruuvattu. Hahhah.
      
  • Hyviä autoja molemmat,kokemusta on molemmista näissä autoissa on se tärkein, eli ajoominaisuudet kulkevat tienpäällä suoraan eivätkä "luikertele"vähän huonnommisikaan ajokeleissä,kuten työn puolesta olevavassa "massatuotanto"autossa on tapana,vai onko se ominaisuus kun se on Japsi.

      
  • Lainaus:
    02.07.2007 klo 01:33 ddr5 kirjoitti

    Arvasin että tästä tulee kysymys, joten olen valmistautunut: Nuo tuontiautothan ovat enimmäkseen lähemmäs miljoona kilometriä kelattuja romuja, joissa kuitenkin on mittarissa 178 098 kilometriä. uskomatonta kyllä niistä jotkut maksavat summia, joista voisi päätellä autolla ajetun 178 098 kilometriä.


    Siis mielestäsi Volvosta ei huomaa, että sillä on ajettu 600 000km enemmän kuin ilmoitettu. Jo on perkel-een kestävä kärry, jos tämä pitää paikkansa! Miljoona kilsaa on jo melkoinen suoritus!

      
  • Lainaus:
    02.07.2007 klo 01:58 rs2300 kirjoitti
    eivätkä "luikertele"vähän huonnommisikaan ajokeleissä,kuten työn puolesta olevavassa "massatuotanto"autossa on tapana,vai onko se ominaisuus kun se on Japsi.


    harvinaisen valveutunut kirjoitus jälleen...mistä näitä juntteja tulee?

    kannattaa vähän tutustua oikeisiin japanilaisiin autoihin ja japanilaiseen autoteollisuuteen ennenkuin tulet yleistämään kaikki jonkun corollarimpulan takia. säälittävää. kyllä sieltä japaniasta tulee tarvittaessa hyvät ajo-ominaisuudet omaavia automallejakin, jos niihin halutaan panostaa. Tietäisit sen jos asiasta jotain tajuasit!



    [petos muokkasi tätä viestiä 02.07.2007 klo 23:35]
      
  • Itse kävin kokeilemassa erään herttoniemeläisen firman (herttoniemen autokeskus, heak.net) myynnissä ollutta 250D mersua. Auto oli tuontiauto ja mittarissa n. 180000. Auto oli kaikinpuolin siisti ja ruosteeton, mutta lähempi tarkastelu osoitti auton olleen ajettu vähintään 400 000 (asiantuntijakaverini teki tuon analyysin). Kuljettajan Penkin runko oli rikki, vilkkukytkin oli rempula ja vaihdekeppi oli kulunut todella pahasti jne jne... Liike väitti että autolla on ajettu tuo kilometrimäärä koska auto oli ollut firman fiksaajalla viimeiset pari vuotta. Auto kulki Itäväylällä juuri ja juuri tiellä, vaikkei auto japanilaisvalmisteinen ollutkaan (eräs tuossa ylhäällä moitti sarjatuotantojapsien tielläpysymistaitoja). Kokoajan ojia kohti veteli mersu. Yritin tinkiä auton hinnasta hiukan pois kun auto oli selvästikin enemmän ajettu kuin mitä mittarilukema antoi ymmärtää (harvemmin dieselmersulla, saatika millään muullakaan vm. 1992 autolla on ajettu alle 180 000km) ja koska auto ei oikein pysynyt tiellä. myyjä tokaisi siihen että auton ohjuksessa ei ole mitään vikaa. Kysymys on ohjauspyörän säädöstä. Sitä kun kiristää niin vaeltelu lakkaa. Mutta silloin kuulemma ohjauksen palautus kärsii ja autosta tulee jäykempi ohjattava. Onpa hyvä kun taas sattui ammattitaitoinen myyjä oikaisemaan asiakkaan vääriä luuloja alustan puslojen kuluneisuudesta sun muista omituisista mittarinruuvaamisista. Jos autonne ei siis kulje suoraan niin kiristäkää ohjauspyörää, herttoniemen autokeskus luultavasti osa hoitaa tuon operaation parhaiten.

      
  • [quote title="03.07.2007 klo 01:04 ddr5 kirjoitti"]
    Itse kävin kokeilemassa erään herttoniemeläisen firman (herttoniemen autokeskus, heak.net) myynnissä ollutta 250D mersua. Auto oli tuontiauto ja mittarissa n. 180000. Auto oli kaikinpuolin siisti ja ruosteeton, mutta lähempi tarkastelu osoitti auton olleen ajettu vähintään 400 000 (asiantuntijakaverini teki tuon analyysin). Kuljettajan Penkin runko oli rikki, vilkkukytkin oli rempula ja vaihdekeppi oli kulunut todella pahasti jne jne... Liike väitti että autolla on ajettu tuo kilometrimäärä koska auto oli ollut firman fiksaajalla viimeiset pari vuotta. Auto kulki Itäväylällä juuri ja juuri tiellä, vaikkei auto japanilaisvalmisteinen ollutkaan (eräs tuossa ylhäällä moitti sarjatuotantojapsien tielläpysymistaitoja). Kokoajan ojia kohti veteli mersu. Yritin tinkiä auton hinnasta hiukan pois kun auto oli selvästikin enemmän ajettu kuin mitä mittarilukema antoi ymmärtää (harvemmin dieselmersulla, saatika millään muullakaan vm. 1992 autolla on ajettu alle 180 000km) ja koska auto ei oikein pysynyt tiellä. myyjä tokaisi siihen että auton ohjuksessa ei ole mitään vikaa. Kysymys on ohjauspyörän säädöstä. Sitä kun kiristää niin vaeltelu lakkaa. Mutta silloin kuulemma ohjauksen palautus kärsii ja autosta tulee jäykempi ohjattava. Onpa hyvä kun taas sattui ammattitaitoinen myyjä oikaisemaan asiakkaan vääriä luuloja alustan puslojen kuluneisuudesta sun muista omituisista mittarinruuvaamisista. Jos autonne ei siis kulje suoraan niin kiristäkää ohjauspyörää, herttoniemen autokeskus luultavasti osa hoitaa tuon operaation parhaiten.


    Heh, eihän kukaan täysjärkinen mene edes koeajamaan jotain 15v vanhaa paljon ajettua rimpulaa, ja alkaa valitella kuluneisuudesta, tai muistakaan vioista. Jos mese on haaveena, niin kannattaa mielummin mennä uusien myyntipuolelle, kuin potkia renkaita vaihtohallissa. Jos tämä ei ole jostain syystä mahdollista, niin parempi pysyä entisessä japsissa.

    [MMS muokkasi tätä viestiä 03.07.2007 klo 11:23]
      
  • Lainaus:
    03.07.2007 klo 10:32 MMS kirjoitti

    Heh, eihän kukaan täysjärkinen mene edes koeajamaan jotain 15v vanhaa paljon ajettua rimpulaa, ja alkaa valitella kuluneisuudesta, tai muistakaan vioista. Jos mese on haaveena, niin kannattaa mielummin mennä uusien myyntipuolelle, kuin potkia renkaita vaihtohallissa. Jos tämä ei ole jostain syystä mahdollista, niin parempi pysyä entisessä japsissa.



    hmmm...15 vuotias auto ja uusi auto... kai siitä väliltäkin jotain on tarjolla.

    jos mese on haaveena, kai niitäkin nyt löytyy jokaisen lompakolle sopivia, kun tinkii vähän vuosimallista tai/ja koneenkoosta? tarkoitan että varmasti saa jollain 15-30 tuhannella eurolla ihan kivan mersun. ei tietenkään yhtä uutta kuin joku halpis, mutta ennemmin otan 10 vuotta vanhemman laadukkaamman auton, kuin 'pakasta repäistyn' halpiksen.
    eli mikä pakko mennä ''uusien myyntipuolelle'' :smile: ?

      
  • Onhan nuita -99 Mesejä myynnissä alle kympin Suomessakin, siis ei rahasta kiinni jos sellaisen välttämättä haluaa! :sunglasses:

      
  • Jep,ok autoja molemmat.Volvon "murheena" on se että niitä on vaan jo melkein joka pihassa :confused: varsinkin farkkuja.
    Saabin ainakin löytää parkista. :smile:


      
  • Jep jep! en tiedä miksi Saabista on tullut niin marginaali auto Mutta kun olen itse vaihtamassa autoa (farmarin tarve, tällä hetkellä alla Volvo S60) ei mieleeni tullut koko Saab. kokeilin Audin A4, Bmw 300 mersun c ja Jaguarin x-typeä ja joitakin nipponeita. Saabi jäi ringin ulkopuolelle! jotenkin ei sytytä osto haluja kun myydään Delta autossa. Sille joka kehuu japseja niin voin sanoa entisena "japsikuskina" että nyt olen päässyt vasta oikeisiin autoihin kinni! tuleva autoni on todennäköisesti Audi. muuten Bemu mutta runflatit veteli senverran rajusti huonolla asfaltilla et ei tuu kauppoja! :sunglasses:

      
  • Ollut japseja ja sakemanneja useita, myös Audi, mutta en ole huomannut isoa eroa, mitä nyt japsit luotettavampia ja kestävämpiä yleensä, Audi oli kylläkin luotettavuudessa parasta ykkösluokkaa, siis japsin veroinen! :sunglasses:
    Toisaalta japseja ja sakemanneja on monta merkkiä ja mallia, mutta kun valitsee hyvin, niin molemmilla pärjää! :smile:

      
  • iltalehdessä viime viikolla juttu jossa saabin joku johtaja paljasti että lähivuosina saab lopettaa kokonaan bensakoneiden valmistuksen. siirtyy kokonaan dieseleihin ja muihin systeemeihin.

    voi vierähtää kyynel jos toinenkin vannoutuneiden saab & bensaturbo ystävien poskelle.. :open_mouth:

      
  • Lainaus:
    12.07.2007 klo 15:50 petos kirjoitti
    iltalehdessä viime viikolla juttu jossa saabin joku johtaja paljasti että lähivuosina saab lopettaa kokonaan bensakoneiden valmistuksen. siirtyy kokonaan dieseleihin ja muihin systeemeihin.

    voi vierähtää kyynel jos toinenkin vannoutuneiden saab & bensaturbo ystävien poskelle.. :open_mouth:


    Niin tuota...eiköhän tämä herra viitannut E85:een lausunnossaan. Ainakin Ruotsissa ollaan pikkuhiljaa siirtymässä pois "puhtaasti" bensamoottoreista.

      
  • Olipa aika hauska katsoa Tullin MAHTIsta käytettyjen hintoja. Kun Saab kerran pudottaa arvoaan niiiin hirveästi niin ei tuon systeemin mukaan eroa 320D touringiin ollut kuin kymppejä ja Audi A4 Avantiin tonni. Hakuehtona käytin käyttöönotto lokakuu 2005, ajettu 67tkm.
    Eikö aika yksinkertaisenkin matematiikan mukaan BMW ja Audi ole menettäneet arvoaan enemmän kun ne uusina olivat osin selvästikin kalliimpia?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit