mielestäni s40 on oikeassa ryhmässä, eikö bmw3 ja jagge ole kuitenkin aika pieniä verrattuna esim s60seen joka on jo hiukan iso tuohon segmenttiin ollut aina
S40 on oikeastaan luokkaa pienempi auto, se pohjautuu Focukseen kuten A3 Golfiin. Jos tiloja ja alustaa katsoo, niin A3 olisi S40:n oikea vertailukohta, tosin varsinkin Sportback on Volleen verrattuna huipputilava. 125 kw:n TDI:llä myös koneensa puolesta verrannollinen.
S60 olisi oikea tähän testiin ja sen Volvo on aikanaan tehnyt 3-sarjan ja A4:n kilpailijaksi. Nykyinen S60 ei sekään sisätiloiltaan ole mikään kummoinen - tyypillinen luokassaan. Sedaneissa on näissä kaikissa kattolinja takana aivan liian matala aikuisille.
Uusi Audi on vielä selkeästi kasvanut noista S60 suunnittelun ajoista, lienee luokkansa suurin vaikka ei se ehkä kaikissa sisätilan mitoissa näykään.
Volvon mukaanottoa isolla dieselkoneella pidän vähän outona, parempi vertailukohta muihin olisi 2.0D. Mutta voihan sitä vertailla. Alfan olisi voinut ottaa mukaan.
Omaan ajooni ottaisin noista Audin tai Mersun. Bemarin ehkä, mutta maantieajoon 2 ensin mainittua ovat parempia.
Tuo, että A4 olisi iso on väärä mielikuva. Ulkomitoiltaan se on sekä X-typeä, 159:ä että S60:stä pienempi. En jaksa linkittää, mutta tuulilasin sivuilta voit itse vilkaista ne mitat kätevästi.
Minunkin veikkaus meni Volvon osalta melkein oikein, mutta ei ihan. Minä veikkasin Volvon voittoa, mutta olihan tuo 3. sijakin ihan hyvä saavutus, ajatellen että kilpailijat olivat liikkeellä aika uusilla malleilla.
mielestäni s40 on oikeassa ryhmässä, eikö bmw3 ja jagge ole kuitenkin aika pieniä verrattuna esim s60seen joka on jo hiukan iso tuohon segmenttiin ollut aina
Väärässä olet. X-type on ihan samaa kokoluokkaa S60:sen kanssa.
Muutkin ovat hyvin samaa kokoluokkaa. Alfan 159 taitaa olla isoin, joskaan ei paljoa. Sen Alfan olisinkin halunnut nähdä tuossa testissä.
jaa mielikuva on jäänyt ehkä tuosta 156 Alfasta johon verrattuna toi S60 oli kuin luokkaa isompi ja taas 3 Bemari oli hyvinkin samaa kokoa, yleensäkin nämä compact excutivet ovat olleet hiukan pienempi kooltaan. Ja kyllä, 159 olisi pitänyt olla tuossa testissä mukana.
S60 olisi oikea tähän testiin ja sen Volvo on aikanaan tehnyt 3-sarjan ja A4:n kilpailijaksi. Nykyinen S60 ei sekään sisätiloiltaan ole mikään kummoinen - tyypillinen luokassaan. Sedaneissa on näissä kaikissa kattolinja takana aivan liian matala aikuisille.
s60 on wanha varmaan sen takia ei ole mukana, ja se olisi vielä antanut lisää tasoitusta Volvon omalla ohjauksella....
minusta s40 oli parempi valinta tähän.
Tuo, että A4 olisi iso on väärä mielikuva. Ulkomitoiltaan se on sekä X-typeä, 159:ä että S60:stä pienempi. En jaksa linkittää, mutta tuulilasin sivuilta voit itse vilkaista ne mitat kätevästi.
mielestäni s40 on oikeassa ryhmässä, eikö bmw3 ja jagge ole kuitenkin aika pieniä verrattuna esim s60seen joka on jo hiukan iso tuohon segmenttiin ollut aina
Väärässä olet. X-type on ihan samaa kokoluokkaa S60:sen kanssa.
Muutkin ovat hyvin samaa kokoluokkaa. Alfan 159 taitaa olla isoin, joskaan ei paljoa. Sen Alfan olisinkin halunnut nähdä tuossa testissä.
jaa mielikuva on jäänyt ehkä tuosta 156 Alfasta johon verrattuna toi S60 oli kuin luokkaa isompi ja taas 3 Bemari oli hyvinkin samaa kokoa, yleensäkin nämä compact excutivet ovat olleet hiukan pienempi kooltaan. Ja kyllä, 159 olisi pitänyt olla tuossa testissä mukana.
Alfa 159 4,660 1,828 1,417 2,700
Kauheasti täällä sivuilla on mutua ja vähemmän faktaa.
Tuo, että A4 olisi iso on väärä mielikuva. Ulkomitoiltaan se on sekä X-typeä, 159:ä että S60:stä pienempi. En jaksa linkittää, mutta tuulilasin sivuilta voit itse vilkaista ne mitat kätevästi.
Volvon tietojen mukaan S60 on pituudeltaan 4,603 metriä ja leveydeltään 1,804. Akseliväli on 2,715.
A4:n vastaavat mitat ovat 4,703 - 1,826 - 2,817. Eli on 10 cm pidempi, akseliväli on 10 cm pidempi ja leveyttä on 2 cm enemmän.
4,7 metriä on aika paljon tämän luokan autoon. Ns. isot perheautot kuten Mondeo eivät ole paljon pidempiä. 5 ovinen Mondeo on 4,776 metriä pitkä. Farkku 4,830. Ja näistä yleensä mainitaan, että auto on kasvanut "jo liiankin suureksi".
Harmillista että Audi on juuri sitä mikä ei ole hyvä: iso ulkoa mutta pieni sisältä... Silti on nämä uudet AUdit, Mersut ja varsinkin Bemu kasvaneet sen verran että noita Volvoja, Jaggeja sun muita tilavampia selvästi.
Testeihin kannattaa aina suhtautua pienellä varauksella. Saattoihan se Volvo mersun testissä voittaakkin, mutta mitähän asioita siinä painotettiin ?
Itse valitsisin mersun ihan puhtaasti sen vuoksi, että itse arvostan enemmän sen tarjoamia ominaisuuksia, kuten moderneimmat dieselit, takaveto ja selvästi tyylikkäämpi, loistava muotoilu. Myös 4-maticcina voisi olla ihan mielenkiintoinen.
katsopa nuo autojen mitat uudestaan, vertaa esim Jaggen mittoja (sama alusta kuin Mondeolla - hieman paranneltuna?) mersuun ja bemariin, taitaa jättää taakseen!
Eihän pikku Volvo oikeassa sarjassa ollut tässä testissä, lähtöhintahan on n. 25 000 ja oli ollut pakko laittaa kaikki mitä löytyy jotta pääsi näiden muiden minimi tasolle. Volvo tosin ei pärjäisi tuolla omassa hintaluokassaan kovinkaan hyvin kun vastassa Golf ym. Tosin luulen että harvaa saa Bemaria/Mersua alle 50 000 kotiin jos edes hieman varustuksia haluaa!
GTAm:
S40 on oikeastaan luokkaa pienempi auto, se pohjautuu Focukseen kuten A3 Golfiin. Jos tiloja ja alustaa katsoo, niin A3 olisi S40:n oikea vertailukohta, tosin varsinkin Sportback on Volleen verrattuna huipputilava. 125 kw:n TDI:llä myös koneensa puolesta verrannollinen.
S60 olisi oikea tähän testiin ja sen Volvo on aikanaan tehnyt 3-sarjan ja A4:n kilpailijaksi. Nykyinen S60 ei sekään sisätiloiltaan ole mikään kummoinen - tyypillinen luokassaan. Sedaneissa on näissä kaikissa kattolinja takana aivan liian matala aikuisille.
Uusi Audi on vielä selkeästi kasvanut noista S60 suunnittelun ajoista, lienee luokkansa suurin vaikka ei se ehkä kaikissa sisätilan mitoissa näykään.
Volvon mukaanottoa isolla dieselkoneella pidän vähän outona, parempi vertailukohta muihin olisi 2.0D. Mutta voihan sitä vertailla. Alfan olisi voinut ottaa mukaan.
Omaan ajooni ottaisin noista Audin tai Mersun. Bemarin ehkä, mutta maantieajoon 2 ensin mainittua ovat parempia.
AkiK:
Tuo, että A4 olisi iso on väärä mielikuva. Ulkomitoiltaan se on sekä X-typeä, 159:ä että S60:stä pienempi. En jaksa linkittää, mutta tuulilasin sivuilta voit itse vilkaista ne mitat kätevästi.
andertz:
Melkein kuka tahansa olisi voinut veikata nuo neljä ensimmäistä melkein oikein, johtuen pienistä marginaaleista.
Testin tasaisuuden vuoksi minunkin olisi vaikea valita kumman auton ottaisin mielummin, BMW:n vai Mersun
simppa:
jaa mielikuva on jäänyt ehkä tuosta 156 Alfasta johon verrattuna toi S60 oli kuin luokkaa isompi ja taas 3 Bemari oli hyvinkin samaa kokoa, yleensäkin nämä compact excutivet ovat olleet hiukan pienempi kooltaan. Ja kyllä, 159 olisi pitänyt olla tuossa testissä mukana.
AkiK:
andertz:
no se vanha sanonta että tätikin olisi setä jos sillä olisi
MUNAT!!! Volvo on onnettoman pieni takatiloiltaan.Ja...
simppa:
BMW 4.531 1.812 1.421 akseli.2 760
Audi 4.703 1.826 1.417 2.817
Jagge 4.672 1.789 1.430 2.710,
Mese 4.581 1.770 1.447 2.760
Saab 4,647 1.802 1,473 2,675
Volverine 4,476 1,770 1.452 2.640
Kuriositeettinä! 1997 Mondeon takapenkille mahtui 3 kpl
kafrua á 97 kg 103 kg 110 kg nahkarotsit päällä.lev 175 cm.
GTAm:
Alfa 159 4,660 1,828 1,417 2,700
Kauheasti täällä sivuilla on mutua ja vähemmän faktaa.
Ottakaa selvää ensin pölvästit!
simppa:
Volvon tietojen mukaan S60 on pituudeltaan 4,603 metriä ja leveydeltään 1,804. Akseliväli on 2,715.
A4:n vastaavat mitat ovat 4,703 - 1,826 - 2,817. Eli on 10 cm pidempi, akseliväli on 10 cm pidempi ja leveyttä on 2 cm enemmän.
4,7 metriä on aika paljon tämän luokan autoon. Ns. isot perheautot kuten Mondeo eivät ole paljon pidempiä. 5 ovinen Mondeo on 4,776 metriä pitkä. Farkku 4,830. Ja näistä yleensä mainitaan, että auto on kasvanut "jo liiankin suureksi".
Harmillista että Audi on juuri sitä mikä ei ole hyvä: iso ulkoa mutta pieni sisältä... Silti on nämä uudet AUdit, Mersut ja varsinkin Bemu kasvaneet sen verran että noita Volvoja, Jaggeja sun muita tilavampia selvästi.
Testeihin kannattaa aina suhtautua pienellä varauksella. Saattoihan se Volvo mersun testissä voittaakkin, mutta mitähän asioita siinä painotettiin ?
Itse valitsisin mersun ihan puhtaasti sen vuoksi, että itse arvostan enemmän sen tarjoamia ominaisuuksia, kuten moderneimmat dieselit, takaveto ja selvästi tyylikkäämpi, loistava muotoilu. Myös 4-maticcina voisi olla ihan mielenkiintoinen.
katsopa nuo autojen mitat uudestaan, vertaa esim Jaggen mittoja (sama alusta kuin Mondeolla - hieman paranneltuna?) mersuun ja bemariin, taitaa jättää taakseen!
Eihän pikku Volvo oikeassa sarjassa ollut tässä testissä, lähtöhintahan on n. 25 000 ja oli ollut pakko laittaa kaikki mitä löytyy jotta pääsi näiden muiden minimi tasolle. Volvo tosin ei pärjäisi tuolla omassa hintaluokassaan kovinkaan hyvin kun vastassa Golf ym. Tosin luulen että harvaa saa Bemaria/Mersua alle 50 000 kotiin jos edes hieman varustuksia haluaa!