Uudet pakettiautot.

26 kommenttia

Tässä on tullut ajankohtaiseksi hankkia pakettiauto itselleni joten mikäs on tällä hetkellä "paras" pakettiautomerkki ja malli tuollaiseen kohtuu kevyen kuorman kuljetukseen, tavaratilan minimipituus on kuitenkin 2800 ja leveys pyöränkoteioiden kohdalta 1250 (eli rakennuslevyt pitää mahtua kyytiin). Paljon olen kuullut tarinoita eri autojen kestävyydestä ja ajo-ominaisuuksista. Joten kertokaahan pakun omistajat kokemuksia omistanne.

  
  • Osta vanha (eikäku uusi.....) haisu, kestää isältä pojalle. Tosin jos turvallisuus, ajo-ominaisuudet tahi moottorin teho mitään merkkaa, niin katso jotain muita merkkejä. :lol:

      
  • Käytetty paku ei tule kysymykseen kun vähän ajetuista noin vuoden vanhoista joutuu maksamaan saman hinnan kun uudesta pakusta (uusiin tuntuu olevan hyvät alennukset tällä hetkell&#228:wink:. Toyota jää pois minun listalta liian vanhana mallina ja siinä on ahdas ja meluisa ohjaamo. Transport taitaa jäädä pois listalta koska sen huoltaminen on erittäin kallista tuttavieni mukaan (parilla tuntemallani pienyrittäjällä on tällä hetkellä Transport) eikä tilatkaan ole parhaasta päästä. Tällä hetkellä minun listan kärjessä on Renault Trafic ja Ford Transit (molemmat 115 hv koneella).

      
  • Transitin lisäksi minulla on hyviä kokemuksia Fiat Daylystä,joka taitaa olla Iveco tänään.Lastipallit sopii pitkin ja poikin ja rakennuslevyt ei kolhiinnu reunoista.

      
  • Transporterin huollot on n. 30 tonnin välein (tosin voi olla 15 tonnin väleinkin...), eikä ne ainakaan omalla kohdallani olleet sen kalliimpia kuin muillakaan ajamillani merkeillä. Eli kannattaa ottaa itse selvää hinnoista eikä uskoa veijoesson baarin juttuja.... :wave:

      
  • Riippuu tietenkin kuskin koostakin, mutta ainakaan meikäläinen, kookkaampi ja laiskanpulskea työmies ei kunnolla tahdo saada oikeata koipeaan nykyvolkkarissa paikalleen. Kirottu vaihdekepin kiinnitysmötikkä tulee just polven tielle.



    Fiiattisukuiset olivat ennen vanhaan kuskin kannalta vielä ahtaampia, mutta nykymalli on kyllä ohjaamosta tilavampi. Itse en nykyisin Transitista pois vaihda, ainakaan ennen seuraavia uutuusmalleja. Foordilla nyt vain osataan tehdä paku kunnolliseksi. Ja lähteehän nykytransitti käyntiin pilviselläkin säällä.

      
  • Ei minun tarvitse uskoa veijoesson baarin juttuihin Transporterin huolto/korjauskustannuksissa vaan olen nähnyt ihan omin silmin korjaamolaskut. Tällä hetkellä uudessa Ford transit Trendissä on ylivoimaisesti parhaat varusteet jo vakiona. Ohjaamokin on tilava ja hiljainen eikä noissa ajo-ominaisuuksissakaan ole mitään sanottavaa.

      
  • Tällä hetkellä minun listan kärjessä on Renault Trafic ja Ford Transit




    Jos Renault Traficiin päädyt, niin kannattaa kilpailuttaa Renaultin lisäksi Opel- ja Nissan-kauppiaat.



    Renault Traficia kun myydään myös nimillä Opel Vivaro ja Nissan Primastar, jotka ovat täysin sama auto, vain logoissa on eroa.

      
  • Eikös Transporter ole juurikin uusiutunut? Uudet CR-koneet ja DSG-vaihteisto on nyt saatavilla tuohonkin kippoon. Itse ainakin kävisin katsomassa.

      
  • Tuohon Transportteriin taitaa tulla vain pieni facelifti eli mallisto ei uusiudu kokonaan ja eikös noissa volkkarin DSG-vaihteistoissa ole jo tarpeaksi ongelmia henkilöautopuolella joten ei varmaan kannata harkita moista pakuun.

      
  • Faceliftihän se, mutta autosta menee mm. kaikki koneet uusiksi. Esimerkiksi 2.0 TDI tuplaturbonakutin esitellään ensimmäisenä Transporterin nokalla.



    Facelift-Transporter taitaa myös olla ensimmäinen volkkari, jota saa neliveto-diesel-DSG yhdistelmänä.

      
  • Vähän kalliimpi vaihtoehto, jossa tilaa samallatavalla kuin transitissa ja ducatossa. Laadukkaampi vaihtoehto edellisille. Tosi kestävä.

      
  • Voisin heittää että suosittelen Mersun Vitoa tai Ford Transittia. Hiaceja on tullut myös koluttua, ja onhan ne pomminkestäviä, mutta mielummin kokeilin onneani mersun kanssa kun kärsin siitä epämukavuudesta.



    Transporter on myös hyvä, mutta viimeksi kun itselläni oli paku ajankohtainen, pidin sitä hieman kalliina.



    Vivaro-trafik-fiaskoon älä helkarissa sekaannu. Sitten kun sekoat jo laskuissa montako kierrosta olet uusimassa alustaosia, pyöränlaakereita tai nollaamassa vikavaloja, muistat että se yksi tyyppi varoitti tästä paskasta siellä keskustelussa

    :xmas:

      
  • Pakusopasta sen verran että VW:n tuolla aikaisemmin mainittu DSG-ongelma tuntuu tulevan yhtä useammasta suunnasta vastaan ja tuo 30 tkm huoltoväli on sillä oletuksella että huoltoväli ilmaisin todella ilmottaa sen 30 tkm väliksi. On kuulemma pudonnu selvästi alle ton 30 tkm joissakin peleissä.



    Hyvä autohan toi Transporter varmasti muuten on.

      
  • No valinta on tehty ja päädyin uuteen Ford Transitit Trend malliin 115 hv koneella. Toivotaan nyt että auto on minun käyttöön sopiva ja kestävä myös.

      
  • Itselläni ollut kaksi Transit asuntoautoa ja paku.Ongelmatonta kulkemista. :sunglasses:

      
  • simppa:

    Eikös Transporter ole juurikin uusiutunut? Uudet CR-koneet ja DSG-vaihteisto on nyt saatavilla tuohonkin kippoon. Itse ainakin kävisin katsomassa.




    Samalla linjalla kuin Simppa. Paljonhan auto on muuttunut. Uudet moottorit, 7 lovinen DSG tullut, hihnan vaihtoväli yli 200 000 km.

      
  • Autoilia:

    Toivotaan nyt että auto on minun käyttöön sopiva ja kestävä myös.




    Mutta eikös Transit ole Ford?



      
  • Onnea aloittajalle uuden pakun johdosta. Kyllä mulla on ainakin vain hyviä kokemuksia Transitista, vaikka on niissäkin kaiketi omat vikansa.



    Olisi mielenkiintoista lukea aikanaan kokemuksia kuinka taipale transiitin kanssa on sujunut :smile:

      
  • Miten uusien Transittien maalipinta? 90-lukuiset Transitit ainakin ruostuivat harmillisen nopeasti. En oikein näe pointtia uudessa autossa, joka alkaa kukkimaan viiden vuoden ikäisenä.

      
  • En epäile etteikö noissa vanhoissa Transiteissa olisi ollut ruosteongelmia mutta niin niitä on ollut muissakin pakuissa ja meidän jokaisen pitää muistaa että kyllä jokainen autonvalmistaja kehittää omaa malliaan myös tuota ruostetta vastaan koska heillä on nykyään pitkät koritakuut myös pakuissa. Mutta sen 2-3 vuoden aikaan jonka minä yleensä pidän autoa niin ei ole vielä tullut yhteenkään merkkiin ruostetta näkyviin ja autona on ollut myös yksi Ford Mondeo !

      
  • Mutta Sprinterit ja Vitot ne vasta ruostuukin, japseista nyt puhumattakaan.

      
  • Näkyy olevan suunniteilla uudistaa pakettiautojen käyttövoimavero ensi maaliskuusta lähtien no se tietää monelle pakettiauton omistajalle tuplasti isompaa "diiselveroa" ! Onneksi tuo minun valitsema Transit on kohtuu taloudellinen joten sen veron määrä ainoastaa tuplaantuu (tuleva vero n.180€/v).

      
  • kannattaa myös ajatella hakua/tuontia saksasta esim -07 sprinteriä n.40tkm ajettua saa veroineen n.20ke mutta monet ovat ilman ilmastointia... (esim.malli 308cdi)

      
  • No minun tapauksessa ei kyseeseen tule "tuontiauto" sillä olen sen verran vanhanaikainen etten halua omistaa "tuontiautoa! Muutenkin vähän käytetyn pakettia-auton osto tuntuu nyt hiukan huonolta vaihtoehdolta kun uusiin tuntuu saavan niin hyvät edut/alennukset joten vähän käytetyt jää saman hintaiseksi.

      
  • Autoilia:

    En epäile etteikö noissa vanhoissa Transiteissa olisi ollut ruosteongelmia mutta niin niitä on ollut muissakin pakuissa ja meidän jokaisen pitää muistaa että kyllä jokainen autonvalmistaja kehittää omaa malliaan myös tuota ruostetta vastaan koska heillä on nykyään pitkät koritakuut myös pakuissa. Mutta sen 2-3 vuoden aikaan jonka minä yleensä pidän autoa niin ei ole vielä tullut yhteenkään merkkiin ruostetta näkyviin ja autona on ollut myös yksi Ford Mondeo !






    Itsellänikin on sellainen kokemuksen (vaikkakin vaatimattoman sellaisen) tuoma näppituntuma, että pakettiautojen ruosteensuojaukseen ei ole panostettu niin paljoa kuin henkilömalleihin. Kaipa sitä on laskettu, että pakettiautot ovat niin kovassa käytössä, että ne menevät muuten rikki kuin ruostumalla.

      
  • ddr5:




    Itsellänikin on sellainen kokemuksen (vaikkakin vaatimattoman sellaisen) tuoma näppituntuma, että pakettiautojen ruosteensuojaukseen ei ole panostettu niin paljoa kuin henkilömalleihin. Kaipa sitä on laskettu, että pakettiautot ovat niin kovassa käytössä, että ne menevät muuten rikki kuin ruostumalla.




    Pakuissa hinta määrää myös huomattavasti niiden ostamista, iso osa ostajakuntaa kilpailuttaa autoja lähinnä hinnan ja kuljetuskapasiteetin perusteella. Lisäksi pakut ovat suuria kooltaan eli kalliita suojata kattavasti, kun suurin osa markkinoista on kuitenkin siellä missä suojauksella ei ole olennaista väliä.



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit