manni

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Jos automaatti ei ole välttämätön, Skoda Octavia Scout. Yetikään ei ole poissuljettu.
  • Muotoilu on varsin yllätyksetöntä ja tylsää. Luonnollista evoluutiota BMW:lle, muttei tuota erityisen kyvykkääksi muotoiluksi voi sanoa.
  • Auton mittojen suhdetta tiloihin en ymmärrä. Kuitenkin esim. Golfiin on saatu taaksekin väljät oltavat (kokemukseni ovat viidennen polven mallista, mutta mitat ovat kuudennessakin sukupolvessa käytännössä samat). Jalkatilaa on runsaasti, penkki on l…
  • NHB: Monet merkit tekevät muutaman vuoden välein täyskäännöksen muotoilussa. Datsun vaihtoi jopa nimensä. Muotoilussakin sitä yrittävät. Esimerkeiksi kelpaa vaikka Primera ja Almeran seuraajat. Henkilökohtaisesti en pidä uusienkaan Nissanien m…
  • Omassa käytössä on etuvetoinen henkilöauto, jossa maavara ja etenemiskyky on keksivertoa parempi. Auto etenee näillä avuin riittävän hyvin mökille vaikkei tietä olisi aurattu. Auton alustan ominaisuudet ovat suunniteltu Neuvostoliiton tiestöä varten…
  • Skoda Fabia pääsee hyvin lähelle tuota hintaluokkaa, ollen selvästi modernimpi auto. Pärjännyt hyvin Polo-luokan testeissä, tilava sisältä (myös takapenkilt&#228 ja hyvä ajaa. Varustelukin on varsin kattava. TC05-käyttäjällekin Fabiaa suositteli…
  • Skoda Superbikin olisi sopinut joukkoon. "Kaikki Ladailijat eivät ole kommunisteja. Muuten vaan yksinkertaisia ja arvatenkin kaikkein rikkaimpia. Ei kai köyhällä ole varaa ostaa autoa, jonka arvo putoaa puoleen, kun sen ajaa autoliikkeen ovesta …
  • Olen tykännyt valtavasti autoni ajettavuudesta (Lada Eurosamara vm -98). Talvella on nautinnollista ajaa liukkaita teitä, tuntee jatkuvasti pidon ja kurveissa pidon raja on helposti etsitty ja käytös pidon loputtuakin on hyvin looginen. Kesäkelillä …
  • Minulla on Eurosamara, jossa on maavaraa vakiona tarpeeksi. Jouluaattona kävin mökillä, lunta auraamattomalla tiellä 10 - 30 cm, riippuen miten paljon tuuli sopinut, pääsin perille hyvin. Ihan hyvin etuvetoiseksi halvaksi pikkuautoksi.
  • Ei se täysin harha ole. Olen erittäin tyytyväinen vuosimallin 1998 Eurosamaran omistaja. Ei ole ohjaustehostinta eikä edes ABSia. Pidon tuntee selvästi jokaisessa kiihdytyksessä, jarrutuksessa ja ohjausliikkeessä. Koen turvalliseksi sen eikä liukkau…
  • Epäkohta siinäkin, kun paikallinen autokouluyrittäjä käyttää henkilöautona Golfin dieselversiota nelivedolla. Autossa, jossa on ESP:n lisäksi moderni neliveto, on hivenen liian helppo liukkailla. Ellei kortin saajan isä osta uutta autoa kortin saaja…
  • Uuden 9-5:n menekkiä en pitäisi välttämättä äärimmäisen kovana. Kilpailijoilla on tuoreet mallit (esim. MB:n E-sarja ja tuleva BMW:n 5-sarja) joissa on kehittyneemmät moottorit. Insignian etenkin tehokkaammat koneet (2,8-litrainen V6) syö varsinkin …
  • IS220Ds: 10v päästä niitä ostaa tosiaan jotkin, mustalaiset hevosmiehet. Sekin vähemmistö tuntuu käyttävän nykyään muita autoja. Esim. vanhat ikiliikkujan maineessa olevat Toyotat ovat kovassa kurssissa.
  • Ja uudet pohjalevy Skoda saa ensimmäisten joukossa. Mm. Fabia on ehtinyt olemaan koekaniinina uudelle pohjalevylle ennen muita malleja (Polo ja Ibiza).
  • Volvolla on hyvää pohjaa jatkaa kiinalaisomistuksessakin. Mallisto laaja ja tuore eikä myyntiluvutkaan ainakaan Suomen vinkkelistä huonolta näytä.
  • Mm. kilpailemaan Passat CC:n ja Mersun CLS:n kanssa. Myös Jaguarin XF voidaan laskea samaan sarjaan.
  • finman: Kumppani:Yariksen nousu oli kuitenkin +65% ja Corollan pudotus -26%. Kokoluokan suosimisen perusteella tuo ennuste 500 autosta Varsin realistinen eikös yariksesta tullut uusi malli tuolloin ja corollan osittain korvasi auris mitkä selit…
  • Sivistynyt kelvatkoon termiksi. Aikaisemmat pumppusuutindieselit eivät olleet järin kaunisäänisiä ja ainakin 1,9 TDI:n useat tehoversiot omasivat ikävän kuolleen alueen heti tyhjäkäynnin yläpuolella. Aikaisemmin sain myös kommentteja moottoriva…
  • Kumppani: Mitä tarkoittaa "koneiltaan parempi"? Saman hintaluokan citymaasturin oloisissa tuotteissa voidaan mielestäni arvostella mm. moottoreita samalla viivalla. Toyotan 1,4-litrainen diesel on ihan hyvän voimanlähde, mutta Skodan 2,0 TDI:n…
  • Miten uusien Transittien maalipinta? 90-lukuiset Transitit ainakin ruostuivat harmillisen nopeasti. En oikein näe pointtia uudessa autossa, joka alkaa kukkimaan viiden vuoden ikäisenä.
  • Skoda Superb tai Octavia, kummatkin Combi-versiona. Molemmat mahtuvat hintaluokkaan, Superbissa etenkin takapenkillä selvästi väljemmät olot. Superbia saa pienen aikaa odottaa, mutta vanha sanontakin kertoo hyvää kannattavan odottaa. Hintaluok…
  • Skoda Roomsteria on näkynyt myös tuon kaltaisten autojen testeissä ja hyvällä menestyksellä.
  • Jos valitsisin omaan käyttööni Lagunan kokoluokasta autoa, ihan joku muu tulisi valittua. Uusimman mallin muotoilu ei iske silmää ja parin edellisen mallin sijoitukset katsastustilastoissa ovat ala-arvoiset. On se ihan hyvä juttu, jos laatu on paran…
  • Tuntuu pärjäävän Tiguania vastaan hyvin. Ei huono suoritus, Tiguan on testien perusteella luokkansa parhaimmistoa.
  • TM testasi viime vuonna ekomalleja, mukana oli mm. Skoda Fabia Combi GreenLine ja Honda Civic -hybridi. Fabia voitti testin ollen tasapainoinen kokonaisuus ja mitattu kulutus oli testin pienin. Jos haluat lukea testin uudelleen, Hiilidioksidipäästöt…
  • NHB: Honda Insight=menestys riippuu priuksen hinnasta Halpa hybridi on ajatuksena kyllä sellainen juttu, mikä kuuluisi merkitä paljon. Hinta ja hydriditekniikan hyödyt ratkaisevat ratakisevat sitten sen, onko toteutus onnistunut. Kuten HS koe…
  • Konkreettina esimerkkinä voisin Priuksen hintaluokassa Toyotissa valita vaikka Avensiksen. Prius on turhan vaatimattoman ja ruman oloinen hintaisekseen.
  • Miksi kävisi kaupaksi? Lisähinta on kuitenkin aikamoinen perinteisellä moottorilla varustettuihin. Esim. Toyotan mallistosta löytyy paljon kauniimpiakin autoja, kuin Prius. Kulutukset ovat hyvin lähellä saman kokoluokan dieseleitä.
  • Korvaavuus ei onnistu ainakaan Suomessa, johtuen dieselmallien käyttövoimaverosta. Muuten en näkisi dieselmalleja ongelmaksi.
  • simppa: Opel Insignia 2.0 CDTi 160 hv ecoFLEX yhdistetty kulutus 5,2l. Ihan näin provona, että mitäs se Subarun diesel söikään? Tuo liikkuukin johonkin toisin kuin monet muut ekomallit. Subarun kaikki mallit ovat jatkuvalla nelivedolla, tuo In…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
0 aloitettua keskustelua
37 viestiä
0 ×   1 ×