Marktanteil von 8,9 Prozent - Opel überholt BMW und Mercedes
Der Marktanteil sei damit auf 8,9 Prozent gestiegen und Opel belege wieder hinter VW den zweiten Rang in der Zulassungsstatistik. 2008 war die Europatochter von General Motors auch von BMW und Mercedes überholt worden.
Für den im Dezember eingeführten Kompaktwagen Opel Astra (zum Top-Test Opel Astra 1.6) lägen europaweit bereits 60.000 Bestellungen vor.
Eli hienosti menee. Rekisteröintitilaston kakkonen heti kansanauton jälkeen, takana bemarit, mersut, dkw't ja muut laatusaksalaiset. Korealaisia ja japsejahan eivät älykkäät ja varakkaat saksalaiset juuri siis osta...
Ja hyvin on uuden Astran ennakkomyyntikin käynnistynyt. 60 000 autoa tilattu ennakkoon ja myynti alkaa tammikuussa. Kohta on jonoja jos haluaa uuden Astran talliinsa.
Aika hyvin "kuolevalta" 110-vuotta vanhalta automerkiltä, joita TM-keskustelupalstan irvileuat oli jo viemässä ryssiin tai mättääseen tässä alkuvuodesta 2009...
Hienoa toimintaa laman keskellä - esimerkillistä!!!
http://www.acea.be/images/uploads/files/20091216_PRPC-FINAL2-0911.pdf
tuolta löytyy faktaa eli dacia on se joka todella myy tälää hetkellä
Jyrää tosiaan... Kun katsoo Euroopan myyntilukuja noista ACEA:n listoista, niin Opel näyttää menettäneen myyntiään lähimpiä kilpailijoitaan enemmän. Tätäkö nimimerkki -Z- tarkoitti hienolla ja esimerkillisellä toiminnalla? No faktoista viis, kunhan vain jollain perusteella saa taas yhden hehkutusviestin kirjoittaa...
Korjataan nyt sen verran, että Opel on 2009 340 000:lla myydyllä autolla SAKSAN toiseksi rekisteröidyin merkki, mutta Astran ennakkotilaukset 60 000kpl taas koski koko Eurooppaa. Hehkutusta tai ei, niin mielestäni hieno suoritus, kun emoyhtiö oli vielä hetki sitten saneerauksessa. Ellei tuota arvosta, niin silloin ei tiedä oikein kilpailun raadollisuudesta yhtikäs mitään, tai sitten elää täysin pumpulissa... Insignia ja uusi Astra on avannut luokkiinsa aivan uuden meiningin, jota apinoidaan jatkossa aivan varmuudella. Samoin teki aikoinaan Zafira, joka ensimmäisenä iski kiinteät 7 jakkaraa kompaktiin tila-autoon ja sitten siitä tulikin ns. "standardi". Jep!
-Z-:
Jotenkin vain hauskaa, kun sinulla ei ole oikein mitään muuta sanottavaa. Viestistä toiseen samaa hehkutusta. Jos Saksassa on nousua, niin kai pitäisi tuoda esiin myös ne paikat, mitkä kääntävät kokonaisuuden miinukselle...
-Z-:
Mitä uutta ja erikoista Insigniassa ja Astrassa on? Zafira osoittaa, että GM:llä kannattaisi useamminkin ostaa suunnittelua Porschelta.
Just joo..- ja ooppeli luo esikuvia. Anna mun nauraa. Okei, iso-I on parannus vanhaan Vectraan nähden, mutta mikä tahansa olisi sellainen ollut.
Astra taas, no joo, suunnittelijat kopioivat omaa aiempaa suunnitelmaansa, ja tekivät keskimääräisen näköisen nykyeurooppalaisen. Jos esikuvia haluat nähdä, katso BMW:n nykymalleja,erityisesti tekniikaltaan ne ovat eri planeetalta Opeliin nähden, tai oikeastaan: tuossa Opelin hintaluokassa: käypä mitä tahansa toista samanhintaista eurooppalaista merkkiä kauppaavassa liikkeessä, yllätyt siitä, kuinka edistyksellisiä malleja löytyykään.
Unohdin ihan japanilaiset: mikä on paremmin suunniteltu tai tehty isossa-I:ssä kuin uudessa Avensiksessa (tai Accordissa, tai Legacyssa), ihan oikein - ei mikään. Ja lisäksi nuo sisätilat: jos autoon täytyy saada neljä aikuista mukavasti, ei Opelista sellaista mallia henkilöautoista löydy, bussit on erikseen, eikä tila-autoja voi aina niin mukaviksi sanoa.
Ai niin... nuo Euroopan myyntitilastot...kertoisiko joku nuo oikeat EU-alueen myyntimäärät eri merkeillä tällä hetkellä.
Mites paljon noita Ooppeleita myytiin Ameritikan maassa esim vaikka viime vuonna? Jos se on niin hyvä auto kuin avauksessa kirjoitetaan, niin kaupanhan pitäisi silloin käydä siellä todella vilkkaasti.
ja mitä johtopäätöksiä muka voi tehdä siitä kuinka paljon jossain ihmeen Ameriikan maassa autoja myydään...
Ei yhtään mitään, ei yhtään mitään.
Opel tekee käyttövarmoja perusautoja. Ajaa asiansa siinä missä vaikkapa Toyota. Niillä pääsee eleettömästi paikasta A paikkaan B, mutta eivät tarjoa erityistä ajonautintoa tai edistyksellisyyttä.
Taisi olla tuo saksankielinen avausosio keskiverto suomalaiselle amikselle liikaa... Vielä kerran anteeksi.
Hyvä kun pystyt tunnustamaan puutteesi. Onneksi koskaan ei ole liian myöhäistä oppia asioita.