mahtava VOLVO s80

32 kommenttia
«1



Minun mielestäni Volvo s80 kuuluu tyylikkäimpiin autoihin
ja ohittaa monet huomattavasti kalliimmatkin autot jo pelkästään ulkonäkönsä puolesta. Volvo s80 näyttää hyvältä katsottaessa
mistä kulmasta tahansa ja mahtavat kylkipokkaukset kuuluvat vain harvoihin autoihin. Mistä kummasta mahtaa johtua esim ettei Bwm Audi A6 taikka vaikka Mercedeksen E-malli saa aikaan vastaavanlaisia korimuotoja vaikka ne hinnaltaa ovat vielä huomattavasti kalliimpia. Täytyy nostaa hattua Volvo s80 suunnittelijoille.
Millainen mahtaa olla seuraava s80 sitä odottelen kovasti
Olen etsinyt preview kuvia täältä netistä mutta turhaan
Tietääkö kukaan milloin paljastetaan uuden Volvon kuvat
vai meneekö se vasta vuoteen 2006

  
  • Valitettavasti tästä olen vahvasti eri mieltä. En ole koskaan oppinut pitämään 80:n muodoista; etenkin takaapäin vastenmielinen. Eikä sisätiloissakaan ole mitään erityisen sykähdyttävää.

    Se muodossa ehkä on miellyttävää, että näyttää aika leveältä vs. moni käytännössä saman kokoinen tai suurempi.

    Omasta mielestäni edellisen mallipolven Audi A6:n Sedan-malli on erittäin hyvän näköinen. Korin väri tosin vaikuttaa tuonkin mallin kohdalla ulkoasuun merkittävästi.

      
  • Jaa-a, kyllä ne nykyvolvot taitavat lähinnä olla kuuluisia päät kääntävästä rumuudestaan, tuleensyttymisestään sekä häntäpään sijoituksistaan kestävyys- ja kuluttajatutkimuksissa.

    Jos pelkästä estetiikasta puhutaan, niin jotakuinkin auto kuin auto tuossa S80:n kokoluokassa on verrattomasti komeampi, nimeltä mainittakoon nyt ainakin Daewoo Evanda, Nissan Maxima, BMW 5-sarja, MB E-malli, sekä kunniamaininta upeasta ulkonäöstä Chrysler Sebringille, uudelle Audi A6:lle ja monille USA-autoille, joita ei edes tänne tuoda.

    Paria pykälää kunnianarvoisammasta luokasta voidaan vielä ulkonäön puolesta erityisesti kiittäen mainita Jaguar S-type, Cadillac STS, Chrysler 300 C, uusi Lexus GS300 sekä tuleva Honda Legend, Acura RL:nä USA:ssa tunnettu.

    Ainoa, joka edes kaukaa hipoo Volvon rumuutta on Toyotan Camry.

      
  • Jaa-a, niin ne vaan mielipiteet ja maku toisistaan poikkeavat. Volvon kunniaksi voi sanoa ainakin sen, että se on persoonallinen, oltiin sen kauneusarvoista sitten mitä mieltä hyvänsä. Minusta Volvot ovat ihan miellyttävän näköisiä. Moni auto saattaa kyllä äkkisiltään miellyttää silmää, mutta eivät oikein jaksa ainakaan minua kovin kauaa kiinnostaa, kun jo huomaa kauneuden olevan samalla tavoin laskelmoitua ja yhtä persoonallista kuin missikandidaateilla.

    [Vinnes muokkasi tätä viestiä 17.11.2004 klo 22:30]
      
  • Täysin samaa mieltä! Volvo on onnistunut todella hyvin muotoilussaan ja autoista on tullut ajattomia. Siinä kun Mersut vanhenee silmissä niin Volvo ei.

      
  • Kyllä, miellyttävän näköisiä autoja minunkin mielestäni! Ei liian näyttävä, muttei kuitenkaan millään muotoa vanhentuneen näköinen.

    Naapurissa on niitä kaksin kappalein ja kyllä minulle kelpaisi mikä tahansa S-sarjalainen, mutta 40:stä katseltaessa ottaisin mieluummin edellisen korimallin, kuin nykyisen :confused:

      
  • Volvo S80 on ihan kohtalaisen näköinen. Mutta kaikki ei tykkää sen takavaloista. Minulla itselleni tulee niistä takavaloista mieleen vanhempi B-Vectra...

      
  • Niinpä niin, makuasioita, MUTTA Volvon kohdalla mielipiteet menee ristiin kun taas muissa premium-merkeissä kuulee harvemmin ristiriitaisia kommentteja. Volvo kyllä on kuuluisa sellaisilla nimikkeillä kuin pirunsarvitakavalot, kärsäkeula ja banaaniprofiili. Ne on tosiaan persoonallisia, mutta ei välttämättä kauniita. Kieltämättä myös ikä painaa, juuri tehty facelift hieman auttaa, mutta kohta on kiire saada kokonaan uusittuja malleja näytille. Otsikon 'mahtava' kuulostaa kyllä melkoisen fanaaatikon lausahdukselta... kannattaisi varmaan tutustua myös muihin merkkeihin ?

      
  • Kyllä Volvon nykyinen design sekä sisätilojen että ulkomuotojen osalta on ajaton, moderni ja skandinaavinen. Se on mielestäni myös sopivasti erilainen kuin muilla merkeillä. Eihän kaikkien autojen tarvitsekaan olla samasta muotista tulleita...

    Vaikka tämä onkin mielipidepalsta, minua huvittaa melkoisesti täällä esiin tulleet ajatukset. Innostua ei saisi ilman, että sitä toisinaan paheksutaan tai se tulkitaan fanaatikon puheeksi. Ettei vain olisi niin, että tämä kuuluisa suomalainen tasapäistämiskulttuuri iskee täälläkin läpi. Ehkäpä juuri erottautumisen pelossa täällä myydäänkin pilvin pimein noita "jännittäviä" ja harmaasta betoniseinästäkin erottautumattomia japanilais-, saksalais- (lähinnä Opel ja VW), englantilais- ja korealaisvirityksiä.

    Tuo Volvon laatukeskustelu saa entistä huvittavampia piirteitä. Käykääpä muiden merkkien keskustelupalstoilla, niin saatte hieman laajemman kuvan muidenkin merkkien laatuhaasteista. Itselläni oli useamman vuoden käytössä Volvo V70 T5 (yli 200 000 km) ja Audi A6 2.7T (noin 170 000 km). Molemmat olivat pajalla ainoastaan määräaikaishuoltojen ja öljynvaihdon takia.

    AWD

      
  • Tuo Volvo S80 näytti vanhentuneelta melkein samantien, kun tuli markkinoille ja kuinkas ollakkaan myös (öö...ihan sama auto?) S60. Lohdutuksekseni voin kertoa, että luultavasti "uudistuksen" jälkeenkin pysyy suurinpiirtein samanlaisena, mutta vastahan syksyllä se uusiutui? Samanlaisiahan nuo Volvot ovat olleet jo ikuisuuden, hyvänä esimerkkinä V70, joka on mielestä rumimpia autoja mitä maa päällään kantaa.

      
  • "hyvänä esimerkkinä V70, joka on mielestä rumimpia autoja mitä maa päällään kantaa."

    VÄÄRIN, kyllä sen tittelin korjaa V50, joka mielestäni on kamalan näköinen.

      
  • "hyvänä esimerkkinä V70, joka on mielestä rumimpia autoja mitä maa päällään kantaa."

    VÄÄRIN, kyllä sen tittelin korjaa V50, joka mielestäni on kamalan näköinen.

    Mitäs ne persaukiset riisipussien omistajat täällä katkerina kuittailevat? :smile:

      
  • :grin: Mielipideasioitahan nämä ovat, V50 kelpaisi minullekin, mutta tällä hetkellä on varaa vain nykyisen auton pitämiseen... Persaukisuus on toisaalta vain asennekysymys. Itse olen osa-aikaisessa työsuhteessa pienellä palkalla, enkä silti ajele vanhalla riisikipolla (käytännössä joku vm. 89 punainen Toyota Corolla)

    Kyllä sitä voisi milloin vaan ostaa Volvon, mutta muu elämisen laatu menisi kyllä niin persneton puolelle, ettei vaihtoehto ole kovin järkevä (joutuisi luopumaan niin paljon muusta)...

      
  • Volvon ainakin erotan parhaiten premium autoista jo kaukaa. Ainakin se on persoonallinen, ovat muutkin premiumautot persoonallisia mutta Volvo ehkä eniten. Siis minun mielestäni.

      
  • Samaa sarjaa kuin Saab 9-5. Oli joskus hieno.

      

  • Hyviä kommentteja mutta siltikin kun ajattelee, että Volvo S80 tuli markkinoille jo vuonna 1998 ja sen jälkeen eivät muut autonvalmistajat ole päässeet lähellekkään muotoilussa.
    Monet japanilaiset autotkin ovat ns. päivän uutisia otetaan vaikka esimerkiksi Toyota Avensis tai Nissan Primera huh huh jo on muotoilukieli ollut hukassa. Japanilaisautoista paistaa muutenkin läpi
    valmistustekniikka joka vaikuttaa vuodesta toiseen niin kovin "sirolta"
    En toki hauku japsiautoja huonoiksi.
    Volvo S80 on mahtavan massiivinen ja.silti sulavan näköinen
    Mitä perään tulee niin katsoppa ensi kerralla kun S80 ohittaa sinut niin huomaa kuinka upeasti kylki kaareutuu kohden takavaloja kuin
    "jenkkityyliin" . Juuri kylkimuotoilu on todella onnistunut joka muissa autoissa on yleensä niin kovin totisen suora ja tavanomainen.
    Väreistä ehkä metalli hopea tai beige/kulta sopivat todella hyvin tähän suureen autoon. Minusta s80 ja Volvo s60 erottaa jo kaukaa
    vaikka samaa piirrettä on ja paljonkin
    Mutta S80 on sen verran suurempi auto että kyllä sitä jo voi autoksi kutsua

      
  • Avensiskin näyttää sirolta vai? Ehkä se sitten on ja pienempikin kuin S80, mutta tilaa ainakin on enemmän kuin suurimmassa ja mahtavimmassa volvossa. :smile: Nissan Primera ei taas esim. mitenkään näytä vaikkapa vanhalta Sunnylta, mutta sen aikaset volvot näyttää ihan samalta ku uudetkin. Kookkaita autoja ne Volvot tekee ja samalla ne tykkää mainostaakin kuinka turvallisia ne on, mutta totuus on, että Avensiskin on turvallisempi ku S80, vaikka siellä tuntuu siltä ku istuis Stalinin panssaroidussa autossa. Sisätilat on viety kymmenien senttien paksusíin palkkeihin, mutta Renault Moduskin on S80:tä turvallisempi *****, taitaa vielä olla takatiloiltaankin suurempi :grin:

      
  • Lainaus:
    19.11.2004 klo 21:52 JackBauer kirjoitti
    Nissan Primera ei taas esim. mitenkään näytä vaikkapa vanhalta Sunnylta, mutta sen aikaset volvot näyttää ihan samalta ku uudetkin. Kookkaita autoja ne Volvot tekee ja samalla ne tykkää mainostaakin kuinka turvallisia ne on, mutta totuus on, että Avensiskin on turvallisempi ku S80, vaikka siellä tuntuu siltä ku istuis Stalinin panssaroidussa autossa. Sisätilat on viety kymmenien senttien paksusíin palkkeihin, mutta Renault Moduskin on S80:tä turvallisempi *****, taitaa vielä olla takatiloiltaankin suurempi :grin:


    Jos sinusta S80 näyttää samanlaiselta kuin 740 tai 240 niin käy optikolla.
    Toinen juttu on joidenkin sokea usko tähtiin. Istun mieluimmin 4 tähden Volvossa kuin viiden tähden rellussa kun nokkakolari tulee. Ne tähdet annetaan autolle itselleen, ei kestä vertailua isompiin autoihin. Osa tähdistä irtoaa vielä kikkailulla kuten turvavyön muistuttimet yms joilla kolariturvallisuuden kanssa ei ole tekemistä. Vyöt on joko kiinni tai sitten ei. Ei muistutin niitä kiinnitä.

      
  • Lainaus:
    20.11.2004 klo 10:41 Jorma kirjoitti
    Jos sinusta S80 näyttää samanlaiselta kuin 740 tai 240 niin käy optikolla.
    Toinen juttu on joidenkin sokea usko tähtiin. Istun mieluimmin 4 tähden Volvossa kuin viiden tähden rellussa kun nokkakolari tulee. Ne tähdet annetaan autolle itselleen, ei kestä vertailua isompiin autoihin. Osa tähdistä irtoaa vielä kikkailulla kuten turvavyön muistuttimet yms joilla kolariturvallisuuden kanssa ei ole tekemistä. Vyöt on joko kiinni tai sitten ei. Ei muistutin niitä kiinnitä.


    Volvohan lähinnä noita turvavyömuistuttimia, sun muita muistutusvaloja eniten käyttää. Eipä taida useimmissa Relluissa olla kuin kuskin turvavyömuistutin, joka sekin on vain pieni valo kojelaudassa.
    Ja kyllä ne tähdetkin jotain kertovat, puolueettomiahan nuo testit ovat. Jos eivät muuta niin turvallisuuden ainakin juuri sellaisessa tilanteessa joka siinä testissä on toteutettu.

      
  • Mielestäni auton tuleekin noudattaa tiettyjä linjoja, josta sen tunnistaa edelleen samaksi merkiksi. Välttämättä ei tarvitse perheautoissa valmistaa retroautoa, joka näyttää siltä volyymimallilta johon joskus olimme tottuneet. Ei sekään huono idea silti ole. Kuten Mustang, Jaguar, VW jne.

    Törmäystestien loppupisteet ovat pientä kikkailua. Kuitenkin, jos olet ajanut -70 luvun, -80 luvun Volvoa, oli niissä jo turvavöiden muistutin! Yksi on varma. Millä autolla haluaisit törmätä hirveen? Volvo ja Saab on jo valittu, suljetaan maasturit pois, mikä muista autoista on valintasi silloin?

    Japanilaiset ovat minusta linjattomia autoja jos mitkään. Ne vasta olivat vielä jopa -90 alussa neliskanttisia, Nissan Bluebird esim. vertaa sitä Audi 100 -82 - 92, mikä näistä oli sulavalinjainen? Japsit muuttavat muotoaan koko ajan, hakevat sitä tyyliä sieltä täältä, siitä tulee aina sama sillisalaatti. Peruslinja on edelleen hukassa. Täysin uusi muotoilu seuraavaan mallistoon juuri todistaa tämän asian olevan heillä edelleen haussa.

    [SixPack muokkasi tätä viestiä 20.11.2004 klo 11:20]
      
  • Lainaus:
    20.11.2004 klo 11:09 villej kirjoitti
    Volvohan lähinnä noita turvavyömuistuttimia, sun muita muistutusvaloja eniten käyttää. Eipä taida useimmissa Relluissa olla kuin kuskin turvavyömuistutin, joka sekin on vain pieni valo kojelaudassa.
    Ja kyllä ne tähdetkin jotain kertovat, puolueettomiahan nuo testit ovat. Jos eivät muuta niin turvallisuuden ainakin juuri sellaisessa tilanteessa joka siinä testissä on toteutettu.


    Volvossa tosiaan on muistuttimet. Rellun otin esimerkiksi koska pitkään hehkutettiin jotain Rellua joka ainoana oli saanut 5 tähteä. Siinä on varmasti muistuttimet koska muuten viittä tähteä ei olisi voinut saada. Niissä vanhemmissa Relluissa ei varmaan muutenkaan ollut edellytyksiä viiteen tähteen joten muistuttimiakaan ei tarvittu.
    Oikeastaan pointtini oli vain että monet katsovat tähtimääriin ihan kuin ne olisivat jotenkin vertailukelpoisia muihin autoihin verrattuna.. Tasavertainen kolari saadaan vain samoilla autoilla ajettuna. Eri autot kolarissa ja voi hyvinkin olla että kolarissa, joka sattumalta noudattelee näitä testiolosuhteita, kaikki viiden tähden autossa olijat kuolevat mutta neljän tähden vastapuolessa ei kukaan. Viisi tähteä voi saada vaikka Nissan Micra, ei missään ole määritelty että auton mitään olla iso ja "yleisturvallinen" jotta tähdet saa. Kumpaan autoon menisit jos olisi nokkakolari tulossa vaikka Micralla ja Volvo S80? (olettaen että Micra saa joskus 5 tähteä). Oikeassa olet tietenkin että onhan ne tähdet selvä signaali että jotain on tehty ja 4-5 tähteä on selvästi parempi kuin 2 tähteä oli auto mikä hyvänsä. Isoista autoista voisi mainita vaikka Kia Carnival jolla on vain 2 tähteä. Auto on Voyager kokoluokkaa, enkä siihen viitsisi törmätä edes Volvolla.

      

  • En toki vertaa Avensista tai Primeraa VolvoS80:iin vaan puhuinkin enemmän muotoilukielestä joka japseilta on kateissa vuodesta toiseen.
    Toyota Camry taas kilpailee S80 kanssa ja silti siinäkin jatkuu se sama tuttu japanilaistyyli joka kerta toisensa jälkeen on niin kovin japanilaisen siroa. Olen ollut myös Lexus 300:sen kyydissä enkä ollut myyty vaikka malli hipoi jo Japanilaisvalmistajien huippua.

    UUsin 5 sarjan Bemarikin on pettymys muotoilun suhteen
    Kylki on kuin ladon seinä ja sen tyylin volvo jätti jo 960 jälkeen ja laatikoksihan Volvoa silloin haukuttiinkin
    Volvo on vienyt autonsa muotoilussa pidemmälle kuin muut kilpailijansa
    Toki makuasioista ei voi liikaa kiistellä

      
  • Lainaus:
    20.11.2004 klo 17:33 Jorma kirjoitti



    Eri autot kolarissa ja voi hyvinkin olla että kolarissa, joka sattumalta noudattelee näitä testiolosuhteita, kaikki viiden tähden autossa olijat kuolevat mutta neljän tähden vastapuolessa ei kukaan. Viisi tähteä voi saada vaikka Nissan Micra, ei missään ole määritelty että auton mitään olla iso ja "yleisturvallinen" jotta tähdet saa. Kumpaan autoon menisit jos olisi nokkakolari tulossa vaikka Micralla ja Volvo S80? (olettaen että Micra saa joskus 5 tähteä). Oikeassa olet tietenkin että onhan ne tähdet selvä signaali että jotain on tehty ja 4-5 tähteä on selvästi parempi kuin 2 tähteä oli auto mikä hyvänsä. Isoista autoista voisi mainita vaikka Kia Carnival jolla on vain 2 tähteä. Auto on Voyager kokoluokkaa, enkä siihen viitsisi törmätä edes Volvolla.


    Samaa mieltä. Lisäksi autoissa on paljon muutakin turvallisuutta kuin mitä testeissä mitataan, testithän mittaavat tiettyjä spesifejä asioita joihin tehdas voi varta vasten rakentaa sopivat järjestelmät. Ja pisteytyskin on hivenen ihmeellinen. Esimerkiksi pisteen saa turvaistuintarrasta, vaikka jokainen? tietää ettei kersaa kannata laittaa istuimeensa penkille jossa airbag on kytkettynä.

    Ei tarvitse kuin istua esim. isoon Volvoon, niin havaitsee että on siinä jotain turvallisuutta jota ei japskista löydy. Esim ovien paksuus ja nokan pituus. Painumavaraa ja palkkia on reilusti, jos ovi on 25 cm paksu ja painaa enemmän kuin Avensiksen kaikki neljä ovea... Ja Volvolla on tietääkseeni yksi kattavimmista turvallisuuden testausohjelmista, jossa testataan mm törmäys hirveen (sitä kuvattaan ohjaamon pilarien korkeudella roikkuvalla palkilla). Tällaisia ei moni merkki tee. Mutta ei niistä EuroNCAP:ssa lisäpisteitä saa, vaikka Suomessa tärkeä ominaisuus olisikin.

      
  • Lainaus:
    19.11.2004 klo 19:30 future kirjoitti

    Hyviä kommentteja mutta siltikin kun ajattelee, että Volvo S80 tuli markkinoille jo vuonna 1998 ja sen jälkeen eivät muut autonvalmistajat ole päässeet lähellekkään muotoilussa.


    Jos oikein muistan, niin joskus 90 -luvun alkupuolella Volvolla oli joku sähköautokonsepti, joka muistutti hyvin paljon vielä nykyisinkin valmistettavaa S80 Volvoa. Eri asia on sitten pitääkö sitä positiivisena vai negatiivisena asiana, että Volvon designiin ei ole kiinnitetty kymmeneen vuoteen juuri mitään huomiota. Ja kaikki muutkin mallit on muodoiltaan tehty muistuttamaan tuota samaa konseptia.

      
  • Lainaus:
    22.11.2004 klo 23:04 AkiK kirjoitti
    Ei tarvitse kuin istua esim. isoon Volvoon, niin havaitsee että on siinä jotain turvallisuutta jota ei japskista löydy. Esim ovien paksuus ja nokan pituus. Painumavaraa ja palkkia on reilusti, jos ovi on 25 cm paksu ja painaa enemmän kuin Avensiksen kaikki neljä ovea... Ja Volvolla on tietääkseeni yksi kattavimmista turvallisuuden testausohjelmista, jossa testataan mm törmäys hirveen (sitä kuvattaan ohjaamon pilarien korkeudella roikkuvalla palkilla). Tällaisia ei moni merkki tee. Mutta ei niistä EuroNCAP:ssa lisäpisteitä saa, vaikka Suomessa tärkeä ominaisuus olisikin.


    Volvon ongelma S60, V70 ja S80-mallien suhteen on siinä, että ne ovat 90-luvun suunnittelua rakenteiden puolesta. Sillä ei enää pärjää nykyautojen kanssa. EuroNCAP testaa puolueettomasti yleisimmät onnettomuustyypit testeissään ja ne antavat hyvin suuntaa auton turvallisuustasosta. Volvolta on testattu S60 ja S80 -mallit. Tulos on ollut 4 tähteä. Eikä edes lisäpisteet turvavyön muistutuksesta nostaisi Volvoja 5 tähteen. V70 on keula & kylkirakenteltaan käytännössä identtinen em. mallien kanssa, joten sille tulos varmasti olisi myös 4 tähteä. Tässä vähän vertailua 2 kokoluoklassa premium-malleissa:

    Isot autot:
    Mercedes E, Saab 9-5 ja Audi A6: 33 pistettä / 5 tähteä
    Volvo S80: 29 pistettä / 4 tähteä

    Perheluokka:

    Saab 9-3 SS ja Mercedes C: 33 pistettä / 5 tähteä
    Audi A4: 30 pistetttä / 4 tähteä
    Volvo S60: 28 pistettä / 4 tähteä

    Valitettavasti Volvon suhteen ero kärkeen on jo sen verran iso, että loukkantumisriskitkin ovat selvästi korkeammat. Eikä Volvon tilanne korjaanu ennen kuin täysin uuden sukupolven mallit esitellään. Siihen menee vielä muiutamia vuosia...

      
  • Lopetetaan tämä pelleily Euro-NCAP -tulosten tulkinnan suhteen ja muistutetaan itseämme muutamasta tosiasiasta:

    1) Uusimmat Volvo-mallit ovat menestyneet erinomaisesti Euro-NCAP
    -testeissä. Uusi Volvo S40 sai Euro-NCAP -testistä täydet 5 tähteä ja 34 pistettä. Mm. sivutörmäystestistä se keräsi täydet pisteet. Myös Volvo XC90 keräsi Euro-NCAP -testistä täydet viisi tähteä, 34 pistettä ja sivutörmäystestistä täydet pisteet.

    2) En myöskään pidä Volvo S80:n 29 pistettä (4 tähteä) ja S60:n 28 pistettä (4 tähteä) huonoina tuloksina. 4 ja 5 tähden eroon ei pidä suhtautua samalla tavalla kuin 5 tähden ja 2 tähden autojen eroon turvallisuuskysymyksissä. Täytyy myös muistaa, että Volvo S80:n nykyversio esiteltiin jo vuonna 1998, joten malli-ikäkin alkaa jo painaa. Seuraavan sukupolven S80:n tähtimäärästä ei tule olemaan epäselvyyttä...

    3) Ei kannata myöskään langeta vertailemaan omenoita tennispalloihin. Ei ole järkevää verrata esim. S80:n 29 pistettä Audi A4:n 30 pisteeseen tai BMW 1-sarjan 33 pisteeseen ja todeta, että BMW 1 -sarjan autot ovat turvallisempia kuin Volvo S80:t. Eri kokoluokan autojen pisteet eivät ole täysin vertailukelpoisia KÄYTÄNNÖN kolariturvallisuuden kannalta.

    4) Kannattaa myös ymmärtää, mitä Euro-NCAP -testeissä KÄYTÄNNÖSSÄ mitataan ja peilata tätä elävän elämän kolaritilanteita vasten. Palvelinjärjestelmiäkin mitataan monenlaisilla suorituskykytesteillä (mm. TPC-C), joiden taustalla olevat skenaariot ovat kaukana todellisista elävän elämän skenaarioista.

    AWD

      
  • Saksalainen ADAC testaa silloin tällöin esim. maasturin törmäystä Golffiin, S-Mersun törmäys Puntoon jne. Siinä eivät auton oman kokoluokan tähdet paljon paina.
    Tosin kuvista näkee, että pienetkin autot ovat kehittyneet valtavasti, eikä kovin pahoja henkilövahinkoja tule. Olikohan linkki www.adac.de

    Löytyy otsikolla Tests, sen alla crashtests.

    [SixPack muokkasi tätä viestiä 27.11.2004 klo 10:56]
      
  • Lainaus:
    27.11.2004 klo 00:04 AWD kirjoitti
    Lopetetaan tämä pelleily Euro-NCAP -tulosten tulkinnan suhteen ja muistutetaan itseämme muutamasta tosiasiasta:
    ...
    3) Ei kannata myöskään langeta vertailemaan omenoita tennispalloihin. Ei ole järkevää verrata esim. S80:n 29 pistettä Audi A4:n 30 pisteeseen tai BMW 1-sarjan 33 pisteeseen ja todeta, että BMW 1 -sarjan autot ovat turvallisempia kuin Volvo S80:t. Eri kokoluokan autojen pisteet eivät ole täysin vertailukelpoisia KÄYTÄNNÖN kolariturvallisuuden kannalta.


    Erikokoisia autoja verrattaessa on käytännön vaikutusta massaerolla sekä korkeuserolla. Koska kaikki mainitut ajoneuvot ovat suunnilleen saman korkuisia, voidaan korkeus sivuuttaa. Mitä massaan tulee, ovat mainitut autot BMW 1-sarjaa lukuunottamatta (~1300 kg) suunnilleen samanpainoisia varsinkin samankokoisilla moottoreilla varustettuna (S80 2,4 ~1600 kg, A4 2,4 ~1600 kg ja 320 ~1500 kg). Näillä tiedoin väitän, että S80:n, A4:n ja 3-sarjan testitulokset todellakin ovat täysin vertailukelpoiset.

      
  • Unohtuikohan tältä listalta pari keskeistä asiaa?

    AWD

      
  • AWD:

    Seuraavan sukupolven S80:n tähtimäärästä ei tule olemaan epäselvyyttä...AWD


    Missä on nykyisen S80 Euro NCAP tulokset? Ei tainnut tulla odotettua viittä tähteä joten Volvon turvallisuusimago vaati tulosten sensurointia...

      
  • Kale_tm:


    Missä on nykyisen S80 Euro NCAP tulokset? Ei tainnut tulla odotettua viittä tähteä joten Volvon turvallisuusimago vaati tulosten sensurointia...




    Johan olet muinaisen ketjun löytänyt.



    Että oikein salaliitto Volvon ja Euro NCAP:in kesken, kun ovat salanneet meiltä S80:n testitulokset. Mitähän kaikkea muuta meiltä onkaan salattu?



    On se hyvä, että palstalla on näitä salapoliiseja, jotka paljastaa salaliitot. :lol:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit