Uusi Audi A4

12 kommenttia

Täytyy myöntää että kyllä nuo bensiinimoottorit kehittyvät aina vaan paremmaksi.



1,8 TFSI: vääntö 320 Nm, 1400-3700 rpm



Vertailu dieselmoottoriin:

2,0 TDIe: vääntö 320 Nm, 1750-2500 rpm



>> Audi A4 <<

  
  • Hienolta vaikuttaa. Hienosti on keulan muotoilu pehmentynyt. Harmi kun quattroa ei saa vielä tuohon 1.8 TFSI yhteyteen.

      
  • Kylläpä on tylsän näköinen auto ulkomuodoiltaan, keula ja perä täysin mitäänsanomattomia. Sisusta on ok, vaikka tuommoisena kuin Iltalehden kuvassa, sekin on aika mitäänsanomaton, mutta puupaneeleilla ilme muuttuu huomattavasti.



    Ei voi kuin ihmetellä mistä Audin muotoilijat saa palkkansa ja miksi heidät on ylipäätänsä palkattu, kun vähätkin muodot vaan pikemminkin uudistuksissa häviää. Ihan sama myös VW:llä.

      
  • Audin muotoilu on tosiaan oudoilla harhateillä. A1 on ruma varsinkin takaa, A4 onnistuu olemaan sekä epäsuhtaisen, ruman että tylsänkin näköinen. Uuden A6:n nähtyäni nykyinen BMW 5-sarja on hyvinkin haluttavan näköinen. Miltä A8 muuten näyttää nykyään? Tuskin on kovin säväyttävä kun ei muistu edes mieleen.

      
  • A8 näyttää aivan samalta kuin Audin muutkin sedanit. Sedanin lisäksi Audilla on myös viistoperämalli, farmari ja katumaasturi, joista jokaisesta on pari-kolme eri kokoa. Joku TM:n toimittaja nimitti Audin mallistoa osuvasti maatuskamallistoksi.

      
  • Hienoa tämä nykyaika. Kävelen Audi-kauppaan. Kerron haluavani 4,6-metrisen katumaasturin 120-kilowattisella bensiinimoottorilla. Myyjä tekee laskelmat, ja sanoo autoni olevan Qx xTfsi. Ja sitten kassan kautta.

      
  • Lefa:

    Hienoa tämä nykyaika. Kävelen Audi-kauppaan. Kerron haluavani 4,6-metrisen katumaasturin 120-kilowattisella bensiinimoottorilla. Myyjä tekee laskelmat, ja sanoo autoni olevan Qx xTfsi. Ja sitten kassan kautta.




    Ihan sama homma muidenkin saksalaisten kanssa. Bemarikin esittelee noita "uutuuksia" hurjaa vauhtia. Katumaastureitakin on tarjolla markkinoiden kenties laajin valikoima. Löytyy X1, X3, X5 ja X6.



    Eikä mersu ole tuossa yhtään pekkaa pahempi. Erilaista rakkinetta on joka lähtöön.

      
  • Kannattaa muistaa, että Audin trendi on paras koko premium-luokasta. Tuskinpa tuo olisi mahdollista, jos muotoilu olisi epäonnistunut. Eivät Applenkaan tuotteet kerää muotoilupalkintoja kompleksisuudella ja ylenpalttisella linjojen uusimisella.



    Nythän on muuten jo kerrottu, että tulevissa Audeissa nähdään enemmän eroja eri korimallien välillä.

      
  • A-utoilija:



    Ei voi kuin ihmetellä mistä Audin muotoilijat saa palkkansa ja miksi heidät on ylipäätänsä palkattu, kun vähätkin muodot vaan pikemminkin uudistuksissa häviää. Ihan sama myös VW:llä.




    Epäilisin palkan tulevan tällä hetkellä aika monellakin mittarilla parhaiten menestyneen premium-merkin muotoilusta.



    Volkkarilla vähän sama juttu, konserni alkaa olla aika lähellä maailman suurinta. Ei siellä kaikkea voida väärinkään tehdä.



    Mutta ei ole pakko ostaa Audia, jos sellaista ei halua. Aina voi ostaa Volvon, Mersun, BMW:n tai vaikkapa Lexuksen, joissa saa kylläkin ihan yhtä tylsän muotoilun. Ehkä Alfan ostamalla saa jotain "persoonallista", mutta jostainhan sekin johtuu että Alfan tapaiset autot eivät yleensä myy paljon mitään.

      
  • Olen ajanut jonkin verran 2009 mallilla, joka on ollut etenkin ohjauksen osalta melkoinen pettymys. Olisikohan tämä uusi parempi? Olisikohan jousituksen lievä "pompotus" vähentynyt? Kokemuksia?

      
  • Nythän on muuten jo kerrottu, että tulevissa Audeissa nähdään enemmän eroja eri korimallien välillä.



    OHO! Vai pitäisikö sanoa, että eroja. Mitähän nämä erot sitten käytännössä ovat? Uskoo ken tahtoo. Mutta, ei sen puoleen, sama trendihän on muillakin valmistajilla ja onhan se toisaalta ymmärrettävää. Kuitenkin toivoisi enemmän eroja mallisarjojen välillä.

      
  • Penteles:

    Täytyy myöntää että kyllä nuo bensiinimoottorit kehittyvät aina vaan paremmaksi.

    1,8 TFSI: vääntö 320 Nm, 1400-3700 rpm

    Vertailu dieselmoottoriin:
    2,0 TDIe: vääntö 320 Nm, 1750-2500 rpm

    >> Audi A4 <<




    onko se sitten parempi että ovat kuin dieseleitä?



      
  • GTamv:

    Penteles:
    Täytyy myöntää että kyllä nuo bensiinimoottorit kehittyvät aina vaan paremmaksi.

    1,8 TFSI: vääntö 320 Nm, 1400-3700 rpm

    Vertailu dieselmoottoriin:
    2,0 TDIe: vääntö 320 Nm, 1750-2500 rpm

    >> Audi A4 <<


    onko se sitten parempi että ovat kuin dieseleitä?


    Kyllä!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit