Takuun pisteytyksessä ei ainakaan tekstistäkään aukene mitään muuta kuin takuuaika.
Ketteryys nyt kuitenkin jotenkin liittyy auton kääntymiseen ja kääntöympyrä nyt kuitenkin on mitattavissa.
Itse varmaan antaisin tuosta erosta toisenkin pisteen. Lehdillä on kuitenkin käytössä jonkinlainen taulukko minkä mukaan pisteet annetaan ja pisteet tulee mittaustuloksista suoraan sen perusteella.
Vaikka tekstistä ei muuta lyödykään, niin sehän ei tarkoita sitä, etteikö takuuseen sisältyisi muitakin tekiijöitä.
Ketteryys liittyy auton suunnan muutoksiin teillä ja kaduilla ajettaessa. Ei silloin käännellä rattia ääriasentoihin eikä kääntösäde ole rajoittava tekijä. Helposti puskeva, raskaskeulainen ja hidasohjauksinen auto voi olla tienpäällä hyvin kankea tuntuinen, mutta parkkipaikalla pyöriteltäessä sillä voi olla pieni kääntösäde.
ilmeisesti tuossa takuu pisteytyksessä eron tekee ajoturva ja se taitaa olla kaikissa vw konsernin vehkeissä huollosta huoltoon eli niin kauan kuin huollat merkkiliikkeessä on se voimassa ja opelissa vain 1 vuosi lisäksi esim toyotassa ei sitä ole lainkaan...
Ajoturva on ilmeisesti otettu huomioon kun takuusta annettu pisteitä. Jutusta se ei selviä. Golfissa on elinikäinen huollosta huoltoon ajoturva, muissa heikompi. Siksi kai Golf sai 7 pistettä.
Mielestäni jutussa olisi pitänyt ehdottomasti mainita esim. millä varusteilla arvostelut oli tehty. Nyt jutussa ei mainittu mitään onko erikoisvarusteet otettu pisteissä huomioon.
Hieman omituista mielestäni oli myös turvallisuusosion lähes maksimipisteet melkein kaikilla autoilla. Itse jutussa ei puhuttu turvavarusteista mitään eikä niitä ollut missään taulukossakaan.
Kaikkien saksalaisten autolehtien kohdalla kannattaa myös huomioida saksalaisten kotiinvetotapa joka vetää puhtaasti vertoja ranskalaisten tavalle vetää kotiinpäin. En ole koskaan ymmärtänyt miten jotkut pitää saksalaista autolehdistöä luotettavana ja puoluettomana verrattuna muiden maiden autolehdistöön.
Auto Bildissä on ollut lehden tekstien laadinnassa niin suuria virheitä (esim. tekniset tiedot ovat väärillä autoilla, puuttuu olennaista tietoa, on väärää tietoa), jotta tuohonkin vertaileen voi suhtautua epäillen! Esim. Opelin kulutus on ihmeen alhainen verrattuna kaikkiin muihin testeihin mitä moottorilla on tehty; kun vain ei olisi tullut moka tässäkin asiassa!
ilmeisesti tuossa takuu pisteytyksessä eron tekee ajoturva ja se taitaa olla kaikissa vw konsernin vehkeissä huollosta huoltoon eli niin kauan kuin huollat merkkiliikkeessä on se voimassa ja opelissa vain 1 vuosi lisäksi esim toyotassa ei sitä ole lainkaan...
asia löytyy takuut hinnat taulukosta.
Tällä tarkoitetaan ilmeisesti liikkumisturvaa josta VW:n sivuita löytyy seuraavaa:
Hinaus Volkswagen-korjaamolle tai pienet korjaukset muualla
Jos autosi määräaikaishuollosta huolimatta joskus jättäisi tielle, Liikkumisturva korvaa vaihtoehtoisesti:
hinauksen lähimmälle Volkswagen-merkkikorjaamolle
matkalla suoritetut pienkorjaukset enintään hinauskuluja vastaavalla määrällä
Mikäli autoa ei saada Volkswagen-korjaamolla ajokuntoon samana päivänä, saat vaihtoehtoisesti
sijaisauton enintään kolmeksi vuorokaudeksi
yhden yön yöpymisen kaikille autossa matkustaneille
Liikkumisturva ei korvaa
asiakkaan omasta syystä, esimerkiksi polttonesteen loppumisesta, aiheutuneita kustannuksia
ulkoisista tekijöistä, esimerkiksi onnettomuudesta, aiheutuneita kustannuksia
huollon yhteydessä havaittujen ja laskuun merkittyjen vikojen korjaamatta jättämisestä aiheutuneita kustannuksia
Yhteys huollon suorittaneeseen korjaamoon
Kun olet käyttänyt Liikkumisturvaa, säilytä tositteet ja ota yhteyttä viimeksi huollon suorittaneeseen Volkswagen-korjaamoon. Varsinaisiin korjauskustannuksiin pätevät samat ehdot kuin jos asiakas olisi tuonut autonsa korjaamoon tavalliseen tapaan.
Eli maksat normihinnaston mukaisesti merkkihuoltoon ihan kaikesta ja jos jotain hajoaa sinut hinataan samaan mestaan rahastettavaksi? Ei tuota takuusta puhuttaessa kannata mainostaa, ostettu jatkotakuu olisi asia erikseen.
Ketteryys liittyy auton suunnan muutoksiin teillä ja kaduilla ajettaessa. Ei silloin käännellä rattia ääriasentoihin eikä kääntösäde ole rajoittava tekijä. Helposti puskeva, raskaskeulainen ja hidasohjauksinen auto voi olla tienpäällä hyvin kankea tuntuinen, mutta parkkipaikalla pyöriteltäessä sillä voi olla pieni kääntösäde.
Totta tämäkin, ehkä ketteryys on väärä termi kun pitäisi puhua ajettavuudesta?
Astra ja Golf markkinoidaan ainakin Suomessa aivan eri tyyppisille käyttäjille. Golfin ostaja luulee saavansa jotain ihmeellistä ja Astran ostaja tietää saavansa laatua järkevään hintaan. Juttelin aikoinani yhden kovan saksalaisen autoammattilaisen kanssa joka tietenkin baijerin seudulta tulleena rummutti vain ja ainoastaan bemarin puolesta. Opelista oli tietenkin opel-popel iva-loruja, mutta hän oli kuitenkin sitä mieltä että Opel oli jo kauan sitten ohittanut VW:n kaikella tavalla - PAITSI! - Opelin omistaa General Motors = amerikkalainen yhtiö, eikä esimerkiksi "General Mengele" joka voisi olla hyvinkin arjalainen yritys. Niin pitkään kun Opel-popel on GM:n merkki, ei tule sellaista mallia Opelilta (vaikka se lentäisi ja munisi kultamunia) joka voittaisi VW:n Auto Motor und Sportin tai AutoZeitungin ja vastaavien testeissä. Näin se vaan on. Mutta itse en anna sen häiritä menoa. Opel on jo pitkään ollut luotettava matkakumppani ja niillä mennään jatkossakin...
Kaikkien saksalaisten autolehtien kohdalla kannattaa myös huomioida saksalaisten kotiinvetotapa joka vetää puhtaasti vertoja ranskalaisten tavalle vetää kotiinpäin. En ole koskaan ymmärtänyt miten jotkut pitää saksalaista autolehdistöä luotettavana ja puoluettomana verrattuna muiden maiden autolehdistöön.
Ihan samanlaisia tuloksia on myös englantilaisten ja pohjoismaalaisten tekemissä testeissä.
Astra ja Golf markkinoidaan ainakin Suomessa aivan eri tyyppisille käyttäjille. Golfin ostaja luulee saavansa jotain ihmeellistä ja Astran ostaja tietää saavansa laatua järkevään hintaan. Juttelin aikoinani yhden kovan saksalaisen autoammattilaisen kanssa joka tietenkin baijerin seudulta tulleena rummutti vain ja ainoastaan bemarin puolesta. Opelista oli tietenkin opel-popel iva-loruja, mutta hän oli kuitenkin sitä mieltä että Opel oli jo kauan sitten ohittanut VW:n kaikella tavalla - PAITSI! - Opelin omistaa General Motors = amerikkalainen yhtiö, eikä esimerkiksi "General Mengele" joka voisi olla hyvinkin arjalainen yritys. Niin pitkään kun Opel-popel on GM:n merkki, ei tule sellaista mallia Opelilta (vaikka se lentäisi ja munisi kultamunia) joka voittaisi VW:n Auto Motor und Sportin tai AutoZeitungin ja vastaavien testeissä. Näin se vaan on. Mutta itse en anna sen häiritä menoa. Opel on jo pitkään ollut luotettava matkakumppani ja niillä mennään jatkossakin...
Tätä lauluahan kuullaan aina suuntaan ja toiseen. Siltä putoaa vain pohja siinä vaiheessa, kun muunmaalaisetkin lehdet saavat aivan samanlaisia tuloksia. Tälläkin palstalla kerrotaan kuinka suomalaiset lehdet suosivat Volkkaria, samaan syyllistyvät myös ruotsalaiset. Saksalaiset nyt tietenkin vetävät raakimman jälkeen kotiinpäin, mutta mikä selittää englantilaisten puolueellisuuden? Puhumattakaan ostajien puolueellisuudesta. Golf kun tuntuu kelpaavan ostajillekin Astraa paremmin. Kyllä maailma osaakin olla puolueellinen. Vaikka Astra onkin kaikilla tavoilla parempi kuin Astra, niin ei sun ja tuntemasi rautaisen ammattilaisen lisäksi oikein kukaan tunnu huomaavan. On se vaan niin ihmeellistä.
Niin.. Astraa alias Kadettia ei ole montaakaan kpl:ta tehty ja nekin jotka on kasattu on mennyt suoraan paalaamoon...
Samoin nekin jo yli 100 000 uusinta Astraa jotka on jo tilattu ennakkoon ennenkuin edes myydyin malli, eli farkku on esitelty. Joo - paalaamoon kaikki. Ei niitä kukaan huoli, kaikki haluaa ajaa tietenkin GOLFILLA (paitsi talvella, kun MUOVINEN kaasupoljinmekanismi ei toimi...)
Mitä haluat sanoa tuossa? Palaamoon? Kai nyt kaikki tietävät, että Astra on yksi eniten myydyistä autoista Euroopassa. Sellaisella kuuluu olla uutena mallina paljon tilauksia sisässä. Jos Astran myynti takkuaisi nyt, niin se indikoisi valtavia ongelmia Opelille.
Saksalaiset nyt tietenkin vetävät raakimman jälkeen kotiinpäin, mutta mikä selittää englantilaisten puolueellisuuden? Puhumattakaan ostajien puolueellisuudesta. Golf kun tuntuu kelpaavan ostajillekin Astraa paremmin. Kyllä maailma osaakin olla puolueellinen. Vaikka Astra onkin kaikilla tavoilla parempi kuin Astra, niin ei sun ja tuntemasi rautaisen ammattilaisen lisäksi oikein kukaan tunnu huomaavan. On se vaan niin ihmeellistä.
Tunnetusti Opelin laatu ei 90-luvulla ollut kohdallaan; maine seuraa laadun perässä. Toisaalta uusien Opel-mallien tilankäyttö ei ole hääppöistä - Insignian ja uuden Astran kokoluokassa on huomattavasti tilavampiakin autoja. Moottoriteknologiakin on aina kehittynyt jälkijunassa vakavimpiin kilpailijoihin verrattuna.
Iso-Britanniassa ei myydä Opeleita. Tämä on tietenkin näsäviisastelua, ovathan vastaavat Vauxhallit "oikealta ohjattavia Opeleita".
TM:n testin perusteella uudessa Astrassa perusteella saattaa olla kaksi ominaisuutta, jotka tekevät siitä luokassaan ainutlaatuisen:
1. Hiljaisuus. Golf/Octavia-tyyppisten rengasmelugeneraattoreiden jälkeen tämä ominaisuus kiinnostaa todella.
2. Kuskin penkin saa 115 cm päähän polkimista. Näin ruhtinaallinen säätövara pitkälle kuljettajalle on tähän asti yleensä löytynyt vain aniharvoista autoista.
Pitääpä keväämmällä käydä koeajolla kesärenkailla. Jos TM:n tuntuma hiljaisesta kyydistä osoittautuu silloinkin oikeaksi, ja jos painavaan autoon tulee saataville tehokkaampi diesel, niin kaupat saattavat hyvinkin syntyä
Astran mallistoon on tullut muutoksia. 2.0CDTI 160hv versiona on saatavana sport varustetasolla manuaalina ja automaattina.
Pienemmästä 1.7CDTI:stä on nyt myös 125hv manuaali niinikään sport varustetasolla.
Farkun tulemisen myötä nämä dieselkoneet ovat tervetullut lisä mallistoon. Ennen tehokkain diesel oli 110hv.
Bensamalleihin on uutena tullut 1.4T:stä 120hv versio. Tämän co2 päästöksi tosin ilmoitetaan sama 138g kuin 140 heppaisellekin, eli kuristus olisi voinut paremminkin onnistua.
Joitain malleja on karsittu pois kuten 1.3CDTI sport ja 1.4ecoflex enjoy.
Värit on myös päivitetty ilmeisesti hieman yllättäen, koska kauppoja tehtiin Suomessa vielä sellaisista väreistä jotka olivat ehtineet poistua!
Myyjillä nolo tehtävä kysellä asiakkailta minkä värisenä sen auton halusittekaan.
Astran mallistoon on tullut muutoksia. 2.0CDTI 160hv versiona on saatavana sport varustetasolla manuaalina ja automaattina.
Pienemmästä 1.7CDTI:stä on nyt myös 125hv manuaali niinikään sport varustetasolla.
Farkun tulemisen myötä nämä dieselkoneet ovat tervetullut lisä mallistoon. Ennen tehokkain diesel oli 110hv.
Bensamalleihin on uutena tullut 1.4T:stä 120hv versio. Tämän co2 päästöksi tosin ilmoitetaan sama 138g kuin 140 heppaisellekin, eli kuristus olisi voinut paremminkin onnistua.
Joitain malleja on karsittu pois kuten 1.3CDTI sport ja 1.4ecoflex enjoy.
Värit on myös päivitetty ilmeisesti hieman yllättäen, koska kauppoja tehtiin Suomessa vielä sellaisista väreistä jotka olivat ehtineet poistua!
Myyjillä nolo tehtävä kysellä asiakkailta minkä värisenä sen auton halusittekaan.
Tuo 2.0CDTI 160hv automaatilla farkkuun kehittää pientä autokuumetta...
Astran mallistoon on tullut muutoksia. 2.0CDTI 160hv versiona on saatavana sport varustetasolla manuaalina ja automaattina.
Pienemmästä 1.7CDTI:stä on nyt myös 125hv manuaali niinikään sport varustetasolla.
Farkun tulemisen myötä nämä dieselkoneet ovat tervetullut lisä mallistoon. Ennen tehokkain diesel oli 110hv.
Bensamalleihin on uutena tullut 1.4T:stä 120hv versio. Tämän co2 päästöksi tosin ilmoitetaan sama 138g kuin 140 heppaisellekin, eli kuristus olisi voinut paremminkin onnistua.
Joitain malleja on karsittu pois kuten 1.3CDTI sport ja 1.4ecoflex enjoy.
Värit on myös päivitetty ilmeisesti hieman yllättäen, koska kauppoja tehtiin Suomessa vielä sellaisista väreistä jotka olivat ehtineet poistua!
Myyjillä nolo tehtävä kysellä asiakkailta minkä värisenä sen auton halusittekaan.
Tuo 2.0CDTI 160hv automaatilla farkkuun kehittää pientä autokuumetta...
Nyt voi lähteä kaupoille, auto on hinnoiteltu ja maksaa vähän yli 30k.
Testikulutus 6,9 vs 7,2.
Takuun pisteytyksessä ei ainakaan tekstistäkään aukene mitään muuta kuin takuuaika.
Ketteryys nyt kuitenkin jotenkin liittyy auton kääntymiseen ja kääntöympyrä nyt kuitenkin on mitattavissa.
jokaka:
Itse varmaan antaisin tuosta erosta toisenkin pisteen. Lehdillä on kuitenkin käytössä jonkinlainen taulukko minkä mukaan pisteet annetaan ja pisteet tulee mittaustuloksista suoraan sen perusteella.
Vaikka tekstistä ei muuta lyödykään, niin sehän ei tarkoita sitä, etteikö takuuseen sisältyisi muitakin tekiijöitä.
Ketteryys liittyy auton suunnan muutoksiin teillä ja kaduilla ajettaessa. Ei silloin käännellä rattia ääriasentoihin eikä kääntösäde ole rajoittava tekijä. Helposti puskeva, raskaskeulainen ja hidasohjauksinen auto voi olla tienpäällä hyvin kankea tuntuinen, mutta parkkipaikalla pyöriteltäessä sillä voi olla pieni kääntösäde.
ilmeisesti tuossa takuu pisteytyksessä eron tekee ajoturva ja se taitaa olla kaikissa vw konsernin vehkeissä huollosta huoltoon eli niin kauan kuin huollat merkkiliikkeessä on se voimassa ja opelissa vain 1 vuosi lisäksi esim toyotassa ei sitä ole lainkaan...
asia löytyy takuut hinnat taulukosta.
Ajoturva on ilmeisesti otettu huomioon kun takuusta annettu pisteitä. Jutusta se ei selviä. Golfissa on elinikäinen huollosta huoltoon ajoturva, muissa heikompi. Siksi kai Golf sai 7 pistettä.
Mielestäni jutussa olisi pitänyt ehdottomasti mainita esim. millä varusteilla arvostelut oli tehty. Nyt jutussa ei mainittu mitään onko erikoisvarusteet otettu pisteissä huomioon.
Hieman omituista mielestäni oli myös turvallisuusosion lähes maksimipisteet melkein kaikilla autoilla. Itse jutussa ei puhuttu turvavarusteista mitään eikä niitä ollut missään taulukossakaan.
Kaikkien saksalaisten autolehtien kohdalla kannattaa myös huomioida saksalaisten kotiinvetotapa joka vetää puhtaasti vertoja ranskalaisten tavalle vetää kotiinpäin. En ole koskaan ymmärtänyt miten jotkut pitää saksalaista autolehdistöä luotettavana ja puoluettomana verrattuna muiden maiden autolehdistöön.
Auto Bildissä on ollut lehden tekstien laadinnassa niin suuria virheitä (esim. tekniset tiedot ovat väärillä autoilla, puuttuu olennaista tietoa, on väärää tietoa), jotta tuohonkin vertaileen voi suhtautua epäillen! Esim. Opelin kulutus on ihmeen alhainen verrattuna kaikkiin muihin testeihin mitä moottorilla on tehty; kun vain ei olisi tullut moka tässäkin asiassa!
finman:
Tällä tarkoitetaan ilmeisesti liikkumisturvaa josta VW:n sivuita löytyy seuraavaa:
Hinaus Volkswagen-korjaamolle tai pienet korjaukset muualla
Jos autosi määräaikaishuollosta huolimatta joskus jättäisi tielle, Liikkumisturva korvaa vaihtoehtoisesti:
hinauksen lähimmälle Volkswagen-merkkikorjaamolle
matkalla suoritetut pienkorjaukset enintään hinauskuluja vastaavalla määrällä
Mikäli autoa ei saada Volkswagen-korjaamolla ajokuntoon samana päivänä, saat vaihtoehtoisesti
sijaisauton enintään kolmeksi vuorokaudeksi
yhden yön yöpymisen kaikille autossa matkustaneille
Liikkumisturva ei korvaa
asiakkaan omasta syystä, esimerkiksi polttonesteen loppumisesta, aiheutuneita kustannuksia
ulkoisista tekijöistä, esimerkiksi onnettomuudesta, aiheutuneita kustannuksia
huollon yhteydessä havaittujen ja laskuun merkittyjen vikojen korjaamatta jättämisestä aiheutuneita kustannuksia
Yhteys huollon suorittaneeseen korjaamoon
Kun olet käyttänyt Liikkumisturvaa, säilytä tositteet ja ota yhteyttä viimeksi huollon suorittaneeseen Volkswagen-korjaamoon. Varsinaisiin korjauskustannuksiin pätevät samat ehdot kuin jos asiakas olisi tuonut autonsa korjaamoon tavalliseen tapaan.
Eli maksat normihinnaston mukaisesti merkkihuoltoon ihan kaikesta ja jos jotain hajoaa sinut hinataan samaan mestaan rahastettavaksi? Ei tuota takuusta puhuttaessa kannata mainostaa, ostettu jatkotakuu olisi asia erikseen.
NHB:
Totta tämäkin, ehkä ketteryys on väärä termi kun pitäisi puhua ajettavuudesta?
Astra ja Golf markkinoidaan ainakin Suomessa aivan eri tyyppisille käyttäjille. Golfin ostaja luulee saavansa jotain ihmeellistä ja Astran ostaja tietää saavansa laatua järkevään hintaan. Juttelin aikoinani yhden kovan saksalaisen autoammattilaisen kanssa joka tietenkin baijerin seudulta tulleena rummutti vain ja ainoastaan bemarin puolesta. Opelista oli tietenkin opel-popel iva-loruja, mutta hän oli kuitenkin sitä mieltä että Opel oli jo kauan sitten ohittanut VW:n kaikella tavalla - PAITSI! - Opelin omistaa General Motors = amerikkalainen yhtiö, eikä esimerkiksi "General Mengele" joka voisi olla hyvinkin arjalainen yritys. Niin pitkään kun Opel-popel on GM:n merkki, ei tule sellaista mallia Opelilta (vaikka se lentäisi ja munisi kultamunia) joka voittaisi VW:n Auto Motor und Sportin tai AutoZeitungin ja vastaavien testeissä. Näin se vaan on. Mutta itse en anna sen häiritä menoa. Opel on jo pitkään ollut luotettava matkakumppani ja niillä mennään jatkossakin...
Golfin ostaja luulee saavansa jotain ihmeellistä ja Astran ostaja tietää saavansa laatua järkevään hintaan.
Kaikkea se mielikuvitus kehittelee!
1065:
Ihan samanlaisia tuloksia on myös englantilaisten ja pohjoismaalaisten tekemissä testeissä.
-Z-:
Tätä lauluahan kuullaan aina suuntaan ja toiseen. Siltä putoaa vain pohja siinä vaiheessa, kun muunmaalaisetkin lehdet saavat aivan samanlaisia tuloksia. Tälläkin palstalla kerrotaan kuinka suomalaiset lehdet suosivat Volkkaria, samaan syyllistyvät myös ruotsalaiset. Saksalaiset nyt tietenkin vetävät raakimman jälkeen kotiinpäin, mutta mikä selittää englantilaisten puolueellisuuden? Puhumattakaan ostajien puolueellisuudesta. Golf kun tuntuu kelpaavan ostajillekin Astraa paremmin. Kyllä maailma osaakin olla puolueellinen. Vaikka Astra onkin kaikilla tavoilla parempi kuin Astra, niin ei sun ja tuntemasi rautaisen ammattilaisen lisäksi oikein kukaan tunnu huomaavan. On se vaan niin ihmeellistä.
Niin.. Astraa alias Kadettia ei ole montaakaan kpl:ta tehty ja nekin jotka on kasattu on mennyt suoraan paalaamoon...
Samoin nekin jo yli 100 000 uusinta Astraa jotka on jo tilattu ennakkoon ennenkuin edes myydyin malli, eli farkku on esitelty. Joo - paalaamoon kaikki. Ei niitä kukaan huoli, kaikki haluaa ajaa tietenkin GOLFILLA (paitsi talvella, kun MUOVINEN kaasupoljinmekanismi ei toimi...)
http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/opel-ohitti-ongelmat
http://www.honestjohn.co.uk/news/road-tests/vauxhall/vauxhall-astra-2010-road-test
http://www.insideline.com/vauxhall/astra/2010/2010-vauxhall-astra-first-drive.html
http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=14550
Mitä haluat sanoa tuossa? Palaamoon? Kai nyt kaikki tietävät, että Astra on yksi eniten myydyistä autoista Euroopassa. Sellaisella kuuluu olla uutena mallina paljon tilauksia sisässä. Jos Astran myynti takkuaisi nyt, niin se indikoisi valtavia ongelmia Opelille.
NHB:
Tunnetusti Opelin laatu ei 90-luvulla ollut kohdallaan; maine seuraa laadun perässä. Toisaalta uusien Opel-mallien tilankäyttö ei ole hääppöistä - Insignian ja uuden Astran kokoluokassa on huomattavasti tilavampiakin autoja. Moottoriteknologiakin on aina kehittynyt jälkijunassa vakavimpiin kilpailijoihin verrattuna.
Iso-Britanniassa ei myydä Opeleita. Tämä on tietenkin näsäviisastelua, ovathan vastaavat Vauxhallit "oikealta ohjattavia Opeleita".
Jep. Briteissä on tosin myyty Opeleiden lisäksi Vauxhalleina Australialaisia Holdeneita. Nuo taas ovat aivan eri pelejä kuin Opelit.
MatLog:
Aina? Vielä 90-luvulla ja sitä ennen moottorit oli varsin kilpailukykyisiä, kun tarkastellaan suorituskykyä ja taloudellisuutta.
TM:n testin perusteella uudessa Astrassa perusteella saattaa olla kaksi ominaisuutta, jotka tekevät siitä luokassaan ainutlaatuisen:
1. Hiljaisuus. Golf/Octavia-tyyppisten rengasmelugeneraattoreiden jälkeen tämä ominaisuus kiinnostaa todella.
2. Kuskin penkin saa 115 cm päähän polkimista. Näin ruhtinaallinen säätövara pitkälle kuljettajalle on tähän asti yleensä löytynyt vain aniharvoista autoista.
Pitääpä keväämmällä käydä koeajolla kesärenkailla. Jos TM:n tuntuma hiljaisesta kyydistä osoittautuu silloinkin oikeaksi, ja jos painavaan autoon tulee saataville tehokkaampi diesel, niin kaupat saattavat hyvinkin syntyä
GM = Government Motors
Jenkkien Kela osti koko putiikin, ettei tulis niin paljon työttömiä.
Astran mallistoon on tullut muutoksia. 2.0CDTI 160hv versiona on saatavana sport varustetasolla manuaalina ja automaattina.
Pienemmästä 1.7CDTI:stä on nyt myös 125hv manuaali niinikään sport varustetasolla.
Farkun tulemisen myötä nämä dieselkoneet ovat tervetullut lisä mallistoon. Ennen tehokkain diesel oli 110hv.
Bensamalleihin on uutena tullut 1.4T:stä 120hv versio. Tämän co2 päästöksi tosin ilmoitetaan sama 138g kuin 140 heppaisellekin, eli kuristus olisi voinut paremminkin onnistua.
Joitain malleja on karsittu pois kuten 1.3CDTI sport ja 1.4ecoflex enjoy.
Värit on myös päivitetty ilmeisesti hieman yllättäen, koska kauppoja tehtiin Suomessa vielä sellaisista väreistä jotka olivat ehtineet poistua!
Myyjillä nolo tehtävä kysellä asiakkailta minkä värisenä sen auton halusittekaan.
jokaka:
Tuo 2.0CDTI 160hv automaatilla farkkuun kehittää pientä autokuumetta...
tiisselman:
No ei kyllä minkäänlaista....
tiisselman:
Nyt voi lähteä kaupoille, auto on hinnoiteltu ja maksaa vähän yli 30k.