VAROITUS: Volvo syttyy tuleen!

39 kommenttia
«1

Volvo joutuu korjauttamaan ainakin 460 000 henkilöautoa, joiden moottorin tuulettimessa on havaittu vaarallinen vika.

Vika voi aiheuttaa sen, että moottori syttyy tuleen. Tällaisia tapauksia on jo ollut useita.

Vika esiintyy erityisesti malleissa S60, S80, V70 ja XC70.

Tämä on jälleen uusi osoitus Volvon vakavista laatuongelmista. Volvohan on jo joutunut perustamaan kriisiryhmän ratkaisemaan näitä koko merkkiä vahingoittavaa ongelmaa.

Volvo joutui vuosituhannen vaihteessa syytämään markkinoille raakileina useita malleja. Näiden mallien omistajat ovat saaneet kärsiä Volvon holtittomuudesta.

Erityisesti uusien Volvojen sähköjärjestelmät ovat olleet erittäin ongelmallisia.



  
  • Näin noin kaksi vuotta sitten Ruotsin TV:stä dokumentin noista "palavista Volvoista". Ainakin sen ohjelman mukaan ongelma koskee Volvon viisisylinteristä-moottoria (turbolla tai ilman) joten muiden mallien omistajat voivat olla rauhassa. Dokumentissä toimittaja reissasi ympäri maailmaa tutkimassa uudehkoja Volvoja jotka olivat syttyneet palamaan yllättäen kesken ajon. Monet autojen omistajista olivat tosi järkyttyneitä koska palot olivat edennet salamannopeasti ja yhteistä kaikille tapauksille oli myös se että jarrut olivat lakanneet toimimasta. Kiinnostavaa oli se että palaneiden autojen luokse oli useissa tapauksissa (myös USA:ssa) saapunut kutsumatta ryhmä ruotsalaisia Volvon-työntekijöitä jotka olivat irrottaneet osia moottorista ja häipyneet ne mukanaan niin että sen jälkeen oli mahdotonta paikallistaa palon syttymissyytä. Autojen omistajat pyysivät dokumentin tekijöiden kautta Volvolta omien autojensa osia mutta Volvo kieltäytyi.
    Hyvä että Volvo on nyt toivottavasti paikallistanut vian ja autot korjataan, olisivat ehkä kuitenkin voineet toimia vähän nopeammin, aika monen Volvo-kuskin henkikin on saattanut olla uhattuna.

      
  • Lainaus:
    11.09.2004 klo 18:49 olmi kirjoitti
    ongelma koskee Volvon viisisylinteristä-moottoria (turbolla tai ilman) joten muiden mallien omistajat voivat olla rauhassa.


    Mitäs muita moottoreita noissa malleissa (S80 lukuunottamatta) on saatavilla?

      
  • koskee vain vm 00 ja vm 01 autoja.

      
  • Tuli mieleen vanha juttu Volvo S40:stä joka hajosi Suomen kylmässä Lapissa että siihen oli laitettava uusi kone. Tällaisesta joskus puhuttiin.

      
  • Lainaus:
    13.09.2004 klo 13:10 Tuomas kirjoitti
    Tuli mieleen vanha juttu Volvo S40:stä joka hajosi Suomen kylmässä Lapissa että siihen oli laitettava uusi kone. Tällaisesta joskus puhuttiin.


    Luulisin, että erinäisiä autoja on hajonnut useampiakin eri puolilla maailmaa siten, että kone on pitänyt vaihtaa... Varmaan jokaista merkkiä ja mallia ainakin yksi tapaus.

    Lappiin siis mahtuu ainakin yksi tällainen S40. Oletettavasti tunnetaan ainakin yksi muu moottoristaan hajonnut S40-tapaus myös lämpimämmiltäkin seuduilta.

    Että tätä mieltä olen Tuomaksen "kommentista".

      
  • Ajatelinpa laittaa, vaan tuollaisen "´jutun". Enkä mitenkään siinä yleistänyt. Tuli vaan mieleen, kyllä sitä aina sattuu ja tapahtuu. Uskon että Volvo on luotettava auto, ja eikä se edes ruostu helpolla. Jos on katsomista vanhempiin malleihinkin.

      
  • Kyllähän Volvo edelleen paremman luokan auto on, mutta kuitenkin vähän kerrassaan sulautunut valtavirtaan - onhan omistajakin nykyään Ford. Pienten, riippumattomien automerkkien aika taitaa olla ohi, samoin kävi Saabillekin.

    Kuten monessa muussakin tuotteessa, ei ongelma ole niinkään kokoonpanon, vaan alihankkijoiden toimittamien komponenttien huono laatu - mahdollisimman halvalla kun pitäisi tavara saada. Tästä on saanut kärsiä myös mm. Opel Vectra. Tässäkin pätee vanha totuus siitä, että tuote on juuri niin hyvä kuin sen heikoin lenkki, tai autossa siis komponentti.

    Volvon laatu lienee joka tapauksesa huonontunut etenkin DAF:in oston ja tuotannon Hollantiin siirtämisen myötä. 400-sarjaa vaivasivat mm. huonot sähköliitännät, eikä se kaikkien mielestä oikea Volvo olekaan - 300-sarjasta nyt puhumattakaan. Joillekin ainoa oikea volvo löytyy edelleen joukosta Amazon - 142/144 - 240.

    "Tavallinen" autonvalmistaja yrittänee maksimoida tuotantomäärät ja minimoida kustannukset. Suurien sarjojen kyseessä ollessa sekaan kuitenkin mahtuu aina sutta ja sekundaa. Nämä susikappaleet nousevat esiin etenkin tällaisilla keskustelupalstoila ja niiden myötä tuomitaan koko automalli, vaikka 99,9 % käyttäjistä olisikin autoonsa täysin tyytyväisiä.

      
  • Tämä on taas uusi osoitus Simon tai pitäisikö sanoa simppelin vakavasta laatuonkelmasta. kaverin jutut ovat harhaisia kuin Mellunmäen metron kirvesmurhaajalla. viittaan tässä mikroaaltojuttuun toisella palstalla. paalaa se vanha corolla ja osta itsellesi auto vai oletko niin köyhä ettet voi. Köyhä ja kateellinen ovat laatusanoja kyhäelmillesi. toisaalta tän palstan suola.

      
  • Niin eikös tämä Volvon 5sylinterin moottori ole joskus 10v sitten porschen kanssa kehitelty.

      
  • Taitaa olla kateelliset taas liikenteessä. Täytyy haukkua Volvoa kun itse joutuu ajamaan jollain yli kymmenvuotiaalla japsiromulla. Nuo "corollakuskit" ne eniten valojaan vilkuttelevat kun minä hurautan ISOLLA Volvollani heistä ohi.

      
  • Moi
    Taisi osua volvokuskeille arkaan paikkaan
    Minusta on ihan järkevää ilmoittaa tuollaisesta laatuongelmasta jos joku olisi vaikka kyseistä autoa ostamassa
    Itse ajan miellummin saksalaisella.
    :grin:

      
  • Eikö Volvo ollut nyt ADAC (tai minkä onkaan), vikalistalla viimeisten joukossa Alfa 156:n kanssa. Sakemannit taisivat pärjätä hyvin, siis pärjäsivät ja tuttuun tapaan myös japanilaiset.
    Kyllä minä Volvosta tykkään! :smile:

      
  • Ei nyt sekoteta ADAC:a tähän tai mikä nyt onkaan.
    Siinä varmaan otetaan tilastoihin mukaan myös jos bensa loppuu :innocent:

      
  • Esim. alla oleva on aika hyvä recalls kohdasta vaan automerkki ja ihmettelemään.
    http://www.crash-worthiness.com/

      
  • "Kiinnostavaa oli se että palaneiden autojen luokse oli useissa tapauksissa (myös USA:ssa) saapunut kutsumatta ryhmä ruotsalaisia Volvon-työntekijöitä jotka olivat irrottaneet osia moottorista ja häipyneet ne mukanaan niin että sen jälkeen oli mahdotonta paikallistaa palon syttymissyytä"

    Volvon ja Saabin tietokoneessa on ns. "kiertävä nauha" eli lentokoneista tuttu musta laatikko, joka seuraa ja juoruaa jatkuvasti auton tapahtumia ajon aikana ja kirjaa ne lokiin. Mahdollisesti herrat swenssonit ovat käyneet ruuvamassa poksin irti että saavat autosta dataa myös mahdollisia oikeuskäyntejä varten.

      
  • nii mut vaa vuodedta2000-1 :grin:
    toyotat hajoo ootko nähny 300tuhatta ajettua toyota corollaa
    anders simo

    [JHonkamäki muokkasi tätä viestiä 01.10.2004 klo 14:41]
      
  • mun mielestä tää ei oo mikään sopiva udet auto palstalle

      
  • Näköjään ei mitään ihan huhupuhetta toi tuleensyttyminen. kyseinen volvo oli menossa juuri korjaukseen ajoittain päälle jäävän flektin takia ja kun mekaanikko meni hakemaan autoa työn alle oli jo ehkä pikkasen myöhästä. tossa videopätkää eiliseltä https://www.youtube.com/watch?v=qe6sG-mqo_4

    :grin:

      
  • nii mut vaa vuodedta2000-1 :grin:
    toyotat hajoo ootko nähny 300tuhatta ajettua toyota corollaa
    anders simo




    Tässä oli pari yli 400000:kin ajettua Korillaa

    http://www.autotalli.com/vaihtoautot/listaa/Toyota/Corolla/page/3/mittarilukema_min/310000



    Volvoissakin kun rajasi 2005 - Uudemmat, ei ollut enää kuin 37 autoa. Ei nämä uudet Volvot enää vanhoina niin haluttavia ole kun niissä on etupään nivelet vaihdettava joka katsastuksessa.



    Tässä oikea Helmi: (!!)

    http://www.autotalli.com/vaihtoauto/32103151/pos/1/page/1/Toyota/Corolla/1996/Raasepori

      
  • Maastovälitys:

    Volvoissakin kun rajasi 2005 - Uudemmat, ei ollut enää kuin 37 autoa. Ei nämä uudet Volvot enää vanhoina niin haluttavia ole kun niissä on etupään nivelet vaihdettava joka katsastuksessa.


    Pahimmissa vuosimalleissa ne nivelet oli vaihdettu pariin kertaan jo ennen ensimmäistä katsastusta. Mutta otit hyvän esimerkin näiden hevosmiesten tietotoimiston yleistysten järjettömyydestä.



    Huonosti luetuista kotiläksyistä kertoo se, että valitsit 2000-luvun Volvoista niveltenvaihtoharjoituksiisi juuri ne, joissa nivelet taas alkoivat muutaman vuoden hölmöilyn jälkeen kestää kuten pitääkin.



    Menepäs laiskanläksyksi vaihtamaan 2001 mallisen kaikki alustan nivelet ja sen jälkeen kirjoitat taululle 100 kertaa:

    "facelift mallin kanssa elämä on helpompaa"

      
  • Mikään ei piristä tällaista asiallista keskustelupalstaa kuin loanheitto toisia merkkejä kohtaan. Eniten kateutta näyttäisi esiintyvän ruotsalaista kohtaan, jota vastaan kamppanjoidaan edelleen tosissaan.. Audikin pääsee kohtuullisen vähällä (mitä nyt skodaksi haukutaan), mutta mersua ja bmw'tä kritisoivat leimataan tietämättömiksi tolloiksi.



    Bemarin äskeinen 1.3 miljoonan auton tai Tojo/Lexuksen yli kymmenen miljoonan auton takaisinktsu ei ole paljon palstatilaa saanut.



      
  • Onneksi tuo tapahtui Suomessa eikä Amerikassa. Siellä Volvo olisi räjähtänyt ja vieressä oleva auto olisi räjähtänyt myös.

      
  • Bemarin äskeinen 1.3 miljoonan auton tai Tojo/Lexuksen yli kymmenen miljoonan auton takaisinktsu ei ole paljon palstatilaa saanut.


    Eikö ole AINA parempi, että korjataan puutteet ja viat vastuullisesti VALMISTAJAN toimesta ETUKÄTEEN!!, kuin että yritetään maksattaa ne asiakkaalla (vrt. VW..)???



    Tuota Volvon polttovideota katsellessa kävi lähinnä ekana mielessä seuraavat jutut:

    1. Onneksi tuo paska paloi suht etäällä muista autoista ja RAKENNUKSISTA!! -sekä oltiin taajama olosuhteissa, joissa pelastuslaitoksen vasteajat on siinä 10 min. luokkaa eli korvessa olisi voinut tapahtua mitä vaan(?)

    2. Minua vituttaisi aika paljon, kun naapurin Volle lähtisi itsekseen tulille rivitalon autokatoksessa keskellä aamuyötä, ja aamulla olisi ajoonlähtö ja autokatospalossa menisi samalla oma auto + 15kpl muita naapureiden omia???

    Onneksi asun omakotitalossa ja meillä ei ole itsesyttyviä ajoneuvoja tontilla..

    3. Omakotitalon autokatoksessa tuo olisi polttanut yöllä talonkin jossa nukkuva perhe sisällä.. Kannattaisiko tuollainen auto kuitenkin jättää varmuuden vuoksi kadun varteen parkkiin etäälle muusta arvo-omaisuudesta??

      
  • Maastovälitykseltä jälleen omalla tasollaan olevaa huttua tulee ulos.

      
  • Onko kukaan lukenut tätä uutista jonka mukaan saksalainen BMW joutuu korjaamaan peräti 1,3 miljoonaa viallista autoa ?



    Taitaa olla tässä suhteessa johtavin "premium"-merkki ?



    http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/03/27/bmwlla-massiivinen-autojen-takaisinkutsu/201226093/304

      
  • Maastovälitykseltä jälleen omalla tasollaan olevaa huttua tulee ulos.


    Etkö pysty Volvo-uskonnoltasi parempaan?

    Katso toi video läpi vielä kerran! Mieti sitten toisen kerran, mitä tapahtuu puurakenteisessa katoksessa tai omakotitalon katoksessa, kun palokunta ei olekaan heti letkujensa kanssa valmiina paikalla niinkuin tuossa videossa??

    Mieti vielä uudelleen, ennenkuin heität noin typeränoloisia vastineita.

    Tiedän useita yrityksiä, joissa varaston ovista on EHDOTTOMASTI kielletty autojen sisään ajaminen, autojen huoltaminen jne. Yrityksen mitkään vakuutukset eivät korvaa auton aiheuttamaa tulipaloa ja omaisuusvahinkoa!

    Itsekin tekisi monesti mieli imuroida ja vahailla autoa kuivassa ja lämpöisessä varastohallissa. Mutta sitten kun vahinko sattuu, niin kellä on varaa korvata palanut varasto irtaimistoineen?

      
  • Ja sinua ei harmittaisi, että naapurin hieno Premium auto sattui syttymään palamaan, ja oma kiesi kärähti siinä samalla???



    Joo, minua ei harmittaisi kun se oli premium luokan tulipalo, on se nyt sentään eri juttu kun joku -84 Nissan Sunnyn aiheuttama tulipalo.. :lol:

      
  • Maastovälitys:

    Maastovälitykseltä jälleen omalla tasollaan olevaa huttua tulee ulos.

    Etkö pysty Volvo-uskonnoltasi parempaan?
    Katso toi video läpi vielä kerran! Mieti sitten toisen kerran, mitä tapahtuu puurakenteisessa katoksessa tai omakotitalon katoksessa, kun palokunta ei olekaan heti letkujensa kanssa valmiina paikalla niinkuin tuossa videossa??
    Mieti vielä uudelleen, ennenkuin heität noin typeränoloisia vastineita.
    Tiedän useita yrityksiä, joissa varaston ovista on EHDOTTOMASTI kielletty autojen sisään ajaminen, autojen huoltaminen jne. Yrityksen mitkään vakuutukset eivät korvaa auton aiheuttamaa tulipaloa ja omaisuusvahinkoa!
    Itsekin tekisi monesti mieli imuroida ja vahailla autoa kuivassa ja lämpöisessä varastohallissa. Mutta sitten kun vahinko sattuu, niin kellä on varaa korvata palanut varasto irtaimistoineen?




    Kuinka yleisesti nämä Volvot nyt ovat sitten polttaneet puurakenteisia taloja tai varastoja? Suomessahan Volvoja on suhteellisen paljon, joten meillä suomalaisilla pitäisi olla aiheesta tietoa.

      
  • Maastovälitys:

    Maastovälitykseltä jälleen omalla tasollaan olevaa huttua tulee ulos.

    Etkö pysty Volvo-uskonnoltasi parempaan?
    Katso toi video läpi vielä kerran! Mieti sitten toisen kerran, mitä tapahtuu puurakenteisessa katoksessa tai omakotitalon katoksessa, kun palokunta ei olekaan heti letkujensa kanssa valmiina paikalla niinkuin tuossa videossa??
    Mieti vielä uudelleen, ennenkuin heität noin typeränoloisia vastineita.
    Tiedän useita yrityksiä, joissa varaston ovista on EHDOTTOMASTI kielletty autojen sisään ajaminen, autojen huoltaminen jne. Yrityksen mitkään vakuutukset eivät korvaa auton aiheuttamaa tulipaloa ja omaisuusvahinkoa!
    Itsekin tekisi monesti mieli imuroida ja vahailla autoa kuivassa ja lämpöisessä varastohallissa. Mutta sitten kun vahinko sattuu, niin kellä on varaa korvata palanut varasto irtaimistoineen?




    Eli on ymmärrettävä puheidesi mukaan,että vain volvot voivat palaa.

    Noista väitteistäsi niin 1. onhan muut autot tosi kaukana kun heti seuraavissa ruuduissa on pari...



    2. Taaskin vainko volvot voivat palaa? Varmaan ne muut merkit jotka olen nähnyt palavan/palaneen ovat tahalleen sytytettyjä?(vakuutuspetos)On aivan sama mikä merkki siellä rivitalon parkkiksen katoksessa olkaa palamaan lopputulos on yleensä aikalailla sama...

    Jep, itsekkin asun ok-talossa ja en kanna huolta siitä alkaako volvoni palamaan keskellä yötä ollenkaan vaikka seisookin katoksessa, koska se katos on erillään talosta sen verran etteivät liekit sinne asti yllä.



    3. Kannattaa rakentaa täystiilitalo, kuten minulla, niin ei paloriskit ole kovinkaan suuret.Rakenna talli talosi/tonttisi yhteyteen niin voit pestä,imuroida ja huoltaa sitä siellä.



    Ps. Sinun tojo uskonnollisuutesi ylittää miljoona kertaisesti minun volvo uskoni. (3 eri merkkistä autoa omistan tälläkin hetkellä.)

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit