Hybridit näyttää nykyään kelpaavan joillekin kuninkaallisillekin

22 kommenttia

Monacon ruhtinas Albert ja ruhtinatar Charlene näyttivät ajelevan perinteisen Rolssin sijasta hääajelunsa taloudellisesti "puolikattoisella" kaupunkihybridillä. Muutenkin hääletkan autot näyttivät olevan hybrideitä.

  
  • Ois luullu että kikololla ois ollu varaa parempaankin kuin että ajella nyt tojotalla.... :lol:

      
  • Niin, eihän tuo maksa kuin n. 150 000 euroa vakiona. Syynä valintaan on se, että millään muulla valmistajalla ei ole tarjota vastaavaa tekniikkaa näihin "halpa-autoihin." Esim. S-mersun hybridiä ei tekniikaltaan voi verrata Lexukseen vaikka hieno auto muuten onkin.

      
  • Unohtui Suomen verot päälle, eli oikea hinta on siis n. 200 000 euroa eli ehkä meidän tavallisten pulliaisten ei kannata kauheasti naureskella näiden "halpuudelle" :smile:

      
  • Voi harmi kun Tyopet kelpaa, toisin kun joku Vollen romu, mut elämä on.

      
  • Auton muutostöihin kului 2000 työtuntia. Tuon tuunauksen jälkeen hinta on jotain aivan muuta kuin vakiomallin listahinta.

      
  • Öh, mitenkä Volvot nyt tähän liittyvät?



    Lexuksessa toki hybriditekniikka kohdillaan, mutta S-mersusta on lukuisia malleja jotka syövät paljon vähemmän kuin tuo Lexus.



    S400 on muutenkin täysin turha malli. Uusin 350 bensa tarjoaa paremman suorituskyvyn pienemmällä kulutuksella kuin tuo hybridi. Ilmeisesti jenkkejä varten pitää kuitenkin väen vängällä pitää se hybridi mallistossa, vaikka perinteinen bensakin menee vähemmällä.



    Tuntuu Lexus hybriditekniikastan huolimatta olevan vanhentumassa oleva malli. Uusi turbokoneinen S500 syö vain pari hassua desiä enemmän kuin tuo Lexus suorituskyvyn ollessa selvästi parempi. Toki Lexuksessa neliveto, joka mersusta uupuu.

      
  • Onneksi on tähän asti riittänyt naisten ajeluttamiseen halvemmat autot...

      
  • simppa:

    Öh, mitenkä Volvot nyt tähän liittyvät?

    Lexuksessa toki hybriditekniikka kohdillaan, mutta S-mersusta on lukuisia malleja jotka syövät paljon vähemmän kuin tuo Lexus.

    S400 on muutenkin täysin turha malli. Uusin 350 bensa tarjoaa paremman suorituskyvyn pienemmällä kulutuksella kuin tuo hybridi. Ilmeisesti jenkkejä varten pitää kuitenkin väen vängällä pitää se hybridi mallistossa, vaikka perinteinen bensakin menee vähemmällä.

    Tuntuu Lexus hybriditekniikastan huolimatta olevan vanhentumassa oleva malli. Uusi turbokoneinen S500 syö vain pari hassua desiä enemmän kuin tuo Lexus suorituskyvyn ollessa selvästi parempi. Toki Lexuksessa neliveto, joka mersusta uupuu.




    Taas näitä Simpan 'totuuksia'... "Näin on, näin on, näin on, (mun)Mersu(lta näyttävä ) on parempi." Taas näitä nettipalstakirjoittelijoiden joojoojoo-kirjoituksia... Mersu on juuri uusinut S 350:een koneen mutta jostain syystä ei (vielä ) S 400:aan. Simppa ei tajua mitä etuja hybridissä voi olla siitä huolimatta.



    Hehheh, onneksi Albert valitsi sentään pääfleetiksi ActiveHybrid 7:t ja Sarko tuli paikalle 760Li Security:llä ettei Simppa päässyt sen enempää horisemaan...



    Mutta ajatella että moottoripyöriksi sekä Sarkozyn turvamiesten minibussiksi oli valittu noinkin typerät vehkeet! Ei MITÄÄN järkeä! Siis Simppahan voi kaivaa autolehdistä esille vaihtoehdon joka kiihtyy 0-100km/h kymmenyksiä vähemmän ja kuluttaa normin mukaan desejä vähemmän!!

      
  • Samaa vanhentunutta GM kamaa BMW:n actihybridit ovat kuin tuo mersunkin:



    http://en.wikipedia.org/wiki/Global_Hybrid_Cooperation



    Jenkeissähän näkivät yhtenä ongelmana sen, ettei kotimaisilla valmistajilla ole kilpailukykyistä hybriditekniikkaa. Joku työryhmä siellä totesi, että amerikkalaiset ovat vähintään yhden sukupolven japseja jäljessä. Viittasivat juuri tuohon GM, mersu, BMW yhteistekniikkaan.



    Nyt ajat ovat kyllä muuttumassa. Opel Ampera/Chevy Volt on kova sana ja Fordin Fusion on jopa parempi kulutukseltaan kuin vastaava Camry.



    Viestini pointti nimenomaan oli, että Lexus on jo muutaman vuoden vanhana jäämässä kulutuksessa jalkoihin varsinkin jos on tehoista valmis tinkimään. S500 pääsee paremmin kulkevana jo hyvin lähelle samoja lukuja kuin tuo Lexus.



    Varmasti seuraavan sukupolven LS-hybridi ottaa taas kruunun itselleen. Sitä odotellessa.



    Varmasti jos S400:sta jossain vaiheessa päivitetään, tulee se kulutukseltaan olemaan pihimpi kuin S350. Tällä hetkellä se on kuitenkin mielestäni täysin päätön malli.

      
  • simppa:

    Samaa vanhentunutta GM kamaa BMW:n actihybridit ovat kuin tuo mersunkin:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Global_Hybrid_Cooperation

    Jenkeissähän näkivät yhtenä ongelmana sen, ettei kotimaisilla valmistajilla ole kilpailukykyistä hybriditekniikkaa. Joku työryhmä siellä totesi, että amerikkalaiset ovat vähintään yhden sukupolven japseja jäljessä. Viittasivat juuri tuohon GM, mersu, BMW yhteistekniikkaan.

    Nyt ajat ovat kyllä muuttumassa. Opel Ampera/Chevy Volt on kova sana ja Fordin Fusion on jopa parempi kulutukseltaan kuin vastaava Camry.

    Viestini pointti nimenomaan oli, että Lexus on jo muutaman vuoden vanhana jäämässä kulutuksessa jalkoihin varsinkin jos on tehoista valmis tinkimään. S500 pääsee paremmin kulkevana jo hyvin lähelle samoja lukuja kuin tuo Lexus.

    Varmasti seuraavan sukupolven LS-hybridi ottaa taas kruunun itselleen. Sitä odotellessa.

    Varmasti jos S400:sta jossain vaiheessa päivitetään, tulee se kulutukseltaan olemaan pihimpi kuin S350. Tällä hetkellä se on kuitenkin mielestäni täysin päätön malli.




    Niin, en tiedä onko Mersulla sama ZF-systeemi kuin Bemulla mutta ihan samanlainen joka tapauksessa eli vaihteistoon integroitu systeemi. Hyvin näyttää toimivan, riippuu näköjään enimmäkseen minkä koneen yhteyteen sen laittaa.



    Lexuksen tekniikka on ainakin kunnianhimoisempaa ja huomattavasti suurempia askelia ottavaa, sitä en tiedä onko se edistyksellisempää. Siis nyt enää kun on ehtinyt vanheta aika kauan, silloin kun esiteltiin niin oli kyllä. Uusi versio toivottavasti ottaa uuden hyppäyksen, jotenkin en usko että muihin tulee juurikaan enää eroa muutoin kuin malliuudistuksen ajoituksen myötä: kaikkien em. valmistajien tekniikka tullee olemaan aika samantasoista seuraavissa malleissa.



    Ainoat kysymykset ovat ensinnäkin se että ketkä katsovat strategisesti järkeväksi ottaa käyttöön/kehittää/testata todella uutta ja kallista teknologiaa pienen teknisen edun takia (tähän asti Toyota/Lexus on vahvasti, Saksalaiset eivät), ja toisekseen se että kuka tuo ensimmäisenä plug-init myyntiin. Luulen että kaikki tulevat yhtälailla saamaan 'paketoinnin' paljon paremmin hoidettua kuin nykyisissä joissa on älyttömiä möhkäleitä kömpelösti tavaratilassa. Voisivat edes hyötyntää L-mallien pituutta hybridisysteemien paremman integraation hyväksi uhraamalla vähän sitä täysin turhaa jättimäistä takajalkatilaa.

      
  • simppa:


    Varmasti jos S400:sta jossain vaiheessa päivitetään, tulee se kulutukseltaan olemaan pihimpi kuin S350. Tällä hetkellä se on kuitenkin mielestäni täysin päätön malli.




    S400 lienee täsmämalli niille markkinoille, joilla ei myydä riittävän hyvää polttoainetta M276:n alan kehittyneimmille laihaseostoiminnoille. Esimerkiksi Jenkkilä on iso markkina-alue Ässälle. Euroopassahan tuo S400 on kyllä täysin järjetön.

      
  • NHB:

    simppa:

    Varmasti jos S400:sta jossain vaiheessa päivitetään, tulee se kulutukseltaan olemaan pihimpi kuin S350. Tällä hetkellä se on kuitenkin mielestäni täysin päätön malli.


    S400 lienee täsmämalli niille markkinoille, joilla ei myydä riittävän hyvää polttoainetta M276:n alan kehittyneimmille laihaseostoiminnoille. Esimerkiksi Jenkkilä on iso markkina-alue Ässälle. Euroopassahan tuo S400 on kyllä täysin järjetön.




    Ehkä tavallaan järjetön, mutta en sitä KOKONAAN tyrmäisi. Jos S 350 ja S 500 eivät olisi juuri saaneet päivitystä niin edellämainitut perusteet eivät toimisi. Sitäpaitsi ei kai se huono auto sentään ole?



    Jos Mersun sijaan katsoo samalla tavalla esim. Bemun ihan vastaavalla tekniikalla toteutettua hybridiä niin se ei olekaan 'täysin järjetön' koska muiden versioiden kulutukset ja kiihtyvyydet eivät olekaan paria kymmenystä parempia. Sama varmaan monessa muussakin hybriditapauksessa.



    Lisäksi moni ihminen ja yritys haluaa valinnallaan tukea hybriditekniikan kehitystä, oli se sitten toisten mielestä järkevää tai ei. Ja vaikka olisikin 'kallista' tukea tuolla tavoin.



    Sitten se luonteenpiirre useimmissa kuluttajissa: he ajattelevat vain että mitä enemmän sitä parempi. Eli ajattelevat että mitä pidempi lista kamaa autossa on niin sitä parempi. Eli varsinkin jos ostavat huippumallia tai lähes huippumallia niin ajattelevat että neliveto on vain plussaa kun kerran vetäviä pyöriä on ENEMMÄN, turbot on LISÄ vapaastihengittävään nähden, hybridi on PAREMPI kuin auto jossa ei ole sähkömoottoria lisänä, jne...



    Itsellä jos olisi haluamaani kategoriaan vaihtoehtoja niin voisin maksaa jonkin verran enemmän hybridistä vaikka suhteellisesti ei toisi hirveästi kulutus- tai kiihtyvyysetua. Ihan pieni etu riittäisi, ihan vain siksi koska minusta tuntuu hybridiä ajaessa se ylimääräisen energian talteenottaminen hyvältä. Eikä haittaisi kaikissa tapauksissa se pieni painolisä kun nykyisissä möhköissä on muutenkin aika hyvin painoa joten suhteellinen ero ei ole suuri, ja monissa se paino saadaan taiottua pois tuntumasta sekä pois ainakin pahemmin haittaamasta lateraalista suorituskykyä. Ainakin jos 'viikonloppuautona' olisi lisäksi kevyt urheiluauto...



    En todellakaan tajua mikä plug-ineissä on niin vaikeata, varmaankin joka ikinen nykyinen lieväkin hybridi olisi AIVAN erilainen kilpailija muita vastaan jos vähänkin saisi ladattua edes vaikka vain kotona akkua vähäsen. Vaikka saisi vain pari kilometriä toimintamatkaa töpselistä niin sekin olisi huima etu.

      
  • Putput:


    Ehkä tavallaan järjetön, mutta en sitä KOKONAAN tyrmäisi. Jos S 350 ja S 500 eivät olisi juuri saaneet päivitystä niin edellämainitut perusteet eivät toimisi. Sitäpaitsi ei kai se huono auto sentään ole?

    Lisäksi moni ihminen ja yritys haluaa valinnallaan tukea hybriditekniikan kehitystä, oli se sitten toisten mielestä järkevää tai ei. Ja vaikka olisikin 'kallista' tukea tuolla tavoin.

    Itsellä jos olisi haluamaani kategoriaan vaihtoehtoja niin voisin maksaa jonkin verran enemmän hybridistä vaikka suhteellisesti ei toisi hirveästi kulutus- tai kiihtyvyysetua. Ihan pieni etu riittäisi, ihan vain siksi koska minusta tuntuu hybridiä ajaessa se ylimääräisen energian talteenottaminen hyvältä.




    S350 on suorituskykyisempi, halvempi ja vieläpä karvan verran taloudellisempi kuin S400. Itse en näe kyllä mitään pointtia hybriditekniikassa silloin, kun kaikissa noissa asioissa hävitään.



    Pidän myös vääränä tapana tukea jotain tekniikkaa. Itse haluan tukea sitä tekniikkaa, millä päästään parhaaseen tulokseen. Hydriditekniikka on vain yksi keino monien muiden joukossa.



    Kuinka paljon haluat maksaa hybridistä, joka kuluttaa enemmän ja on heikompi suorituskyvyltään? Itselleni on aivan sama hukataanko energia jarrutuksissa vai polttomoottorin häviöissä. Vain hukatun energian määrä on olennaista.

      
  • Johtuiko autosta vai mistä, mutta lehtitietojen mukaan morsian oli yrittänyt karata useamman kerran häistä... :lol:

      
  • Lexus oli official supplier Monacon häissä. Suomeksi maksoivat Albertille korvausta, jotta heidän autonsa pääsi kyseiseen tehtävään. Aivan samalla tavalla Eteläafrikkalainen viinintuottaja maksoi jotta heidän viiniään tarjottiin ensimmäiseksi jne.



    Luulisi että Simppa olisi asian tiennyt, koska Ranskassa asiasta kohistiin, ettei heidän provinssinaan pitämä Monaco valinnut heidän maansa tuotteita kyseisiin tehtäviin

      
  • simppa:

    Samaa vanhentunutta GM kamaa BMW:n actihybridit ovat kuin tuo mersunkin:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Global_Hybrid_Cooperation




    Tämä yhteistyössä tehty hybrid järjestelmä on tehty isoihin maastureihin ym. Ideana on mahduttaa vaihteiston sisälle hybridin tarvitsemat sähkömoottorit. Tämä on toteutettu kahdella peräkkäin asennetulla planeettapyörästöllä ja niiden molempien ympärille sijoitetuilla sähkömoottoreilla. Toinen toimii hitailla ja toinen suuremmilla nopeuksilla.



    Mersun S-sarjassa ja BMW:n 7-sarjassa on toisenlainen tekniikka. Esim. 7-sarja on niin sanottu kevyt hybridi eli sillä ei voi ajaa pelkän sähkömoottorin voimin



      
  • NHB:


    S350 on suorituskykyisempi, halvempi ja vieläpä karvan verran taloudellisempi kuin S400. Itse en näe kyllä mitään pointtia hybriditekniikassa silloin, kun kaikissa noissa asioissa hävitään.


    Oletko ihan varma että kaikessa hävitään, aina ja kaikkialla?



    Pidän myös vääränä tapana tukea jotain tekniikkaa. Itse haluan tukea sitä tekniikkaa, millä päästään parhaaseen tulokseen. Hydriditekniikka on vain yksi keino monien muiden joukossa.


    Aika lyhytnäköinen ja muutenkin todella outo filosofia. Ei paljon kehitystä saataisiin aikaan ellei kukaan investoisi tuotekehitykseen, lahjoittaisi tieteelle jne..



    Mutta yrmeä myrtsi-NHB haluaa jonkin asia olevan TASAN tietyllä (teoreettisella) tavalla, tai ennemmin niin että on vastaan ties mitä asioita jotka eivät ole 100% sillä minuutilla mieluisia.



    Kuinka paljon haluat maksaa hybridistä, joka kuluttaa enemmän ja on heikompi suorituskyvyltään? Itselleni on aivan sama hukataanko energia jarrutuksissa vai polttomoottorin häviöissä. Vain hukatun energian määrä on olennaista.


    Johan kirjoitin että itselleni kunhan on positiivista eroa hiemankin niin se riittää (jos muut tekijät ovat myös kunnossa, kuten esim. ActiveHybridin tapauksessa mielestäni ovat).



    Etenkin koita ymmärtää että jotkut autolehtien 0-100km/h lukemat ja EU-syklin keskikulutusdesilitrat eivät ole ainoat olemassaolevat mittarit. Päästölajit ja -määrät, suorituskyvyn luonne ja taso erilaisissa tilanteissa jne. saattavat olla suht erilaisia vaikka lukemat nuo yksinkertaiset lukemat olisivat tasan samat.



    Ja kuten sanottu: jotkut lahjoittavat tieteelle ilman että saavat mitään vastineeksi. Ja moni ostaa asioita joiden hinta on suurempi kuin toisilla ilman että käytännön eroa on lainkaan.

      
  • juster:

    Lexus oli official supplier Monacon häissä. Suomeksi maksoivat Albertille korvausta, jotta heidän autonsa pääsi kyseiseen tehtävään. Aivan samalla tavalla Eteläafrikkalainen viinintuottaja maksoi jotta heidän viiniään tarjottiin ensimmäiseksi jne.

    Luulisi että Simppa olisi asian tiennyt, koska Ranskassa asiasta kohistiin, ettei heidän provinssinaan pitämä Monaco valinnut heidän maansa tuotteita kyseisiin tehtäviin




    Ei se "official supplier"-määritelmä sitä automaattisesti tarkoita. Voi olla että vain lainasi autoa tapahtumaan, voi olla että antoivat auton pysyvästi, tai ehkä jopa sitä että tosiaan tuon lisäksi myös maksoivat jotain.



    Mielenkiintoisena asiana muuten se että hääreitillä oli parkkeerattuna hoville lahjoitettu Audi, josta joku on poistanut merkit kokonaan! Audihan on lahjoittanut lukuisille kuninkaallisille autoja jotta saisivat kuvia julkisuuteen kuninkaallisten ajaessa niitä. Sehän on se Audin suurin myyntistrategia: roskalehdistön julkisuus eikä joku tylsä tuotekehitys. Briteissä se on onnistunut, hovi on ottanut lukuisat autot vastaan ja käyttäneetkin niitä ainakin jonkin verran. Albert taisi ottaa vastaan ja ottaa merkit pois, hahhah!

      
  • Putput:


    Oletko ihan varma että kaikessa hävitään, aina ja kaikkialla?




    AMS numerossa 12/2011 on aiheeseen sopiva vertailu. Siinä verrattiin Neljää versiota Ässästä (250 CDI, 350 Bluetec, 350 ja 400 Hybrid). AMS:n kaikissa mittauksissa 350 oli parempi kuin 400 hybrid. Eiköhän nuo mittaukset kerro riittävän paljon kulutuksesta ja suorituskyvystä. Jos nyt sitten löytyy joku erikoisempi tilanne, jossa järjestys on toinen, niin tuskinpa kannattaa keskittyä siihen.



    Aika lyhytnäköinen ja muutenkin todella outo filosofia. Ei paljon kehitystä saataisiin aikaan ellei kukaan investoisi tuotekehitykseen, lahjoittaisi tieteelle jne..




    En kyllä kirjoittanut mistään tuollaisesta. Itse näen, että pitää kehittää niitä teknologioita, joilla päästään parhaaseen lopputulokseen. Jos esimerkiksi keveyteen ja polttomoottoriin panostaminen tuo paremman vastineen eurolle kuin hybriditekniikka, niin kai silloin kannattaa siihen mikä antaa parhaat tulokset.



    Mutta yrmeä myrtsi-NHB haluaa jonkin asia olevan TASAN tietyllä (teoreettisella) tavalla, tai ennemmin niin että on vastaan ties mitä asioita jotka eivät ole 100% sillä minuutilla mieluisia.




    Jaha, et ilmeisesti vain kykene keskustelemaan asioista.



    Minulla ei ole mitään hybriditekniikkaa vastaan. Päinvastoin. En vain näe mitään järkeä suosia minkään teknologian huonoa toteutusta.



    Etenkin koita ymmärtää että jotkut autolehtien 0-100km/h lukemat ja EU-syklin keskikulutusdesilitrat eivät ole ainoat olemassaolevat mittarit. Päästölajit ja -määrät, suorituskyvyn luonne ja taso erilaisissa tilanteissa jne. saattavat olla suht erilaisia vaikka lukemat nuo yksinkertaiset lukemat olisivat tasan samat.




    No olenko kirjoittanut 0-100 km/h ajoista tai EU-syklistä? Mitä tulee noihin päästöihin, niin eipä niidenkään jakaumassa näy olevan merkittäviä eroja.



    Ja kuten sanottu: jotkut lahjoittavat tieteelle ilman että saavat mitään vastineeksi. Ja moni ostaa asioita joiden hinta on suurempi kuin toisilla ilman että käytännön eroa on lainkaan.




    Mutta miksi tieteelle pitäisi laskea vain hybriditekniikan kehittämisen ansiot? Itse en ymmmärrä, miksei polttomoottorin kehittäminen olisi vähintään yhtä tärkeää?



      
  • Putput:

    juster:
    Lexus oli official supplier Monacon häissä. Suomeksi maksoivat Albertille korvausta, jotta heidän autonsa pääsi kyseiseen tehtävään. Aivan samalla tavalla Eteläafrikkalainen viinintuottaja maksoi jotta heidän viiniään tarjottiin ensimmäiseksi jne.

    Luulisi että Simppa olisi asian tiennyt, koska Ranskassa asiasta kohistiin, ettei heidän provinssinaan pitämä Monaco valinnut heidän maansa tuotteita kyseisiin tehtäviin


    Ei se "official supplier"-määritelmä sitä automaattisesti tarkoita.

    Mielenkiintoisena asiana muuten se että hääreitillä oli parkkeerattuna hoville lahjoitettu Audi, josta joku on poistanut merkit kokonaan! Albert taisi ottaa vastaan ja ottaa merkit pois, hahhah!




    Eiköhän ole täysin selvää, että kilpailevan tuotemerkin piilottaminen johtuu juuri tuosta official supplier -diilistä.



      
  • NHB:

    Putput:
    juster:
    Lexus oli official supplier Monacon häissä. Suomeksi maksoivat Albertille korvausta, jotta heidän autonsa pääsi kyseiseen tehtävään. Aivan samalla tavalla Eteläafrikkalainen viinintuottaja maksoi jotta heidän viiniään tarjottiin ensimmäiseksi jne.

    Luulisi että Simppa olisi asian tiennyt, koska Ranskassa asiasta kohistiin, ettei heidän provinssinaan pitämä Monaco valinnut heidän maansa tuotteita kyseisiin tehtäviin


    Ei se "official supplier"-määritelmä sitä automaattisesti tarkoita.

    Mielenkiintoisena asiana muuten se että hääreitillä oli parkkeerattuna hoville lahjoitettu Audi, josta joku on poistanut merkit kokonaan! Albert taisi ottaa vastaan ja ottaa merkit pois, hahhah!


    Eiköhän ole täysin selvää, että kilpailevan tuotemerkin piilottaminen johtuu juuri tuosta official supplier -diilistä.




    Voi olla, mutta luulisin ainakin että ennemmin tuo päätös poistaa merkit on tehty aiemmin?



    Olihan tilaisuudessa muita merkkejä kuin Lexuas edustettuna näkyvästi, ja tuo Audi oli vain sattumalta reitin varrelle pysäköity (hovin kilvin).



      
  • NHB:


    AMS numerossa 12/2011 on aiheeseen sopiva vertailu. Siinä verrattiin Neljää versiota Ässästä (250 CDI, 350 Bluetec, 350 ja 400 Hybrid). AMS:n kaikissa mittauksissa 350 oli parempi kuin 400 hybrid. Eiköhän nuo mittaukset kerro riittävän paljon kulutuksesta ja suorituskyvystä. Jos nyt sitten löytyy joku erikoisempi tilanne, jossa järjestys on toinen, niin tuskinpa kannattaa keskittyä siihen.




    Sikäli se on tottakai 'järjetön'. Pointtini oli sinun jyrkkyys juuri koska a) kun on vain pienet erot niin SAATTAA monissa tapauksissa tietyissä ympäristöissä silti hybridi olla parempi tai vain päästöjen takia tms. jollekukke mieluisampi. Tai, kuten mainittu, pelkän hybridi-tagin tuoman positiivisen imagon kautta. Ja ENNENKAIKKEA b) tuskin sitä kuitenkaan voi täysin tyrmätä siksi että toiset mallit ovat juuri saaneet merkittävän parannuksen, jota ilman ilmeisesti ero olisi hybridin hyväksi?



    En kyllä kirjoittanut mistään tuollaisesta. Itse näen, että pitää kehittää niitä teknologioita, joilla päästään parhaaseen lopputulokseen. Jos esimerkiksi keveyteen ja polttomoottoriin panostaminen tuo paremman vastineen eurolle kuin hybriditekniikka, niin kai silloin kannattaa siihen mikä antaa parhaat tulokset.


    Eli toisin sanoen ikivanhoja dieseleitä ei olisi ikinä kannattanut yrittääkään kehittää koska eivät samantien olleet bensaversioita parempia kaikilla tavoin, jne.? Ei kai niin lyhytnäköinen voi olla ettei panosta johonkin mikä ei juuri sillä minuutilla ratkaise kaikkia maailmankaikkeuden ongelma? Mistä ylipäänsä tiedät millä päästään myöhemmin parhaaseen tulokseen, etenkään joka ikisen autotyypin osalta?



    Jaha, et ilmeisesti vain kykene keskustelemaan asioista.


    Kts. edellinen kohta.



    Minulla ei ole mitään hybriditekniikkaa vastaan. Päinvastoin. En vain näe mitään järkeä suosia minkään teknologian huonoa toteutusta.


    Siltä osin samaa mieltä, vähän hätäisesti päälle isketty ja puoliksi toteutettu tuo Mersun ja Bemunkin myyntiin ottama teknologia. Mutta selvästikin heillä onkin tarkoitus edetä 'varovaisemmin' alkuvaiheessa, nimenomaan kehitellen sillä aikaa silti tulevia järjestelmiä. Vähän kuten Bemu kovakattocabrioiden kanssa, moni v***uili ettei ole yhtä kehittnyt kuin Mersu vaikka Mersulla oli ylipainoisia ja aika huonosti toimivia systeemejä tuotu nopeasti markkinoille, ja tapansa mukaan Bemu toi versionsa vasta kun kokonaisuus oli toimivampi. Tai kuten ahtamisen suhteen.



    Taisi Mersulla ja Bemulla olla hybridien osalta vain olla pakko tuoda jotain jo myyntiin osoittaakseen ettei ole täysin poissa hybriditeknologian kehityksestä sillä myyntimallit on monille ainoa tapa nähdä että edes jotain ovat tekemässä, he kun eivät tiedä mitä he, heidän käyttämät alihankkijat ja yhteistyöyritykset tekevät.



    No olenko kirjoittanut 0-100 km/h ajoista tai EU-syklistä? Mitä tulee noihin päästöihin, niin eipä niidenkään jakaumassa näy olevan merkittäviä eroja.


    Puhuit kyllä vain kiihtyvyysajoista ja Eu-kulutuslukemista tietääkseni. Minun pointti oli että kokonaisuuden kannalta jopa väärään suuntaan olevan minimaalinen ero ei välttämättä anna aihetta tyrmätä koko autoa.



    Mutta miksi tieteelle pitäisi laskea vain hybriditekniikan kehittämisen ansiot? Itse en ymmmärrä, miksei polttomoottorin kehittäminen olisi vähintään yhtä tärkeää?


    Mitä se polttomoottorin kehittämiseltä vie? Eikö Hybrideissä, ja niitä myyvien firmojen valikoimissa ole kehittyneitä polttomoottoreitakin? Minun oma mielipiteeni on että esim. ActiveHybrid 7:n polttomoottorin ja hybridisysteemin yhdistelmä on aika hiaano! Olisi syytä paketoida sama 5- ja 6-sarjaankin!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit