Uusi Prius?

66 kommenttia
13»
  • Fabio:

    Ketä autoilijaa oikeasti kiinnostavat päästöt? Veikkanpa, että 99% kiinnostaa lompakosta katoavat eurot, mutta muuten CO2 arvolla ei ole niin väliä. Kulutusta voi verrata litra litralta, koska molempia polttoaineita myydään asemalla litrahinnalla.




    Mutta niitä litkuja myydään asemalla eri litrahinnalla. Joten silloin mieluummin kannattaa ihan reilusti verrata hintaa nykyisillä litrahinnoilla. Litra bensiiniä ei ole oikein missään vaihtokelpoinen litraan dieseliä. Sen sijaan euron voi vaihtaa johonkin desimäärään bensiiniä ja toiseen dieseliä. Samoin hiilidioksidikilon voi saada jostain desimäärästä bensiiniä ja toisesta dieseliä.



    Tästä syystä siis bensiiniä ja dieseliä verratessa on syytä käyttää joko euroja, energiasisältöä tai päästöjä riippuen siitä katsotaanko kukkaroon, energiatehokkuuteen vai ympäristöasioihin. Käytännössä tosin energiasisältö ja päästöt ovat suunnilleen sama asia.

      
  • Ensikokemus tästä ihmeauto Priuksesta tuli taksitolpalta, ja voin sanoa että kokemus ei ollut sellainen jonka haluaisin kokea uudelleen.

    Mukulakivikadulla auton alusta kolisi hullun lailla, ilmeisesti väljiä siellä täällä, ja päälle vielä korin ihme kuminat.

    Sisustan muoviverhoilut nitisi sieltä täältä, ja kaiken lisäksi vaalean harmaat penkit olivat suoraan sanoen paskaiset, ts. kaikki lika näkyy vaaleissa penkeissä.

    Ensikerralla päästän kyllä ystävällisesti jonkun muun jonossa eteeni jos kyseinen himmeli sattuu kohille, onneksi moni taksari on kuulemma kokeilut kokeillut.

    Ai niin, jotain positiivista, hyvät jalkatilat takana mutta pää osuu kattoon vaikka penkki aika matalalla.

      
  • MasterOfPuppets:

    Sharan on ollut TM koeajossa 2/11. Sieltä lehdestä voisi joku vilkaista mitatut kulutukset.




    Kulutukset ja muut vertailut voi katsoa myös >> täältä <<

      
  • pjg:

    kaiken lisäksi vaalean harmaat penkit olivat suoraan sanoen paskaiset, ts. kaikki lika näkyy vaaleissa penkeissä.




    Ja sekin vielä, kyllä onkin kehno auto.



    Priuksen jousitus on tosiaan epämukavan pintakova, voisi ehkä sanoa että se on sen samantyyppinen kuin japanilaisissa oli 20-30 vuotta sitten. Mutta kolinoita ja nitinöitä kyllä ihmettelen. Uutena niitä ei kuulu, eikä Toyotan alustat kovin helposti väljistykään. Olisiko käynyt niin että osuit jonkun puoli miljoonaa ajetun kehäraakin kyytiin? Luotettavuushan noissa on sen verran hyvä, ettei sen vuoksi autonvaihdolla ole kiirettä, vaikka kilometrejä olisikin kertynyt.

      
  • pjg:

    ...ja kaiken lisäksi vaalean harmaat penkit olivat suoraan sanoen paskaiset, ts. kaikki lika näkyy vaaleissa penkeissä.




    Taksissa paskaset penkit? Ei voi olla!

      
  • Koeajoin viikonloppuna uuden Prius Plussan ja jo heti ensi istumalta totesin että tämä ei tule olemaan meidän auto. Olemukseltaan auto ei muistuta lainkaan eurooppalaista Toyotaa, mittariston fontit ja värit tuovat mieleen jonkin jenkkiauton, sinnehän se Prius lienee ensisijaisesti suunniteltukin. Varsinaisesta mittaristosta ei meinannut saada mitään selvää kun aurinko paistoi takaviistosta valon osuen suoraan siihen.

    Pikakoeajossa kulutus oli ajotietokoneen mukaan maantien osalta vajaan litran suurempi kuin omassa hybridi Aurisissa ja kaupungissa sitten päästiin lähes samaan, mutta se takapenkki, matala ja kapeat istuinosat.

    Kuskin paikalta auto tuntui muuten omaan makuun sopivalta kunhan ei katsonut sitä kojelautaa.



    Toyotaa on kahtaa lajia, Eurooppalaista ja sitten sitä perinteistä Japanilaista.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit