Renault Megane vast. WV-Jetta

8 kommenttia

Heipä-Hei!

Muistatteko sen hulvattoman Megane-keskustelun?

Onko enää ketään silloiseen keskusteluun osallistuneista hengissä?

Keskustelu käytiin -04.



Nyt minulla on vuoden vanha WV-Jetta TSI.

Olen todella kovasti alkanut etsimään (miettimään) siirtymistä takaisin Meganeen. :heart:

Meganessa ei 6 vuoden aikana ollut ensimmäistäkään vikaa!!!

Jetassa on jo esiintynyt käynnistysongelmia (sähkövika) ja lisäksi se on hel....tin kylmä talvella,mitä Megane ei ollut.

Ännekäskin se on,siis todella äänekäs.Etuovien ala-etureunat alkava ruostumaan erittäin helposti.Terävät peltireunat paljaana suolalle.Terävässä reunassa kun ei paljoa ole kalvopaksuutta.

Tunne ajaessa on huojuva,johtuen varmaan suuresta takaylityksestä.



Renussa ei ollut ruosteen hilkkuakaan! :lol:





  
  • Siis vuoden vanha jetta on jo ovista ruosteessa? :open_mouth:



      
  • Eikö ne ole vieläkään oppineet mitään Klonksvagenilla? Ihan samat viat oli jo 1985 vm. Diesel Jetassa ja Golfeissa. Öljyä se vuoti kaikista mahdollisista moottorin ja vaihteiston läpivienneistä. Se oli minun ensimmäinen ja viimeinen Volkkari. Tutuilla ja työkavereilla näitä samoja tauteja ollut 2000 luvun puolivälin autoissa.

    Pääseekö tuohon sinun Jettaan jo talvella sisäänkin?

    Itse ottaisin noista kahdesta Meganen ehdottomasti. :kiss:

      
  • Isaskar:


    Meganessa ei 6 vuoden aikana ollut ensimmäistäkään vikaa!!!




    Taisi olla maanantaikappale.



    Eikö tämä keskustelu muuten kuuluisi käytettyjen puolelle? Vuoden vanha Jettakin on jo vanhaa korimallia.



      
  • Uudessa Jetassako ovet ei enää ruostu ja sähköt toimii...? :tongue:

      
  • Katselin sitä uutta "isoa" Jettaa ja ajoinkin sekä ihmeekseni huomasin,että ovien alalaidoissa on edelleen pokkaamattomat pellinreunat :smirk:

    Uudessa Meganessa ovien ja muidenkin ruostuvien kohteiden reunat ovat liimattu ja pokattu! :heart:



    Ehkä se on niin,että Välimeren maissa on ruostumismahdollisuus suurempi kuin Keski-Euroopassa ja Mexikossa! Jenkeiss&#228:wink:.

    Joten ranskiksissa on ruostuminen otettu huomioon!



    Toisaalta uuteenkin Jettaan näytti tulevan pölyä turkasesti ovien ulkokynnyksille.(Sotkee vaatteet)

    Meganella ajoin samat tiet ja kynnykset olivat puhtaat johtuen kaksinkertaisesta,osin kolmekertaisesta, tiivisteesä.



    Liite:http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5617.0

      
  • Ruotsalaisten testi Meganen ruostesuojauksesta:

    http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-renault-megane-sport-tourer-14-tce-dynamique-113



    Volkkareiden osalta sama lähde antaa testaamilleen "4av5".

      
  • Järkevät ihmiset ovat aina tienneet että ranskalaiset autot, varsinkin käytettyinä ovat ylivertaisia hinta/laatusuhteeltaan.



    Olipa minulla myös Mercedes Benz Vito. Luulin hölmönä tätä "johtotähdeksi", olikin autohistorian huonoin tekele. Vetonivelet ensi kerran 18 tkm ajettuna, ensimmäinen painepesu ja maalit lähti KOKONAAN kuskin puolen kyljestä, Airbag-, ABS-anturia paukkui. Ja kaikki tietää miten CDI-Mersujen hehkujen vaihdolle tapahtuu kun ne ei irtoa suosiolla...



    Volkkarit on aina olleet samaa kuraa. En moisiin koskisi pitkällä tikullakaan. Nykyisissä Transportereissa kone pettää kun 250 tkm on mittarissa. Puhumattakaan Volsun puola-, sähkö- ja vaihteisto-ongelmista.



    Olen omistanut Bemaria, Mersua, Audia, Toyotaa, Fordia, Rellua, Pösöä ja Alfaa. Saksalaiset ovat olleet huonoimpia kautta linjan. Sarjaan sisältyy myös W-123 Mersu.



    Paitsi BMW E34 5-sarja oli yksi parhaimpia autoja. ON naapurilla edelleen liikenteessä, 525iA nyt ajettu 580 tkm, ei avattu edes kantta!



    Taloudessa on nyt Lexus ja Renault Scénic. Ei ole muuten ylimääräisiä huoltokäyntejä.

      
  • On tää hulvaton paikka. :sunglasses: WV...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit