Lexus GS 450h F Sport

10 kommenttia

Hieno auto!



Yllättävää oli että melu takana on 2-3 dB suurempaa kuin edessä.



Muutenkin auto ei ole ihan sieltä hiljaisemmasta päästä, varsinkin 120 km/h nopeudessa melua on 2-3 dB suurempi kuin hiljaisimmassa autossa, puhumattakaan karkealla asfaltilla ajettaessa, jolloin melu kasvaa 4-5 dB.



Perusmelu tulee renkaista, mutta tuleeko takarenkaista melu sisään huonon eristyksen johdosta, vai mistä takamelu syntyy?

  
  • Onko nuo mitattuja arvoja? Oudolta vaikuttaisi, jos kehitys on mennyt taaksepäin. Lexus on aikaisemmin ollut näistä "peruspremiumeista" selvästi hiljaisin.

      
  • Jarski:

    Onko nuo mitattuja arvoja? Oudolta vaikuttaisi, jos kehitys on mennyt taaksepäin. Lexus on aikaisemmin ollut näistä "peruspremiumeista" selvästi hiljaisin.


    Ei Lexus ole ollut mittauksen mukaan hiljaisin.

    Nyt koeajettu on samaa luokkaa kuin Lexus LS 600h L.



    Klikkaa alkuperäisessä viestissä olevaa "120km/h"-linkkiä, näet lisää tuloksia.

      
  • On mitattuja arvoja, mutta johtunee renkaista. Edessä on 235/40 R 19 renkaat ja takana 265/35 R 19 kumit. profiilin 35 renkaat kun yhdistetään suomalaiseen uraiseen asfalttiin, niin tietää kyllä mitä saa, vaikka olisi kuinka hieno auto. Eli kun ottaa alle edes 40 tai 45 profiilin kumit, niin melun pitäisi laskea selvästi. Ei tällaiseen autoon mitkään sirkkelin terät kuulu, mutta silti olen sitä mieltä, että 35 profiilin kumeista joutuu kyllä maksamaan hintaa muutenkin kuin rahallisesti, jos niillä haluaa suomessa vedellä.

      
  • Fabio:

    On mitattuja arvoja, mutta johtunee renkaista. Edessä on 235/40 R 19 renkaat ja takana 265/35 R 19 kumit. profiilin 35 renkaat kun yhdistetään suomalaiseen uraiseen asfalttiin, niin tietää kyllä mitä saa, vaikka olisi kuinka hieno auto. Eli kun ottaa alle edes 40 tai 45 profiilin kumit, niin melun pitäisi laskea selvästi. Ei tällaiseen autoon mitkään sirkkelin terät kuulu, mutta silti olen sitä mieltä, että 35 profiilin kumeista joutuu kyllä maksamaan hintaa muutenkin kuin rahallisesti, jos niillä haluaa suomessa vedellä.


    Katsopa >>tästä << toistaiseksi hiljaisimman auton rengastusta.

      
  • No tutkimuksia on erilaisia, hyvinkin monessa on nimenomaan Lexus hiljaisin. Myös monessa ruotsalaistutkimuksessa, jonka olettaisi vastaavan suomalaisia oloja. Jos on GS hankintalistalla, niin käy koeajamassa, sillähän se selviää.



    Ei ihan heti muuten uskoisi, että Ford Mondeo on hiljaisempi kuin Lexus LS. Jokainen tekee omat johtopäätöksensä. Saman listan mukaan Audi A4 on hiljaisempi kuin Audi A6 ja molemmissa istuneena ja jopa ajaneena kuulostaa todella oudolta. Toki melun laatukin vaihtelee ja sitä ei mittareilla voi mitata.

      
  • Niin no, on kyllä kieltämättä aika kookas rengastus tuossa F Sportissa verrattuna hinnat alkaen -malliin. Siihen nähden rengasmelu jopa hiljainen ja selittänee osan listan outouksista.

      
  • Jarski:

    Toki melun laatukin vaihtelee ja sitä ei mittareilla voi mitata.




    Kyllähän mittarilla voi mitata tajuusalueen ja luoda kuvan jossa näkyy millä tajuuksilla on mitenkin paljon desibelejä.



    esim:



    image

      
  • Katsopa >>tästä << toistaiseksi hiljaisimman auton rengastusta.




    Mikäs lista tämä on? Ei muuten, mutta kun muistelin TM:n joskus itse listanneen autojen meluarvot ja siinä Lexus LS600h olisi ollut pari desibeliä listan kakkosta (MB S) hiljaisempi. Siis aivan ylivoimaisesti hiljaisin auto piti olla tuo LS600! Vai tekikö muistini tosiaan tepposet..

      
  • finjahi:

    Katsopa >>tästä << toistaiseksi hiljaisimman auton rengastusta.


    Mikäs lista tämä on? Ei muuten, mutta kun muistelin TM:n joskus itse listanneen autojen meluarvot ja siinä Lexus LS600h olisi ollut pari desibeliä listan kakkosta (MB S) hiljaisempi. Siis aivan ylivoimaisesti hiljaisin auto piti olla tuo LS600! Vai tekikö muistini tosiaan tepposet..


    Jospa muistelet TM:n vertailua jossa olivat Lexus LS 600h L ja Mercedes-Benz S 420 CDI L.

    Siinä Lexus oli tosiaan pari desibeliä hiljaisempi kuin S 420 (S 420 on listallani sijalla 103).

    Listalla hiljaisin on S 500 Lang. Tosin mittaus on vuodelta 2005, ( olisikohan asfaltti silloin ollut sileämpää ).

    :smile:

      
  • Penteles:

    Katsopa >>tästä << toistaiseksi hiljaisimman auton rengastusta.




    Näinhän se näkyy olevan kuten sanoin. Listallasi ei ole yhtään toista autoa 35-profiilin renkailla. Lisäksi kun otetaan huomioon, että alla on Potenzat niin tulos on loistava. En väitä, että Lexus GS on mikään maailman hiljaisin auto, mutta jos alle laitetaan järkveämpi rengastus (40-profiilikin riittää ja Potenzat vaihdetaan Continentaleihin, niin melu tippuu luultavasti 3-4 desibeliä.) Potenzat ovat todella meluisat renkaat muutenkin ja kun ne otat 35-profiilisina, niin tietää tasan tarkkaan mitä saa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit