Samahan se on Lexuksella, lisätehoa haetaan hybriditekniikasta. Esimerkkinä vaikkapa GS450h, jota aina verrataan kilpailijoiden dieseleihin, koska niiden samantehoiset bensiinimallit kuluttavat niin paljon enemmän.
Minä veikkaan, että toisessa vaakakupissa parantuneita ominaisuuksia ovat ajettavuus, ergonomia, suorituskyky, turvallisuus ja vertailumenestys. Toisessa vaakakupissa nykyiseen verrattuna huonompaa on luotettavuus sekä ehkä myös jälleenmyyntiarvo. E…
Katsopa >>tästä << toistaiseksi hiljaisimman auton rengastusta.
Mikäs lista tämä on? Ei muuten, mutta kun muistelin TM:n joskus itse listanneen autojen meluarvot ja siinä Lexus LS600h olisi ollut pari desibeliä listan kakkosta (MB…
Juuri Lexuksen hybriditekniikka ja -mallisto kertoo varsin selkeää tarinaa: omalla tiellä kuljetaan. Minä en ymmärrä teitä, jotka kaipaatte Lexuksen mallistoon tismalleen samanlaisia autoja, joita muut merkit jo tarjoavat, eri kuorissa vain. Kyllä L…
Mitä tuollaisiin sijoituksiin tulee, Lexus näyttäisi pitävän arvonsa lähes käsittämättömän hyvin. Iso LS menettää arvoaan ihan nopeasti kuin vaikkapa S-Mese, mutta malliston pienin IS tuntuu suorastaan kalliilta kilpailijoihin verrattuna.
"Nykpäivän volkkari tarjoaa mielestäni kansanautoluokkaan selvästi kehittyneintä tekniikkaa. Vertaapa Volkkarin moottreita, vaihteistoja ja voimansiirtoja sitten mihin tahansa kilpailijaan, niin ei säästäminen ei tule kyllä ensimäisenä mieleen."
…
IS:n bensiinimoottorivalikoima on ollut muuten hassu: iskutilavuudet 2.5 ja 5.0 litraa, eli ihan ok perusmoottori ja kauhee mörkömoottori. Jenkeissä tarjolla mm. nämä:
IS250 AWD
IS350/IS350 AWD, 306 hv
Toyotallahan on ainakin ollut a…
Viimeksihän IS ja GS uudistuivat ihan perätysten, samana vuonna. Toivottavasti Lexuksella on esitellä IS:n myötä vaikka uusia moottoreita. On nimittäin vähän jämähtänyt kehitys paikalleen - jos kilpailijoihin vertaa.
Tässä otsikkoon viitaten:
http://lexusenthusiast.com/2011/10/25/lexus-gs-350-f-sport-photo-gallery/
Vähän urheilullisempaa GS:ää. Saas nähdä tuleeko tuosta koskaan oikein F-versioita. Kuvissa on siis F-Sport -varustelu. Jos tulee, niin mal…
Ei se Mersun kone nyt niin etevä ole. Lexuksen huippuvääntö on kuitenkin suurempi ja oheisesta grafiikasta näkyy Lexuksen moottori tarjoavan enemmän vääntöä alemmilla kierroksilla.
imageshack.us/photo/my-images/151/cls350m272torquecurve9xr.jp…
Aika kovaa tekstiä poistuvasta mallista, mielestäni. Esim. tämä
vanhasta mallistahan ei voinutkaan kuin parantaa, oli se niin mitäänsanomaton tuon luokan autoksi.
tai tämä
Vanhan mallin kaamea sisusta on kertaheitolla korva…
Ja mitä tulee tuulipukuihin, niin suosittelisin ottamaan selvää Lexuksen asemasta päämarkkina-alueellaan.
Eli tarkoitatko ikään kuin sitä että Suomessa Lexus-kuski ei voi vinoilla esim. Audi-kuskille Audin "yleisyydestä", koska on jenkeissä L…
Minä uskoisin Lexuksen uuden hybridimallin paksin olevan järkevämpi koska uusi mallihan on varmasti suunniteltu enemmän hybridiä varten. En tietenkään tiedä, mutta luulisin nykymallissa käyneen vähän toisin päin, eli hybridipaketti suunniteltiin jo …
Siltikin toi BMW:n E60 tahtoo olla mulle turhan persoonallinen vielä monen vuoden päivittäisen visuaalisen kulutuksenkin jälkeen.
E60 on mielestäni onnistuttu muotoilemaan ajattomasti, ainakin merkin omassa mallistossa. No miksei muutenkin. M…
On käytännössä yksi yhteen, paitsi tietysti hiukka venytetty.
On muuten, paitsi IS:ssä on huomattavan korkea vyötärölinja. Tuollaiseen kompaktiin autoon se sopii mielestäni hyvin, mutta onneksi muotolijat eivät lähteneet tuolle linjalle GS:n …
Olemus vaikuttaa hoikistuneelta vanhaan verrattuna. Mutta poissa on GS:n omintakeisin, eli coupemainen sivuprofiili. Hieno on, näyttää silti ihan Lexukselta. Kojetiskissä suuri harppaus eteenpäin, on jopa SE analoginen kellokin! Olisikohan hybridin …
Lexus pyörii merkkitilastossa TOP 30:ssä. Suomessa. Miksi pitää aina sekoittaa muun maalaiset testit? Mitä ihmeen väliä sillä on miten muissa maissa myydään jotakin autoa tai testataan?
Kai voisi hieman kiteyttää niin että hän, kuka arvostaa autossaan ajo-ominaisuuksia, ei ole niin tarkka auton kestävyydestä ja päinvastoin.
Missähän automerkissä tai -mallissa yhdistyy parhaiten nuo kaksi asiaa? Veikkaisin jotakin japanilaista,…
simppa:
Jos kestävyys jätetään pois, niin monet tojotkin ovat mielestäni ominaisuuksiinsa nähden aivan sikahintaisia.
Eipä jää Volkkarista sitäkään vähää jäljelle, jos siitä jätetään ajettavuus pois. Tottakai toimintavarmuus on osa laat…
Ei säväytä enää, ei. Kävi vähän samalla tavalla kuin Audi TT:n kanssa, toinen sukupolvi aiheuttaa huokauksia tyyliin: tämä on nähty jo. Uusi Volvo V70 on sama homma. Itselläni on '05.
Muutenkin ensimmäinen CLS vanheni muodoiltaan muutamassa vuo…
Itse taas uskoisin Skodistien seuraavan paljon autolehtien vertailuja ja tekevät päätöksen varmasti pitkälti sen perusteella tyyliin "no kun tää on se testivoittaja." Ihan samalla tavalla oli Opelin kohdalla 90-luvun lopulla. Silloinhan Opel meni my…
Jos otetaan Lexuksen malleista mikä tahansa ja verrataan sitä vastaavaan Bemariin - käytettynä tietenkin - niin Lexus on aina kalliimpi. Se on melko jännä juttu.
Toi on muuten mielenkiintoinen homma tuo VAG:n autojen suosiminen. Yksi viime aikojen parhaista oli numerossa 15/2011, kun vertailun ylivoimaisesti vanhin malli - Skoda Roomster - pesi koko porukan. Uudet automallit ovat siis täyttä kuraa, noin karr…