Uusi Lexus GS

134 kommenttia
«1345

Uusi Lexus GS on iso askel parempaan suuntaan vanhaan verrattuna. Joistain kulmista tuo on ihan tyylikäskin ulkoapäin, keula ja LED-valot jakavat varmasti mielipiteitä, minusta LED:t päivävaloina on ihan ok. Jotain samaa tuossa on kuin Audissa ja jotain samaa kuin Bemarissa ja jotain omaa, mutta jossain muussa värissä kuin harmaana tuo voisi näyttää paremmalta.



Suurin parannus on sisätiloissa ja kojelaudassa, joka ei enää näytä suoraan Toyotalta kuten ennen. Oikeaan suuntaan mennään Lexuksessa, vaikka toisaalta vanhasta mallistahan ei voinutkaan kuin parantaa, oli se niin mitäänsanomaton tuon luokan autoksi.



http://www.km77.com/fotos/Lexus/GS_2012/index.html



http://lexusenthusiast.com/lexus/gs/gs-3/

  
  • Sisusta on todella härskisti Bemun 7&5-sarjasta kopioitua. Päämuotoilu ja lukemattomat yksityiskohdat selvästi suoraan Bemulta.



    Hyvin toimii teollisuusvakoilu tai sitten ovat nopeasti reagoineet 7-sarjan esittelyn jälkeen ja saaneet pikavauhtia GSän prosessiin. Tai itseasiassa taitaa nuo kopioidut piirteet olla jo X5:n ja muiden mallien myötä nähtyjä joten pelkkästään kopiointia eikä sentään vakoilua.

      
  • Ei pahemman näköinen todellakaan, ulkoa ja sisältä hyvännäköinen tosin aika tylsä edelleen. Luonnossa sitten näkee paremmin.

      
  • Olemus vaikuttaa hoikistuneelta vanhaan verrattuna. Mutta poissa on GS:n omintakeisin, eli coupemainen sivuprofiili. Hieno on, näyttää silti ihan Lexukselta. Kojetiskissä suuri harppaus eteenpäin, on jopa SE analoginen kellokin! Olisikohan hybridin kohdalla parannusta tavaratilassa. Varmaan monella jäänyt ostopäätös siitä kiinni nykymallin kohdalla.

      
  • Tekniset muutokset lienevät hyvin maltillisia.

      
  • Putputilta unohtui vaihtaa nimimerkki 235+255:seen?



    Vai kolmessa minuutissa muuttui mieli?



    Me, myself and I?

      
  • Riccardo:

    Putputilta unohtui vaihtaa nimimerkki 235+255:seen?

    Vai kolmessa minuutissa muuttui mieli?

    Me, myself and I?




    Ei muuttunut mieli, eihän noissa viesteissä mitään ristiriitaa ole! Ja mielummin jaoin viestin kahteen enkä lisäillyt ensimmäiseen sillä aika eri asiasisältö niissä oli.



    Minusta suhteellisen hyvännäköinen tuo GS on, ja sen lisäksi sen sisustasta näkee sekä yleismuotoilun että lukuisten yksityiskohtien osalta räikeää kopiointia. Molemmat. Ei Mersun S-sarjan sisustakaan susiruma ole vaikka on vielä räikeämmin kopioitu edellisestä 7-sarjasta.



    Lienee selvää ettei 235+255 ole sama henkilö. Sitäpaitsi minulla on tuota leveämmät renkaat...

      
  • Joo ihan ok, ei mitään ihmeellistä kuitenkaan kun mietti auton hintaluokkaa joka on yli 70 tonnia todennäköisesti.



    Ei kait PutPut kukaan halua kopioida edellisen 5-srj sisätilaa?



    Kankaat niissä bemuissa olivat kuin SA-intin kalsareista ja se paneelikin kuin suora 2x4 joka maalattu taloustalon vannehopealla. Eikä ergomonia sanasta oltu kuultukaan sitä sorvatessa.

      
  • Kiinnostavaa olisi uuden hybridiversion faktat. Etenkin se, onko siihen nyt saatu tehtyä myös takakontti, jota tässä nykyisessä hybridiversiossa ei ole ollut. Hintaluokka on nykyisessäkin kyllä varsin kilpailukyvytön, ainakin näin Suomen oloissa.

      
  • Nätti auto on ja kovastikin Lexukset näköinen vaikka coupemaisuus oiskin hävinnyt. Jos jotain niin sumareiden ja pakoputkien kromikehykset voisin jättää poiskin.



    Riccardo:

    Putputilta unohtui vaihtaa nimimerkki 235+255:seen?


    Häh? Mä en tosiaankaan ole Putput.



    Putput:

    Lienee selvää ettei 235+255 ole sama henkilö. Sitäpaitsi minulla on tuota leveämmät renkaat...


    Ja mullakin takana 265 tätänykyä.

      
  • Minusta tämä uusi on agressiivisemman ja menevämmän näköinen kuin vanha. Keulassa on samaa näköä kuin CT 200:ssa.



    Sisältä tämä on ainakin paljon arvokkaamman ja ylellisemmän näköinen kuin edeltäjä joka on kyllä aika muovinen.



    Saa nähdä tuleeko suomeen tuo GS 250 hybridin lisäksi.



    Ensi vuonna esiteltävä uusi IS on varmaan muotoilultaan hyvin lähellä tätä GS:ää.

      
  • Muuten oikein hyvä, eikä edes mitään kopiointia, mutta keulassa tuo ylemmän ritilän laidoille tehty korotettu pokkaus ja vielä kromikorostuksin ei sovi kokonaisuuteen. Turhaa aggressiivisuutta muuten kliinissä autossa.

      
  • Ihan jees ja kuten sanottua, sisusta alkaa jo näyttää hintaluokkaan sopivalta. Pirusti muistuttaa 2003 -> e60 bemaria, ainakin minun mielestä:



    http://www.km77.com/fotos/Lexus/GS_2012/Lexus-GS_2012-Gama_GS-Gama_GS-Turismo-Exterior-Lateral-4_puertas-201108190021.html?modelId=2067&photoType=1&order=2&division=tipo&galleryLimit=12&galleryBackLimit=8



    IS:ää odotellessa :sunglasses:

      
  • Mitä ulkonäköön tulee, niin pettymyshän tämä on! Eikä edes kovin vähäinen. Väistyvä GS on ollut ajattoman upea ja sulavalinjainen muodoiltaan. Ei ihme, että sen inspiroimana Ian Callum muotoili Jaguar XF:n.



    Tämä uusi on kaksi askelta taaksepäin: tosikkomainen, germaaninen, mielikuvitukseton ja pökkelö. Myös mittasuhdevirheitä löytyy: ikkunat ovat liian korkeat. Keulan olisi voinut pelastaa nykymuodoillakin laajentamalla maskia katkaisemalla puskurin maskin kohdalta niin, että maski olisi muodostanut suuren, mustan ja ammottavan kidan. Ehkä näin tullaan tekemään sporttiversioissa.



    Ainoa valopilkku on sisusta. Entinen muovimainen, corollamaisesti muotoiltu kabiini on saanut annoksen seksikkyyttä.



    Teknisesti auto varmasti on luokkansa kärkeä. Mutta ottaisin sata kertaa mieluummin jylhän komean Infiniti M:n kuin tämän edellistä 5-Bemua apinoivan muotovirheen.

      
  • Minusta väisstyvässä GS:ssä ei ole mitään ajattoman upeaa. Tuo perä on melkoisen raskaan näköinen, eikä autossa ole juurikaan mitään sulavalinjaisuutta:

    http://www.km77.com/00/lexus/gs/450h/gra/008.asp



    Sisätilat taas on kuin suoraan jostain Corollasta:

    http://www.km77.com/00/lexus/gs/450h/gra/100.asp



    Eli minusta eteenpäin on menty joka suhteessa ja eniten sisätiloissa. Tietenkään siltä vaikutelmalta ei voi välttyä, että hieman on joissain asioissa kopioitu Bemaria ja Audia. Kokonaisuus on kuitenkin tyylikäs yhdistelmä ja uusi malli alkaa näyttää siltä mitä hintaluokalta voi odottaa. Ei luokkansa tyylikkäimpiä, mutta ei mitenkään huono minusta kuitenkaan. Arvosanana hyvä eli kiitettävään ei vielä tuolla päästä, eikä lähellekään esim. Jaguarin tyylikkyyttä.

      
  • Kyllähän Infiniti M tosiaan on vielä komeampi, mutta ei tämäkään ruma ole.On vaikeaa tehdä sellaista autoa, joka miellyttää kaikkia.Ulkonäkö on aina makuasia.



    Täytyy odottaa että näkee tämän luonnossa.





    Eikä ne kilpailijatkaan sen erikoisemman näköisiä ole, paitsi Jaguar XF ja Infiniti M.

      
  • Kokeilin tuunata uuteen malliin tuumaa isommat vanteet, evän pois katolta ja valoista oranssit jutut pois:



    image



    A-utoilija:

    Sisätilat taas on kuin suoraan jostain Corollasta:
    http://www.km77.com/00/lexus/gs/450h/gra/100.asp


    Ei tuollaista mielleyhtymää kyllä mulle juurikaan ajellessa tullut, vaikka en tuota nyt kovin tyylikkääksi väittäisikään.

      
  • viltteri valjami:

    http://www.teknikensvarld.se/nyheter/110826-toyota-camry/index.xml




    Eipä tuo paljon ulkonäöltään Avensiksesta eroa. Yhtä mitäänsanomattoman tylsä. Mutta autohan tuokin on ja sillä pääsee paikasta toiseen ja todennäköisesti keskimääräistä varmemminkin.

      
  • Ainä näkee valitusta että auto mitään sanomattoman näköinen.

    Millainen siten on EI-mitäänsanomaton perheauto ja mikä oikeasti potentiaalinen ostajaryhmä sitä ostaisi?



    Autot tehdään myytäväksi.

      
  • kello68:

    Millainen siten on EI-mitäänsanomaton perheauto ja mikä oikeasti potentiaalinen ostajaryhmä sitä ostaisi?


    image



    Vaikea kyllä keksiä mikä ryhmä tuota ostaisi, mutta onhan noita silti saatu myytyä.

      
  • Mitä, Fiat Multipla ruma? Noita näkyi Roomassa takseina, vielä tuota vanhaa malliakin. Uudempi Multipla on jo kesympi esitys.

      
  • kello68:

    Ainä näkee valitusta että auto mitään sanomattoman näköinen.
    Millainen siten on EI-mitäänsanomaton perheauto ja mikä oikeasti potentiaalinen ostajaryhmä sitä ostaisi?

    Autot tehdään myytäväksi.




    Ei ehkä perheauto, mutta sedan kuitenkin. Maserati Quattroporte ei takuulla ole mitäänsanomaton. Sanoisin, että muotoilultaan ehdottomasti tulevaisuuden klassikko. Citroen C6 on myöskin upean näköinen.



    Halvemmista Alfa Romeo 159 ja sitä edeltänyt 156.



    Etenkin Quattroporten muotoilusta olisi muilla valmistajilla opittavaa vaikka kuinka ja miksei sitikastakin.

      
  • Hyvin edellinen Bemarin 5-sarjakin löysi ostajansa, vaikka muotoilu oli kaikkea muuta kuin mitäänsanomaton.

      
  • Hyvin edellinen Bemarin 5-sarjakin löysi ostajansa, vaikka muotoilu oli kaikkea muuta kuin mitäänsanomaton. Itseasiassa se näyttää tänäkin päivänä yllättävän tuoreelta.

      
  • Lexuksesta ei tykkää henkilöt, joilla ei ole varaa ostaa Lexusta! Mielestäni se on varsin persoonallinen ilmestys verrattuna tusina-Audeihin tai joka hemmon Buimureihin tai taksi-Mersuihin!

      
  • Tuosta profiilikuvasta muuten tuli väistämättä mieleen nykyinen IS. On käytännössä yksi yhteen, paitsi tietysti hiukka venytetty.



    http://www.lexusshow.info/wp-content/uploads/lexus_is_250_sports_concept_images_001-4e07345ec34b2.jpg



    Onko oman muotokielen kopiointi paheksuttavaa? :tongue:

      
  • kello68:

    Ainä näkee valitusta että auto mitään sanomattoman näköinen.
    Millainen siten on EI-mitäänsanomaton perheauto ja mikä oikeasti potentiaalinen ostajaryhmä sitä ostaisi?




    Lancia Delta. Minä ostin.

      
  • Lisätään listaan vielä Kia Optima.

      
  • On käytännössä yksi yhteen, paitsi tietysti hiukka venytetty.




    On muuten, paitsi IS:ssä on huomattavan korkea vyötärölinja. Tuollaiseen kompaktiin autoon se sopii mielestäni hyvin, mutta onneksi muotolijat eivät lähteneet tuolle linjalle GS:n kohdalla.



    Lexus näyttää persoonalliselta autolta niin kauan kun myyntimäärät pysyvät alhaisina. Se on vaan on kylmä tosiasia, että suuret volyymit kuluttavat kaiken persoonallisuuden pois.

      
  • finjahi:

    Lexus näyttää persoonalliselta autolta niin kauan kun myyntimäärät pysyvät alhaisina. Se on vaan on kylmä tosiasia, että suuret volyymit kuluttavat kaiken persoonallisuuden pois.


    Siltikin toi BMW:n E60 tahtoo olla mulle turhan persoonallinen vielä monen vuoden päivittäisen visuaalisen kulutuksenkin jälkeen. Eilen sentään melkein oman auton vieressä olleen sellaisen perä näytti ihan hyvältä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit