Forbes: luksusautomerkki - kaikkien aikojen huijaus

313 kommenttia
15791011
  • Ajattelija2013:

    Jos tuon kysymyksen lukee yksistään, se näyttää trollilta. Jos lukee koko meidän keskustelun ja yleisesti on lukenut sinun jankutuksiasi "Skoda-Audista" ja kaikenmaailman omistussuhteista ja määräysvalloista konsernin sisällä, niin sinulle esitettynä kysymys on varsin järkeenkäypä.

    Eli uudestaan, en esitä tyhmää, koska sinulle esitettynä tuo kysymys on aivan asiallinen.




    On pakko välillä kertoa totuus kun sinä puhut että Audi antaa Volkareille ja muille jotain että mikä on totuus omistus suhteista. Puhun että sinäkin ymmärtäsit kuka antaa ja kenelle. Aikaisemmin suomensin väittettäsi ettei Audeissa ole juuri mitään perustekniikka Volkkareitten ja Skodien kanssa. Kun lopetan valehtelun ja trollaamisen ei ole minullakaan mitään aihetta oikoa väitteitäsi. Kun kutsut minun kirjoittelua trollaamiseksi siinä vain on se ero sinuun että kaikki jonka kirjoitan on totta ainakaan tarkoituksella en kirjoita valheita jos niin teen kyllä joku sen äkkiä täällä oikaisee.



      
  • Koko jankutus tästä iänikuisesta aiheestahan lähti liikkeelle siitä, että joku kirjoitti Audin ja VW:n olevan samat autot eri merkeillä. Kun tämän väitteen korjasin, niin jotenkin kyllä arvasin, kuka tulee heti mussuttamaan jostain omistussuhteista.



    Sanoin että suuremmissa Audeissa ei ole paljoakaan samaa tekniikkaa Skodan kanssa. Se pitää edelleenkin paikkansa. Jos vaikka ostat Audi A4 tai A6 mallin jollain versiolla 3.0 TDI:stä, niin eipä tule kauheasti mieleen, miitä samaa olisi jossain Skodassa. Kuten sanoin, VW:n puolella voi sitten vielä olla jotain samaa tekniikkaa käytössä, mutta ne VW:n mallit ovatkin sitten kyseisiä Audeja huomattavasti kalliimpia. Jos siis sanoo, että Audi jakaa tekniikkaa Skodan tai VW:n kanssa, niin ehkä olisi aina syytä hieman tarkentaa, mistä Audista ja Skodasta on kyse.



    Ja edelleen totean, että ei se tekniikan jakaminenkaan autoista tee automaattisesti "samoja". Sillä ei muutenkaan ole mitään merkitystä, että konsernin sisällä käytetään osittain samaa tekniikkaa, mikäli se tekniikka on hyväksi todettua. Jokainen automerkki käyttää samaa tekniikkaa useiden eri mallien kesken, mutta ei kenellekään tule silti mieleen sanoa, että BMW 120i on sama asia kuin BMW 520i. Aivan samoin ei voida sanoa, että Skoda Octavia on sama kuin A3, vaikka perus tekniikka onkin samaa.



    Siitä en jaksa vääntää, kuka sitä tekniikkaa antaa ja kenelle. Aivan sama. Konsernin sisällä sillä ei ole mitään merkitystä. Olellista on se, minkä merkin alla mitäkin tekniikkaa käytetään. Tuohon asiaan toki liittyi se Toyota kommenttini. Kun sinua niin aina kiinnostaa ja huolestuttaa, miten Audissa ja VW:ssä on samaa tekniikkaa ja kuka mitäkin on suunnitellut, niin luulisi että sekin huolestuttaa, kun BMW suunnittelee autoa yhdessä Toyotan kanssa.



    Esimerkiksi siitä on vuosikausia BMW leirin taholta lässytetty, että R8 on Lambon sunnittelema ja RS6 Audissakin on Lambon moottori. Se on ollut kauhea ongelma muutamille Bemaristeille, eikä kyseistä autoa ole oikein edes Audiksi laskettu. Nyt kun Toyota tekeekin yhteistyötä BMW:n kanssa, niin siinä ei näemmä ole mitään ongelmaa. Ja korostan taas, minulle siinä ei olekaan mitään ongelmaa, mutta jos te nyt käyttäydytte johdonmukaisesti, niin teidän mukaan tästä yhteistyöstä syntyvää autoa ei voida Bemariksi kutsua.

      
  • Ajattelija2013:

    Koko jankutus tästä iänikuisesta aiheestahan lähti liikkeelle siitä, että joku kirjoitti Audin ja VW:n olevan samat autot eri merkeillä. Kun tämän väitteen korjasin, niin jotenkin kyllä arvasin, kuka tulee heti mussuttamaan jostain omistussuhteista.

    Sanoin että suuremmissa Audeissa ei ole paljoakaan samaa tekniikkaa Skodan kanssa. Se pitää edelleenkin paikkansa. Jos vaikka ostat Audi A4 tai A6 mallin jollain versiolla 3.0 TDI:stä, niin eipä tule kauheasti mieleen, miitä samaa olisi jossain Skodassa. Kuten sanoin, VW:n puolella voi sitten vielä olla jotain samaa tekniikkaa käytössä, mutta ne VW:n mallit ovatkin sitten kyseisiä Audeja huomattavasti kalliimpia. Jos siis sanoo, että Audi jakaa tekniikkaa Skodan tai VW:n kanssa, niin ehkä olisi aina syytä hieman tarkentaa, mistä Audista ja Skodasta on kyse.

    Audi A4 ja A6 myydyimmät mallit 1.8-2.0 litran bensa ja diesel moottorilla löytyvät myös Skodalta.

    Ja edelleen totean, että ei se tekniikan jakaminenkaan autoista tee automaattisesti "samoja". Sillä ei muutenkaan ole mitään merkitystä, että konsernin sisällä käytetään osittain samaa tekniikkaa, mikäli se tekniikka on hyväksi todettua. Jokainen automerkki käyttää samaa tekniikkaa useiden eri mallien kesken, mutta ei kenellekään tule silti mieleen sanoa, että BMW 120i on sama asia kuin BMW 520i. Aivan samoin ei voida sanoa, että Skoda Octavia on sama kuin A3, vaikka perus tekniikka onkin samaa.

    Onkohan TSI/TSFI ja DGS tekniikka hyväksi todettua itse olen saanut ihan toisen käsityksen. lukemalla alan lehtiä ja netti kirjoittelua.

    Sinä kyllä sanoit näin sivulla 6 "BMW 1-sarja ja 5-sarja ovat samoja autoja" että kyllä jollain tulee mieleen sanoa. Eikä siinä ole mitään ihmeelistä että sama merkki jakaa keskenään tekniikka hauskuushan tulee siitä että Audista yritetään luoda mielikuvaa premiumina vaikka samalla tekniikalla olevasta Skodasta puhutaan kansanautosta. Siitä kertoo tämän ketjun Forbes jutusta lainattu nimikin kuten lehden juttukin.

    Siitä en jaksa vääntää, kuka sitä tekniikkaa antaa ja kenelle. Aivan sama. Konsernin sisällä sillä ei ole mitään merkitystä. Olellista on se, minkä merkin alla mitäkin tekniikkaa käytetään. Tuohon asiaan toki liittyi se Toyota kommenttini. Kun sinua niin aina kiinnostaa ja huolestuttaa, miten Audissa ja VW:ssä on samaa tekniikkaa ja kuka mitäkin on suunnitellut, niin luulisi että sekin huolestuttaa, kun BMW suunnittelee autoa yhdessä Toyotan kanssa.

    Ei huolestuta ollenkaan uskon että Toyotan hybridi tekniikka on maailman kärkeä sitähän BMW kai eniten yhteistyössä halua tietotaitoa. Sinä olet itse ottanut puheeksi tekniikan suunnitelun siitä en koskaan ole ollut huolissaan.

    Esimerkiksi siitä on vuosikausia BMW leirin taholta lässytetty, että R8 on Lambon sunnittelema ja RS6 Audissakin on Lambon moottori. Se on ollut kauhea ongelma muutamille Bemaristeille, eikä kyseistä autoa ole oikein edes Audiksi laskettu. Nyt kun Toyota tekeekin yhteistyötä BMW:n kanssa, niin siinä ei näemmä ole mitään ongelmaa. Ja korostan taas, minulle siinä ei olekaan mitään ongelmaa, mutta jos te nyt käyttäydytte johdonmukaisesti, niin teidän mukaan tästä yhteistyöstä syntyvää autoa ei voida Bemariksi kutsua.




    Minulle ei ainakaan ole ongelma taasen Lamborghinin omistajille on "Gallardo on saanut negatiivista kritiikkiä siitä, että se muistuttaa liikaa saman konsernin valmistamaa Audi R8:a, mikä ei kaikkien Lamborghini-omistajien mielestä ole hyvä. Keväällä 2008 Lamborghini ilmoitti ottaneensa kritiikin todesta ja aikoo jatkossa tehdä yhteistyötä Audin kanssa ainoastaan ns. näkymättömien osien kanssa. Kaikkiaan Audin osia käytetään maksimissaan 20 prosenttia. "



    http://www.autowiki.fi/index.php/Lamborghini_Gallardo



    Mikä Bemari on syntymässä Toyotan ja Bemarin yhteistyöstä? Kun tiedän voin vasta sitten kommentoida onko siinä ongelmaa.

      
  • Audi A4 ja A6 myydyimmät mallit 1.8-2.0 litran bensa ja diesel moottorilla löytyvät myös Skodalta

    .



    Löytyy toki hieman eri tehoversioilla, mutta esimerkiksi vaihteistoissa tai nelivetotekniikassa ei ole mitään samaa. Ja pointtinihan olikin, että jotain tekniikkaa kyllä jaetaan joidenkin mallien kesken, mutta niin ei voida yleistää, että Audia vastaava malli löytyy lähes aina VW:n tai Skodan puolelta. Näinhän tämä yksi keskustelija ilmeisesti kuvitteli. Kuten sanoin, Audilla on myös paljon malleja, joissa ei ole oikein mitään samaa VW:n saati Skodan kanssa.



    Onkohan TSI/TSFI ja DGS tekniikka hyväksi todettua itse olen saanut ihan toisen käsityksen. lukemalla alan lehtiä ja netti kirjoittelua.




    Kestävyydessä on joidenkin TSI/DSG yhdistelmien kanssa ollut välillä ongelmia, mutta TSI ongelmat eivät liity uusiin tuotteisiin. Uusien tuotteiden luotettavuus nähdään sitten myöhemmin, luulisi että virheistä on opittu. Mutta ainakin käytössä nämä ovat olleet erinomaisia ja testivoittoja tulee liukuhihnalta, kuten sinäkin tiedät.



    Minä nimenomaan tarkoitin, että 1-sarja ja 5-sarja ovat täysin eri autoja, mutta tuota Skoda = Audi logiikkaa käyttäen 120i ja 520i Bemarit olisivat sitten myös samoja autoja. Pointti siis edelleen on se, että vaikka tekniikka olisi pitkälle samaa, voivat autot olla hyvinkin erilaisia ja voi olla hyvinkin perusteltua, että toinen maksaa selvästi toista enemmän.



    Hyvä ettei sinulle ole ongelma, että Toyota ja BMW tekevät yhteistyötä. Sitten se ei ainakaan voi olla ongelma, että VW-konsernin sisällä tehdään yhteistyötä ja jaetaan yhdessä suunniteltuja osia. Sehän onkin aivan normaalia ja järkevää bisnestä. Katsos, alamme päästä yhteisymmärrykseen asioista.



    Sitä en tiedä mikä BMW on syntymässä, mutta urheiluautoa ilmeisesti yhteistyössä suunnitellaan. Varmasti autosta on tulossa erinomainen, koska kaksi erinomaista valmistajaa tekevät yhteistyötä.

      
  • Vähän tietoa BMW ja Toyotan yhteisistä suunnitelmista



    Asiaa tarkennettiin tämän vuoden alussa. Nyt kerrottiin, että yhteistyötä laajennetaan hybridiautojen ja polttokennotekniikan puolelle



    Urheiluautoprojektinkin kohdalla Toyotan väki painottaa, ettei tavoitteena ole luoda mitään yhtä uutta automallia, vaan antaa kummallekin osapuolelle eväitä oman tuotekehityksensä tarpeisiin.



    Ne eivät siis ole kopioimassa Toyotan ja Subarun yhteistyökuviota, jossa Subarun tehdas valmistaa paitsi BZR-mallin urheiluautoja itselleen, myös BZR:iä muistuttavia GT86-malleja Toyotalle.



    Toyotan Euroopan-toiminnoista vastaavan Didier Leroy sanoo, että Toyotan ja BMW:n sopimus ei ole varsinainen yritysjärjestely, vaan puhtaasti kahden erillisen toimijan yhteinen tuotekehityshanke.



    Valitettavasti ei siis tulla näkemään Bemaria joka onkin Toyota tai toisinpäin. kun kyse on puhtaasti kehdesta erillisestä toimijasta jotka saavat yhteistyöstä eväitä oman tuotekehityksensä tarpeisiin.

      
  • Ajattelija2013



    Tuli tosta A6:sta mieleen, että Franfurtin autonäyttelyssä syksyl esitellään uusi Audi Quattro consepti, joka pohjautuu A6:sen alustalle. Mielenkiintoinen uutuus, joka on tulossa myyntiin ens vuonna pienellä valmistusmäärällä.



    http://www.worldcarfans.com/113080961303/updated-audi-quattro-concept-will-be-based-on-the-a6--

      
  • quattroholic:

    Ajattelija2013

    Tuli tosta A6:sta mieleen, että Franfurtin autonäyttelyssä syksyl esitellään uusi Audi Quattro consepti, joka pohjautuu A6:sen alustalle. Mielenkiintoinen uutuus, joka on tulossa myyntiin ens vuonna pienellä valmistusmäärällä.

    http://www.worldcarfans.com/113080961303/updated-audi-quattro-concept-will-be-based-on-the-a6--




    Autobildin ja Worldcarfansien Juttujen mukaan Audi tiettävästi HARKITSEE tuotanto versiota pieninä sarjoina. Jollakin on näköjään parempaa tietoa. Eiköhän tämänkin kanssa käy kuten edellisestäkin Audi Quattro conceptin tai Audi A8 E-Tronin kaikki on niitä hylytettyjä quattroholikin tulevia super Audeja joista on ilo ollut saada runsaasti linkejä vuosien varrella Ei vaan ole tainnut mikään niistä koskaan Cospetia pitemääle päästä.



    "Audi kuoppasi hieman aikaa sitten E-Tron -hankkeensa, jossa superauto R8:sta olisi tehty sähköversio. Auto ehti käytännössä jo tuotantovalmiiksi, kun hanke haudattiin. Valmiita R8 E-Tron -malleja Saksassa ehdittiin valmistaa kymmenen kappaletta."





      
  • Autobildin ja Worldcarfansien Juttujen mukaan Audi tiettävästi HARKITSEE tuotanto versiota pieninä sarjoina. Jollakin on näköjään parempaa tietoa. Eiköhän tämänkin kanssa käy kuten edellisestäkin Audi Quattro conceptin tai Audi A8 E-Tronin kaikki on niitä hylytettyjä quattroholikin tulevia super Audeja joista on ilo ollut saada runsaasti linkejä vuosien varrella Ei vaan ole tainnut mikään niistä koskaan Cospetia pitemääle päästä.




    Yhä uudestaan hämmästelen sitä, miten nämä useat Audia pilkkaavat nimimerkit ja tuplapistekopionimimerkit, kuten nollakeulavolkkari, peräöljy, audi 66kw ja niin edelleen, tekevät aivan samanlaisia kirjoitusvirheitä kuin Julle. Yllä oleva teksti on siitä oiva esimerkki. Lauseenrakenteet ovat kuin ala-aste ikäisellä, sanat on taivutettu väärin, kirjaimia puuttuu sieltä täältä ja välillä koko tekstin ymmärtäminen tuottaa hankaluuksia.



    Kaikki tekevät kirjoitusvirheitä, enkä halua olla mikään pikkutarkka kielipoliisi, mutta aika yhteensattuma, että kaikki nämä kymmenet "Audikriitikot" sattuvat tekemään tismalleen samoja todella alkeellisia kirjoitusvirheitä.



      
  • audi 66kw:

    Autobildin ja Worldcarfansien Juttujen mukaan Audi tiettävästi HARKITSEE tuotanto versiota pieninä sarjoina. Jollakin on näköjään parempaa tietoa. Eiköhän tämänkin kanssa käy kuten edellisestäkin Audi Quattro conceptin tai Audi A8 E-Tronin kaikki on niitä hylytettyjä quattroholikin tulevia super Audeja joista on ilo ollut saada runsaasti linkejä vuosien varrella Ei vaan ole tainnut mikään niistä koskaan Cospetia pitemääle päästä.

    "Audi kuoppasi hieman aikaa sitten E-Tron -hankkeensa, jossa superauto R8:sta olisi tehty sähköversio. Auto ehti käytännössä jo tuotantovalmiiksi, kun hanke haudattiin. Valmiita R8 E-Tron -malleja Saksassa ehdittiin valmistaa kymmenen kappaletta."




    Nyt sit vaan odottamaan, sulla varmaa jo polvet tutisee siel.

    Audi R8 E-tronia kaavaillaan tulevaisuutta varten, mutta ei nykyisessä facelift R8-mallistossa.

      
  • Ajattelija2013:

    Autobildin ja Worldcarfansien Juttujen mukaan Audi tiettävästi HARKITSEE tuotanto versiota pieninä sarjoina. Jollakin on näköjään parempaa tietoa. Eiköhän tämänkin kanssa käy kuten edellisestäkin Audi Quattro conceptin tai Audi A8 E-Tronin kaikki on niitä hylytettyjä quattroholikin tulevia super Audeja joista on ilo ollut saada runsaasti linkejä vuosien varrella Ei vaan ole tainnut mikään niistä koskaan Cospetia pitemääle päästä.


    Yhä uudestaan hämmästelen sitä, miten nämä useat Audia pilkkaavat nimimerkit ja tuplapistekopionimimerkit, kuten nollakeulavolkkari, peräöljy, audi 66kw ja niin edelleen, tekevät aivan samanlaisia kirjoitusvirheitä kuin Julle. Yllä oleva teksti on siitä oiva esimerkki. Lauseenrakenteet ovat kuin ala-aste ikäisellä, sanat on taivutettu väärin, kirjaimia puuttuu sieltä täältä ja välillä koko tekstin ymmärtäminen tuottaa hankaluuksia.

    Kaikki tekevät kirjoitusvirheitä, enkä halua olla mikään pikkutarkka kielipoliisi, mutta aika yhteensattuma, että kaikki nämä kymmenet "Audikriitikot" sattuvat tekemään tismalleen samoja todella alkeellisia kirjoitusvirheitä.




    Minä hämmästelen että sinua ei ollenkaan häiritse kun

    quattroholic valehtelee. Sinua tuntuu häiritsevän vain kun joku paljastaa Audia koskevan valheen ja alat puhumaan kirjoitusvirheistä joka ainakin minun mielestä on pienempi paha kuin valehtelu. Tosin olethan monesti itsekkin jäänyt valehtelusta kiinni täällä eli ihan ymmärrettävää. Miten ihmeessä nimimerkit jotka paljastavat teidän "Audifanatiikkojen" valheet ovat "Audikriitikoita" Totuuden puhujia he minusta ovat.

      
  • quattroholic:

    audi 66kw:
    Autobildin ja Worldcarfansien Juttujen mukaan Audi tiettävästi HARKITSEE tuotanto versiota pieninä sarjoina. Jollakin on näköjään parempaa tietoa. Eiköhän tämänkin kanssa käy kuten edellisestäkin Audi Quattro conceptin tai Audi A8 E-Tronin kaikki on niitä hylytettyjä quattroholikin tulevia super Audeja joista on ilo ollut saada runsaasti linkejä vuosien varrella Ei vaan ole tainnut mikään niistä koskaan Cospetia pitemääle päästä.

    "Audi kuoppasi hieman aikaa sitten E-Tron -hankkeensa, jossa superauto R8:sta olisi tehty sähköversio. Auto ehti käytännössä jo tuotantovalmiiksi, kun hanke haudattiin. Valmiita R8 E-Tron -malleja Saksassa ehdittiin valmistaa kymmenen kappaletta."


    Nyt sit vaan odottamaan, sulla varmaa jo polvet tutisee siel.
    Audi R8 E-tronia kaavaillaan tulevaisuutta varten, mutta ei nykyisessä facelift R8-mallistossa.




    Eli taas monta vuotta Bemaria jäljessä. Mitäs sanot siitä kun jäit valheesta kiinni kun kerroit että ensi vuonna tulee Audi Quattro consept myyntiin? Vaikka Audi huhujen vain harkitsee



      
  • audi 66kw:

    Eli taas monta vuotta Bemaria jäljessä. Mitäs sanot siitä kun jäit valheesta kiinni kun kerroit että ensi vuonna tulee Audi Quattro consept myyntiin? Vaikka Audi huhujen vain harkitsee




    Monta vuotta jäljessä, hahah. "Vaikka Audi huhujen vain harkitsee" - ei luoja, kyllä sulla on hyvä soomekieli, pojot siitä. Syksyllä esitellään, mutta tulossa 99 prossan varmuudella tuotantoon. Voit soveltaa logiikka tässä asiassa, mut varmasti erittäin vaikeaa kun soomekieli on tunnetusti sul niin huono täällä.



    "The new model, which promises to be one of the manufacturer’s most exciting cars of recent times, is set to be unveiled at the Frankfurt motor show in September, before going on sale next year".



    http://www.autocar.co.uk/car-news/frankfurt-motor-show/frankfurt-motor-show-2013-600bhp-audi-quattro-supercar-concept

      
  • Olisin todella iloinen jos se tulisi en vaan oikeen usko Audillahan on tapana tuoda consepteja jotka sitten hylätään myöhemmin milloin mihinkin vedoten. Tämä olisi jo Audiksi kova peli ei paljon häviäsi enää BMW M5:lle huippunopeudessa Autocarin mukaan.

      
  • audi 66kw:

    Olisin todella iloinen jos se tulisi en vaan oikeen usko Audillahan on tapana tuoda consepteja jotka sitten hylätään myöhemmin milloin mihinkin vedoten. Tämä olisi jo Audiksi kova peli ei paljon häviäsi enää BMW M5:lle huippunopeudessa Autocarin mukaan.




    Ja mistäs sä päättelet, että M5 kilpailisi Quattron kanssa? Lähin kilpailija olisi M6:nen.

      
  • quattroholic:

    audi 66kw:
    Olisin todella iloinen jos se tulisi en vaan oikeen usko Audillahan on tapana tuoda consepteja jotka sitten hylätään myöhemmin milloin mihinkin vedoten. Tämä olisi jo Audiksi kova peli ei paljon häviäsi enää BMW M5:lle huippunopeudessa Autocarin mukaan.


    Ja mistäs sä päättelet, että M5 kilpailisi Quattron kanssa? Lähin kilpailija olisi M6:nen.




    Jokainen kai saa valita kenen kanssa kilpailee autobaanalla. Sama huippuhan M6.lla on.



      
  • audi 66kw:

    Jokainen kai saa valita kenen kanssa kilpailee autobaanalla. Sama huippuhan M6.lla on.




    "Te" ja te nyt tunnetusti vertaatte autoja vaikka mihin, ja jutut alkaa olee sen mukasii, että alan valmistautuu illanviettoon. Illanjatkoja.

      
  • Illanjatkoja muista ettet tule sitten tänne kännissä taas kirjoittelemaan älyttömyyksiä ja Pidä Audi tallissa ei huvittaisi lukea huomisesta lehdestä että taas Audi ajo jonkun makuuhuoneeseen.

      
  • Audi A4 ja Octavia (vanha) samoja osia 2,0 TDI:ssä ovat.



    -dsg loota (stronic pelkkä markkinointi nimi)

    -sähköjärjestelmä n.95 prosenttisesti

    -useat sisätilan ja hallintalaitteiden katkaisimet (viikset myös muistaakseni?)

    -istuinrungot

    -moottorin apulaitteet (startit,laturit, pa-pumput jne.)

    -itse moottori

    -alusta (lue) jousitus pääosin samoista osista.

    -jarruosat myös samaa tavaraa molemissa.



    Eroja löytyy lähinnä hinnassa (audi +15000€) sekä audin huonommasta lämmityslaitteesta. Audi toki voittaa ulkonäössä 100-0 tuon nk.eurosamara koppaisen octavian.

    Jokainenhan saa valita ihan vapaasti, ja kyllähän noita AA nelosia enemmin katselee liikenteessä kuin octavioita. Mk2 occu näyttää lähinnä venäläisiltä konseptiautoilta 90-luvulla.



    Toyotan ja Bmw:n yhteistyönä tuloksena esim.bemarin 2ltr dieselit tulevat toyotalle ja toyota antaa hybridi osaamista vastaavaasti bemarille.



      
  • Ryne, kun heti listasi ensimmäinen kohta on väärin, niin enempää en jaksa alkaa edes korjaamaan. Hyvin nämä Audi on Skoda jutut joihinkin uppoaa, kun aika moni noinkin luulee. Audi A3:saa käytetään toki samoja vaihteistoja kuin Golfissa ja Octaviassa, mutta A4:n ja sitä suurempien Audien S-tronic on aivan eri vaihteisto. On toteutettu hieman eri tekniikalla ja kestää noin 550 Nm väännön, kun Octavian 7 portainen aski kestää vain noin 250 Nm:ä (ihan tarkkaa lukemaa en muista). Esimerkiksi GTI Golfissa on sitten 6 lovinen aski, joka kestää max 350 Nm.



    Vielä huvittavampaa on, että siinä perus 2.0 TDI:ssä ei edes ole s-tronocia, vaan multitronic.



    Ei ole ihme, että puolustelet japseja ja kirjoittelet kovasti, että premium on vain huijausta, kun et kerran asioista tuon enempää tiedä.

      
  • No ilmankos niissä ongelmia onkin! Jos tuollainen loota laitetaan 320nm tai peräti 350nm vääntävän koneen perään.



    Mut ihan oikeesti jos kuitenkin puhutaan niin kyllä ne vaan ihan samat laatikot on.

    Mikä se sinun hieman eritekniikka on? Perustele niin ei mene satuiluksi.

      
  • Lisäsin jo vanhaan viestiini, että perus 2.0 TDI:ssä ei edes ole s-tronicia, vaan multitronic. Eli siltäkin osin teit itsestäsi aika naurettavan.



    Ryne, vaihteistojen ero on näilläkin palstoilla selitetty lukuisia kertoja! Sinä et näemmä tiedä asioista mitään, mutta kovin asiantuntevasti kirjoittelet tänne tuollaista skeidaa. Otahan itse selvää, se tekee hyvää tuollaiselle "kaikkitietävälle", että oppii ensiksi selvittämään asioita, ennen kuin jakelee "totuuksia" muille.



      
  • No missä sanoin premiumia huijaukseksi?



    Kerroin vain, että itse tekniikka samaa Audi tapauksissa, mutta premium lisää maksamalla saa huomattavasti paremman ulkonäön. Ja lisää rahaa sijoittamalla myös varusteita, joita esim.skodaan ei saa rahallakaan.



    Toki autoissa premium käsite ei toimi ihan samalla tavalla kuin vaatteissa,ruuissa tmv. joissa myös tavallaan markkinoidaan premiumia. Kallis makkara on aina parempi kuin halpa, kallis vaate on laadukkaapi kuin halpa ts. kestää/istuu peremmin,kallis kenkä on parempi kuin halpa. Autoissa näin ei ole vaikka kuinka vänkkäät! Tavis auto poikeuksetta kestävämpi kuin ns.premium varsinkin kun autolle tulee ikää.

      
  • Kerroin vain, että itse tekniikka samaa Audi tapauksissa, mutta premium lisää maksamalla saa huomattavasti paremman ulkonäön. Ja lisää rahaa sijoittamalla myös varusteita, joita esim.skodaan ei saa rahallakaan.




    Kuten osoitin, sinä et tiedä tuosta tekniikasta mitään, eli kannattaisiko jättää nuo viisastelut vähemmälle?

      
  • Sekö niissä on erona,että on selitetty monta kertaa täällä? Käsittääkseni ainut ero stronicissa ja dsg on hieman erilainen ohjelmointi itse palikat samaa. Mutta sinä kun tiedät niin sillä sinulta kysyin. Näytät kuitenkin keskittyvän pääasiassa audin puolusteluun skodan osien käytössä.



    Itse junkutat jostain 120i ja 520i yhtäläisyyksistä. Tottakai niitä on, nehän ovat samaa merkkiä.



    Ovatko Audi ja skoda samaa merkkiä? Markkinoidaanko niitä samoille ihmisille? Kuitenkin nuo autot kootaan pääosin samoista osista ja sekös sua näyttää harmittavan.

      
  • Sekö niissä on erona,että on selitetty monta kertaa täällä? Käsittääkseni ainut ero stronicissa ja dsg on hieman erilainen ohjelmointi itse palikat samaa. Mutta sinä kun tiedät niin sillä sinulta kysyin. Näytät kuitenkin keskittyvän pääasiassa audin puolusteluun skodan osien käytössä.




    Ahaa, nyt KÄSITTÄÄKSESI ainoa ero on ohjelmointi. Vielä hetki sitten olit aivan varma, että vaihteistot ovat tismalleen samoja. Ja oikea totuus on, että vaihteistot ovat eri tekniikalla toteutettu, se on lukuisia kertoja selitetty täälläkin ja löydät tiedot melko helposti netistäkin. Ehkä sinun olisi kannattanut kysyä asiaa, eikä esittää tuollaista kaikkitietävää, kun et mitään mistään tiedä.



    Älähän sinä ala sönköttämään mistään Audin puolustelusta, kun itse kirjoitat niin kaikkitietävästi, etkä tiedä mistään mitään. Naurettavaa.

      
  • Kaikkitietävä taitaa olla joku muu?



    No loppukaneettina voidaan kuitenkin varmaan todeta, että skoda ja audi samoja autoja erikuorissa ainkin näiltä osi: yeti/Q , A3/octavia, tt/octavia,A4 tekniikka isoilta osin sama kuin skodissa. Noissa edellä mainituissa pareissa on enemmän samaa kuin sinun 120 ja 520 bemareissa!



    Niin ja kyllä kait minä sen dsg:n ja stronicin erot etsinkin melko helposti netistä. Niissä ei vaan ollut mitään fyysistä eroa. Mut hei ajele sinä vaan sillä ylihintaisella skodallasi ja uskotteli itsellesi saanesi jotain ekstraa siihen nähden.

      
  • Niin ja kyllä kait minä sen dsg:n ja stronicin erot etsinkin melko helposti netistä. Niissä ei vaan ollut mitään fyysistä eroa. Mut hei ajele sinä vaan sillä ylihintaisella skodallasi ja uskotteli itsellesi saanesi jotain ekstraa siihen nähden.




    Voi hyvänen aika mikä pelle. Varmasti löysit netistä itsekin, että vaihteistot ovat täysin erilaisia. Nyt et vain voi myöntää olleesi väärässä ja teet itsestäsi vielä typerämmän. Onhan se kieltämättä noloa, että kirjoittaa tänne "asiantuntevasti" listan samanlaisuuksista ja heti ensimmäinen kohta menee täysin väärin! :lol:



    Ja muistetaan vielä, että siinä listassasi mainitsemassasi Audissa ei edes ole s-tronic vaihteistoa, vaan multitronic! Eli oikeastaan listasi ensimmäisessä kohdassa on jo kaksi täysin virheellistä väitettä! Aika asiantuntija olet, kun kirjoituksesi ensimmäiseen "faktaan" tulee kaksi perustavanlaatuista virhettä



    Yritin että olisit myöntänyt virheesi, ettet tekisi itsestäsi noin noloa, mutta et tarttunut kädenojennukseen. Laitetaanpa tästä siis vähän sitä oikeaa tietoa.



    Vaihteisto, jota käytetään esim. tehokkaammisa Volkkareissa:



    Tyyppi 02E (DQ250)

    •6 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 350 Nm

    •märkä kaksoiskytkin, valmistaja BorgWarner (valmistajan oma tuotenimi DualTronic)

    •yksi yhteinen öljykierto koko laatikolle; tilavuus 7,2 litraa

    •mekaaninen öljypumppu, käyttövoima vauhtipyörältä omalla akselilla

    •öljyn ja suodattimen vaihtoväli 60 000 km

    •paino n. 94 kg kaksivetoisena, n. 109 kg nelivetoisena



    Se vaihteisto, jota luulit käytettävän Audi A4 mallissa ja jota siis käytetään esim. Octaviassa:



    Tyyppi 0AM (DQ200)

    •7 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 250 Nm

    •kuiva kaksoiskytkin, valmistaja LuK (valmistajan oma tuotenimi XSG)

    •vaihteiston ja tasauspyörästön öljytilavuus 1,7 litraa

    •mekatroniikkayksikössä oma hydrauliöljykierto suodattimella; tilavuus 1,1 litraa

    •sähkökäyttöinen hydrauliöljypumppu harjattomalla tasavirtamoottorilla, käy vain tarvittaessa

    •öljypumpun käynnistyspaine 40 bar, pysähtymispaine 60 bar

    •ei öljyn eikä suodattimen vaihtoa; suunniteltu kestämään vaihteiston käyttöiän

    •paino n. 70 kg



    Ja sitten se vaihteisto, jota oikeasti käytetään esim. A4 Audissa:



    Tyyppi 0B5 (DL501)

    •7 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 550 Nm

    •märkä kaksoiskytkin

    •vaihteiston ja tasauspyörästöjen öljytilavuus 4,3 litraa

    •kaksoiskytkimen ja mekatroniikan öljytilavuus 7,5 litraa

    •paino n. 142 kg

    •nelivetoisille pitkittäismoottorisille autoille





    Mitäköhän meidän asiantuntijakommentaattori Ryne sanoo tähän?



      
  • Ai RS octaviassa on tuo 250nm kestävä laatikko?



    Joo okei a4:ssä on pitkkäismoottorin takia tuo eri loota. Mutta esim A3: sen lootissa ei muuta eroa kuin nimi, eikö? Vai selitätkö tuonkin muuksi? Eikös tuo dl501 ole jo vanha ja korvattu muistaakseni dl550.



    Tekstisi varmaan haettu vagareenalta ketjusta, jossa puhutaan noista ongelmista ko.laatikoissa?





    Mutta edeleen se sinun audisi on koottu pääosin skodin osista eikä se siitä muuksi muutu.

      
  • Tuota deegu 200 käytetään 1,2 ja 1,4 tsin kanssa. Golfeissa,octavia, a1,a3 ja passat malleissa ja oisko superbissa ko.koneilla? Niin ja seatin ibizoissa ja leoneissa. Melkoinen premium listaus siis kaiken kaikkiaan.

      
  • Ei, vaan RS Ocussa taitaa olla se 6 pykäläinen DSG, joka kestää 350 Nm väännnön.



    No niinhän olen heti alusta asti kirjoittanutkin, että A3:ssa on sama loota kuin Octaviassa ja Golfissa. A3 onkin tekniikaltaan käytännössä sama auto kuin Golf.



    No sinä voit itsellesi uskotella, että Audini on koottu Skodan osista. Tulee sitten varmasti parempi olo, kun tällaista itselleen uskottelee, eikä viitsi/uskalla ottaa asioista oikeasti selvää. Sinun tietosi aiheen tiimoilta osoitettiin jo täydeksi huuhaaksi, eli ehkä ei kannata enempää opastaa meitä muita.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit