Toyota autobrändien ykkönen

6 kommenttia

Automerkkien arvokkaimmat 10 brändiä vuonna 2014:



Yhtiön arvo dollareissa / (sijoitus kaikkien brändien joukossa) / muutos viime vuoteen 2013



1. Toyota $29.6 – (26) +21

2. BMW $25.7 – (32) +7

3. Mercedes $21.5 – (42) +20

4. Honda $14.1 – (70) +14

5. Ford $11.8 – (84) +56

6. Nissan $11.1 – (90) +9

7. Volkswagen $8.4 – (ei sadan joukossa) -4

8. Audi $7.1 – (ei sadan joukossa) +27

9. Chevrolet $4.9 – ei mukana viime vuonna

10. Hyundai $4.6 – (ei sadan joukossa) +15



http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288691305165.html

  
  • Aika arvottomia brändejä. :wink:



    Eiköhän arvot kuitenkin ole miljardeja dollareita.

      
  • Honda on yhtä arvokas kuin VW ja Audi yhteensä. Vaikka tuskin tekee liikevoittoa yhtä paljon. Ford on noussut sijalle viisi. Ja tuskin silläkään mitkään hurjat liikevoitot on.



    Ilmeisesti auton laatu ja kestävyys vaikuttaa brändiarvoon.



      
  • Heinz-Guido:

    Honda on yhtä arvokas kuin VW ja Audi yhteensä. Vaikka tuskin tekee liikevoittoa yhtä paljon. Ford on noussut sijalle viisi. Ja tuskin silläkään mitkään hurjat liikevoitot on.

    Ilmeisesti auton laatu ja kestävyys vaikuttaa brändiarvoon.




    Eli ilmeisesti sitten Lexuksen ja Volvon brändeillä myytävät autot ovat laaduttomia ja huonosti kestäviä, koska eivät pääse kymmenen parhaan listalle.

      
  • Lexus saattaa kuulua Toyotaan tuossa listassa. Listassa ei myöskään ole Subarua joka on pieni valmistaja samoin kuin Volvo. Subaru kuitenkin on erittäin luotettava auto mutta koska se on pikkuvalmistaja niin kärkisijoille se ei yllä.



    Audi on kohonnut listassa ylöspäin ja VW alaspäin. Mielenkiintoista on Hondan sijoitus, sillä ei se valmista autoja läheskään yhtä paljon kuin VW. Auton kestävyydellä täytyy olla jokin merkitys, onhan Honda listassa paljon arvokkaampi kuin VW. Honda yleensä kiikkuu laatumittausten kärjessä.



    Honda tosin valmistaa muutakin kuin autoja toisaalta VW valmistaa tavara-autoja.



    Premiumautoissa näyttäisi siltä että Audi jää MB:n ja Bemarin jälkeen. Brändiarvo ilmentää arvostusta.

      
  • Ihan hyvä yritys, mutta nyt yrität sepittää satuja. Lexus, Volvo, Toyota ja Subaru ovat kaikki selvästi eri brändejä ja takuulla kuuluvat niiden 32 000 brändin joukkoon, joiden arvoa on tutkittu. Lexus on esimerkiksi monena vuotena ollut autobrändien sijalla 10, mutta tänä vuonna se ei siihen yltänyt. http://www.goauto.com.au/mellor/mellor.nsf/story2/9DA56F73D50631BFCA257B730023122E



    Koko Volvo brändi mukaanlukien taasen myytiin hiljattain 1,8 miljrdilla. Ei siis liene ihme, ettei se pääse listalle jossa halvin brändi on arvoltaan 4,6 miljardia.



    Laatu, luotettavuus ja arvostus ovat kaikki vääriä arvauksia. Kyse on vain yrityksestä arvata käypä kauppahinta tuotemerkille. Nämä arvailut heittelevät paljon ihan ymmärrettävistä syistä. Esimerkiksi tämä kyseinen MW arvioi vuonna 2010 googlen brändin ykköseksi arvolla 114 miljardia, mutta Interbrand vain sai googlen merkille arvoa 44 miljardia eli paljon vähemmän kuin esimerkiksi IBM, Microsoft ja Coka-Cola. Hyvää onnea vain pyrkimyksellesi arvioida tuotteen luotettavuus tällaisesta datasta.







      
  • Audi näyttää oleven edelleen onneton lilliputti.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit