Voisitko Julle nyt yrittää kirjoitella vain yhdellä nimimerkillä. Tuo muiden nimimerkkien kopioiminen on naurettavaa.
Ja minä muuten totesin jo kuukausia sitten, että kiitos erittäin onnistuneelta vaikuttavan tulevan C sarjan, Mersu saattaa hyvinkin ohittaa Audin jo vuonna 2014. Riippunee lähinnä siitä, paljonko Mersu pystyy autoja toimittamaan. Saattaapi olla Bemarinkin asema uhattuna, koska Bemariltakaan ei tietääkseni tänä vuonna ole tulossa myynnillisesti suuria uutuuksia. Tosin tilanne muuttunee uudelleen, kunhan Audi esittelee uuden A4:n, sekä siihen pohjautuvat muut mallit, kuten A5 ja Q5. Näin ainakin "perinteisillä" markkina-alueilla. Paljon tietysti riippuu myös siitä, paljonko Kiina ja muut suuret uudemmat markkinat kasvattavat kokonaiskysyntää ja miten tämä kysyntä jakautuu eri merkkien kesken.
Voisitko Julle nyt yrittää kirjoitella vain yhdellä nimimerkillä. Tuo muiden nimimerkkien kopioiminen on naurettavaa.
Ja minä muuten totesin jo kuukausia sitten, että kiitos erittäin onnistuneelta vaikuttavan tulevan C sarjan, Mersu saattaa hyvinkin ohittaa Audin jo vuonna 2014. Riippunee lähinnä siitä, paljonko Mersu pystyy autoja toimittamaan. Saattaapi olla Bemarinkin asema uhattuna, koska Bemariltakaan ei tietääkseni tänä vuonna ole tulossa myynnillisesti suuria uutuuksia. Tosin tilanne muuttunee uudelleen, kunhan Audi esittelee uuden A4:n, sekä siihen pohjautuvat muut mallit, kuten A5 ja Q5. Näin ainakin "perinteisillä" markkina-alueilla. Paljon tietysti riippuu myös siitä, paljonko Kiina ja muut suuret uudemmat markkinat kasvattavat kokonaiskysyntää ja miten tämä kysyntä jakautuu eri merkkien kesken.
Paljonhan sinä sanot. Sanoithan sinä vuosi sitten että Audi on ykkönen myynnissä 2013 eikä ollu lähelläkään.
Voisitko Julle nyt yrittää kirjoitella vain yhdellä nimimerkillä. Tuo muiden nimimerkkien kopioiminen on naurettavaa.
Ja minä muuten totesin jo kuukausia sitten, että kiitos erittäin onnistuneelta vaikuttavan tulevan C sarjan, Mersu saattaa hyvinkin ohittaa Audin jo vuonna 2014. Riippunee lähinnä siitä, paljonko Mersu pystyy autoja toimittamaan. Saattaapi olla Bemarinkin asema uhattuna, koska Bemariltakaan ei tietääkseni tänä vuonna ole tulossa myynnillisesti suuria uutuuksia. Tosin tilanne muuttunee uudelleen, kunhan Audi esittelee uuden A4:n, sekä siihen pohjautuvat muut mallit, kuten A5 ja Q5. Näin ainakin "perinteisillä" markkina-alueilla. Paljon tietysti riippuu myös siitä, paljonko Kiina ja muut suuret uudemmat markkinat kasvattavat kokonaiskysyntää ja miten tämä kysyntä jakautuu eri merkkien kesken.
Paljonhan sinä sanot. Sanoithan sinä vuosi sitten että Audi on ykkönen myynnissä 2013 eikä ollu lähelläkään.
Koskaan en ole noin sanonut. Audin edustaja totesi, että se saattaa olla mahdollista ja minä tämän toin jossain esille. Mutta Suomen osalta olin täysin oikeassa ja sinä Julle totaalisen väärässä.
PS: Mitä saat irti tuosta nimimerkin kopioimisesta. Kaikki tietävät kuka olet.
Hurjia summia! VW aikoo ottaa maailman 1-paikan ja investoi 85mrd tai 102mrd (jos mukana Kiina-investoinnit) seuraavan 5v. aikana tuotekehitykseen ja tuotantoon. Tämä on siis 2x Suomen valtion vuosibudjetti. Varmaa on ettei Mersu tai Bemari jää sivusta katselemaan Audin ja VW:een touhuja. Voi olla että kilpailu kiristyy ja ostaja hyötyy vielä suuresti!
Hurjia summia! VW aikoo ottaa maailman 1-paikan ja investoi 85mrd tai102mrd (jos mukana Kiina-investoinnit) seuraavan 5v. aikana tuotekehitykseen ja tuotantoon. Tämä on siis 2x Suomen valtion vuosibudjetti. Varmaa on ettei Mersu tai Bemari jää sivusta katselemaan Audin ja VW:een touhuja. Voi olla että kilpailu kiristyy ja ostaja hyötyy vielä suuresti!
Audilla on se etu, että takana on VW. Nappulaa siis riittänee tuotekehittelyyn, jos vain haluja on investointeihin.
Hurjia summia! VW aikoo ottaa maailman 1-paikan ja investoi 85mrd tai102mrd (jos mukana Kiina-investoinnit) seuraavan 5v. aikana tuotekehitykseen ja tuotantoon. Tämä on siis 2x Suomen valtion vuosibudjetti. Varmaa on ettei Mersu tai Bemari jää sivusta katselemaan Audin ja VW:een touhuja. Voi olla että kilpailu kiristyy ja ostaja hyötyy vielä suuresti!
Audilla on se etu, että takana on VW. Nappulaa siis riittänee tuotekehittelyyn, jos vain haluja on investointeihin.
DSG ja TSFI on hyvä osoitus siitä kun on nappulaa takana mitä osaavissa käsissä sillä saa aikaan.
Hurjia summia! VW aikoo ottaa maailman 1-paikan ja investoi 85mrd tai102mrd (jos mukana Kiina-investoinnit) seuraavan 5v. aikana tuotekehitykseen ja tuotantoon. Tämä on siis 2x Suomen valtion vuosibudjetti. Varmaa on ettei Mersu tai Bemari jää sivusta katselemaan Audin ja VW:een touhuja. Voi olla että kilpailu kiristyy ja ostaja hyötyy vielä suuresti!
Audilla on se etu, että takana on VW. Nappulaa siis riittänee tuotekehittelyyn, jos vain haluja on investointeihin.
DSG ja TSFI on hyvä osoitus siitä kun on nappulaa takana mitä osaavissa käsissä sillä saa aikaan.
Keskustelisit Julle nyt edes yhden otsikon alla samalla nimimerkillä. Tai kerro nyt, mitä hyödyt tuosta jatkuvasta nimimerkin vaihtamisesta ja muiden nimimerkkien kopioimisesta.
Myös esimerkiksi Bugatti Veyron on esimerkki siitä, mitä voidaan tehdä, kun on rahaa.
Nimenomaan. Tuskin VW koskaan kuvittelikaan Bugattilla voitolle pääsevänsä, jos pelkkä kyseisen auton myynti huomioidaan. Mutta tuollaista temppua ei voi tehdä, jos ei ole rahaa.
Johan se on ollut alusta lähtien selvää ja sitä on toitotettu joka tuutista että veyron on insinöörien taidonnäyte, eikä sillä aiotakkaan tehdä voittoa.
Kaikki ei vain sitä ymmärrä vielä kymmenen vuoden jälkeenkään.
Paljon on palanut rahaa ja tappiota tullut, mutta onko se kuitenkaan ollut sen kaiken arvoista ehkä ehkä ei. Tämä ei veljet ole sitten provo joten ottakaa ihan rauhallisesti.
Tuo tracktestin uusin video kuvaa vaan, että miten raju on moottoripyörien teho/painosuhde. Vaikka Bugatti Veyronin tosin pitäisi voittaa kiihdytyksessä BMW S1000RR, jos ilmoitettuihin kiihtyvyyksiin voisi luottaa. Bugatti 2,5 sek 0-100 km/h ja BMW S1000RR 3,1 sek. Tuossa BMW:ssä on max teho ja vääntö aikamoisen korkeilla kierroksilla, joten nopeampiakin moottoripyöriä on paikaltaan lähtiessä.
Omani on isohko matkapyörä ja sekin on saatu Motorrad -lehdessä kiihtymään 3,4 sek 0-100 km/h. Mukava joskus kääntää kahvasta ja jättää autot kuin seisomaan. Omaanikin vastaan pitää siis olla aika tehokas urheiluauto, että pärjää.
Teknarissa oli Audi RS6 vastaan poliisi-moottoripyörä. Audin ratissa oli Markku Alen ja ottivat kaksi lähtöä. Ekassa Audi jäi heti kauas taakse, mutta toisessa Audi voitti täpärästi ja ehkä poliisi siinä vähän myöhästyi lähdössä. Poliisin moottoripyöränä oli 1000 cc Yamaha, 150 hv, joka oli jo käytöstä poistettu ja enää vain harjoituskäytössä.
Paljon on palanut rahaa ja tappiota tullut, mutta onko se kuitenkaan ollut sen kaiken arvoista ehkä ehkä ei. Tämä ei veljet ole sitten provo joten ottakaa ihan rauhallisesti.
Se kertoo aika paljon, että melko painava auto pärjää huipputehokkaalle moottoripyörälle. Suuremmilla nopeuksilla Bugatti menisi ohi reippaasti ja sehän itseasiassa onkin Bugattin pointti. Ei siitä tehty mahdollisimman kevyttä, vaan tehtiin auto, jolla voi ajaa yli 400 km/h ja silti se on käsittääkseni melko mukavakin. Tämä video kertoo myös jotain Bugattin järjettömästä suorituskyvystä, kuskihan nukahti aluksi rattiin, mutta meni silti heittämällä ohi.
Kellon mukaan toki maililla Veyron voitti tuon täysin uusiin puihin rakennetun Skylinen. Aika hyvin vakiokuntoiselta kruisailukelpoiselta katuautolta. Jos tuo ei kuitenkaan riitä, niin onneksi Veyronia on valmistettu suorituskykyisempinäkin versiona.
Kellon mukaan toki maililla Veyron voitti tuon täysin uusiin puihin rakennetun Skylinen. Aika hyvin vakiokuntoiselta kruisailukelpoiselta katuautolta. Jos tuo ei kuitenkaan riitä, niin onneksi Veyronia on valmistettu suorituskykyisempinäkin versiona.
Nii onneksi löytyy ja meidän äitin lihapullatkin on parempi kun muitten.
Mutta miten tämä liiyy aiheeseen "Mercedes ohittaa Audin myynnissä viimeistään 2015 ehkä jo 2014"
Mitä tollasella veyronilla tekee? Voi ajaa 10km suoralla 400km/h. Mokoma tankki ei pysy yli 100km/h nopeudessa tiellä kun laitetaan vähän mutkia tielle, sekö se taidonnäyte on?
Tuo tracktestin uusin video kuvaa vaan, että miten raju on moottoripyörien teho/painosuhde. Vaikka Bugatti Veyronin tosin pitäisi voittaa kiihdytyksessä BMW S1000RR, jos ilmoitettuihin kiihtyvyyksiin voisi luottaa. Bugatti 2,5 sek 0-100 km/h ja BMW S1000RR 3,1 sek. Tuossa BMW:ssä on max teho ja vääntö aikamoisen korkeilla kierroksilla, joten nopeampiakin moottoripyöriä on paikaltaan lähtiessä.
Omani on isohko matkapyörä ja sekin on saatu Motorrad -lehdessä kiihtymään 3,4 sek 0-100 km/h. Mukava joskus kääntää kahvasta ja jättää autot kuin seisomaan. Omaanikin vastaan pitää siis olla aika tehokas urheiluauto, että pärjää.
Jatketaan noilla hienoilla videoilla. Sama moottoripyörä kyseessä, mutta kiihdytysajoon jatkojalostettuna. Vakaalta näyttää kiihdytys huipputehokkaalla BMW:llä ja tässä tosiaan on potkua hieman enemmän kuin vakiotehoisessa tuotanto moottoripyörässä. Oma moottoripyörä kipinä jäi 80-luvulle, mutta on nämä uudet pyörät ajettavuudeltaan upeita laitteita. Saattaisi olla mukava vielä joskus verestää noita hienoja aikoja uudella menopelillä.
Mitä tollasella veyronilla tekee? Voi ajaa 10km suoralla 400km/h. Mokoma tankki ei pysy yli 100km/h nopeudessa tiellä kun laitetaan vähän mutkia tielle, sekö se taidonnäyte on?
Ja katulailliset jenkkilotjat ne vasta lujaa kiihtyvätkin. Tuntuupa tuo Veyron kellottavan ihan kohtuullisen ajan radallakin. Ainakin moderni Datsun, jota pidetään aika kyvykkäänä mutkissa, jää taakse. http://www.bbc.co.uk/programmes/b006mj59/features/powerlaps
Oma moottoripyörä kipinä jäi 80-luvulle, mutta on nämä uudet pyörät ajettavuudeltaan upeita laitteita. Saattaisi olla mukava vielä joskus verestää noita hienoja aikoja uudella menopelillä.
Moottoripyöräily on hieno harrastus, vaikka senkin mainetta pilaavat moottoripyöräjengien maine ja joidenkin kuskien kaahailut ja onnettomuudet, joita vielä varsin herkästi uutisoidaan.
Oma kipinä iski jo yli 5 vuotta sitten, mutta kynnys oman pyörän hankkimiseen oli aika korkea, kun kokemus oli vähäistä. Sitten tutun kauppana löytyi lopulta sopiva peli, jolla ensin harjoitella ja isomman 1300 cc pyörän hankin sitten viime kesän aluksi.
En todellakaan ole katunut prätkän hankintaani hetkeäkään. Se on kuitenkin niin erilaista kuin autoilu ja prätkän kanssa on ihan erilailla yhtä kuin auton, kun sitä pitää kallistella ja olla valppaana joka hetki ja luonnon aistii ihan toisella tavalla. Myös nykyisten isojen moottoripyörien suorituskyky vastaa tehokkaita urheiluautoja, mutta hinta on monta kertaa halvempi. Itseäni ei kuitenkaan kiihdyttelyt tai reilua ylinopeutta kaahailut kiinnosta, mutta joskus on kiva vääntää vähän reippaammin kaasukahvasta. Se tunne on kuitenkin sen verran mukava, kun tosissaan lähdetään eika meinata.
Suosittelen vaikka vuokraamaan jonkun "ei liian tehokkaan" moottoripyörän ensin ja sittenhän sen näkee, että kiinnostaako ko. harrastus vai ei ja kannattaako hankkia omaa pyörää.
Daimler CEO Officer Dieter Zetsche is rolling out 30 new vehicles by the end of the decade, 13 of which will have no predecessor, in an effort to regain the sales advantage he lost to BMW in 2005 and Audi in 2011.
Saksalaiset premiumvalmistajat ovat laajentaneet mallistojaan kovasti ja sama näkyy jatkuvan. Kaikki ovat huomanneet, kuinka hyvin varsinkin Bemari on onnistunut kasvattamaan myyntiään uusilla malleilla. Ei tästä niin kovin pitkä aika ole, kun hieman yksinkertaistaen BMW valmisti kolmea eri koikoista versiota samasta sedanista. Nykyinen menestys on seurannut pitkälti uusien mallien ansiosta. Muut ovat jääneet jälkeen ja tyytyneet peesailemaan Bemarin poimiessa marjat päältä.
Mersulla on nyt raju yritys päällä ja se tuntuu tuottavan tulosta. Kumma kun eivät saa tuotantoaan pysymään tahdissa mukana.
Daimler CEO Officer Dieter Zetsche is rolling out 30 new vehicles by the end of the decade, 13 of which will have no predecessor, in an effort to regain the sales advantage he lost to BMW in 2005 and Audi in 2011.
Saksalaiset premiumvalmistajat ovat laajentaneet mallistojaan kovasti ja sama näkyy jatkuvan. Kaikki ovat huomanneet, kuinka hyvin varsinkin Bemari on onnistunut kasvattamaan myyntiään uusilla malleilla. Ei tästä niin kovin pitkä aika ole, kun hieman yksinkertaistaen BMW valmisti kolmea eri koikoista versiota samasta sedanista. Nykyinen menestys on seurannut pitkälti uusien mallien ansiosta. Muut ovat jääneet jälkeen ja tyytyneet peesailemaan Bemarin poimiessa marjat päältä.
Mersulla on nyt raju yritys päällä ja se tuntuu tuottavan tulosta. Kumma kun eivät saa tuotantoaan pysymään tahdissa mukana.
Varsin usein näkee kirjoituksia, joissa ihmiset valittavat kyseisten merkkien laajasta mallivalikoimasta. Itse hieman ihmettelen, mitä negatiivista siinä on asiakkaan kannalta, jos tuotevalikoima on erittäin laaja. Eikö se ole vain hyvä asia.
On tosi hieno tuo S-sarjan coupe. Mersu on löytänyt jonkun viisastenkiven, kun myös uusi C-sarja on tosi tyylikäs. Jotain muotoilullista irtiottoa toivoisi Audiltakin, joka on jäänyt pahasti siinä asiassa alakynteen viime aikoina.
Moottoripyöräily on hieno harrastus, vaikka senkin mainetta pilaavat moottoripyöräjengien maine ja joidenkin kuskien kaahailut ja onnettomuudet, joita vielä varsin herkästi uutisoidaan.
Oma kipinä iski jo yli 5 vuotta sitten, mutta kynnys oman pyörän hankkimiseen oli aika korkea, kun kokemus oli vähäistä. Sitten tutun kauppana löytyi lopulta sopiva peli, jolla ensin harjoitella ja isomman 1300 cc...
Tekisi mieleni haastaa tuo ajatus muiden maineen pilaamisesta.
Katsotaanpa asiaa pöydän toiselta puolelta...kas näin: kaikkein eniten viattomia sivullisia vakaviin kolareihin vetävät mukanaan autoilijat, etenkin Toyotalla ajavat (arvaus, ei syytös).
Miksi kollektiivisesti toistensa ajamisesta vastuussa oleva autoilijayhteisö ei tee mitään laittaakseen kaikkien autoilijoiden ja etenkin Toyota-kuskien maineen pilaavat mädät omenat kuriin ja nuhteeseen, ettei autolla liikkuessaan tarvitsisi hävetä silmiä päästään vaikka itse ajaisi kuinka fiksusti?
Näin esitettynä kaikki näkevät ajatusmallin järjettömyyden, joten miksi sitä pitäisi yrittää soveltaa motoristeihinkaan? Maineeni motoristina voi pilata vain minun pyörälläni, minun nahoissani minun ruukku päässä ajava. Eli siis vain minä, koska vaikka poikani ajaa joskus myös minun pyörääni, hän ajaa nuorekkaissa Pepsodent-nahoissa eikä aikuisen harmaassa, kuten minä.
Jokainen vastaa ajamisistaan ihan itse, eikä ole olemassa mitään yhteisvastuullista liikennettä terrorisoivaa Corolla-jengiä.
En ihan saanut ajatuksestasi kiinni. Ei minun mainettani voi pilata kukaan muu, mutta moottoripyöräilyä yleensäkään eivät kaikki osaa arvostaa eivätkä sitä ymmärrä. Ehkä autoiluakaan ei jotkut "ituhipit" voi ymmärtää. Tietenkin pitää erottaa liivijengiläiset ja harrastemotoristit. Hanakasti vaan uutisoidaan moottoripyörällä kaahailut ja noista liivijengeistä taas on paljon ennakkoluuloja. Arto Nybergin dokumentti aiheesta oli hyvä ja toivottavasti poisti vähän ennakkoluuloja. Ei tuosta sen enempää.
En viitsi pyörääni paljastaa muuta kuin, että se on iso matkapyörä, joka liikkuu ripeämmin kuin kuski uskaltaa sillä kiihdyttää. Viikko sitten mp-messuilla käyneenä alkaakin jo pikku hiljaa pyöräkuume iskeä päälle.
740 GLE:
En ihan saanut ajatuksestasi kiinni. Ei minun mainettani voi pilata kukaan muu, mutta moottoripyöräilyä yleensäkään eivät kaikki osaa arvostaa eivätkä sitä ymmärrä. Ehkä autoiluakaan ei jotkut "ituhipit" voi ymmärtää. Tietenkin pitää erottaa liivijengiläiset ja harrastemotoristit.
Olet oikeilla jäljillä. Jokainen vastaa ajamisestaan itse, joten maineeni ei ole uhattuna vaikka sinkomies pakenisi pankin ryöstettyään moottoripyörällä.
Jos pakenija ajaa Corollaa, tämän ymmärtävät kaikki. Jos ajaa pyörää, enää harvemmat ymmärtävät sinkomiehen ja singottoman motoristin eroa. Siitä huolimatta ennakkoluulo on sen motoristikammoisen oma valinta, eikä sillä ole mitään tekemistä meidän kummankaan ajotavan kanssa.
Ajamisen suhteen en myöskään erottelisi liivijengiä ja harrastajia. Kesäisin näkee viikoittain liivittömiäkin harrastajia, joiden soisin pommittavan muualla kuin liikenteessä.
Matkapyörä on enemmän asennekysymys kuin tekninen speksi ;-)
Mutta on hyvä tunnistaa olevansa pyöräänsä hitaampi. Moni tarvitsee tuon ymmärtämiseen ratakierroksia.
Voisitko Julle nyt yrittää kirjoitella vain yhdellä nimimerkillä. Tuo muiden nimimerkkien kopioiminen on naurettavaa.
Ja minä muuten totesin jo kuukausia sitten, että kiitos erittäin onnistuneelta vaikuttavan tulevan C sarjan, Mersu saattaa hyvinkin ohittaa Audin jo vuonna 2014. Riippunee lähinnä siitä, paljonko Mersu pystyy autoja toimittamaan. Saattaapi olla Bemarinkin asema uhattuna, koska Bemariltakaan ei tietääkseni tänä vuonna ole tulossa myynnillisesti suuria uutuuksia. Tosin tilanne muuttunee uudelleen, kunhan Audi esittelee uuden A4:n, sekä siihen pohjautuvat muut mallit, kuten A5 ja Q5. Näin ainakin "perinteisillä" markkina-alueilla. Paljon tietysti riippuu myös siitä, paljonko Kiina ja muut suuret uudemmat markkinat kasvattavat kokonaiskysyntää ja miten tämä kysyntä jakautuu eri merkkien kesken.
Audi aikoo kaataa BMW:n. Audi investoi tähän tarkoitukseen 22 miljardia euroa. Audin mallimäärä kohoaa 49:stä 60:een.
Onnittelut Audille. Etukäteen.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/12/27/audi-aikoo-kaataa-bmwn-22-miljardin-investoinnit/201317859/304
Heinz-Guido:
Hauskinta siinä on se että vasta nyt Audi investoi vuosi tasolla lähes yhtä paljon kuin Mersu ja Bemari.
Ajattelija2013:
Paljonhan sinä sanot. Sanoithan sinä vuosi sitten että Audi on ykkönen myynnissä 2013 eikä ollu lähelläkään.
Ajattelija2014:
Koskaan en ole noin sanonut. Audin edustaja totesi, että se saattaa olla mahdollista ja minä tämän toin jossain esille. Mutta Suomen osalta olin täysin oikeassa ja sinä Julle totaalisen väärässä.
PS: Mitä saat irti tuosta nimimerkin kopioimisesta. Kaikki tietävät kuka olet.
Heinz-Guido:
Hurjia summia! VW aikoo ottaa maailman 1-paikan ja investoi 85mrd tai 102mrd (jos mukana Kiina-investoinnit) seuraavan 5v. aikana tuotekehitykseen ja tuotantoon. Tämä on siis 2x Suomen valtion vuosibudjetti. Varmaa on ettei Mersu tai Bemari jää sivusta katselemaan Audin ja VW:een touhuja. Voi olla että kilpailu kiristyy ja ostaja hyötyy vielä suuresti!
Heinzman:
Audilla on se etu, että takana on VW. Nappulaa siis riittänee tuotekehittelyyn, jos vain haluja on investointeihin.
Ajattelija2013:
DSG ja TSFI on hyvä osoitus siitä kun on nappulaa takana mitä osaavissa käsissä sillä saa aikaan.
Wea:
Keskustelisit Julle nyt edes yhden otsikon alla samalla nimimerkillä. Tai kerro nyt, mitä hyödyt tuosta jatkuvasta nimimerkin vaihtamisesta ja muiden nimimerkkien kopioimisesta.
Myös esimerkiksi Bugatti Veyron on esimerkki siitä, mitä voidaan tehdä, kun on rahaa.
Ajattelija2013:
Bugatti Veyron on esimerkki siitä, mitä voidaan tehdä,
kun halutaan menettää rahaa:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/10/14/miksi-kauppa-ei-kaynyt-nama-automallit-tekivat-miljarditappiot/201314291/304
peltilehmä69:
Nimenomaan. Tuskin VW koskaan kuvittelikaan Bugattilla voitolle pääsevänsä, jos pelkkä kyseisen auton myynti huomioidaan. Mutta tuollaista temppua ei voi tehdä, jos ei ole rahaa.
Johan se on ollut alusta lähtien selvää ja sitä on toitotettu joka tuutista että veyron on insinöörien taidonnäyte, eikä sillä aiotakkaan tehdä voittoa.
Kaikki ei vain sitä ymmärrä vielä kymmenen vuoden jälkeenkään.
Paljon on palanut rahaa ja tappiota tullut, mutta onko se kuitenkaan ollut sen kaiken arvoista ehkä ehkä ei. Tämä ei veljet ole sitten provo joten ottakaa ihan rauhallisesti.
https://www.youtube.com/watch?v=boOnygO-ZWc
Tuo tracktestin uusin video kuvaa vaan, että miten raju on moottoripyörien teho/painosuhde. Vaikka Bugatti Veyronin tosin pitäisi voittaa kiihdytyksessä BMW S1000RR, jos ilmoitettuihin kiihtyvyyksiin voisi luottaa. Bugatti 2,5 sek 0-100 km/h ja BMW S1000RR 3,1 sek. Tuossa BMW:ssä on max teho ja vääntö aikamoisen korkeilla kierroksilla, joten nopeampiakin moottoripyöriä on paikaltaan lähtiessä.
Omani on isohko matkapyörä ja sekin on saatu Motorrad -lehdessä kiihtymään 3,4 sek 0-100 km/h. Mukava joskus kääntää kahvasta ja jättää autot kuin seisomaan. Omaanikin vastaan pitää siis olla aika tehokas urheiluauto, että pärjää.
Teknarissa oli Audi RS6 vastaan poliisi-moottoripyörä. Audin ratissa oli Markku Alen ja ottivat kaksi lähtöä. Ekassa Audi jäi heti kauas taakse, mutta toisessa Audi voitti täpärästi ja ehkä poliisi siinä vähän myöhästyi lähdössä. Poliisin moottoripyöränä oli 1000 cc Yamaha, 150 hv, joka oli jo käytöstä poistettu ja enää vain harjoituskäytössä.
Video löytyy tästä jaksosta noin 18 min kohdalta:
http://www.mtvkatsomo.fi/?progId=251594
tracktest:
Se kertoo aika paljon, että melko painava auto pärjää huipputehokkaalle moottoripyörälle. Suuremmilla nopeuksilla Bugatti menisi ohi reippaasti ja sehän itseasiassa onkin Bugattin pointti. Ei siitä tehty mahdollisimman kevyttä, vaan tehtiin auto, jolla voi ajaa yli 400 km/h ja silti se on käsittääkseni melko mukavakin. Tämä video kertoo myös jotain Bugattin järjettömästä suorituskyvystä, kuskihan nukahti aluksi rattiin, mutta meni silti heittämällä ohi.
http://m.youtube.com/watch?v=VEL5ABddZ0k
Ja tässä vielä vastassa toinen todellinen "hyperauto", eli Pagani Zonda.
http://m.youtube.com/watch?v=zyC3CWDlEzY
Häviää tai menee tasoihin Nissan Skylinen kanssa. Toki parantaa loppua kohden.
http://m.youtube.com/watch?v=uoEJR3mRTek
Heinz-Guido:
Kellon mukaan toki maililla Veyron voitti tuon täysin uusiin puihin rakennetun Skylinen. Aika hyvin vakiokuntoiselta kruisailukelpoiselta katuautolta. Jos tuo ei kuitenkaan riitä, niin onneksi Veyronia on valmistettu suorituskykyisempinäkin versiona.
NHB:
Nii onneksi löytyy ja meidän äitin lihapullatkin on parempi kun muitten.
Mutta miten tämä liiyy aiheeseen "Mercedes ohittaa Audin myynnissä viimeistään 2015 ehkä jo 2014"
Hah hah
25vuotta vanha katukilpinen datsun voitaa vw:n miljardeilla rakentaman (saksalaisen) insinöörin taidonnäytteen!
Mitä tollasella veyronilla tekee? Voi ajaa 10km suoralla 400km/h. Mokoma tankki ei pysy yli 100km/h nopeudessa tiellä kun laitetaan vähän mutkia tielle, sekö se taidonnäyte on?
A-utoilija:
Jatketaan noilla hienoilla videoilla. Sama moottoripyörä kyseessä, mutta kiihdytysajoon jatkojalostettuna. Vakaalta näyttää kiihdytys huipputehokkaalla BMW:llä ja tässä tosiaan on potkua hieman enemmän kuin vakiotehoisessa tuotanto moottoripyörässä. Oma moottoripyörä kipinä jäi 80-luvulle, mutta on nämä uudet pyörät ajettavuudeltaan upeita laitteita. Saattaisi olla mukava vielä joskus verestää noita hienoja aikoja uudella menopelillä.
https://www.youtube.com/watch?v=ZsIcE5GoGvk
Ryne:
Ja katulailliset jenkkilotjat ne vasta lujaa kiihtyvätkin. Tuntuupa tuo Veyron kellottavan ihan kohtuullisen ajan radallakin. Ainakin moderni Datsun, jota pidetään aika kyvykkäänä mutkissa, jää taakse. http://www.bbc.co.uk/programmes/b006mj59/features/powerlaps
tracktest:
Moottoripyöräily on hieno harrastus, vaikka senkin mainetta pilaavat moottoripyöräjengien maine ja joidenkin kuskien kaahailut ja onnettomuudet, joita vielä varsin herkästi uutisoidaan.
Oma kipinä iski jo yli 5 vuotta sitten, mutta kynnys oman pyörän hankkimiseen oli aika korkea, kun kokemus oli vähäistä. Sitten tutun kauppana löytyi lopulta sopiva peli, jolla ensin harjoitella ja isomman 1300 cc pyörän hankin sitten viime kesän aluksi.
En todellakaan ole katunut prätkän hankintaani hetkeäkään. Se on kuitenkin niin erilaista kuin autoilu ja prätkän kanssa on ihan erilailla yhtä kuin auton, kun sitä pitää kallistella ja olla valppaana joka hetki ja luonnon aistii ihan toisella tavalla. Myös nykyisten isojen moottoripyörien suorituskyky vastaa tehokkaita urheiluautoja, mutta hinta on monta kertaa halvempi. Itseäni ei kuitenkaan kiihdyttelyt tai reilua ylinopeutta kaahailut kiinnosta, mutta joskus on kiva vääntää vähän reippaammin kaasukahvasta. Se tunne on kuitenkin sen verran mukava, kun tosissaan lähdetään eika meinata.
Suosittelen vaikka vuokraamaan jonkun "ei liian tehokkaan" moottoripyörän ensin ja sittenhän sen näkee, että kiinnostaako ko. harrastus vai ei ja kannattaako hankkia omaa pyörää.
Taitaa Mercedes ohittaa nopeemmin Bemarin kuin Audin myynnis tänä vuonna. Tai sitten molemmat.
http://europe.autonews.com/article/20140211/ANE/140219981/mercedes-sales-growth-in-january-tops-bmw-on-compact-car-surge
Mallistossa pitäisi olla kohta tarjontaa:
Saksalaiset premiumvalmistajat ovat laajentaneet mallistojaan kovasti ja sama näkyy jatkuvan. Kaikki ovat huomanneet, kuinka hyvin varsinkin Bemari on onnistunut kasvattamaan myyntiään uusilla malleilla. Ei tästä niin kovin pitkä aika ole, kun hieman yksinkertaistaen BMW valmisti kolmea eri koikoista versiota samasta sedanista. Nykyinen menestys on seurannut pitkälti uusien mallien ansiosta. Muut ovat jääneet jälkeen ja tyytyneet peesailemaan Bemarin poimiessa marjat päältä.
Mersulla on nyt raju yritys päällä ja se tuntuu tuottavan tulosta. Kumma kun eivät saa tuotantoaan pysymään tahdissa mukana.
NHB:
Varsin usein näkee kirjoituksia, joissa ihmiset valittavat kyseisten merkkien laajasta mallivalikoimasta. Itse hieman ihmettelen, mitä negatiivista siinä on asiakkaan kannalta, jos tuotevalikoima on erittäin laaja. Eikö se ole vain hyvä asia.
http://www.auto-motor-und-sport.de/bilder/mercedes-s-klasse-coupe-auf-dem-genfer-autosalon-das-beste-coupe-der-welt-6783822.html?fotoshow_item=7
Ehkä mallisto muuttuu siedettävämmän näköiseksi tästä alkaen. Punainen CLA on tosin hyvännäköinen sekin.
On tosi hieno tuo S-sarjan coupe. Mersu on löytänyt jonkun viisastenkiven, kun myös uusi C-sarja on tosi tyylikäs. Jotain muotoilullista irtiottoa toivoisi Audiltakin, joka on jäänyt pahasti siinä asiassa alakynteen viime aikoina.
A-utoilija:
Tekisi mieleni haastaa tuo ajatus muiden maineen pilaamisesta.
Katsotaanpa asiaa pöydän toiselta puolelta...kas näin: kaikkein eniten viattomia sivullisia vakaviin kolareihin vetävät mukanaan autoilijat, etenkin Toyotalla ajavat (arvaus, ei syytös).
Miksi kollektiivisesti toistensa ajamisesta vastuussa oleva autoilijayhteisö ei tee mitään laittaakseen kaikkien autoilijoiden ja etenkin Toyota-kuskien maineen pilaavat mädät omenat kuriin ja nuhteeseen, ettei autolla liikkuessaan tarvitsisi hävetä silmiä päästään vaikka itse ajaisi kuinka fiksusti?
Näin esitettynä kaikki näkevät ajatusmallin järjettömyyden, joten miksi sitä pitäisi yrittää soveltaa motoristeihinkaan? Maineeni motoristina voi pilata vain minun pyörälläni, minun nahoissani minun ruukku päässä ajava. Eli siis vain minä, koska vaikka poikani ajaa joskus myös minun pyörääni, hän ajaa nuorekkaissa Pepsodent-nahoissa eikä aikuisen harmaassa, kuten minä.
Jokainen vastaa ajamisistaan ihan itse, eikä ole olemassa mitään yhteisvastuullista liikennettä terrorisoivaa Corolla-jengiä.
Minkä pyörän ostit?
740 GLE:
En ihan saanut ajatuksestasi kiinni. Ei minun mainettani voi pilata kukaan muu, mutta moottoripyöräilyä yleensäkään eivät kaikki osaa arvostaa eivätkä sitä ymmärrä. Ehkä autoiluakaan ei jotkut "ituhipit" voi ymmärtää. Tietenkin pitää erottaa liivijengiläiset ja harrastemotoristit. Hanakasti vaan uutisoidaan moottoripyörällä kaahailut ja noista liivijengeistä taas on paljon ennakkoluuloja. Arto Nybergin dokumentti aiheesta oli hyvä ja toivottavasti poisti vähän ennakkoluuloja. Ei tuosta sen enempää.
En viitsi pyörääni paljastaa muuta kuin, että se on iso matkapyörä, joka liikkuu ripeämmin kuin kuski uskaltaa sillä kiihdyttää. Viikko sitten mp-messuilla käyneenä alkaakin jo pikku hiljaa pyöräkuume iskeä päälle.
A-utoilija:
Olet oikeilla jäljillä. Jokainen vastaa ajamisestaan itse, joten maineeni ei ole uhattuna vaikka sinkomies pakenisi pankin ryöstettyään moottoripyörällä.
Jos pakenija ajaa Corollaa, tämän ymmärtävät kaikki. Jos ajaa pyörää, enää harvemmat ymmärtävät sinkomiehen ja singottoman motoristin eroa. Siitä huolimatta ennakkoluulo on sen motoristikammoisen oma valinta, eikä sillä ole mitään tekemistä meidän kummankaan ajotavan kanssa.
Ajamisen suhteen en myöskään erottelisi liivijengiä ja harrastajia. Kesäisin näkee viikoittain liivittömiäkin harrastajia, joiden soisin pommittavan muualla kuin liikenteessä.
Matkapyörä on enemmän asennekysymys kuin tekninen speksi ;-)
Mutta on hyvä tunnistaa olevansa pyöräänsä hitaampi. Moni tarvitsee tuon ymmärtämiseen ratakierroksia.