Talvella varmaan kaikki ovat ilman ESC:tä nopeampia radalla. Siltikin mielelläni jättäisin ne sähköaivot jauhamaan taustalle ohituksenkin ajaksi, mikäli autosta moinen varuste löytyy.
Kuivalla radalla joissakin urheiluautoissa sen sijaan löytyy menopelejä, joissa sopivasti säädetty ESC ei hidasta menoa. Tässä esimerkki:
Jorma L: A4 käyttäytyy ohjauken osalta myös samanoloisesti ja yllättävän äkäisesti. Tuollainen käytös heikentää luottamusta autoon liukkaalla. Ei olla löydetty viellä syytä moiseen. alla Continental nastat.
"ohjaus on minun makuuni vähän liiankin tarkka keskialueella, sulissa urissa kun yrittää pysyä, niin auto on jotenkin levoton, pienikin ohjausliike ja koko auto heilahtaa. Pakkasta oli tosin -20C, olisko iskunvaimennus normaalia jämäkämpi tai rengaskulmat pielessä."
Vähän ristiriitainen auto on tuo 320d. Pikku faceliftin jälkeen ihan hyvännäköinen ja reipasliikkeinen mutta en ole tavannut huonommin toimivaa ESP:tä talviliukkailla. Kokeilitko ylittää ohitusmielessä lumivallia - onpa vaaran paikka kun häipyy tehot kuin veitsellä leikaten.
Meneeköhän luistonesto ja ESC tässä vähän sekaisin? Aika railakas ohitus on ollut, jos varsinainen ESC puuttuu peliin...
Itse en ole kuullut huonoa sanottavaa 3- tai 5-sarjan Bemarien ajonhallinnan järjestelmistä, yleensä niitä on päinvastoin kehuttu. Ja Bemarista saa halutessaan napista pois pelkän luistoneston tai sitten sekä luistoneston että ESC:n. Tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa ei useimmissa autoissa ole, tosin en itse niitä kyllä Bemaristakaan pois kytkisi talvikelin ohitukseen.
Itse kuulun niihin, joiden mielestä 3-sarjalainen on parempi auto ajaa kuin 5-sarjalainen. Jos puhutaan puhtaasti siitä ajamisen ilosta, niin 3-sarjaa paremmin käteen istuvaa autoa saa hakea.
Kommentoidaan nyt jos joku tätä sattuu vielä vilkaisemaan...
Itsellä oli MB W203 farkku 200cdi (@165hp/350nm). Sillä sai kyntää auraamatonta ohituskaistaa rekan ohi 10cm lumessa kaasu pohjassa. Auto ETENI, perä oli kevyen tuntuinen kun se hiukan haki mutta luotto oli 100%. Eikä tarvinnut laittaa sitä ESC tjsp pois päältä.
Bemarissa E91 320da 2006 sitten vastaavassa tilanteessa joko kaikki avut päällä (oletus) ei etenisi mihinkään tai sitten DTC asetuksella perä heiluisi aika hyvin jo ja pelottaisi 90km/h kahlata lumessa ihan henkensä edestä. Eli BMW:n kumpikaan asetus ei vastaa mersun toteutusta.
Ja juuri näistä edellä kerrotuista syistä nämä Bemarit ja Mersut ovat takavetoisina pelkkiä kesäautoja. Ja osa vielä ylirengastaa nämä autonsa "näyttäviksi", joka tarkoittaa kaupunkiolosuhteissa tien tukkona olemista. Mikäli lähdetään tai on pakko lähteä ajamaan pitempää reissua huonolla lumipöpperö kelillä, perus etuvetoiset keskiluokan autot ovat selkeästi parempia (lue- turvallisempia) ajettavia. Kuivalla asfaltilla näillä kyseisillä autoilla sitten ajelee mielellään.
Ei tuo Volvo houkuta nelivetonakaan. Täysin hallitsematon jäällä etten sanoisi jopa vaarallinen. Te Volvokuskit olette lumen tullen aina äänessä kuinka erinomainen autonne on, mutta ei se muita kummempi oikeasti ole luulette vaan.
Kieltämättä tracktestin laittamassa linkissä on idiootti Volvokuski. Ilmeisesti hermostuu molemmat kaistat varanneeseen motoristi-joukkoon. Syytä on tosin motoristeissakin, koska ei olisi pakko varata molempia kaistoja tuohon malliin.
Itse näin viime kesänä moottoripyörän selästä monenlaisia suorituksia kanssaliikkujilta, mm. vastaantulevia keulivia motoristeja ja melkoista kaahausta ja ohituksia. Nämä suoritukset pilaa motoristien maineen, aivan kuten jotkin autokuskit pilaa autoilijoiden maineen. Moottoripyörällä vaan merkki ei ole tärkeä, mutta autolla hölmöilyssä pannaan automerkki ensimmäisenä merkille.
Tuollaisia idioottimaisia videoita linkkaa tracktest, joka jatkuvasti syyttää muita provoiksi. Mitä tuo jälkimmäinen videokin mielestäsi Volvosta keroo? Meinaatko, ettei tuubi ole täynnä vastaavia videoita Bemareista? Jos joku linkkaa Bemarista jotain vastaavaa, niin mikä itku siitä taas tulisi.
No, aikaisemmat taas unohtivat, että TM palstalla ei saa sanoa yhtään pahaa sanaa Bemarista. Muuten tracktestille tulee paha mieli.
Onneksi kaikki ei ole yhtä tosikoita kuin suuri ajattelija. Arvaan, että sinä mollaat pitkin palstoja eri nimimerkeillä BMW:tä. Tähän päätelmään ei paljon tarvita sillä sinusta huokuu inho BMW:tä ja sen kuljettajia kohtaan. Säälittävä tapaus ei voi muuta sanoa. Se, että BMW:tä tietyt ihmiset haukkuu ei minua häiritse, se kertoo vaan joidenkin tarpeesta purkaa omaa pahaa oloaan. Terapeuttista varmaan ja ilmeisen tarpeellista. BMW:t lisääntyy teillämme kovaa vauhtia koittakaa veljet tottua siihen ja elämä on paljon helpompaa. Ajattelija kerro jos hermosi on pettämässä lopetamme oitis tähän.
Siinä perus tracktestiä. Syytät muita jatkuvasti trolleiksi ja Bemarin mollaamisesta, jota minä en ole edes tehnyt, mutta omat idioottivideosi ovatkin vain hauskaa huumoria. Kuten sanoin, mikä itku siitä tulisi, jos joku laittaisi Bemarista tuollaisia videoita tänne.
Kerrotko vielä, milloin olen viimeksi Bemaria täällä mollannut? Huomaa, että muutaman Bemarifanaatikon mollaaminen ei ole Bemarin mollaamista.
Heinzmanin kannattaa katsoa tuo video loppuun asti. Voi olla yllättävää kumman automaattinen pysäytysjärjestelmä toimii paremmin V40:n vai monta kertaa kalliimman Mersun S-sarjalaisen.
"Ei tuo Volvo houkuta nelivetonakaan. Täysin hallitsematon jäällä etten sanoisi jopa vaarallinen. Te Volvokuskit olette lumen tullen aina äänessä kuinka erinomainen autonne on, mutta ei se muita kummempi oikeasti ole luulette vaan" (tractest)
No nyt on vielä pakko hiukan kommentoida. Tuolla aiemmin oli jo hyvin vaarallisia kommentteja siitä, kuinka mukava on tehokkaalla takavetoisella autolla ohittaa pienessä sivuluisussa. Näihin kommentteihin ja lainaamaani tractestin kommenttiin täytyy todeta, että minulle on tärkeätä, että auto on kelillä kuin kelillä varma ja vakaa sekä ennen kaikkea turvallinen, varsinkin kun mukana kulkee koko perhe. Tiedän millaista on ajaa tehokkaalla kardaaniautolla talvella ja tiedän millaista on ajaa perus etuvetoisella talvella. Ja tiedän millaisia nämä nykyiset nelivedot on. Uskallan väittää, että nykyisissä neliveto autoissa ei samoissa olosuhteissa (ja suunnilleen saman hintaisina) löydy vedon ja ajettavuuden suhteen juurikaan eroja ( no, ainakin eurooppalaiset vakuuttaa). Ovat nimittäin kaikki niin hemmetin hyviä ja controllijärjestelmät suojelevat kuljettajaa tekemästä hölmoyksiä (joskus vähemmän hauskoja). Ja vaikka aiemmin hiukan provosoivasti moitin kardaaniautoja, niin niiden osalta on viety kaikki hauskuus (vrt helvetin kevytperäiset BMW 328 80-luvulta tai Mirafiori 2000 TC, Tosin ei näitä kukaan aikuiseksi kasvanut kyllä pahemmin jokapäiväiseen ajoon kaipaa). Hyvillä renkailla "controllisjärjestelmät" vie aina eteenpäin ja pitää ojien välissä, jos ei tee jotain täysin hölmöä, joita sitten ihmettelee onnettomuustutkintalautakunta.
Uskallan väittää että kaikki uudet henkilöautot (jotka myynnissä Suomessa) ovat kohtuu hyviä ajaa mutta sen verran täytyy kyllä kommentoida tähän viestiketjuun että itse tein virheen Tammikuussa 2013 kun vaihdoin auton uuteen BMW320ixDriveen (eli kyseessä neliveto auto), koeajolla auto tuntui hyvältä mutta sen jälkeen siinä on löytynyt paljon pieniä ärsyttäviä piirteitä (osa lueteltu jo tässä ketjussa aiemmin) jotka eivät minusta kuulu n.50k autoon. No asia on korjaantumassa takaisin entiselleen kun olen tilannut uuden nelivetoisen Volvon.
Uskallan väittää että kaikki uudet henkilöautot (jotka myynnissä Suomessa) ovat kohtuu hyviä ajaa mutta sen verran täytyy kyllä kommentoida tähän viestiketjuun että itse tein virheen Tammikuussa 2013 kun vaihdoin auton uuteen BMW320ixDriveen (eli kyseessä neliveto auto), koeajolla auto tuntui hyvältä mutta sen jälkeen siinä on löytynyt paljon pieniä ärsyttäviä piirteitä (osa lueteltu jo tässä ketjussa aiemmin) jotka eivät minusta kuulu n.50k autoon. No asia on korjaantumassa takaisin entiselleen kun olen tilannut uuden nelivetoisen Volvon.
Olisi mielenkiintoista kuulla, mitkä ovat mielestäsi niitä Bemarin huonoja puolia. Itse olen ko. Bemaria koittanut kesäkelillä, enkä löytänyt siitä kitään negatiivista sanottavaa. Rengasäänet toki ovat kovemmat kuin 5-sarjassa, mutta se nyt on päivänselvää. Kuitenkin ne ovat jokseenkin samaa luokkaa, kuin muissa saman kokoisissa kilpailijoissa.
Ajettavuudeltaan auto on erittäin hyvä. Paremmuudet menevät enemmän makuasioiden puolelle.
Vaihteisto on tällä hetkellä markkinoiden paras.
Onko ongelmia siis nimenomaan talvikeleillä? Ja jos on, niin minkälaisia? Tässä ketjussa ongelmat kai liittyivät takavetoon, vaikka en kaikkia viestejä lukenutkaan. Kuvittelisin, ettei BMW:n neliveto sen huonompi ole kuin kilpailijoillakaan. Tai ettei eroja ainakaan niin paljoa ole, että sillä normiajossa olisi merkitystä.
Minäkin olisin uteliaana kuulolla. Ketjun aloituksen jälkeen leasing aika on kulunut ja broidi saa uuden 320d xdriven noin kuukauden kuluttua. Hinnoittelu tehnyt tehtävänsä ja neliveto meni firmassa läpi.
Uskallan väittää että kaikki uudet henkilöautot (jotka myynnissä Suomessa) ovat kohtuu hyviä ajaa mutta sen verran täytyy kyllä kommentoida tähän viestiketjuun että itse tein virheen Tammikuussa 2013 kun vaihdoin auton uuteen BMW320ixDriveen (eli kyseessä neliveto auto), koeajolla auto tuntui hyvältä mutta sen jälkeen siinä on löytynyt paljon pieniä ärsyttäviä piirteitä (osa lueteltu jo tässä ketjussa aiemmin) jotka eivät minusta kuulu n.50k autoon. No asia on korjaantumassa takaisin entiselleen kun olen tilannut uuden nelivetoisen Volvon.
Nyt on ajankohdat päivät, kuukaudet sen verran sekaisin että taidat puhua pelkkää...
Auto tilattu 12.2.2013 ja saapuu toukokuussa 2013. Ja tässä viestissä auto vaihdettu tammikuussa 2013 jokin ei nyt ihan täsmää. Uskoo ken haluaa.
Mutta alkuperäiseen aiheeseen palatakseni saapas nähdä teinkö virheliikkeen kun tilasin eilen uuden BMW xDrive mallin eli ensi talvi näyttää (auto tulee vasta toukokuun lopussa) onko siinä eroa minun entiseen nelikkoon jossa on käytössä neljännen sukupolven Haldex neliveto.
Niin mikähän mahtaa olla tämän 'Autolla' volvofanin kuvio? Päivämäärät tosiaankin pahasti ristiriidassa, aika epätodennäköistä tällainen puolen vuoden välein autonvaihto muutoinkin. Perusteet täysin hatarat. Niinpä niin.
Niin eli valitettavasti tein virheen mutta ei se tarkoita että kaikki muut olisivat samaa mieltä tai tuntisivat samoin.Auto tosiaan tilattu tammikuu 2013 ja otettu käyttöön huhtikuu 2013 nyt ajettuna 17000km meini vaihtoon ja tulee autoliikkeeseen myyntiin maaliskuun alusta kun uusi Volvo saapuu.Auton huonona puolena pidän ensinnäkin sitä että hiemankin tuulisella kelillä tuuli riepottelee auton keulaa ja näinollen auto vaeltelee koko ajan, auto tuntee kaikki vesilammikot ja loskan siis vetelee niissä todella paljon, auton äänieristys on aivan surkea, viimeisenä ja pahimpana auton arvonalennus on huomattavan suuri verratuna esim Volvoihin. Auton moottori, automaattilaatikko ja nelivetosysteemi on kylläkin erittäin hyvä paketti. Myöskin olin pettynyt kapiinin laatuvaikutelmaan on paljon muovisemman oloinen kun saman hintaiset Volvot.
Kirjoitit näin 13.2.2013 tilasin eilen BMW:n siis 12.2.2013. Ja nyt kirjoitat auto tosiaan tilattu tammikuu 2013. Mies on sekaisin edelleen. Näillä Volvofaneilla on aina sama stoori kertomuksissaan. BMW tuli ostettua ja se oli virhe, mutta nyt palataan Volvoon.
Jos tuosta saa muovisen vaikutelman on jossain vikaa.
Autoilia ja Kello68 on näitä mielikuvitus Bemarin omistajia. Volvon kiinalainen neliveto on täysi vitsi kun vertaa sitä Bemarin älykkääseen nelivetoon. Jokainen joka on kummalikin ajanut tietää sen. Kukaan ei vaihda Bemarista volvoon kun rahapulassa oikeassa elämässä saduissa tosin tapahtuu vaikka mitä.
Kirjoitit näin 13.2.2013 tilasin eilen BMW:n siis 12.2.2013. Ja nyt kirjoitat auto tosiaan tilattu tammikuu 2013. Mies on sekaisin edelleen. Näillä Volvofaneilla on aina sama stoori kertomuksissaan. BMW tuli ostettua ja se oli virhe, mutta nyt palataan Volvoon.
Jos tuosta saa muovisen vaikutelman on jossain vikaa.
Tai "pääsin kokeilemaan Mersua, se on tosi syvältä. Onneksi ajan Volvoa PS: ja Audihan ei myöskään ole mitään". Tätä tapahtuu muuten vain Suomessa. Tuolla Euroopassa, Jenkeissä, jne. tällaisia pikkupajoja kuin Volvo ei edes tunneta. Helpompi olisi ymmärtää jos Volvo olisi aidosti ruotsalainen mutta kiinalaisena merkkinä, haloo ?!?
Pikkupajoilla on rajatut voimavarat, talous tiukalla, ym. Volvon kohdalla se näkyy ennen kaikkea käteen vanhenneena mallistona, vain v40 on ajan tasalla. Ja kun oikeasti premiumista puhutaan merkitsee se myös laajaa moottorivalikoimaa ja mahdollisuutta muokata autoa sisältä ja ulkoa yksilöllisesti mielensä mukaan + kattavaa lisävarustevalikoimaa. Esim. Jenkkilään taitaa olla turhaa isommissa luokissa lähteä edes haastamaan millään 4-pyttyisillä koneilla. Sellainen taitaa olla tulossa siihen 2015 xc90:een.
Paljon tärkeämpää Volvolle olisi ollut jos olisivat tuoneet uudet v70/s80 mallit tänä vuonna, sitä kautta myynti olisi saattanut kasvaa Euroopassa. Joskus sitten tuleva v70 saa varautua eri toten kilpailemaan uuden Passatin ja Superbin kanssa, ei niinkään bemarien tai mersun kanssa. Tämä tapahtuu myös Ruotsissa, jossa Passatin nykyinenkin malli jo haastaa v70. Loppuvuodesta sitten upo uusi Passat tulee kuvaan mukaan ja ottaa Ruotsissa 1-paikan.
Kirjoitit näin 13.2.2013 tilasin eilen BMW:n siis 12.2.2013. Ja nyt kirjoitat auto tosiaan tilattu tammikuu 2013. Mies on sekaisin edelleen. Näillä Volvofaneilla on aina sama stoori kertomuksissaan. BMW tuli ostettua ja se oli virhe, mutta nyt palataan Volvoon.
Jos tuosta saa muovisen vaikutelman on jossain vikaa.
Tai "pääsin kokeilemaan Mersua, se on tosi syvältä. Onneksi ajan Volvoa PS: ja Audihan ei myöskään ole mitään". Tätä tapahtuu muuten vain Suomessa. Tuolla Euroopassa, Jenkeissä, jne. tällaisia pikkupajoja kuin Volvo ei edes tunneta. Helpompi olisi ymmärtää jos Volvo olisi aidosti ruotsalainen mutta kiinalaisena merkkinä, haloo ?!?
Pikkupajoilla on rajatut voimavarat, talous tiukalla, ym. Volvon kohdalla se näkyy ennen kaikkea käteen vanhenneena mallistona, vain v40 on ajan tasalla. Ja kun oikeasti premiumista puhutaan merkitsee se myös laajaa moottorivalikoimaa ja mahdollisuutta muokata autoa sisältä ja ulkoa yksilöllisesti mielensä mukaan + kattavaa lisävarustevalikoimaa. Esim. Jenkkilään taitaa olla turhaa isommissa luokissa lähteä edes haastamaan millään 4-pyttyisillä koneilla. Sellainen taitaa olla tulossa siihen 2015 xc90:een.
Paljon tärkeämpää Volvolle olisi ollut jos olisivat tuoneet uudet v70/s80 mallit tänä vuonna, sitä kautta myynti olisi saattanut kasvaa Euroopassa. Joskus sitten tuleva v70 saa varautua eri toten kilpailemaan uuden Passatin ja Superbin kanssa, ei niinkään bemarien tai mersun kanssa. Tämä tapahtuu myös Ruotsissa, jossa Passatin nykyinenkin malli jo haastaa v70. Loppuvuodesta sitten upo uusi Passat tulee kuvaan mukaan ja ottaa Ruotsissa 1-paikan.
Käsittääkseni Kiina-omistuksen myötä Volvolla ei todellakaan ole kassa tiukalla, eikä tuotekehittelyssä ongelmia. Se on toki totta, että mallisto alkaa olemaan osittain vanhentunutta, mutta siitä pitänee syyttää vanhaa omistajaa, ei nykyistä.
Itse uskon, että kyllä ne jenkitkin vielä järkiinsä tulevat. Lukuunottamatta ehkä niitä kaikkein vanhoillisimpia junttiosavaltioita. Siitähän on viitteitä jo nyt. Tuskin tulevaisuudessa sylinterien määrä on enää niin tärkeää, vaan oleellista on muutoin toimivat moottorit.
Volvon on nyt tärkeää uudistaa XC90 onnistuneesti ja tämän jälkeen nopealla aikataululla tuoda markkinoille suuret henkilöautot. V40 osoittaa, että Volvo osaa edelleen tehdä erinomaisia autoja.
Mitä noihin autoilian viesteihin tulee, niin kyllä nuo päivämäärät vähän haiskahtavat. Eikä tuo viimeinenkään viesti oikein uskottavalta vaikuta.
Kabiinin tyyli on aina makuasia, mutta ei Bemarin laadussa mitään vikaa ole. Ja ei se ainakaan yllätyksenä voi tulla, sillä eiköhän sen laatutason ole voinut todeta jo ennen auton ostamista.
Eiköhän nyt kannattas pitää tämä kuitenkin asiallisena, minä kerron omia kokemuksia autosta jotta joku muu autoa harkitseva tietää testailla esim tuota tuuliherkkyyttä. Mutta minä voin olla hiljaakin niin BMW fanit ovat tyytyväisiä, ei muuta kun hyvää vuodenjatkoa kaikille tasapuolisesti.
Jos tässä nyt Volvoista puhutaan niin kaikein tärkein uudistus on uudet Dieselit ja 8v automaatit. Volvo on ollut täysin jälkeen jäänyt kulutukset/päästöjen suhteen.
Nyt uudet dieseleti ja automaatti pistää pöytään täysin kilpailukykyiset lukemat. Niillä nykyinenkin V70 mallisto olettavasti jaksaa vielä vähän aikaa. Volvolla on kuitenkin turvallisuus, varusteet ja ergonomia hyvällä mallilla vaikka kopat olisi jo muodista tippuneet puhumattakaan ajamiset vaivattomuudesta maantiellä mikä kai on eräänalinen Volvon tavaramerkki.
Kyllä se tehtaan raha tehdään volyymituotteilla ja ne on aina siinä pienemmässä keskiluokassa (C-segmentti tai vähän sen alapuolella).
Tosin sellaisia toteutuksia on todella harvassa. Jos en väärin muista niin kaikki talvitestin autot oli nopeampia ilman ajonvakautusta.
Talvella varmaan kaikki ovat ilman ESC:tä nopeampia radalla. Siltikin mielelläni jättäisin ne sähköaivot jauhamaan taustalle ohituksenkin ajaksi, mikäli autosta moinen varuste löytyy.
Kuivalla radalla joissakin urheiluautoissa sen sijaan löytyy menopelejä, joissa sopivasti säädetty ESC ei hidasta menoa. Tässä esimerkki:
http://www.roadandtrack.com/tests/comparison/best-all-around-sports-car
Tokihan tuo edellyttää, että ESC on jollain tavalla säädettävissä.
Jorma L: A4 käyttäytyy ohjauken osalta myös samanoloisesti ja yllättävän äkäisesti. Tuollainen käytös heikentää luottamusta autoon liukkaalla. Ei olla löydetty viellä syytä moiseen. alla Continental nastat.
"ohjaus on minun makuuni vähän liiankin tarkka keskialueella, sulissa urissa kun yrittää pysyä, niin auto on jotenkin levoton, pienikin ohjausliike ja koko auto heilahtaa. Pakkasta oli tosin -20C, olisko iskunvaimennus normaalia jämäkämpi tai rengaskulmat pielessä."
KonstaKoo:
Meneeköhän luistonesto ja ESC tässä vähän sekaisin? Aika railakas ohitus on ollut, jos varsinainen ESC puuttuu peliin...
Itse en ole kuullut huonoa sanottavaa 3- tai 5-sarjan Bemarien ajonhallinnan järjestelmistä, yleensä niitä on päinvastoin kehuttu. Ja Bemarista saa halutessaan napista pois pelkän luistoneston tai sitten sekä luistoneston että ESC:n. Tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa ei useimmissa autoissa ole, tosin en itse niitä kyllä Bemaristakaan pois kytkisi talvikelin ohitukseen.
Itse kuulun niihin, joiden mielestä 3-sarjalainen on parempi auto ajaa kuin 5-sarjalainen. Jos puhutaan puhtaasti siitä ajamisen ilosta, niin 3-sarjaa paremmin käteen istuvaa autoa saa hakea.
Kommentoidaan nyt jos joku tätä sattuu vielä vilkaisemaan...
Itsellä oli MB W203 farkku 200cdi (@165hp/350nm). Sillä sai kyntää auraamatonta ohituskaistaa rekan ohi 10cm lumessa kaasu pohjassa. Auto ETENI, perä oli kevyen tuntuinen kun se hiukan haki mutta luotto oli 100%. Eikä tarvinnut laittaa sitä ESC tjsp pois päältä.
Bemarissa E91 320da 2006 sitten vastaavassa tilanteessa joko kaikki avut päällä (oletus) ei etenisi mihinkään tai sitten DTC asetuksella perä heiluisi aika hyvin jo ja pelottaisi 90km/h kahlata lumessa ihan henkensä edestä. Eli BMW:n kumpikaan asetus ei vastaa mersun toteutusta.
Ja juuri näistä edellä kerrotuista syistä nämä Bemarit ja Mersut ovat takavetoisina pelkkiä kesäautoja. Ja osa vielä ylirengastaa nämä autonsa "näyttäviksi", joka tarkoittaa kaupunkiolosuhteissa tien tukkona olemista. Mikäli lähdetään tai on pakko lähteä ajamaan pitempää reissua huonolla lumipöpperö kelillä, perus etuvetoiset keskiluokan autot ovat selkeästi parempia (lue- turvallisempia) ajettavia. Kuivalla asfaltilla näillä kyseisillä autoilla sitten ajelee mielellään.
Ettehän te Volvokuskit pysy tiellä edes kesällä miten sitten talvella.
http://www.carsite.co.uk/gallery/videos/id/13801-idiot-in-volvo-overtakes-bikers-on-grass
Ei tuo Volvo houkuta nelivetonakaan. Täysin hallitsematon jäällä etten sanoisi jopa vaarallinen. Te Volvokuskit olette lumen tullen aina äänessä kuinka erinomainen autonne on, mutta ei se muita kummempi oikeasti ole luulette vaan.
https://www.youtube.com/watch?v=FL8hnjsQLhk
Kieltämättä tracktestin laittamassa linkissä on idiootti Volvokuski. Ilmeisesti hermostuu molemmat kaistat varanneeseen motoristi-joukkoon. Syytä on tosin motoristeissakin, koska ei olisi pakko varata molempia kaistoja tuohon malliin.
Itse näin viime kesänä moottoripyörän selästä monenlaisia suorituksia kanssaliikkujilta, mm. vastaantulevia keulivia motoristeja ja melkoista kaahausta ja ohituksia. Nämä suoritukset pilaa motoristien maineen, aivan kuten jotkin autokuskit pilaa autoilijoiden maineen. Moottoripyörällä vaan merkki ei ole tärkeä, mutta autolla hölmöilyssä pannaan automerkki ensimmäisenä merkille.
Tuollaisia idioottimaisia videoita linkkaa tracktest, joka jatkuvasti syyttää muita provoiksi. Mitä tuo jälkimmäinen videokin mielestäsi Volvosta keroo? Meinaatko, ettei tuubi ole täynnä vastaavia videoita Bemareista? Jos joku linkkaa Bemarista jotain vastaavaa, niin mikä itku siitä taas tulisi.
No, aikaisemmat taas unohtivat, että TM palstalla ei saa sanoa yhtään pahaa sanaa Bemarista. Muuten tracktestille tulee paha mieli.
Onneksi kaikki ei ole yhtä tosikoita kuin suuri ajattelija. Arvaan, että sinä mollaat pitkin palstoja eri nimimerkeillä BMW:tä. Tähän päätelmään ei paljon tarvita sillä sinusta huokuu inho BMW:tä ja sen kuljettajia kohtaan. Säälittävä tapaus ei voi muuta sanoa. Se, että BMW:tä tietyt ihmiset haukkuu ei minua häiritse, se kertoo vaan joidenkin tarpeesta purkaa omaa pahaa oloaan. Terapeuttista varmaan ja ilmeisen tarpeellista. BMW:t lisääntyy teillämme kovaa vauhtia koittakaa veljet tottua siihen ja elämä on paljon helpompaa. Ajattelija kerro jos hermosi on pettämässä lopetamme oitis tähän.
tracktest:
Niinpä ja sitten turvaksi volvo yrittää kaiken maailman sydeemiä, mutta eihän tuo kiinalainen tekniikka toimi:
https://www.youtube.com/watch?v=H9_ePZWxWGw&feature=player_detailpage#t=17
Siinä perus tracktestiä. Syytät muita jatkuvasti trolleiksi ja Bemarin mollaamisesta, jota minä en ole edes tehnyt, mutta omat idioottivideosi ovatkin vain hauskaa huumoria. Kuten sanoin, mikä itku siitä tulisi, jos joku laittaisi Bemarista tuollaisia videoita tänne.
Kerrotko vielä, milloin olen viimeksi Bemaria täällä mollannut? Huomaa, että muutaman Bemarifanaatikon mollaaminen ei ole Bemarin mollaamista.
Heinzmanin kannattaa katsoa tuo video loppuun asti. Voi olla yllättävää kumman automaattinen pysäytysjärjestelmä toimii paremmin V40:n vai monta kertaa kalliimman Mersun S-sarjalaisen.
https://www.youtube.com/watch?v=PzHM6PVTjXo
"Ei tuo Volvo houkuta nelivetonakaan. Täysin hallitsematon jäällä etten sanoisi jopa vaarallinen. Te Volvokuskit olette lumen tullen aina äänessä kuinka erinomainen autonne on, mutta ei se muita kummempi oikeasti ole luulette vaan" (tractest)
No nyt on vielä pakko hiukan kommentoida. Tuolla aiemmin oli jo hyvin vaarallisia kommentteja siitä, kuinka mukava on tehokkaalla takavetoisella autolla ohittaa pienessä sivuluisussa. Näihin kommentteihin ja lainaamaani tractestin kommenttiin täytyy todeta, että minulle on tärkeätä, että auto on kelillä kuin kelillä varma ja vakaa sekä ennen kaikkea turvallinen, varsinkin kun mukana kulkee koko perhe. Tiedän millaista on ajaa tehokkaalla kardaaniautolla talvella ja tiedän millaista on ajaa perus etuvetoisella talvella. Ja tiedän millaisia nämä nykyiset nelivedot on. Uskallan väittää, että nykyisissä neliveto autoissa ei samoissa olosuhteissa (ja suunnilleen saman hintaisina) löydy vedon ja ajettavuuden suhteen juurikaan eroja ( no, ainakin eurooppalaiset vakuuttaa). Ovat nimittäin kaikki niin hemmetin hyviä ja controllijärjestelmät suojelevat kuljettajaa tekemästä hölmoyksiä (joskus vähemmän hauskoja). Ja vaikka aiemmin hiukan provosoivasti moitin kardaaniautoja, niin niiden osalta on viety kaikki hauskuus (vrt helvetin kevytperäiset BMW 328 80-luvulta tai Mirafiori 2000 TC, Tosin ei näitä kukaan aikuiseksi kasvanut kyllä pahemmin jokapäiväiseen ajoon kaipaa). Hyvillä renkailla "controllisjärjestelmät" vie aina eteenpäin ja pitää ojien välissä, jos ei tee jotain täysin hölmöä, joita sitten ihmettelee onnettomuustutkintalautakunta.
Uskallan väittää että kaikki uudet henkilöautot (jotka myynnissä Suomessa) ovat kohtuu hyviä ajaa mutta sen verran täytyy kyllä kommentoida tähän viestiketjuun että itse tein virheen Tammikuussa 2013 kun vaihdoin auton uuteen BMW320ixDriveen (eli kyseessä neliveto auto), koeajolla auto tuntui hyvältä mutta sen jälkeen siinä on löytynyt paljon pieniä ärsyttäviä piirteitä (osa lueteltu jo tässä ketjussa aiemmin) jotka eivät minusta kuulu n.50k autoon. No asia on korjaantumassa takaisin entiselleen kun olen tilannut uuden nelivetoisen Volvon.
Autoilia:
Olisi mielenkiintoista kuulla, mitkä ovat mielestäsi niitä Bemarin huonoja puolia. Itse olen ko. Bemaria koittanut kesäkelillä, enkä löytänyt siitä kitään negatiivista sanottavaa. Rengasäänet toki ovat kovemmat kuin 5-sarjassa, mutta se nyt on päivänselvää. Kuitenkin ne ovat jokseenkin samaa luokkaa, kuin muissa saman kokoisissa kilpailijoissa.
Ajettavuudeltaan auto on erittäin hyvä. Paremmuudet menevät enemmän makuasioiden puolelle.
Vaihteisto on tällä hetkellä markkinoiden paras.
Onko ongelmia siis nimenomaan talvikeleillä? Ja jos on, niin minkälaisia? Tässä ketjussa ongelmat kai liittyivät takavetoon, vaikka en kaikkia viestejä lukenutkaan. Kuvittelisin, ettei BMW:n neliveto sen huonompi ole kuin kilpailijoillakaan. Tai ettei eroja ainakaan niin paljoa ole, että sillä normiajossa olisi merkitystä.
Minäkin olisin uteliaana kuulolla. Ketjun aloituksen jälkeen leasing aika on kulunut ja broidi saa uuden 320d xdriven noin kuukauden kuluttua. Hinnoittelu tehnyt tehtävänsä ja neliveto meni firmassa läpi.
Autoilia:
Nyt on ajankohdat päivät, kuukaudet sen verran sekaisin että taidat puhua pelkkää...
Auto tilattu 12.2.2013 ja saapuu toukokuussa 2013. Ja tässä viestissä auto vaihdettu tammikuussa 2013 jokin ei nyt ihan täsmää. Uskoo ken haluaa.
https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6888,90
Näin Autoilia kirjoitti 13.2.2013.:
Päätelkää itse.
Niin mikähän mahtaa olla tämän 'Autolla' volvofanin kuvio? Päivämäärät tosiaankin pahasti ristiriidassa, aika epätodennäköistä tällainen puolen vuoden välein autonvaihto muutoinkin. Perusteet täysin hatarat. Niinpä niin.
Niin eli valitettavasti tein virheen mutta ei se tarkoita että kaikki muut olisivat samaa mieltä tai tuntisivat samoin.Auto tosiaan tilattu tammikuu 2013 ja otettu käyttöön huhtikuu 2013 nyt ajettuna 17000km meini vaihtoon ja tulee autoliikkeeseen myyntiin maaliskuun alusta kun uusi Volvo saapuu.Auton huonona puolena pidän ensinnäkin sitä että hiemankin tuulisella kelillä tuuli riepottelee auton keulaa ja näinollen auto vaeltelee koko ajan, auto tuntee kaikki vesilammikot ja loskan siis vetelee niissä todella paljon, auton äänieristys on aivan surkea, viimeisenä ja pahimpana auton arvonalennus on huomattavan suuri verratuna esim Volvoihin. Auton moottori, automaattilaatikko ja nelivetosysteemi on kylläkin erittäin hyvä paketti. Myöskin olin pettynyt kapiinin laatuvaikutelmaan on paljon muovisemman oloinen kun saman hintaiset Volvot.
Kirjoitit näin 13.2.2013 tilasin eilen BMW:n siis 12.2.2013. Ja nyt kirjoitat auto tosiaan tilattu tammikuu 2013. Mies on sekaisin edelleen. Näillä Volvofaneilla on aina sama stoori kertomuksissaan. BMW tuli ostettua ja se oli virhe, mutta nyt palataan Volvoon.
Jos tuosta saa muovisen vaikutelman on jossain vikaa.
http://www.netcarshow.com/bmw/2012-3-series/800x600/wallpaper_91.htm
Autoilia ja Kello68 on näitä mielikuvitus Bemarin omistajia. Volvon kiinalainen neliveto on täysi vitsi kun vertaa sitä Bemarin älykkääseen nelivetoon. Jokainen joka on kummalikin ajanut tietää sen. Kukaan ei vaihda Bemarista volvoon kun rahapulassa oikeassa elämässä saduissa tosin tapahtuu vaikka mitä.
Oman kokemukseni mukaan Bemarin neliveto on kyllä talvellakin paljon parempi kuin oman Audini tai poikaystäväni Volvon neliveto.
tracktest:
Tai "pääsin kokeilemaan Mersua, se on tosi syvältä. Onneksi ajan Volvoa PS: ja Audihan ei myöskään ole mitään". Tätä tapahtuu muuten vain Suomessa. Tuolla Euroopassa, Jenkeissä, jne. tällaisia pikkupajoja kuin Volvo ei edes tunneta. Helpompi olisi ymmärtää jos Volvo olisi aidosti ruotsalainen mutta kiinalaisena merkkinä, haloo ?!?
Pikkupajoilla on rajatut voimavarat, talous tiukalla, ym. Volvon kohdalla se näkyy ennen kaikkea käteen vanhenneena mallistona, vain v40 on ajan tasalla. Ja kun oikeasti premiumista puhutaan merkitsee se myös laajaa moottorivalikoimaa ja mahdollisuutta muokata autoa sisältä ja ulkoa yksilöllisesti mielensä mukaan + kattavaa lisävarustevalikoimaa. Esim. Jenkkilään taitaa olla turhaa isommissa luokissa lähteä edes haastamaan millään 4-pyttyisillä koneilla. Sellainen taitaa olla tulossa siihen 2015 xc90:een.
Paljon tärkeämpää Volvolle olisi ollut jos olisivat tuoneet uudet v70/s80 mallit tänä vuonna, sitä kautta myynti olisi saattanut kasvaa Euroopassa. Joskus sitten tuleva v70 saa varautua eri toten kilpailemaan uuden Passatin ja Superbin kanssa, ei niinkään bemarien tai mersun kanssa. Tämä tapahtuu myös Ruotsissa, jossa Passatin nykyinenkin malli jo haastaa v70. Loppuvuodesta sitten upo uusi Passat tulee kuvaan mukaan ja ottaa Ruotsissa 1-paikan.
Heinzman:
Käsittääkseni Kiina-omistuksen myötä Volvolla ei todellakaan ole kassa tiukalla, eikä tuotekehittelyssä ongelmia. Se on toki totta, että mallisto alkaa olemaan osittain vanhentunutta, mutta siitä pitänee syyttää vanhaa omistajaa, ei nykyistä.
Itse uskon, että kyllä ne jenkitkin vielä järkiinsä tulevat. Lukuunottamatta ehkä niitä kaikkein vanhoillisimpia junttiosavaltioita. Siitähän on viitteitä jo nyt. Tuskin tulevaisuudessa sylinterien määrä on enää niin tärkeää, vaan oleellista on muutoin toimivat moottorit.
Volvon on nyt tärkeää uudistaa XC90 onnistuneesti ja tämän jälkeen nopealla aikataululla tuoda markkinoille suuret henkilöautot. V40 osoittaa, että Volvo osaa edelleen tehdä erinomaisia autoja.
Mitä noihin autoilian viesteihin tulee, niin kyllä nuo päivämäärät vähän haiskahtavat. Eikä tuo viimeinenkään viesti oikein uskottavalta vaikuta.
Kabiinin tyyli on aina makuasia, mutta ei Bemarin laadussa mitään vikaa ole. Ja ei se ainakaan yllätyksenä voi tulla, sillä eiköhän sen laatutason ole voinut todeta jo ennen auton ostamista.
Ajattelija2014:
Tuosta ei paljoa alemmas voi vajota. Säälittävää. Etkö mitään lapsellisempaa keksi, kuin typerän "homovitsin"?
Eiköhän nyt kannattas pitää tämä kuitenkin asiallisena, minä kerron omia kokemuksia autosta jotta joku muu autoa harkitseva tietää testailla esim tuota tuuliherkkyyttä. Mutta minä voin olla hiljaakin niin BMW fanit ovat tyytyväisiä, ei muuta kun hyvää vuodenjatkoa kaikille tasapuolisesti.
Jos tässä nyt Volvoista puhutaan niin kaikein tärkein uudistus on uudet Dieselit ja 8v automaatit. Volvo on ollut täysin jälkeen jäänyt kulutukset/päästöjen suhteen.
Nyt uudet dieseleti ja automaatti pistää pöytään täysin kilpailukykyiset lukemat. Niillä nykyinenkin V70 mallisto olettavasti jaksaa vielä vähän aikaa. Volvolla on kuitenkin turvallisuus, varusteet ja ergonomia hyvällä mallilla vaikka kopat olisi jo muodista tippuneet puhumattakaan ajamiset vaivattomuudesta maantiellä mikä kai on eräänalinen Volvon tavaramerkki.
Kyllä se tehtaan raha tehdään volyymituotteilla ja ne on aina siinä pienemmässä keskiluokassa (C-segmentti tai vähän sen alapuolella).