Style66

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • slowgear: Tässä valossa tuntuu välillä hieman erikoiselta, että jotkut ihmiset autoa ostaessaan vähättelevät autojen rata-ajo-ominaisuuksien merkitystä, mutta samaana aikaan lukevat EuroNCAP törmäystestien tuloksia kuin piru raamattua, eli käyt…
  • Ehkä tämä asia selvinne parhaiten vertailemalla teho/vääntökäyriä. Niistä näkee miten tehokas/vääntävä auto on milläkin kierrosluvulla. Kuten edellä mainittiinkin niin turbo on usein keskikierroksilla tehokkaampi/vääntävämpi, kun taas vapari aivan m…
  • Valojen vaihduttua 8/10 tapauksessa tulee nytkyliike edessä. Odottelen rauhassa, kun edellä oleva lähtee liikkeellä...vilauttaa jarruja..kenties pysähtyy...ja lähtee uudestaan. Parempi siis lähteä vasta 2. nykäykseen mukaan. Taloudelllisin nope…
  • Mondeo kuskin ajatuskulku täytyy liittyä tuohon turvaväliin. Sitähän ei tosiaan ollut, mutta kun joku tulee eteen niin sitä on entistä vähemmän. Nyt jos tulisi jarrutustilanne, niin kiirehän siinä tulisi reagoida (ja olisi vamrasti tullut ilmankin).…
  • Eikös rekoissakin ole absit 80-luvulta lähtien?? Näin kait väistämisen yrittäminen tuskin on mahdotonta (tai liian haasteellista ammattikuskille).
  • nelivetoinen: FARwd: Ymmärrän kyllä että teille ylinopeuksien puolustelijoille tämä on kova paikka ja varmaan itkettää paljon enemmän kuin ne kuolleet. Teidän mottonnehan on aina ollut, että meidän taitavien kuljettajien ylinopeuksista ei ole …
  • 1s reaktioaika on aika optimistinen. Heurekassa voi käydä kokeilemassa miten onnistuu. Siellä täysin valmiina tilannetta kytäten pääsee 0.7s lukemaan. Kenenkään en nähnyt sillä kertaa pääsevän tuon alle. Speden peleihin verrattuna liike pitää tehdä…
  • http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=hakam%C3%A4entie&sll=60.229623,24.995415&sspn=0.012806,0.039697&ie=UTF8&hq=&hnear=Hakam%C3%A4entie,+Helsinki&ll=60.207192,24.939523&spn=0.003204,0…
  • Niin miksi sitten Piian kaahaus ei ollut yhtä vaarallista kuin nuorten ajo? Piialla oli vielä lapsi mukana. 170km/h satasen rajoituksella, ja kuulemma se tapahtui huomaamatta Kas kun nuorten ajo samalla nopeudella moottoritiellä on törkeää liik…
  • Mitenkähän on mahdollista, että ahdettu kone voidaan tuottaa niin halvalla? 1.2tsiih on tarjolla sopuhintaan monessa mallissa. Luulisi, että on halvempaa laittaa hieman enemmän metallia ja tehdä isompia reikiä-->2.0-3.0l kone, kuin alkaa asentaa …
  • GT:n sisaren kulutusta moitittiin korkeahkoksi, mutta pari numeroa aiemmin täsmälleen samoihin kulutuksii yltävää Civic 1.8i kehuttiin taloudelliseksi.
  • A.Antsa: Jokohan saataisi BRZ:n ja kaveruksen konepellin alle hiukan lisäpolleja, Subaru kun esitteli faceliftatun Legacyn yhteydessä uuden 2.0DIT-koneensa: kaksi litraa, 300hv ja 400nm 2000rpm ylöspäin. Ihan vaikuttavat lukemat. Kyseessä siis sa…
  • http://youtu.be/0Jr-iYAtpWM Ei tämä nyt niin kamalan kuuloinen ole?! Videon perusteella näyttää edelleen hyvältä, vaikkei mistään mitään erikoista suorituskykyä ole tarjollakaan vaan keveyttä ja hauskuutta -köyhän miehen cayman.
  • Aivan, kone ei ole parhaimmasta päästä, mutta kokonaisuus on mielenkiintoinen (mx5:n ohella). Olen ajanut itse tuolla 272hp bemarilla, joten tiedän kyllä että se on hyvinkin vääntävä (tästä johtuen ei juuri tule yli 4000rpm käytetty&#228 ja alan…
  • Aivan mahtava paketti toyotalta -kerrankin. Rohkeaa. Koko ideahan tuossa on (vihdoin), että auto on oikeasti hauska ajaa. Silloin sitä ei pidä vertailla 0-100km/h ajalla, vääntömomentilla tai kulutuksella. Tien päällä on sama mitä kello sanoo ajaksi…
  • ykskivi: Itse olen sitä mieltä ettei mitään km-pohjaista seurantaa tarvita. Kuten monilla keskustelupalsoilla ovat useat jo todenneet, niin suoraan polttoaineeseen ne veronkorotukset. Mitenkäs sähköön laitat hinnankorotuksen? Voihan sit…
  • AkiK: Tämä käyttöpohjainen maksu olisi ratkaistavissa ilman kallista systeemiäkin. Tiemaksuja on kerätty iät ja ajat ilman gps:iä ja niitäkään ei välttämättä tarvita Suomessa. Miljardin verran autoveroa jos siirtää käyttömaksuihin, niin se tekee …
  • mikahe: Nähdäkseni kukaan ei ole vielä perustellut GPS ruuhkamaksun vastustustaan sillä seikalla että kun järjestelmä on valmis, seuraavassa vaiheessa siihen lisätään ylinopeus- ja ajotapasakotusautomaatio. Eikä kannata unohtaa myöskään py…
  • Kyselyssä oli vaihtoehtoisina käyttö tai omistus. Nyt vastaukset tulkitaan, että kansa haluaa maksaa lisää käytöstä, mutta kuka uskoo, että autojen hinnat laskevat merkittävästi?
  • Mielestäni 6-sylinterinen juuri tuo sitä kaivattua premium tunnetta. Vertaa esim. Audi A4 ja Passat/Octavia. Koneet ja vaihteistot lähes identtisiä 2 litraisissa ja premium tulee lähinnä muotoilusta ja äänieristyksestä. 6-sylinterisen äänimaai…
  • Tosin sellaisia toteutuksia on todella harvassa. Jos en väärin muista niin kaikki talvitestin autot oli nopeampia ilman ajonvakautusta.
  • dtc:n saa myös kokonaan pois. Ja ei se auto käsistä lähde ilman dtc:kään edes lumivalleissa. Ei ole ainakaan 11v takavetoajelun aikana näin käynyt. Vähän perä heiluu, mutta ei se minnekään lähde jos ratti edes vähäänkään suorassa. Jännittäjille…
  • peltilehmä69: Skoda 1290kg Volkswagen 1405kg Eikös molemmat ole uudella kevyellä MQB alustalla? Mikä erot selittää, kun ei octavia taida pienmpikään olla? Taitaa volkkarilla olla politiikka hakusessa kun halvempaan saa paremman kor…
  • NHB: Sain itsekin vertailun käsiini, niin pääsen kommentoimaan. 1,4 litrainen turbo näyttäisi olevan Opelissa. Sen suuri omamassa ja pitkillä vaihdeväleillä oleva laatikko varmasti vähän heikentävät suorituskykyä, mutta ihan hyvinhän Opelkin li…
  • Ei voi kun ihmetellä Opelin maahantuojaa: oliko edes järkeä lähettää auto 19" vanteilla ja sport alustalla testiin? Tuollahan saa vain huonoa mainetta! Ja tyhmyyden maksimoimiseksi mukana oli vapari kone kun tarjolla oli ymmärtääkseni uudempaakin te…
  • Hiljaisuutta ei oikein voi laskea yksinomaan premiumille, kun jopa Clio on huippuhiljainen kunhan asfaltti on kunnossa, esim. välimeren maissa. Ajoelämys sanasta pudottaisin sanan "ajo" pois. Ei kolmen premium merkin autot aina ole kummoisisa …
  • 740 GLE: Jos kysymyksesi rivien välissä oli ajatus uudemmalla autolla normin alittamisen vaikeudesta, niin oma otantani perheen autoista tukee arviota. Uudempikin noista on jo viitisen vuotta vanha, ja siinä ajassa ilmoitetut eu-kulutu…
  • ^voi olla tosiaan heittoa jopa 1s:kin, mutta jäänee muut testit tekemättä kun ei oma ollut. Mitä omalla autolla yrittänyt mittailla, niin hampaat irvessä saa kiihdytellä optimiolosuhteissa, jotta pääsisi tehtaan arvoihin. Tällä pääsi ensimmäisellä k…
  • TM testissä 1.6tdi jäi selvästi luvatusta, mutta sain jo ensimmäisellä vedolla 1.4tsi:lle 8,1s 0-100km/h eli 0,3s luvattua paremmin. Asfaltti kostea, ensimmäiset metrit lievään ylämäkeen. Mitattu Tempes GTR:llä. Eli ainakin tuossa 1.4tsi voi olla se…
Default Avatar
Jäsen 05.12.2014 alkaen
3 aloitettua keskustelua
197 viestiä
0 ×   0 ×