BMW ei seuraa kehitystä, vaan johtaa sitä

74 kommenttia
«13
  • Nyt autoteollisuus varmaan taistelee saadaakseen nimimerkki VeeAaaGee:n palkkalistoilleen, kun oikeat ratkaisut on kaverin tiedossa. Audi ja Mersu tosin nikottelee ja Bemarikin tiedostaa riskit, mutta sehän ei haittaa.



    Kuten ennenkin olen sanonut, viimeksi autoa vaihtaessani tutustuin Bemariin, 300-sarjan farkkuun. Auto tuntui ihan hyvältä, muttei hinta huomioiden mitenkään erikoiselta. Kysyin myyjältä, miksi auto on niin kallis. Minulle kerrottiin, että BMW:n teknologia on 5 vuotta muita edellä. Ajattelin, että kovin vähän autot tuossa ajassa kehittyvät, enkä katsonut tarpeelliseksi maksaa puolitoistakertaista hintaa etumatkasta. Mutta ehkä vika on minussa, kun Toyotankaan kojelaudan katkaisijat eivät jätä toivomisen varaa. Sen sijaan Bemarin mittaristo vaikutti Biltemasta haetulta. Moottorin lämpömittarikin puuttui, mutta sitä en tajunnut edistyksellisyydeksi. Nykyään yhä useammasta tuo on jätetty pois.

      
  • Herbert:

    Nyt autoteollisuus varmaan taistelee saadaakseen nimimerkki VeeAaaGee:n palkkalistoilleen, kun oikeat ratkaisut on kaverin tiedossa. Audi ja Mersu tosin nikottelee ja Bemarikin tiedostaa riskit, mutta sehän ei haittaa.

    Kuten ennenkin olen sanonut, viimeksi autoa vaihtaessani tutustuin Bemariin, 300-sarjan farkkuun. Auto tuntui ihan hyvältä, muttei hinta huomioiden mitenkään erikoiselta. Kysyin myyjältä, miksi auto on niin kallis. Minulle kerrottiin, että BMW:n teknologia on 5 vuotta muita edellä. Ajattelin, että kovin vähän autot tuossa ajassa kehittyvät, enkä katsonut tarpeelliseksi maksaa puolitoistakertaista hintaa etumatkasta. Mutta ehkä vika on minussa, kun Toyotankaan kojelaudan katkaisijat eivät jätä toivomisen varaa. Sen sijaan Bemarin mittaristo vaikutti Biltemasta haetulta. Moottorin lämpömittarikin puuttui, mutta sitä en tajunnut edistyksellisyydeksi. Nykyään yhä useammasta tuo on jätetty pois.




    Annetaan reilusti tunnustusta niille jotka ymmärtävät hyvien autojen päälle ja jätetään typerät irvailut vähemmälle. Tutustumalla vain pintapuolisesti nappuloihin ei varmasti pääse itse asiaan. Ajamalla ja omistamalla auton hieman pidemmän aikaa voi sanoa, että eroja on jotka ilmenevät monin eri tavoin. Kestotesti on yksi tapa selvittää miten autot rankassa testissä oikeasti kestää.



    Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta huonosta mausta voi toki huomauttaa. Tämä näin kevennykseksi tähän loppuun ettei kukaan tule keskusteluun kiukkua täynnä vaan asialliseti suhtautuen kuten Joulurauhan julistuksen jälkeen toivoa sopii.



    Tässä Auto Bildin tuoreita tuloksia 100tkm kestotestin jälkeen.



    http://www.hs.fi/autot/Autolehden+kestotestin+voitti+ja+h%C3%A4visi+saksalainen+/a1305762643670

      
  • Ja hyvää joulua kaikille. Tarkoitus ei ole sitten pilata kenenkään joulumieltä, mutta tuosta tractestin laittamasta linkistä ilmenee hyvin, ettei se BMW:kään laatu ole tasaista. Eli kannattaa ostaa BMW, joka on valmistettu oikeasti saksassa, eikä esim. X-sarjan autoa, joka on tehty rapakon takana. Sijoitukset ovat näköjään aika erilaisia...

      
  • inspektor70:

    Eli kannattaa ostaa BMW, joka on valmistettu oikeasti saksassa, eikä esim. X-sarjan autoa, joka on tehty rapakon takana.


    Autobildin kestotestilistan molemmat X-mallit (X1 2012 ja X3 2008) on tehty Grazissa Itävallassa. Uudet X1:set tulevat sieltä edelleen, mutta nykyinen X3 (F25) toki Spartanburgista Etelä-Carolinasta, samoin kuin X5 ja X6. Minkälaisia käyttökokemuksia sinulla on noista USA-valmisteisista BMW malleista?

      
  • tracktest:

    Herbert:
    Nyt autoteollisuus varmaan taistelee saadaakseen nimimerkki VeeAaaGee:n palkkalistoilleen, kun oikeat ratkaisut on kaverin tiedossa. Audi ja Mersu tosin nikottelee ja Bemarikin tiedostaa riskit, mutta sehän ei haittaa.

    Kuten ennenkin olen sanonut, viimeksi autoa vaihtaessani tutustuin Bemariin, 300-sarjan farkkuun. Auto tuntui ihan hyvältä, muttei hinta huomioiden mitenkään erikoiselta. Kysyin myyjältä, miksi auto on niin kallis. Minulle kerrottiin, että BMW:n teknologia on 5 vuotta muita edellä. Ajattelin, että kovin vähän autot tuossa ajassa kehittyvät, enkä katsonut tarpeelliseksi maksaa puolitoistakertaista hintaa etumatkasta. Mutta ehkä vika on minussa, kun Toyotankaan kojelaudan katkaisijat eivät jätä toivomisen varaa. Sen sijaan Bemarin mittaristo vaikutti Biltemasta haetulta. Moottorin lämpömittarikin puuttui, mutta sitä en tajunnut edistyksellisyydeksi. Nykyään yhä useammasta tuo on jätetty pois.


    Annetaan reilusti tunnustusta niille jotka ymmärtävät hyvien autojen päälle ja jätetään typerät irvailut vähemmälle. Tutustumalla vain pintapuolisesti nappuloihin ei varmasti pääse itse asiaan. Ajamalla ja omistamalla auton hieman pidemmän aikaa voi sanoa, että eroja on jotka ilmenevät monin eri tavoin. Kestotesti on yksi tapa selvittää miten autot rankassa testissä oikeasti kestää.

    Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta huonosta mausta voi toki huomauttaa. Tämä näin kevennykseksi tähän loppuun ettei kukaan tule keskusteluun kiukkua täynnä vaan asialliseti suhtautuen kuten Joulurauhan julistuksen jälkeen toivoa sopii.

    Tässä Auto Bildin tuoreita tuloksia 100tkm kestotestin jälkeen.

    http://www.hs.fi/autot/Autolehden+kestotestin+voitti+ja+h%C3%A4visi+saksalainen+/a1305762643670




    Vaikka Bemari vei kaksi parasta sijaa ja VW-konserni kolme viimeistä sijaa oli paras Audi kuitenkin jaetulla sijalla 42 Fiat Pandan kanssa eli ei hullummin 100tkm kestotestissä kun pääse 50 parhaimman auton joukkoon.

      
  • Tilastoja ja testejä on monenlaisia ja tuossa on todellinen kestotestitulos.

    http://www.autobild.de/artikel/mercedes-c-klasse-dauertest-4425496.html

      
  • Tykkään Audin, BMW ja MB:n malleista.



    Kun haluaisin auton olevan bensiinikäyttöinen neliveto automaattivaihteisena ja tiloiltaan keskikokoa on minun vaihtoehdot esimerkiksi seuraavat: (Hinnat ovat näillä vaatimuksilla mallien halvimmat)



    Audi A5 Sportback Land of quatro Edition 2,0 TFSI 165 kW quatro S tronic-autom.

    CO2= 155 g/km

    Hinta 56 924 €



    MB C 350 BE 4Matic A

    CO2= 174 g/km

    Hinta 70 952 €



    MB E 300 BE 4Matic A

    CO2= 174 g/km

    Hinta 74 908 €



    BMW 5-sarja F07 Gran Turismo 535i TwinPower Turbo A xDrive

    CO2= 199 g/km

    Hinta 99 600 €



    BMW 3-sarja F30 Sedan 335i TwinPower Turbo A xDrive

    CO2= 178 g/km

    Hinta 70 285 €



    Miksi BMW ja MB ei tuo nelivetoa pienemmille bensiinimoottorisiille malleille? Eikö teho riitä? Miksi se riittää Audille, vai riittääkö?



    Hinta antaa melkoisen edun Audille!

    Kannattaisiko maksaa BMW 5-sarjalaisesta 43 tuhatta enemmän kuin A5:stä? Tokihan tehoja on ihan eri tavalla, mutta tulisin varmasti pienempitehoisella toimeen.



    Edit: (Nämä ei olleet Trafin tilastoissa):

    BMW:llä on nyt kylläkin 3-sarjalaisesta:

    320i TwinPower Turbo A xDrive Business Automatic

    CO2= 154 g/km

    Hinta 49 889 €

    ja 5-sarjalaisesta

    528i TwinPower Turbo A xDrive Business Automatic

    CO2= 149 g/km

    Hinta 65 058 €

      
  • ^Mihinkä päädyit:smile:?

      
  • Herbert:

    Mutta ehkä vika on minussa, kun Toyotankaan kojelaudan katkaisijat eivät jätä toivomisen varaa. Sen sijaan Bemarin mittaristo vaikutti Biltemasta haetulta.




    Buhahhahaa! Ja vuoden 2013 paras vitsiniekka on valittu! :grin:

      
  • Penteles:

    Tykkään Audin, BMW ja MB:n malleista.

    Kun haluaisin auton olevan bensiinikäyttöinen neliveto automaattivaihteisena ja tiloiltaan keskikokoa on minun vaihtoehdot esimerkiksi seuraavat: (Hinnat ovat näillä vaatimuksilla mallien halvimmat)

    Audi A5 Sportback Land of quatro Edition 2,0 TFSI 165 kW quatro S tronic-autom.
    CO2= 155 g/km
    Hinta 56 924 €

    MB C 350 BE 4Matic A
    CO2= 174 g/km
    Hinta 70 952 €

    MB E 300 BE 4Matic A
    CO2= 174 g/km
    Hinta 74 908 €

    BMW 5-sarja F07 Gran Turismo 535i TwinPower Turbo A xDrive
    CO2= 199 g/km
    Hinta 99 600 €

    BMW 3-sarja F30 Sedan 335i TwinPower Turbo A xDrive
    CO2= 178 g/km
    Hinta 70 285 €

    Miksi BMW ja MB ei tuo nelivetoa pienemmille bensiinimoottorisiille malleille? Eikö teho riitä? Miksi se riittää Audille, vai riittääkö?

    Hinta antaa melkoisen edun Audille!
    Kannattaisiko maksaa BMW 5-sarjalaisesta 43 tuhatta enemmän kuin A5:stä? Tokihan tehoja on ihan eri tavalla, mutta tulisin varmasti pienempitehoisella toimeen.

    Edit: (Nämä ei olleet Trafin tilastoissa):
    BMW:llä on nyt kylläkin 3-sarjalaisesta:
    320i TwinPower Turbo A xDrive Business Automatic
    CO2= 154 g/km
    Hinta 49 889 €
    ja 5-sarjalaisesta
    528i TwinPower Turbo A xDrive Business Automatic
    CO2= 149 g/km
    Hinta 65 058 €




    BMW 3-sarja F30 Sedan 328i TwinPower Turbo A xDrive Business Automatic 180 kW

    CO2= 157 g/km

    Hinta 55 499 €



    Siinä meni sitten sekin etu Audilta. Bemari vielä huomattavasti tehokkaampi ja suorituskykyisempi.



      
  • BMW tulee halvemmaksi ajan myötä kuten Tracktestin kestotesti linkistä käy ilmi. Audi on parhaimmillaankin Fiat Pandan tasoa.

      
  • finman:

    Tuolta 8 audi A4 mallia hinta väli rapiat 40-49t
    http://content.audi.fi/Extra/Hinnasto.nsf/0/74B51B54F26E716CC2257C45001FA6BB/$file/Audi%202013%2012%2018%20A4%20Land%20of%20quattro%20Edition%20nro%20430.pdf


    Tuolla S tronic-malleja ei ole kuin kaksi:



    Sedan 2,0 TFSI 165 kW quatro S tronic

    CO2= 155 g/km

    Hinta 46 990 €



    Avant 2,0 TFSI 165 kW quatro S tronic

    CO2= 159 g/km

    Hinta 49 325 €

      
  • BMW 3-sarjan Gran Turismo Busines Automatic Modern olisi minulle ehkä hyvä valinta. Siinä on myös vastaavanlainen takaluukku kuten A5:ssä ja siitä pidän.



    320i TwinPower Turbo A xDrive Business Automatic Modern

    CO2= 154 g/km

    Hinta 52 547 €



    Lisäksi lisävarusteita joutuu ottamaan noin 3 000 € edestä kuten:



    Sadetunnistin

    Peruutuskamera

    Tummennetut taka- ja sivulasit

    Automaattisesti himmentyvä taustapeili sekä taittuvat sivupeilit

    Etuistuinten ristiseläntuki, elektronisesti säädettävä



    Nuo lisävarusteet ovat kuuluneet nykyisen 10 000 € halvemman autoni perusvarusteluun.



    Lisäksi tietysti metallivärin 1 100 €, mutta sen joutuu maksamaan lähes kaikkiin autoihin jos haluaa metallivärin.



    image

      
  • Sui Hing:

    BMW tulee halvemmaksi ajan myötä kuten Tracktestin kestotesti linkistä käy ilmi. Audi on parhaimmillaankin Fiat Pandan tasoa.




    Kerro nyt logiikan suuri mestari onko VW touran hyvä ostos?

      
  • Bugracer:

    Herbert:
    Mutta ehkä vika on minussa, kun Toyotankaan kojelaudan katkaisijat eivät jätä toivomisen varaa. Sen sijaan Bemarin mittaristo vaikutti Biltemasta haetulta.


    Buhahhahaa! Ja vuoden 2013 paras vitsiniekka on valittu! :grin:




    Sinun valintasi lienee Herbert? Voitko vielä perustella, miksi päädyit juuri tähän ratkaisuun? Olenko oikeassa, että oman mielipiteen passiivissa kirjoittamiseen liittyy samoja piirteitä.



      
  • Posliinisauberi:



    Vaikka Bemari vei kaksi parasta sijaa ja VW-konserni kolme viimeistä sijaa oli paras Audi kuitenkin jaetulla sijalla 42 Fiat Pandan kanssa eli ei hullummin 100tkm kestotestissä kun pääse 50 parhaimman auton joukkoon.




    Oikeammin olisi sanoa että listan ainoa Audi. Vähän vaikea on yhden mallin perusteella vertailla Audia merkkinä Bemariin, jolla on useita malleja listalla ja hyvin vaihtelevilla sijoilla. 130i ei sekään paljon kerro yleisimpien 1-sarjalaisten laadusta, ainakin suomalaisittain kyse on aika harvinaisesta autosta.



    Eniten pistää silmään laadunkehitys Touranissa. Vuoden 2006 auto oli heikko esitys mutta uudempi testin parhaimmistoa.

      
  • Herbert:

    Bugracer:
    Herbert:
    Mutta ehkä vika on minussa, kun Toyotankaan kojelaudan katkaisijat eivät jätä toivomisen varaa. Sen sijaan Bemarin mittaristo vaikutti Biltemasta haetulta.


    Buhahhahaa! Ja vuoden 2013 paras vitsiniekka on valittu! :grin:


    Sinun valintasi lienee Herbert? Voitko vielä perustella, miksi päädyit juuri tähän ratkaisuun? Olenko oikeassa, että oman mielipiteen passiivissa kirjoittamiseen liittyy samoja piirteitä.




    Oikeassa olet :smile: ja voinhan perustella.



    Minulla on ollut useampi tojo, audi, bmw, volvo, honda, Saab ja mitsu. Lisäksi harrastelen autojen koeajoja koska asia minua kiinnostaa. Kokemusta ei voine pitää autoteollisuuden täydellisenä otoksena laatuerojen suhteen, mutta jotain kuitenkin.



    Jos vertaa vaikka bmw'tä ja tojoa, niin onhan niissä eroa. Itseasiassa stereotypiat toyotan laadusta ovat toteutuneet kohdallani erinomaisesti ja bemuihin verrattuna niissä on ollut vähemmän vikoja. Pisteet tojolle.



    Mutta kun mennään ajettavuuteen, yleiseen laatuvaikutelmaan (ml katkaisijat), hiljaisuuteen jne, niin laatuero on järkyttävä bmw'n hyväksi. Täytyy olla todella paksut tojolasit silmillä jos tojon laatuvaikutelmassa ei ole mitään vikaa kun samaan aikaan bemun katkaisijat on haettu biltemasta. Voisi jopa epäillä että mielipide on heitetty ilman oikeaa koeistuntaa.



    Se onko valmis maksamaan paremmista ominaisuuksista kuten ajettavuudesta, hiljaisuudesta ja pokemon mittariston puutteesta bemun vaatimaa lisähintaa, on tietysti jokaisen oma asia eikä ratkaisu ole huonompi kumpaankaan suuntaan. Toiset arvostavat eri asioita.



    Mutta otetaan ne tojolasit pois silmiltä jookosta?













      
  • Bugracer vei kyllä sanat suustani. Muun väittäminen on lähinnä huono vitsi.

      
  • Bugracer:

    Mutta kun mennään ajettavuuteen, yleiseen laatuvaikutelmaan (ml katkaisijat), hiljaisuuteen jne, niin laatuero on järkyttävä bmw'n hyväksi. Täytyy olla todella paksut tojolasit silmillä jos tojon laatuvaikutelmassa ei ole mitään vikaa kun samaan aikaan bemun katkaisijat on haettu biltemasta. Voisi jopa epäillä että mielipide on heitetty ilman oikeaa koeistuntaa.




    En väittänyt bemarin katkaisijoiden olevan Biltemasta haettuja. Ainoa, mitä katkaisijoista sanoin, että Toyotassa ne toimivat virheettömästi. Onko sinun mielestäsi Toyotan katkaisijoissa jotain vikaa?



    Se onko valmis maksamaan paremmista ominaisuuksista kuten ajettavuudesta, hiljaisuudesta ja pokemon mittariston puutteesta bemun vaatimaa lisähintaa, on tietysti jokaisen oma asia eikä ratkaisu ole huonompi kumpaankaan suuntaan.




    Sinä kuitenkin julistit minun ratkaisuni vitsiksi, joten kellä mahtaa olla merkkilasit päässä?



      
  • En väittänyt bemarin katkaisijoiden olevan Biltemasta haettuja. Ainoa, mitä katkaisijoista sanoin, että Toyotassa ne toimivat virheettömästi. Onko sinun mielestäsi Toyotan katkaisijoissa jotain vikaa?



    Sanoit sanatarkasti:

    "Mutta ehkä vika on minussa, kun Toyotankaan kojelaudan katkaisijat eivät jätä toivomisen varaa. Sen sijaan Bemarin mittaristo vaikutti Biltemasta haetulta."



    Sinä kuitenkin julistit minun ratkaisuni vitsiksi, joten kellä mahtaa olla merkkilasit päässä?



    En julistanut ratkaisuasi arvostaa ominaisuuksia vitsiksi, vaan sen että mielestäsi bemarin kojelauta ovat biltemasta ja tojossa ei ole mitään vikaa. Se on vuoden vitsi.



    Silloin kun kirjoittelee forumeille niin kannattaa muistaa että sanomisistaan jää jälki. Tuosta sinun biltema kommentista ja sen mukana tuomista tojolaseista on vaikea enää peruuttaa poiskaan.

      
  • Bugracer:



    En julistanut ratkaisuasi arvostaa ominaisuuksia vitsiksi, vaan sen että mielestäsi bemarin kojelauta ovat biltemasta ja tojossa ei ole mitään vikaa. Se on vuoden vitsi.




    En ole sanonut, että Toyotassa ei ole mitään vikaa. Merkkilasitkin jäi kauppaan, koska en tuolloin Toyotaan päätynyt. Vitsikästä, eikö?



    Mutta onko niissä Toyotan katkaisijoissa mielestäsi jotain vikaa? Ja mistä Toyotan ja Bemarin malleista mahtaa tässä vertailussa olla kyse?

      
  • Herbert:

    En ole sanonut, että Toyotassa ei ole mitään vikaa. Merkkilasitkin jäi kauppaan, koska en tuolloin Toyotaan päätynyt. Vitsikästä, eikö?

    Mutta onko niissä Toyotan katkaisijoissa mielestäsi jotain vikaa? Ja mistä Toyotan ja Bemarin malleista mahtaa tässä vertailussa olla kyse?




    Omat kokemukseni Toyotan katkaisijoista ja kojelaudan yleisilmeestä joissa kaikissa on kaikissa ollut halpa fiilis (väh 1 vuoden kokemus):

    - Corolla vm. 1995

    - Avensis vm. 2002

    - Camry vm. 2005

    - Paaaljon koeajoja/sijaisautoja/vuokraautoja vuosien varrelta.

    Bemarit vm 2000-2008 (ja sama vuokra-autot, koeajot kokemukset). Kaikissa bemuissa laadun tuntu parempaa, myös katkaisijoissa. Ei sivuääniä, ei räminää, ei naksuvia katkaisijoita.



    Ja kyllä, kommenttisi katkaisijoiden ja kojelaudan laadusta tojon ja bemun välillä on edelleen vuoden vitsi. Ei se muuksi muutu.



    Muutetaan tojolasit sitten asennelaseiksi jotka estävät faktojen näkemisen. Parempi?



      
  • Ja kyllä, kommenttisi katkaisijoiden ja kojelaudan laadusta tojon ja bemun välillä on edelleen vuoden vitsi. Ei se muuksi muutu.




    Missä olen verrannut Bemun ja Tojon katkaisijoita ja kojelaudan laatua? Millaiseen tulokseen tulin? Täytyy ihan sinulta kysyä, kun olet tuon vertailun tuloksen vuoden vitsiksi julistanut ja estävän faktojen näkemisen. Minusta ainoa fakta se, että mielestäsi sinun mielipide on oikea ja muiden tuosta poikkeavat osoitus asenteellisuudesta. Tosin mielipiteesi perusteet on vielä hiukan hukassa, joten niin on faktakin.





      
  • Herbert:

    Kuten ennenkin olen sanonut, viimeksi autoa vaihtaessani tutustuin Bemariin, 300-sarjan farkkuun.




    Mutta onko niissä Toyotan katkaisijoissa mielestäsi jotain vikaa? Ja mistä Toyotan ja Bemarin malleista mahtaa tässä vertailussa olla kyse?




    Keskustelun aloittaja kertoi yleisesti BMW:stä.

    Itse toit keskusteluun BMW:n tämän mallin (3-sarjan Touring) joten miksi kyselet mistä BMW:stä keskustellaan?



    Herbert:

    Sen sijaan Bemarin mittaristo vaikutti Biltemasta haetulta.




    BMW:n laadun vertaaminen (mittariston osalta) "Bilteman tuotteisiin" kertoo asenteellisen mailmasi olevan melkolailla suppea perustuen mitättömään kokemukseen arvioimastasi mallista. Voi vaan ajatella kokemuksesi olevan enemmän mutua kuin oikeata kokemusta. Josta voisi tehdä uskottavia päätelmiä ilman typerältä kuulostavaa solvausta arvostetusta merkistä mitä BMW edustaa kaikille autoista ymmärtäville.



    Laadukkaista kuvista voi tehdä päätelmät BMW:n "mittaristosta, nappuloista" yms: ei jättäne mitään arvailujen varaan joten vertaukset "Biltemasta haettuun mittaristoon" voi jättää typerien kommenttien ala-arvoiseen osioon.



    Itsellä ei ole Biltemasta kokemusta enkä kyseenalaista heidän tuotteitaan mitenkään. Se että uusi BMW:n-design rinnastetaan yleisiin mittaristoihin on lähtökohtaisesti väärin. Asialliseen keskusteluun ei kuulu mielestäni kyseiset huutelut.



    http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/3series/f31/index.html

      
  • tracktest:


    Itse toit keskusteluun BMW:n tämän mallin (3-sarjan Touring) joten miksi kyselet mistä BMW:stä keskustellaan?




    Koska minun mielipiteeni autosta on teidän mielestänne väärä, mutta kukaan teistä ei edes tiedä, mistä mallista kerroin. Sinun linkittämäsi auto ei ole se, johon tutustuin.



    BMW:n laadun vertaaminen (mittariston osalta) "Bilteman tuotteisiin" kertoo asenteellisen mailmasi olevan melkolailla suppea perustuen mitättömään kokemukseen arvioimastasi mallista.




    Kokemus tosiaan rajoittui liikkessä tapahtuneeseen tutustumiseen ja koeajoon. Etkö itse osaa tällaiselta pohjalta arvioida, onko mittariston antama vaikutelma epäsuhteessa auton hintalappuun?



    Voi vaan ajatella kokemuksesi olevan enemmän mutua kuin oikeata kokemusta. Josta voisi tehdä uskottavia päätelmiä ilman typerältä kuulostavaa solvausta arvostetusta merkistä mitä BMW edustaa kaikille autoista ymmärtäville.




    Minä en brändiä ole arvioinut, vaan yhtä ainoata mallia ja siihen liittyvää yksityiskohtaa.



    Edustaako BMW sinulle autoilun ylijumalaa tms. asiaa, josta ei saa esittää negatiivisia arvioita?



    Laadukkaista kuvista voi tehdä päätelmät BMW:n "mittaristosta, nappuloista" yms: ei jättäne mitään arvailujen varaan joten vertaukset "Biltemasta haettuun mittaristoon" voi jättää typerien kommenttien ala-arvoiseen osioon.




    Minä en arviotani tehnyt enkä tee studiossa otettujen, käsiteltyjen mainoskuvien perusteella. Enkä tavallistenkaan kuvien perustella. Luonnossa moni asia näyttää aivan toiselta. Näin kävi tässäkin tapauksessa, valitettavasti.



    Itsellä ei ole Biltemasta kokemusta enkä kyseenalaista heidän tuotteitaan mitenkään. Se että uusi BMW:n-design rinnastetaan yleisiin mittaristoihin on lähtökohtaisesti väärin. Asialliseen keskusteluun ei kuulu mielestäni kyseiset huutelut.




    Asialliseen keskusteluun kyseisestä aiheesta kuuluu aiheen käsittely, eikä toisen sanomisten vääristelyt tai arvion tekijän arviointi. Samoin toisen kommentin kyseenalaistamiseen tarvitaan näkemys vertailun molemmista tuotteista. Sinulta puuttuu molemmat.



      
  • Mulle asia aivan sama, mutta eikös mittaristo ole ihan vaan ne pyöreät möllöt siinä ratin takana?



    Bmw:



    http://www.iltalehti.fi/autot/2010010310801712_au.shtml



    Toyota:



    http://www.iltalehti.fi/autotestit/200812188734078_at.shtml



    Toinen on 30000€ auto ja toinen 90000€ auto. Eikä tuo mittaristo nyt 3kertaa hienompi ole ainakaan minun mielestä, että sikäli hieman Biltema kamaa oli mitkä lasit tahansa päässä.



    Vertailun vuoksi vielä kolmaskin mittaristo.



    http://news.cision.com/fi/volvo-car-finland/i/volvo-v40-cross-country-mittaristo,c1243112



    Joka paljon hienompi kuin yksikään tojon tai bemun mittaristo.



      
  • Herbert:

    Koska minun mielipiteeni autosta on teidän mielestänne väärä, mutta kukaan teistä ei edes tiedä, mistä mallista kerroin. Sinun linkittämäsi auto ei ole se, johon tutustuin.




    Ilmeiseti edellinen sukupolvi. Eipä tuolla ole merkitystä mielipiteesi on kuultu ja se oli mielestäni epäasiallinen möläytys.



    http://www.netcarshow.com/bmw/2006-320d_touring/800x600/wallpaper_3d.htm



    Kokemus tosiaan rajoittui liikkessä tapahtuneeseen tutustumiseen ja koeajoon. Etkö itse osaa tällaiselta pohjalta arvioida, onko mittariston antama vaikutelma epäsuhteessa auton hintalappuun?




    Osaan toki. BMW:ssä mikään osa-alue ei ole epäsuhteessa hintalappuun.



    Edustaako BMW sinulle autoilun ylijumalaa tms. asiaa, josta ei saa esittää negatiivisia arvioita?




    Autosta on kyse ei sen kummemasta asiasta. BMW miellyttää minua jokaisella osalla, sisustus, ajo-ominaisuus, laatu kaikkineen, laaja moottorivalikoima, turvallisuus jne...



    Arvioita voi tietenkin esittää, mutta typeryydellä on rajansa kuten edeltä voi jokainen havaita.



    Minä en arviotani tehnyt enkä tee studiossa otettujen, käsiteltyjen mainoskuvien perusteella. Enkä tavallistenkaan kuvien perustella. Luonnossa moni asia näyttää aivan toiselta. Näin kävi tässäkin tapauksessa, valitettavasti.




    Mitä käsiteltyä noissa kuvissa on? Luonnossa moni asia näyttää erilaiselta ja BMW:n kohdalla moni malli näyttää luonnossa paremmalta kuin kuvissa. Tämä pätee myös Audeihin.



    Asialliseen keskusteluun kyseisestä aiheesta kuuluu aiheen käsittely, eikä toisen sanomisten vääristelyt tai arvion tekijän arviointi. Samoin toisen kommentin kyseenalaistamiseen tarvitaan näkemys vertailun molemmista tuotteista. Sinulta puuttuu molemmat.




    BMW:n kohdalta kokemus on yli 25 vuoden ajalta ja mitään tarvetta ei ole merkin vaihtoon tullut. Käytännöllisyys, toimivuus tulee näin ensimmäisenä mieleen nappuloista. Laatu ilmenee siten, että käyttö on miellyttävää ja hyvin toimivaa. Toyotan kohdalta en voi todeta mitään koska viimeiset kokemukset ovat pitkän ajan takaa, mutta eipä noista mitään negatiivisia mielikuvia ole mieleen jäänyt. Hyvä auto nille joille se riittää elämähän on valintoja ja kaikilla olkoon omansa.



    En jaksa saivartelijoita joten jätetään tähän. Eiköhän tämä riittäne tästä. :sunglasses:

      
  • Ryne:

    Mulle asia aivan sama, mutta eikös mittaristo ole ihan vaan ne pyöreät möllöt siinä ratin takana?




    Makuasioita. Kuka mistäkin tykkää.



    Linkkisi Volvon mittaristo ei miellytä alkuunkaan, mutta mitä väliä.



    Tuo taas miellyttää.



    http://www.netcarshow.com/bmw/2013-m6_coupe/800x600/wallpaper_54.htm

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit