BMW-fanipoikana minut tunnetaan, mutta Volvon hyväksi täytyy todeta mahtavat istuimet. Ainakin ne esittelyautojen nahkasohvat tekee olon hyvin kotoisaksi ja uskon (en tosin tiedä että täten autossa viihtyy pitkiäkin aikoja.
Eiköhän nyt kannattas pitää tämä kuitenkin asiallisena, minä kerron omia kokemuksia autosta jotta joku muu autoa harkitseva tietää testailla esim tuota tuuliherkkyyttä. Mutta minä voin olla hiljaakin niin BMW fanit ovat tyytyväisiä, ei muuta kun hyvää vuodenjatkoa kaikille tasapuolisesti.
Harvemmin minua tällä palstalla on BMW faniksi kutsuttu, mutta kyllä nuo sekavat päivämäärät kieltämättä hieman laittavat epäilemään koko tarinaasi. Tuskin sinä nyt helmikuussa niin pahasti väärin muistit eilisen päivän tapahtumia. Tai selitä nyt ihmeessä miten juttu noin meni?
Ja kyllä hieman nuo kokemuksesi Bemaristakin ovat ristiriidassa useimpien muiden mielipiteiden kanssa.
...nykyinenkin V70 mallisto olettavasti jaksaa vielä vähän aikaa.
Jos ei muuta, niin hikeä kyllä ainakin pukkaa. Juurikin V70/S80, tietysti XC90:n ohella, ovat pudonneet kuin eno veneestä. Ergonomian mainitsit, keskikonsolin nappulaviidakko (koskee kaikkia Volvoja) on kuin vanhan kirjoituskoneen näppäimistö. Nykyautoissa tuollaista härdelliä harvoin näkee.
Sanoisin, että Volvon tulevaisuus on Kiinassa, jenkit ovat hylänneet merkin, 2013 jälleen -10% edelliseen vuoteen nähden (5v. putkeen laskua) kun yleisesti myynti kasvoi lähes +10%. Euroopassa myynti myös väheni, mutta Kiina +45%! Lopputulos Volvolla 2012/13 = +/- 0, eli mitä Kiina kasvoi, se oli muualta pois. Kiinaan suuntaan kyllä kaikki merkit viittaavat.
Uskomattoman hyvin myy BMW:n 3-sarja yli 500 000 kappaletta viime vuonna vaikka hyvät ystäväni Kello68 ja Autoilia ovat olleet todella pettyneitä omiin 3-sarjalaisiinsa. niissähän on ollut tosi paljon vikoja ja puutteita varsinkin jos Audiin vertaa.
Tuolla uutisissa toimii näköjään jo palstan moderointi, kun Mersun C-sarjan uutisen alta oli häipynyt koko ketju tänään, joka oli täynnä trollausta.
Tämä keskustelupalsta kaipaisi myös jotain moderointia, kun jutut on sitä tasoa muutamilla nimimerkeillä, joiden ainut tarkoitus on vaan trollata mahdollisimman paljon.
Tämä keskustelupalsta kaipaisi myös jotain moderointia, kun jutut on sitä tasoa muutamilla nimimerkeillä, joiden ainut tarkoitus on vaan trollata mahdollisimman paljon.
Olisi saaneet pysyä nämä räkänokat poissa keskusteluista, vaikka kommentoimassa uutisia tai ajelemassa pihalla polkupyörillä pahviräikkä pinnojen välissä.
Onko ongelmia siis nimenomaan talvikeleillä? Ja jos on, niin minkälaisia? Tässä ketjussa ongelmat kai liittyivät takavetoon, vaikka en kaikkia viestejä lukenutkaan. Kuvittelisin, ettei BMW:n neliveto sen huonompi ole kuin kilpailijoillakaan. Tai ettei eroja ainakaan niin paljoa ole, että sillä normiajossa olisi merkitystä.
pääasiassa tässä käsitellyt asiat liittyvät siihen että jos takavetoista ajaa kuten etuvetoista niin se ei ole kovin optimaalista ja aiheuttaa onneksi luistoneston, joka siis estää luiston, aktivoitumisen. esim lumivallin ylityksessä etuvetoisessa on jopa hyvä pitää veto päällä, takavetoisessa syytä olla veto pois päältä. käännettäessä etuvetoisessa ei sovi pitää vetoa päällä kun taas takavetoisella voi kiihdyttää. erilaiset.
lumipöperössä missä auto ...hieman "elää", bemun luistonesto aktivoituu ja estää moista, samalla katkeaa veto suurimmaksi osaksi. etuvetoisissa joissa ei ehkä ole ollenkaan luistonestoa vaan vain ajonvakautus tälläistä ei tapahdu vaan voi suditella. bemussa vastaavaan pitää kytkeä luistonesto pois ja osata itse käyttää sopivasti kaasua, takapään "eläminen" on erilaista kuin auton etupään "eläminen".
herkkä luistonesto reagoi myös löysiin huojuviin renkaisiin, esimerkiksi pohjoismaisiin talvirenkaisiin jotka normaalisti ovat korkeaprofiilisiakin vielä ja ehkäpä vielä ei-RF. tämä on tietenkin hyvin turvallista mutta hieman ärsyttävää. tähän auttaa joko hyvin taloudelliset rengaspaineet, liukas tienpinta ja/tai ajonvakautuksen kytkeminen päälle. parhaiten auttaisi ehkäpä 17" tai isommat vanteet ja jäykkärunkoiset RF-renkaat... ajonvakautus sallii auton "eloisuuden" ja ottaa sitten äkkinäiset liikkeet pois jos moisia tulee. ei ole ollut mikään ongelma ohitella luistoneston kanssa, pöperössä tai paljaalla asvaltillakaan, ehkäpä rauhaisat liikkeet auttavat.
moodeina oletuksena on luistonesto päällä, erikseen nappia painamalla DTC ja DTC off. luistonesto on hyvin turvallinen ja erityisesti takamatkustajille mukava, löysillä renkailla turhankin holhoava ja DTC eli ajonvakautus hieman urheilullinen. se, että onko moinen ongelma riippuu varmaan eniten henkilöstä. lyhyellä koeajolla ei moisiin hienouksiin ja säätöasioihin varmastikkaan pääse tutuiksi. nelivetoisesta bemusta ei kokemuksia.
BMW-fanipoikana minut tunnetaan, mutta Volvon hyväksi täytyy todeta mahtavat istuimet. Ainakin ne esittelyautojen nahkasohvat tekee olon hyvin kotoisaksi ja uskon (en tosin tiedä että täten autossa viihtyy pitkiäkin aikoja.
Autoilia:
Harvemmin minua tällä palstalla on BMW faniksi kutsuttu, mutta kyllä nuo sekavat päivämäärät kieltämättä hieman laittavat epäilemään koko tarinaasi. Tuskin sinä nyt helmikuussa niin pahasti väärin muistit eilisen päivän tapahtumia. Tai selitä nyt ihmeessä miten juttu noin meni?
Ja kyllä hieman nuo kokemuksesi Bemaristakin ovat ristiriidassa useimpien muiden mielipiteiden kanssa.
Ihan tiedoksi, Kauppalehdestä: "Saksalaisen autonvalmistajan BMW Groupin viime vuosi oli jälleen mykistävän hyvä."
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/bmw+rikkoo+ennatyksia/201401601479
kello68:
Jos ei muuta, niin hikeä kyllä ainakin pukkaa. Juurikin V70/S80, tietysti XC90:n ohella, ovat pudonneet kuin eno veneestä. Ergonomian mainitsit, keskikonsolin nappulaviidakko (koskee kaikkia Volvoja) on kuin vanhan kirjoituskoneen näppäimistö. Nykyautoissa tuollaista härdelliä harvoin näkee.
Sanoisin, että Volvon tulevaisuus on Kiinassa, jenkit ovat hylänneet merkin, 2013 jälleen -10% edelliseen vuoteen nähden (5v. putkeen laskua) kun yleisesti myynti kasvoi lähes +10%. Euroopassa myynti myös väheni, mutta Kiina +45%! Lopputulos Volvolla 2012/13 = +/- 0, eli mitä Kiina kasvoi, se oli muualta pois. Kiinaan suuntaan kyllä kaikki merkit viittaavat.
Heinzman:
Uskomattoman hyvin myy BMW:n 3-sarja yli 500 000 kappaletta viime vuonna vaikka hyvät ystäväni Kello68 ja Autoilia ovat olleet todella pettyneitä omiin 3-sarjalaisiinsa. niissähän on ollut tosi paljon vikoja ja puutteita varsinkin jos Audiin vertaa.
Tuolla uutisissa toimii näköjään jo palstan moderointi, kun Mersun C-sarjan uutisen alta oli häipynyt koko ketju tänään, joka oli täynnä trollausta.
Tämä keskustelupalsta kaipaisi myös jotain moderointia, kun jutut on sitä tasoa muutamilla nimimerkeillä, joiden ainut tarkoitus on vaan trollata mahdollisimman paljon.
A-utoilija:
Olisi saaneet pysyä nämä räkänokat poissa keskusteluista, vaikka kommentoimassa uutisia tai ajelemassa pihalla polkupyörillä pahviräikkä pinnojen välissä.
Ajattelija2013:
pääasiassa tässä käsitellyt asiat liittyvät siihen että jos takavetoista ajaa kuten etuvetoista niin se ei ole kovin optimaalista ja aiheuttaa onneksi luistoneston, joka siis estää luiston, aktivoitumisen. esim lumivallin ylityksessä etuvetoisessa on jopa hyvä pitää veto päällä, takavetoisessa syytä olla veto pois päältä. käännettäessä etuvetoisessa ei sovi pitää vetoa päällä kun taas takavetoisella voi kiihdyttää. erilaiset.
lumipöperössä missä auto ...hieman "elää", bemun luistonesto aktivoituu ja estää moista, samalla katkeaa veto suurimmaksi osaksi. etuvetoisissa joissa ei ehkä ole ollenkaan luistonestoa vaan vain ajonvakautus tälläistä ei tapahdu vaan voi suditella. bemussa vastaavaan pitää kytkeä luistonesto pois ja osata itse käyttää sopivasti kaasua, takapään "eläminen" on erilaista kuin auton etupään "eläminen".
herkkä luistonesto reagoi myös löysiin huojuviin renkaisiin, esimerkiksi pohjoismaisiin talvirenkaisiin jotka normaalisti ovat korkeaprofiilisiakin vielä ja ehkäpä vielä ei-RF. tämä on tietenkin hyvin turvallista mutta hieman ärsyttävää. tähän auttaa joko hyvin taloudelliset rengaspaineet, liukas tienpinta ja/tai ajonvakautuksen kytkeminen päälle. parhaiten auttaisi ehkäpä 17" tai isommat vanteet ja jäykkärunkoiset RF-renkaat... ajonvakautus sallii auton "eloisuuden" ja ottaa sitten äkkinäiset liikkeet pois jos moisia tulee. ei ole ollut mikään ongelma ohitella luistoneston kanssa, pöperössä tai paljaalla asvaltillakaan, ehkäpä rauhaisat liikkeet auttavat.
moodeina oletuksena on luistonesto päällä, erikseen nappia painamalla DTC ja DTC off. luistonesto on hyvin turvallinen ja erityisesti takamatkustajille mukava, löysillä renkailla turhankin holhoava ja DTC eli ajonvakautus hieman urheilullinen. se, että onko moinen ongelma riippuu varmaan eniten henkilöstä. lyhyellä koeajolla ei moisiin hienouksiin ja säätöasioihin varmastikkaan pääse tutuiksi. nelivetoisesta bemusta ei kokemuksia.
Surffari, näin varmasti on. Itse ihmettelin kun juuri sitä, että autilian autohan (jos hänellä sellainen nyt on) on nelivetoinen.