Omassa BMW M5:ssa on nopea ohjaus ja menee tarkasti sinne minne rattia kääntää.
Tuo on minusta sinänsä aika hauska esimerkki. Monessa uudessa Bemarissa kuten monessa muunkin merkkisessä vastaavassa autossa ohjaustehostuksen aste muuttuu nopeuden ja Bemarin tapauksessa myös valitun ajo-ohjelman mukaan. Vaste ja ymmärtääkseni joissain tapauksissa ohjauksen nopeus ja auton kääntyminen eri tilanteissa vaihtelee ajotilanteen ja valittujen parametrien mukaan. Tottumattomalle tuo voi olla aika mielenkiintoista ja kaikki eivät siitä tykkää. Ei sitä silti turvallisuusongelmana pidetä, mutta hyvin kaukana ollaan perinteisestä ohjauksesta ja sen logiikasta kyllä.
Ja ongelma on ilmeinen koska tehdas yrittää keksiä siihen ratkaisua kuumeiseti. Normaalilta ohjaus ei vaikuta sen kai myöntää jopa fanaatikot.
Vikahan ohjauksessa on, mutta minusta se näyttäisi kuvan perusteella olevan lähinnä vaihteleva tehostuksen vaste ja sitäkautta erilainen ohjauksen reagointi eri tilanteissa. Vastaavia vikoja tai toimintaongelmia on ollut myös useissa tuossa lehtijutussa jotenkin erityisen luotettavina pidetyissä hydraulisissa tehostimissa, esim. öljyn kuohaantumisen ym. ilmiöiden takia.
Niin tuo nopea ohjaus on hauska ja mielenkiintoinen varsinkin ensimmäisellä kerralla. Tottumattomalle joka ei asiaa tiedä se voi olla vaarallinen isoissa nopeuksissa. Tottuneelle upea kokemus ja mielestäni paras mahdollinen.
Hydraulisissa ohjaustehostimissa ei vastaavia ongelmia ole ollut. Tässä on kyseessä sähkömekaaninen ohjaustehostin joka temppuilee kyseisellä tavalla. Softa ongelmat saattavat olla tässä syylinen joka aiheuttaa mukavuus ongelman miksi tuota kutsutaan. Omasta mielestäni tuo on kyllä selvä vika jos auto pyrkii kohti tienreunaa ja pienellä vastaohjauksella taas toiseen reunaan. Pitkällä matkalla homma muuttuu rasittavaksi ja jos ei ole hereillä sattuu helposti vahinko. Videolla tuo ratti muljahtelee puolelta toiselle ilman vastetta.
Derrick näyttää laittaneen saman videon minkä linkitin jokin aikaa sitten. Ei väliä, asia kiinnostaa. On hyvä, että asioista keskustellaan eikä salailla kuten tapana on yleensä ollut.
Minua ihmetyttää Tekniikan Maailman tähän astinen täydellinen vaikeneminen tästä Audien ohjausongelmasta. Ongelma Audissa on todellinen, ei mikään mukavuus asia, niin kuin VW auton huoltopäällikkö virkansa vuoksi lausuu.
Olen ollut TM:n kestotilaaja n. 40 vuotta ja ollut viime vuosiin saakka suhteellisen tyytyväinen lehden asiantuntevaan kirjoitteluun, mutta nyt joudun tarkistamaan kantaani.
Jokaisessa BMW:n koeajossa lehti mainitsee BMW:n taipumuksen vedellä ohjausta urissa. Minkäänlaista analyysin yritystäkään selvittää syitä tähän en ole lehden jutuissa huomannut. Audien ohjausta kehutaan taas joka koeajossa, mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, niin tästä laajasti muualla tiedossa olevasta ohjausviasta lehti ei ole kertonut aiemmin mitään. Nytkin TM lainaa Iltalehden, siis iltapäivälehden artikkelia, jossa kerrotaan tämä pirullinen Audeja vaivaava vika.
En voi välttyä siltä ajatukselta, että koska jokaisessa TM:ssä on iso aukeaman kokoinen Audi-mainos, niin se vaikuttaa enemmän autokirjoitusten sisältöön kuin koeajot konsanaan. BMW:n mainokset ovat harvemmassa.
Mulla on uudehko nelivetoinen F30 320iA xDrive ja tässä yksilössä ohjauksessa ja ajettavuudessa ei ole mitään ongelmaa. Auto jopa kulkee suoraan, varmaan nelivedon takia ja siksikin, että alla on pikkiriikkiset 205/60R16 fillarit (myös kesällä ja ne ei ole myöskään ne paljon parjatut Run flatitkaan. Olen autoon todella tyytyväinen.
Empä ole kuullut, että uudessa 3-sarjassa olisi ollut juurikaan mitään sellaisia ohjausongelmia, että auto ei kulkisi suoraan tai, että se tehostin nukahtelisi. Jollain foorumeilla on juttua, että joissakin yksilöissä ratti olisi vapissut tietyissä nopeuksissa, mutta auton kulkuun ja ohjaukseen se ei ei ole vaikuttanut.
Tekniikan Maailman mykkyys ihmetyttää
Minua ihmetyttää Tekniikan Maailman tähän astinen täydellinen vaikeneminen tästä Audien ohjausongelmasta. Ongelma Audissa on todellinen, ei mikään mukavuus asia, niin kuin VW auton huoltopäällikkö virkansa vuoksi lausuu.
Olen ollut TM:n kestotilaaja n. 40 vuotta ja ollut viime vuosiin saakka suhteellisen tyytyväinen lehden asiantuntevaan kirjoitteluun, mutta nyt joudun tarkistamaan kantaani.
Jokaisessa BMW:n koeajossa lehti mainitsee BMW:n taipumuksen vedellä ohjausta urissa. Minkäänlaista analyysin yritystäkään selvittää syitä tähän en ole lehden jutuissa huomannut. Audien ohjausta kehutaan taas joka koeajossa, mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, niin tästä laajasti muualla tiedossa olevasta ohjausviasta lehti ei ole kertonut aiemmin mitään. Nytkin TM lainaa Iltalehden, siis iltapäivälehden artikkelia, jossa kerrotaan tämä pirullinen Audeja vaivaava vika.
En voi välttyä siltä ajatukselta, että koska jokaisessa TM:ssä on iso aukeaman kokoinen Audi-mainos, niin se vaikuttaa enemmän autokirjoitusten sisältöön kuin koeajot konsanaan. BMW:n mainokset ovat harvemmassa.
Suoraa puhetta ilman sensurointia. Ei ole autoa joka ei urissa vetele. Suomi hiihtäjien luvattu maa, täällä on asia viety niin pitkälle, että autojakin ajatetaan latujen kaltaisissa urissa. Suomihan on tunnettu ulkomaita myöten kuuluista uristaan jolle ei liikenneministeriön toimesta voida mitään vaikka autoilijoilta kerätään rahaa mielin määrin eikä mikään tunnu riittävän. Teitä ei silti saada ajettavaan kuntoon. Yksi syy lienee uuden asfaltin paksuus jossa tingitään niin, että oikein syvien urien kohdalla mennään paksuudessa jopa alle minimin. Tästä joku varmasti tietää kertoa perustellen asian kannattaako tämä toiminta pidemmän päälle. Maalaisjärjellä ajatellen luulisi, että ei kannata.
Tekniikan Maailman mykkyys ihmetyttää
Minua ihmetyttää Tekniikan Maailman tähän astinen täydellinen vaikeneminen tästä Audien ohjausongelmasta. Ongelma Audissa on todellinen, ei mikään mukavuus asia, niin kuin VW auton huoltopäällikkö virkansa vuoksi lausuu.
Olen ollut TM:n kestotilaaja n. 40 vuotta ja ollut viime vuosiin saakka suhteellisen tyytyväinen lehden asiantuntevaan kirjoitteluun, mutta nyt joudun tarkistamaan kantaani.
Jokaisessa BMW:n koeajossa lehti mainitsee BMW:n taipumuksen vedellä ohjausta urissa. Minkäänlaista analyysin yritystäkään selvittää syitä tähän en ole lehden jutuissa huomannut. Audien ohjausta kehutaan taas joka koeajossa, mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, niin tästä laajasti muualla tiedossa olevasta ohjausviasta lehti ei ole kertonut aiemmin mitään. Nytkin TM lainaa Iltalehden, siis iltapäivälehden artikkelia, jossa kerrotaan tämä pirullinen Audeja vaivaava vika.
En voi välttyä siltä ajatukselta, että koska jokaisessa TM:ssä on iso aukeaman kokoinen Audi-mainos, niin se vaikuttaa enemmän autokirjoitusten sisältöön kuin koeajot konsanaan. BMW:n mainokset ovat harvemmassa.
Suoraa puhetta ilman sensurointia. Ei ole autoa joka ei urissa vetele. Suomi hiihtäjien luvattu maa, täällä on asia viety niin pitkälle, että autojakin ajatetaan latujen kaltaisissa urissa. Suomihan on tunnettu ulkomaita myöten kuuluista uristaan jolle ei liikenneministeriön toimesta voida mitään vaikka autoilijoilta kerätään rahaa mielin määrin eikä mikään tunnu riittävän. Teitä ei silti saada ajettavaan kuntoon. Yksi syy lienee uuden asfaltin paksuus jossa tingitään niin, että oikein syvien urien kohdalla mennään paksuudessa jopa alle minimin. Tästä joku varmasti tietää kertoa perustellen asian kannattaako tämä toiminta pidemmän päälle. Maalaisjärjellä ajatellen luulisi, että ei kannata.
Urat huomaa jokaisessa autossa, mutta vetelyherkkyydessä on suuria eroja. Bemarikin menee ihan hyvin, kunhan alla ei ole ominaisuuksiltaan huonosti Suomen urateille sopivat renkaat ja säädöt. Negatiivista camberia painottavat säädöt ja run-flatit ovat kombinaatio, jonka myyntiä Suomessa on vaikea ymmärtää.
Mitä tulee lehtien kirjoitteluun, niin hyvin harvoin lehdissä kirjoitetaan tyyppivioista. Niitä löytyy kuitenkin joka merkiltä Bemari mukaan lukien. Jos Bemari toimittaa auton Suomeen huonosti sopivilla renkailla ja säädöillä, niin on aika ymmärrettävää kirjoittaa siitä.
Urat huomaa jokaisessa autossa, mutta vetelyherkkyydessä on suuria eroja. Bemarikin menee ihan hyvin, kunhan alla ei ole ominaisuuksiltaan huonosti Suomen urateille sopivat renkaat ja säädöt. Negatiivista camberia painottavat säädöt ja run-flatit ovat kombinaatio, jonka myyntiä Suomessa on vaikea ymmärtää.
Mitä tulee lehtien kirjoitteluun, niin hyvin harvoin lehdissä kirjoitetaan tyyppivioista. Niitä löytyy kuitenkin joka merkiltä Bemari mukaan lukien. Jos Bemari toimittaa auton Suomeen huonosti sopivilla renkailla ja säädöillä, niin on aika ymmärrettävää kirjoittaa siitä.
Näinhän se on. Olen tuosta kertomastasi kombinaatiosta samaa mieltä vaikeahan tuota on ymmärtää.
Se, että asiasta on paljon kirjoitettu ja monessa yhteydessä BMW:n omistajien ja muidenkin toimesta väännetty ja aika ajoin asiattomastikin kirjoiteltu pureutumatta syihin mistä asia johtuu ja miten asia hoidetaan.
Olisi tuon voinut ammattimaisemminkin TM:ssa hoitaa pureutumalla syihin ja siihen miten homma hoidetaan. Onhan kyseessä kuitenkin laajasti arvostettu julkaisu. Eihän tuo ole myöhäistä vieläkään aika näyttää onko tarvetta nostaa profiilia kyseisen asian suhteen. Tästä olen itsekin kirjoitellut silloin tällöin selventääkseni asiaa. Ja samaan aiheeseen palataan tämän tästä, kun BMW otetaan negatiivisessa mielessä puheeksi. Onhan tuo haukkujille ollut vuosia se makein aihe mistä jaksetaan jauhaa, mutta ei siinä mitään. Hyvä, kun on saatu asiat julki mikä on totuus se kai tässäkin on se tärkein pointti. Asiallisesti sinäkin tästä mielestäni kirjoitat vääristelemättä asiaa mitenkään ja kertoen sen miten ongelma saadaan korjattua. Siitä pisteet sinne.
70km/h vauhtia ja auto kulkee suoraan vaikka rattia heilutetaan 20 astetta puolelta toiselle, tämä sinusta normaalia?
Todellisuudessa ohjauksessa on neljä vikaa, ohjaus muljahtelee koko kääntöalueensa alalla aivan kuin ohjaus olisi ratastettu, aivan ohjauksen keskellä on kohta jossa ratti ei pysy keskellä vaan muljahtaa joko vasemmalle tai oikealle, kolmas on aivan hervoton "klappi" mistä laitoin videon, neljäs on se että auto saattaa vian mennessä päälle siirtyä joko vastaantulijoiden kaistalle tai sitten ojan puolelle.
Vika saattaa tulla koska tahansa "päälle" mutta joillain se on ilmennyt jossain olomuodossa vasta 100 000km jälkeen.
nimittäin ooppeleita. Töissä oli jokin aika sitten kaksi Vectraa. Toinen vm 2003 ja toinen 2005. 03 Vectra oli maantiellä hyvä peli- kulki suoraan ja ohjauksessa oli hyvä tunto. Kaikkein kyynisinkin Ooppelin inhoaja sanoi, että on hyvä auto ajaa. No sitten tuli 05 Vectra. Kyseisen auton ohjaus oli todella kummallinen- ei tuntoa keskialueella eikä paljon muuallakaan, todella paskamainen ajaa liukkaalla. Ohjaus oli lisäksi poikkeuksellisen herkkä urille. Eikä siinä ollut merkkihuollon mukaan mitään vikaa! Autot olivat kuin eri planeetoilta ja vanhempi oli parempi. Ajettavuuteen saattoi vaikuttaa jokin muukin asia (kuten etuvetoiseen autoon yhdistetty taka-akselin ohjaus ominaisuus- nelipyöräsuuntaus arvot (05) olivat minusta keskiverto etuvedosta poikkeavat, toimii varmasti sulalla autobahnaalla). Mutta summa summarum- kaikista autoista tulee vanhoina ooppeleita, näköjään audeistakin niinkuin muistakin preemiumeista! Ja tätä nykyä näyttää siltä, että aivan uudetkin preemiumit muistuttaa takavuosien Ooppeleita ominaisuuksiltaan. Ja me artistit maksetaan ! PS. en ole Opelin vihaaja
Mutta summa summarum- kaikista autoista tulee vanhoina ooppeleita, näköjään audeistakin niinkuin muistakin preemiumeista! Ja tätä nykyä näyttää siltä, että aivan uudetkin preemiumit muistuttaa takavuosien Ooppeleita ominaisuuksiltaan. Ja me artistit maksetaan ! PS. en ole Opelin vihaaja
Vuoden vanhaa autoa voi tuskin sanoa vanhaksi, Audin ongelma on tällä hetkellä se että autoon laitetaan liian hienoa tekniikkaa liian nopeasti, Tsi-koneiden ongelmat, DSG ja kruununa tämä uskomaton kuljettajan ajotyyliin sopeutuva tietokoneohjattu muuttuva ohjausjärjestelmä joka tekee mitä itse haluaa. Ja koska haluaa, Audi on vuoden yrittänyt korjata ongelmaa siinä onnistumatta, aina kun tulee uusi päivitys vika nostaa rumaa päätään päivien tai viikkojen päästä yhä uudelleen eikä tähän hetkellisesti auta kuin koko järjestelmän resetointi. Audi puhuu mukavuusongelmasta vaikka kyseessä on todella vaarallinen vika.
Olikohan Vectroissa samanlaiset renkaat? Nimittäin jotkut autot on aivan järkyttävän herkkiä rengastuksen suhteen. Muistaakseni Opelkin kuuluu tähän joukkoon. Oma lyhyt koeajokokemus viimeisen korimallin Vectrasta alkuperäisrenkailla (liikkeen esittelyauto) ei ole erityisen mairitteleva sekään, mutta se oli toisaalta karvalakkimalli. Työkaverin kuvaus taasen GTS-mallin Vectrasta kuulosti siltä, että hän puhui aivan täysin eri autosta.
tracktest:
Tuo on minusta sinänsä aika hauska esimerkki. Monessa uudessa Bemarissa kuten monessa muunkin merkkisessä vastaavassa autossa ohjaustehostuksen aste muuttuu nopeuden ja Bemarin tapauksessa myös valitun ajo-ohjelman mukaan. Vaste ja ymmärtääkseni joissain tapauksissa ohjauksen nopeus ja auton kääntyminen eri tilanteissa vaihtelee ajotilanteen ja valittujen parametrien mukaan. Tottumattomalle tuo voi olla aika mielenkiintoista ja kaikki eivät siitä tykkää. Ei sitä silti turvallisuusongelmana pidetä, mutta hyvin kaukana ollaan perinteisestä ohjauksesta ja sen logiikasta kyllä.
Vikahan ohjauksessa on, mutta minusta se näyttäisi kuvan perusteella olevan lähinnä vaihteleva tehostuksen vaste ja sitäkautta erilainen ohjauksen reagointi eri tilanteissa. Vastaavia vikoja tai toimintaongelmia on ollut myös useissa tuossa lehtijutussa jotenkin erityisen luotettavina pidetyissä hydraulisissa tehostimissa, esim. öljyn kuohaantumisen ym. ilmiöiden takia.
Niin tuo nopea ohjaus on hauska ja mielenkiintoinen varsinkin ensimmäisellä kerralla. Tottumattomalle joka ei asiaa tiedä se voi olla vaarallinen isoissa nopeuksissa. Tottuneelle upea kokemus ja mielestäni paras mahdollinen.
Hydraulisissa ohjaustehostimissa ei vastaavia ongelmia ole ollut. Tässä on kyseessä sähkömekaaninen ohjaustehostin joka temppuilee kyseisellä tavalla. Softa ongelmat saattavat olla tässä syylinen joka aiheuttaa mukavuus ongelman miksi tuota kutsutaan. Omasta mielestäni tuo on kyllä selvä vika jos auto pyrkii kohti tienreunaa ja pienellä vastaohjauksella taas toiseen reunaan. Pitkällä matkalla homma muuttuu rasittavaksi ja jos ei ole hereillä sattuu helposti vahinko. Videolla tuo ratti muljahtelee puolelta toiselle ilman vastetta.
Derrick näyttää laittaneen saman videon minkä linkitin jokin aikaa sitten. Ei väliä, asia kiinnostaa. On hyvä, että asioista keskustellaan eikä salailla kuten tapana on yleensä ollut.
Minua ihmetyttää Tekniikan Maailman tähän astinen täydellinen vaikeneminen tästä Audien ohjausongelmasta. Ongelma Audissa on todellinen, ei mikään mukavuus asia, niin kuin VW auton huoltopäällikkö virkansa vuoksi lausuu.
Olen ollut TM:n kestotilaaja n. 40 vuotta ja ollut viime vuosiin saakka suhteellisen tyytyväinen lehden asiantuntevaan kirjoitteluun, mutta nyt joudun tarkistamaan kantaani.
Jokaisessa BMW:n koeajossa lehti mainitsee BMW:n taipumuksen vedellä ohjausta urissa. Minkäänlaista analyysin yritystäkään selvittää syitä tähän en ole lehden jutuissa huomannut. Audien ohjausta kehutaan taas joka koeajossa, mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, niin tästä laajasti muualla tiedossa olevasta ohjausviasta lehti ei ole kertonut aiemmin mitään. Nytkin TM lainaa Iltalehden, siis iltapäivälehden artikkelia, jossa kerrotaan tämä pirullinen Audeja vaivaava vika.
En voi välttyä siltä ajatukselta, että koska jokaisessa TM:ssä on iso aukeaman kokoinen Audi-mainos, niin se vaikuttaa enemmän autokirjoitusten sisältöön kuin koeajot konsanaan. BMW:n mainokset ovat harvemmassa.
Joko korjaus tiedossa? TM voisi selvittää, vai jäisikö ilmaiset leasing autot ja saunaillat väliin?
Mulla on uudehko nelivetoinen F30 320iA xDrive ja tässä yksilössä ohjauksessa ja ajettavuudessa ei ole mitään ongelmaa. Auto jopa kulkee suoraan, varmaan nelivedon takia ja siksikin, että alla on pikkiriikkiset 205/60R16 fillarit (myös kesällä ja ne ei ole myöskään ne paljon parjatut Run flatitkaan. Olen autoon todella tyytyväinen.
Empä ole kuullut, että uudessa 3-sarjassa olisi ollut juurikaan mitään sellaisia ohjausongelmia, että auto ei kulkisi suoraan tai, että se tehostin nukahtelisi. Jollain foorumeilla on juttua, että joissakin yksilöissä ratti olisi vapissut tietyissä nopeuksissa, mutta auton kulkuun ja ohjaukseen se ei ei ole vaikuttanut.
kumpuma:
Suoraa puhetta ilman sensurointia. Ei ole autoa joka ei urissa vetele. Suomi hiihtäjien luvattu maa, täällä on asia viety niin pitkälle, että autojakin ajatetaan latujen kaltaisissa urissa. Suomihan on tunnettu ulkomaita myöten kuuluista uristaan jolle ei liikenneministeriön toimesta voida mitään vaikka autoilijoilta kerätään rahaa mielin määrin eikä mikään tunnu riittävän. Teitä ei silti saada ajettavaan kuntoon. Yksi syy lienee uuden asfaltin paksuus jossa tingitään niin, että oikein syvien urien kohdalla mennään paksuudessa jopa alle minimin. Tästä joku varmasti tietää kertoa perustellen asian kannattaako tämä toiminta pidemmän päälle. Maalaisjärjellä ajatellen luulisi, että ei kannata.
Tuossa vähän tuoretta asiaa Audin "mukavuus..."
http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisesta+premiumautosta+voi+loytya+mutteri+aivan+vaarasta+paikasta/a2213957
Mä en ymmärrä, miksi kaikki ajaa aina tasan samassa kohtaa kaistaa... Urautuu paljon nopeammin.
Varsinkin jos on märkää, niin siinä vaan paskaantuu oma auto sekä takanatulevan auto kun vesiränniä väkisin jyystää. Ja se vesiliirtokin.
En nyt puolustele yhtä tahoa, vaan syyllistän vaihteeksi tien kuluttajiakin. Ajellaan, mutta ei ajatella.
Miksi hitossa kaikki ei ole yhtä hyviä kuin mä!?!
Kuukeri:
Plus rengas rullaa urissa huonommin tien karkeuden, uran kaarevuuden ja varsinkin uriin kertyvän veden vuoksi.
tracktest:
Urat huomaa jokaisessa autossa, mutta vetelyherkkyydessä on suuria eroja. Bemarikin menee ihan hyvin, kunhan alla ei ole ominaisuuksiltaan huonosti Suomen urateille sopivat renkaat ja säädöt. Negatiivista camberia painottavat säädöt ja run-flatit ovat kombinaatio, jonka myyntiä Suomessa on vaikea ymmärtää.
Mitä tulee lehtien kirjoitteluun, niin hyvin harvoin lehdissä kirjoitetaan tyyppivioista. Niitä löytyy kuitenkin joka merkiltä Bemari mukaan lukien. Jos Bemari toimittaa auton Suomeen huonosti sopivilla renkailla ja säädöillä, niin on aika ymmärrettävää kirjoittaa siitä.
NHB:
Näinhän se on. Olen tuosta kertomastasi kombinaatiosta samaa mieltä vaikeahan tuota on ymmärtää.
Se, että asiasta on paljon kirjoitettu ja monessa yhteydessä BMW:n omistajien ja muidenkin toimesta väännetty ja aika ajoin asiattomastikin kirjoiteltu pureutumatta syihin mistä asia johtuu ja miten asia hoidetaan.
Olisi tuon voinut ammattimaisemminkin TM:ssa hoitaa pureutumalla syihin ja siihen miten homma hoidetaan. Onhan kyseessä kuitenkin laajasti arvostettu julkaisu. Eihän tuo ole myöhäistä vieläkään aika näyttää onko tarvetta nostaa profiilia kyseisen asian suhteen. Tästä olen itsekin kirjoitellut silloin tällöin selventääkseni asiaa. Ja samaan aiheeseen palataan tämän tästä, kun BMW otetaan negatiivisessa mielessä puheeksi. Onhan tuo haukkujille ollut vuosia se makein aihe mistä jaksetaan jauhaa, mutta ei siinä mitään. Hyvä, kun on saatu asiat julki mikä on totuus se kai tässäkin on se tärkein pointti. Asiallisesti sinäkin tästä mielestäni kirjoitat vääristelemättä asiaa mitenkään ja kertoen sen miten ongelma saadaan korjattua. Siitä pisteet sinne.
https://skydrive.live.com/?cid=ab0731083dddc582&id=AB0731083DDDC582%215891&sff=1
"Mukavuus ongelma?
https://skydrive.live.com/?cid=ab0731083dddc582&id=AB0731083DDDC582%215 891&sff=1"
Videossa kuljettaja vaikuttaa pikemminkin vatkaavan rattia tahallaan kuin että ohjaus vatkaisi kuljettajan kättä.
Seuraava näyttääkin sitten aivan toisenlaiselle:
https://www.youtube.com/watch?v=MLHWgAmx3Iw
Vanha Kettu:
70km/h vauhtia ja auto kulkee suoraan vaikka rattia heilutetaan 20 astetta puolelta toiselle, tämä sinusta normaalia?
Todellisuudessa ohjauksessa on neljä vikaa, ohjaus muljahtelee koko kääntöalueensa alalla aivan kuin ohjaus olisi ratastettu, aivan ohjauksen keskellä on kohta jossa ratti ei pysy keskellä vaan muljahtaa joko vasemmalle tai oikealle, kolmas on aivan hervoton "klappi" mistä laitoin videon, neljäs on se että auto saattaa vian mennessä päälle siirtyä joko vastaantulijoiden kaistalle tai sitten ojan puolelle.
Vika saattaa tulla koska tahansa "päälle" mutta joillain se on ilmennyt jossain olomuodossa vasta 100 000km jälkeen.
nimittäin ooppeleita. Töissä oli jokin aika sitten kaksi Vectraa. Toinen vm 2003 ja toinen 2005. 03 Vectra oli maantiellä hyvä peli- kulki suoraan ja ohjauksessa oli hyvä tunto. Kaikkein kyynisinkin Ooppelin inhoaja sanoi, että on hyvä auto ajaa. No sitten tuli 05 Vectra. Kyseisen auton ohjaus oli todella kummallinen- ei tuntoa keskialueella eikä paljon muuallakaan, todella paskamainen ajaa liukkaalla. Ohjaus oli lisäksi poikkeuksellisen herkkä urille. Eikä siinä ollut merkkihuollon mukaan mitään vikaa! Autot olivat kuin eri planeetoilta ja vanhempi oli parempi. Ajettavuuteen saattoi vaikuttaa jokin muukin asia (kuten etuvetoiseen autoon yhdistetty taka-akselin ohjaus ominaisuus- nelipyöräsuuntaus arvot (05) olivat minusta keskiverto etuvedosta poikkeavat, toimii varmasti sulalla autobahnaalla). Mutta summa summarum- kaikista autoista tulee vanhoina ooppeleita, näköjään audeistakin niinkuin muistakin preemiumeista! Ja tätä nykyä näyttää siltä, että aivan uudetkin preemiumit muistuttaa takavuosien Ooppeleita ominaisuuksiltaan. Ja me artistit maksetaan ! PS. en ole Opelin vihaaja
inspektor70:
Vuoden vanhaa autoa voi tuskin sanoa vanhaksi, Audin ongelma on tällä hetkellä se että autoon laitetaan liian hienoa tekniikkaa liian nopeasti, Tsi-koneiden ongelmat, DSG ja kruununa tämä uskomaton kuljettajan ajotyyliin sopeutuva tietokoneohjattu muuttuva ohjausjärjestelmä joka tekee mitä itse haluaa. Ja koska haluaa, Audi on vuoden yrittänyt korjata ongelmaa siinä onnistumatta, aina kun tulee uusi päivitys vika nostaa rumaa päätään päivien tai viikkojen päästä yhä uudelleen eikä tähän hetkellisesti auta kuin koko järjestelmän resetointi. Audi puhuu mukavuusongelmasta vaikka kyseessä on todella vaarallinen vika.
Olikohan Vectroissa samanlaiset renkaat? Nimittäin jotkut autot on aivan järkyttävän herkkiä rengastuksen suhteen. Muistaakseni Opelkin kuuluu tähän joukkoon. Oma lyhyt koeajokokemus viimeisen korimallin Vectrasta alkuperäisrenkailla (liikkeen esittelyauto) ei ole erityisen mairitteleva sekään, mutta se oli toisaalta karvalakkimalli. Työkaverin kuvaus taasen GTS-mallin Vectrasta kuulosti siltä, että hän puhui aivan täysin eri autosta.