Saksan autopiireissä kuhistaan nyt Audin ongelmista.

113 kommenttia
124»
  • Ajattelija2013:

    Voi siis olla, että moottorin osalta ongelma on korjattu jo ennen faceliftiä. Mutta facelift tehtiin reilu kaksi vuotta sitten. Näkyvin muutos ovat muuttuneet etuvalot. Tämän jälkeisissä Audeissa ei tuota öljynkulutus ongelmaa ole ollut. Omaani olen lisännyt kerran öljyä ja se on vuosimallia 2012. Eri foorumeilta voi myös asian todeta, ettei tarvitse vain minun yhtä esimerkkiä uskoa.




    Ihmeellistä että pelkällä etuvalojen ja moottori softan muutoksella saatu runsas öljyn kulutus loppumaan. mootorihan on sama EA888 2.0 TFSI. Moottorin softan muutos ei möyskään tullut samaan aikaan faceliftin kanssa vasta 2013 syksylla vuosimallin 2014 autoihin. Vielä alkuvuoden 2013 facelift Audi A5:ssa on vanhempi 211hv/155kw versio EA888 moottorista.

      
  • Olikohan tuossakin moottorissa niin, että öljynkulutusta ei ilmennyt kuin osassa autoja?



    Perheessä on Golf jonka pitäisi kärsiä öjynkulutuksesta, mutta tuossa yksilössä sitä ei ole ilmennyt.

      
  • peräöljy:

    A-utoilija:
    Sui Hing:
    Hyvä nyt tuli yksi Ajattelija jokaa kertoo omistavan Audin jossa on 2.0 TSFI moottori. Onko sinullakin mennyt öljyä Audin mukaan normaalit 5-15l öljynvaihtovalin aikana?

    http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/audin-oljynkulutus


    Tämä Audin 2.0 TSFI moottorin käsittämätön öljynkulutus oli itselläni yksi valintaperuste, kun viimeksi vaihdoin autoa ja siitä on jo 7 vuotta ja edelleen asia on samalla mallilla. Valinta ei silloin kohdistunut Audiin ja edelleen tuo ominaisuus ei houkuta valitsemaan tuota moottoria ja nimenomaan ne houkuttelevimmat business-mallit on tuolla moottorilla. Jotain tarttis tehdä, sanoisi entinen maan päämieskin, koska tuo ei ole nykyautolle hyväksyttävä ominaisuus.


    Uskon että Unkarissa missä Audin moottoritehdas sijaitsee ja missä kyseinen moottorikin valmistetaan on vähän isommat toleranssit kuin esim Saksalaisissa tehtaissa. Se selittää varmasti tuota öljynkulutusta noissa kultuureissa aina kaikki on tehty vähän sinnepäin

    Mites muuten Ajattelija sullahan ei ole tuo Facelift malli tai siiten olet taas vaihtanut Audia syökö sinun Audi paljon yli 5 litraa öljyä vaihtojen välissä?


    Käsittääkseni suuri öljynkulutus johtuu suunnitteluvirheestä samoin myös Turbojen hajoaminen. Öljykanava kulkee liian läheltä turboa mikä kärventää öljyt ja estää samalla voitelun.

      
  • Ajattelija2013:

    Voi siis olla, että moottorin osalta ongelma on korjattu jo ennen faceliftiä. Mutta facelift tehtiin reilu kaksi vuotta sitten. Näkyvin muutos ovat muuttuneet etuvalot. Tämän jälkeisissä Audeissa ei tuota öljynkulutus ongelmaa ole ollut. Omaani olen lisännyt kerran öljyä ja se on vuosimallia 2012. Eri foorumeilta voi myös asian todeta, ettei tarvitse vain minun yhtä esimerkkiä uskoa.




    Onkohan tuota öljynkulutusongelmista kärsinyttä toisen sukupolven EA888:a enää tarjolla tai onko sitä ollut tarjolla vähään aikaan? Kolmannen sukupolven moottori poikkeaa melkoisesti vanhasta suoraa ja epäsuoraa suihkutusta yhdistelevällä polttoaineensyötöllään, integroidulla pakosarjallaan ja vaikka pakopuolen nokkiin noston säädöillään. Lohkonkin valuprosessikin muutettiin täysin sukupolven muutoksen yhteydessä.

      
  • NHB:

    Ajattelija2013:
    Voi siis olla, että moottorin osalta ongelma on korjattu jo ennen faceliftiä. Mutta facelift tehtiin reilu kaksi vuotta sitten. Näkyvin muutos ovat muuttuneet etuvalot. Tämän jälkeisissä Audeissa ei tuota öljynkulutus ongelmaa ole ollut. Omaani olen lisännyt kerran öljyä ja se on vuosimallia 2012. Eri foorumeilta voi myös asian todeta, ettei tarvitse vain minun yhtä esimerkkiä uskoa.


    Onkohan tuota öljynkulutusongelmista kärsinyttä toisen sukupolven EA888:a enää tarjolla tai onko sitä ollut tarjolla vähään aikaan? Kolmannen sukupolven moottori poikkeaa melkoisesti vanhasta suoraa ja epäsuoraa suihkutusta yhdistelevällä polttoaineensyötöllään, integroidulla pakosarjallaan ja vaikka pakopuolen nokkiin noston säädöillään. Lohkonkin valuprosessikin muutettiin täysin sukupolven muutoksen yhteydessä.




    A5:ssa oli väilillä 06/2008–04/2013 valmistetuissa 155kw moottori siitä eteenpäin 165kw versio.



    http://de.wikipedia.org/wiki/Audi_A5

      
  • Mikko__:

    Ajattelija2013:
    Sui Hing:
    ritsa:
    Sui Hing:


    "Erityisesti monia keskustelijoita kiukuttaa se, että Volkswagenin 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu ei näytä antavan asiakkaille ainakaan täyttä turvaa ruostetapauksissa. Asiakkailta on veloitettu erisuuruisia osuuksia remonteista, joita esimerkiksi pilalle ruostuneiden ovien vaihdosta on aiheutunut. Remonttien kokonaiskustannukset ovat suurimmillaan useita tuhansia euroja."

    Wolkswagen ei ole Audi, ja mitä tuohon yhteen autoon tulee niin se saattaa johtua pelkästään meri-ilmastosta.




    Onkohan nämäkin ruosteiset A6:set olleet meri-ilmastossa jossain Ruotsin rannikolla?

    http://www.vibilagare.se/reportage/dold-rost-hotar-audi-a6-drabbad-33819

    Wolkswagen ei ole Audi mutta Audi on pitkälti Wolkswagen


    Ja vaikka kaikkesi teit, niin yhdestäkään Bemarista et löytänyt mitään vastaavaa?


    Uusista Bemarin 1 ja 3 sarjasta on löydetty vaikka mitä ruosteongelmii.




    Kerro mullekin muka mitä ja niin valtavan paljon?



    Keksit päästäs koko jutun. Kun jotkut nyt dissaa tässä jutussa Audia ja sulla on ilmeisesti Audi, niin sun pitää dissata bemaria?



    Vaikka mulla on bemu, niin mun ei tarvitse dissata Audia vaikka tiedän siinä olevankin yhtä ja toista asiaa vinksallaan.



    Uusissa alkupään 1- ja 3-sarjalaisissa oli vuonna 2012 sellainen ongelma, että penkkien istuiosien rungot oli jätetty tehtaalla suojamaalaamatta ja suojakäsittelemättä. Niihin alkoi sitten kertyä ruostetta (ruostepisteit&#228:wink: sinne alle semmoiseen kohtaan , jota ei nää kuin auton vieressä konttaamalla.



    Bemarijengi nosti tästä kovan porun ja tehtaan oli pakko tehdä niin, että ne autot, joissa niitä ruostepisteitä tuli sinne penkin istuinosien runkojen alle korjattiin takuuseen uusilla rungoilla, jotka on suojattu asianmukaisesti myös sieltä osasta mikä ei näy minnekään.



    Syksyn 2012 tuotannosta lähtien 1- ja 3-sarjan penkkien runkojen alaosat on ruostesuojattu jo tehtaalta lähtien asianmukaisesti ja oikeaoppisesti eikä niitä tarvitse enää korjailla.



    Tuli vaan tehtaalle varmaan aika kalliiksi tuollainen säästö noin mitättömässä asiassa. Mutta bemarimiehet on tarkkoja!!!



    Muuta ruosteongelmaa niissä ei ole ollut ja tuokin asia älyttiin muuttaa, kun porukka nosti kohun.

      
  • jaakkon78:

    Mikko__:
    Ajattelija2013:
    Sui Hing:
    ritsa:
    Sui Hing:


    "Erityisesti monia keskustelijoita kiukuttaa se, että Volkswagenin 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu ei näytä antavan asiakkaille ainakaan täyttä turvaa ruostetapauksissa. Asiakkailta on veloitettu erisuuruisia osuuksia remonteista, joita esimerkiksi pilalle ruostuneiden ovien vaihdosta on aiheutunut. Remonttien kokonaiskustannukset ovat suurimmillaan useita tuhansia euroja."

    Wolkswagen ei ole Audi, ja mitä tuohon yhteen autoon tulee niin se saattaa johtua pelkästään meri-ilmastosta.




    Onkohan nämäkin ruosteiset A6:set olleet meri-ilmastossa jossain Ruotsin rannikolla?

    http://www.vibilagare.se/reportage/dold-rost-hotar-audi-a6-drabbad-33819

    Wolkswagen ei ole Audi mutta Audi on pitkälti Wolkswagen


    Ja vaikka kaikkesi teit, niin yhdestäkään Bemarista et löytänyt mitään vastaavaa?


    Uusista Bemarin 1 ja 3 sarjasta on löydetty vaikka mitä ruosteongelmii.


    Kerro mullekin muka mitä ja niin valtavan paljon?

    Keksit päästäs koko jutun. Kun jotkut nyt dissaa tässä jutussa Audia ja sulla on ilmeisesti Audi, niin sun pitää dissata bemaria?

    Vaikka mulla on bemu, niin mun ei tarvitse dissata Audia vaikka tiedän siinä olevankin yhtä ja toista asiaa vinksallaan.

    Uusissa alkupään 1- ja 3-sarjalaisissa oli vuonna 2012 sellainen ongelma, että penkkien istuiosien rungot oli jätetty tehtaalla suojamaalaamatta ja suojakäsittelemättä. Niihin alkoi sitten kertyä ruostetta (ruostepisteit&#228:wink: sinne alle semmoiseen kohtaan , jota ei nää kuin auton vieressä konttaamalla.

    Bemarijengi nosti tästä kovan porun ja tehtaan oli pakko tehdä niin, että ne autot, joissa niitä ruostepisteitä tuli sinne penkin istuinosien runkojen alle korjattiin takuuseen uusilla rungoilla, jotka on suojattu asianmukaisesti myös sieltä osasta mikä ei näy minnekään.

    Syksyn 2012 tuotannosta lähtien 1- ja 3-sarjan penkkien runkojen alaosat on ruostesuojattu jo tehtaalta lähtien asianmukaisesti ja oikeaoppisesti eikä niitä tarvitse enää korjailla.

    Tuli vaan tehtaalle varmaan aika kalliiksi tuollainen säästö noin mitättömässä asiassa. Mutta bemarimiehet on tarkkoja!!!

    Muuta ruosteongelmaa niissä ei ole ollut ja tuokin asia älyttiin muuttaa, kun porukka nosti kohun.




    Yhtä lailla Audistakin keksitään näitä juttuja. Jos jossain aiheessa aletaan dissaa Audia nii aletaan myös Bemaria. Toiste päin myös. Eikä aluksi ollut aiheessa puhetta Audin ruosteongelmista mutta joku otti ne esille nii otetaan sitten Bemarin ongelmii kans.



    https://www.google.fi/search?q=bmw+1+f20+rust+problems&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=2sYIU4OTPMTb4QT1jYCACw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=762



    https://www.google.fi/search?q=bmw+1+f20+rust+problems&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=2sYIU4OTPMTb4QT1jYCACw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=762#q=bmw+3+series+f80+rust+problems&tbm=isch

      
  • NHB:

    Onkohan tuota öljynkulutusongelmista kärsinyttä toisen sukupolven EA888:a enää tarjolla tai onko sitä ollut tarjolla vähään aikaan? Kolmannen sukupolven moottori poikkeaa melkoisesti vanhasta suoraa ja epäsuoraa suihkutusta yhdistelevällä polttoaineensyötöllään, integroidulla pakosarjallaan ja vaikka pakopuolen nokkiin noston säädöillään. Lohkonkin valuprosessikin muutettiin täysin sukupolven muutoksen yhteydessä.




    Sitä oli jonkin aikaa vielä faceliftin jälkeen. Esimerkiksi itselläni on 211 hv versio, vaikka facelift malli onkin. Ainakin minun käsittääkseni sen pitäisi periaatteessa olla tismalleen sama versio, kuin ennen faceliftiäkin. Öljyä tämä ei kuitenkaan syö käytännössä ollenkaan, eli jotain muutoksia moottoriin tehtiin. En tiedä tehtiinkö nämä muutokset juuri faceliftin yhteydessä, vai jo hieman sitä aikaisemmin.

      
  • Mikko__:

    Kun jotkut nyt dissaa tässä jutussa Audia ja sulla on ilmeisesti Audi, niin sun pitää dissata bemaria?


    Nyt tämä alkaa taas mennä överiksi. Tarkoitus ei ole "dissata" mitään vaan nostaa kissa pöydälle että auton omistajat saavat oikeudenmukaisen kohtelun maahantuojalta ja valmistajalta. Edelleen jos tarkoitus on mollata Audia niin pysykää poissa tästä keskustelusta.

      
  • ritsa:

    Mikko__:
    Kun jotkut nyt dissaa tässä jutussa Audia ja sulla on ilmeisesti Audi, niin sun pitää dissata bemaria?

    Nyt tämä alkaa taas mennä överiksi. Tarkoitus ei ole "dissata" mitään vaan nostaa kissa pöydälle että auton omistajat saavat oikeudenmukaisen kohtelun maahantuojalta ja valmistajalta. Edelleen jos tarkoitus on mollata Audia niin pysykää poissa tästä keskustelusta.




    En mä ole noin sanonut?

      
  • NHB:

    inspektor70:
    Kuinkahan moni näistä nykyautojen kosketusnäytöistä toimii 10-vuoden ja parin sadan tuhannen ajokilometrin jälkeen suomen vaihtuvissa lämpötilaoloissa ?


    Autojen näyttöjä käytetään niin vähän, etten näe tuota erityisen haastavana sovelluksena. Kaikenlaista mekaanista kuritusta saavat kännykätkin toimivat yleensä kovillakin käyttömäärillä siihen asti, kunnes tulee se viimeinen isku. Tämän tabletin ja autoni ostin suurin piirtein samaan aikaan, mutta olen varmaan jo nyt käyttänyt tabletin näyttöä enemmän kuin mitä autoni näyttöä koskaan tullaan käyttämään. Tabletti saa myös kaikenlaisia osumia, joita auton näyttöön ei tule.


    No viittasin kommenteissani(mielessäni) enenmmän koko tekniikan toimintavarmuuteen eikä pelkästään kosketusnäyttöjen. Se, miksi epäilen näiden hienojen näyttöjen ja muun tekniikan toimimattomuutta liittyy pelkästään näiden hienojen systeemeiden liitoksiin, jotka hapettuvat jo muutaman vuoden kuluessa lämpötilan ja kosteuden vaihdellessa. Ja mitä tulee kosketusnäyttöjen toimimiseen ja varmuuteen, niin johan siitä on näyttöjä annettu mm. Applen puolelta (pakkasella toimimattomuus). Jospa vaikka joku meistä tekniikkauskovaisista (johon lasken myös itseni) kokeilisi kuinka tabletti toimisi, kun pitäisi sitä läpi talven vain autokäytössä.



    :smile:

      
  • Mikko__:

    ritsa:
    Mikko__:
    Kun jotkut nyt dissaa tässä jutussa Audia ja sulla on ilmeisesti Audi, niin sun pitää dissata bemaria?

    Nyt tämä alkaa taas mennä överiksi. Tarkoitus ei ole "dissata" mitään vaan nostaa kissa pöydälle että auton omistajat saavat oikeudenmukaisen kohtelun maahantuojalta ja valmistajalta. Edelleen jos tarkoitus on mollata Audia niin pysykää poissa tästä keskustelusta.


    En mä ole noin sanonut?


    Juu, väärä mies, pahoittelut.

      
  • Ja mitä tulee kosketusnäyttöjen toimimiseen ja varmuuteen, niin johan siitä on näyttöjä annettu mm. Applen puolelta (pakkasella toimimattomuus). Jospa vaikka joku meistä tekniikkauskovaisista (johon lasken myös itseni) kokeilisi kuinka tabletti toimisi, kun pitäisi sitä läpi talven vain autokäytössä.

    :smile:




    Eikö apple lupaa puhelimensa kestävän 45 asteen pakkasen? Riittää Suomen pakkasiin aivan hyvin. Itse en tämän huomannut autoni kosketusnäytössä mitään ongelmaa talvella. Kovimmilla pakkasilla saattoi olla pieni viive, mutta se ei kyllä haitannut käyttämistä. Jätin autonkin lämmittämättä kokeilumielessä. Eikä liittimestään ole hapettuneet ainakaan vielä. Täällä ei tosin tänä talvena mitään äärimmäisiä pakkasia ollut, mutta kuitenkn sen verran, ettei tuota kylmempiä lämpötiloja Pohjois-Suomessakaan kovin usein ole.



    Ja jos näyttö hyötyisi talven kylmimpinä aamuina, niin mitä sitten? Ääniohjauksella ja mittariston pikkunäytöllä ja ratin napeilla ohjaa kyllä soitinta ja navia. Muita toimintoja ehtii kyllä odottelemaan näytön lämpiämisen asti.

      
  • Mikko__:

    jaakkon78:
    Mikko__:
    Ajattelija2013:
    Sui Hing:
    ritsa:
    Sui Hing:


    "Erityisesti monia keskustelijoita kiukuttaa se, että Volkswagenin 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu ei näytä antavan asiakkaille ainakaan täyttä turvaa ruostetapauksissa. Asiakkailta on veloitettu erisuuruisia osuuksia remonteista, joita esimerkiksi pilalle ruostuneiden ovien vaihdosta on aiheutunut. Remonttien kokonaiskustannukset ovat suurimmillaan useita tuhansia euroja."

    Wolkswagen ei ole Audi, ja mitä tuohon yhteen autoon tulee niin se saattaa johtua pelkästään meri-ilmastosta.




    Onkohan nämäkin ruosteiset A6:set olleet meri-ilmastossa jossain Ruotsin rannikolla?

    http://www.vibilagare.se/reportage/dold-rost-hotar-audi-a6-drabbad-33819

    Wolkswagen ei ole Audi mutta Audi on pitkälti Wolkswagen


    Ja vaikka kaikkesi teit, niin yhdestäkään Bemarista et löytänyt mitään vastaavaa?


    Uusista Bemarin 1 ja 3 sarjasta on löydetty vaikka mitä ruosteongelmii.


    Kerro mullekin muka mitä ja niin valtavan paljon?

    Keksit päästäs koko jutun. Kun jotkut nyt dissaa tässä jutussa Audia ja sulla on ilmeisesti Audi, niin sun pitää dissata bemaria?

    Vaikka mulla on bemu, niin mun ei tarvitse dissata Audia vaikka tiedän siinä olevankin yhtä ja toista asiaa vinksallaan.

    Uusissa alkupään 1- ja 3-sarjalaisissa oli vuonna 2012 sellainen ongelma, että penkkien istuiosien rungot oli jätetty tehtaalla suojamaalaamatta ja suojakäsittelemättä. Niihin alkoi sitten kertyä ruostetta (ruostepisteit&#228:wink: sinne alle semmoiseen kohtaan , jota ei nää kuin auton vieressä konttaamalla.

    Bemarijengi nosti tästä kovan porun ja tehtaan oli pakko tehdä niin, että ne autot, joissa niitä ruostepisteitä tuli sinne penkin istuinosien runkojen alle korjattiin takuuseen uusilla rungoilla, jotka on suojattu asianmukaisesti myös sieltä osasta mikä ei näy minnekään.

    Syksyn 2012 tuotannosta lähtien 1- ja 3-sarjan penkkien runkojen alaosat on ruostesuojattu jo tehtaalta lähtien asianmukaisesti ja oikeaoppisesti eikä niitä tarvitse enää korjailla.

    Tuli vaan tehtaalle varmaan aika kalliiksi tuollainen säästö noin mitättömässä asiassa. Mutta bemarimiehet on tarkkoja!!!

    Muuta ruosteongelmaa niissä ei ole ollut ja tuokin asia älyttiin muuttaa, kun porukka nosti kohun.


    Yhtä lailla Audistakin keksitään näitä juttuja. Jos jossain aiheessa aletaan dissaa Audia nii aletaan myös Bemaria. Toiste päin myös. Eikä aluksi ollut aiheessa puhetta Audin ruosteongelmista mutta joku otti ne esille nii otetaan sitten Bemarin ongelmii kans.

    https://www.google.fi/search?q=bmw+1+f20+rust+problems&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=2sYIU4OTPMTb4QT1jYCACw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=762

    https://www.google.fi/search?q=bmw+1+f20+rust+problems&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=2sYIU4OTPMTb4QT1jYCACw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=762#q=bmw+3+series+f80+rust+problems&tbm=isch




    Edelleen noissa sun Googlen kuvahaussa ei ole muuta bemariin ja nimenomaan uusin 1-sarjalaisiin ja 3-sarjalaisiin liittyviä ruostekuvia kuin juurikin ne penkinrungot/penkkien alaosat. Ei muuta! Eli tarkoitain bemarin uusia malleja F20/F21 ja F30/F31



    Voit kahlata vaikka kaikki bemariforumit läpi, niin ei siellä silti näiden uusimpien mallien kanssa muista ruosteongelmista puhuta, kuin vain noista penkkien rungoista, joista ne noihin autoihin liittyvät kuvasikin on. Asia on siis korjattu syksyn 2012 tuotannosta lähtien. Minulla on 10/2012 valmistunut auto eikä penkkien alla ole ruostetta (olen itse katsonut), eikä ole missään muuallakaan vielä.





    Tuolla kuvahaullasi tuli muuten kaikkea muutakin, kuin noihin malleihin tai edes bemariin liittyvää. Kaikki kuvat ei ole edes bemareista, eikä ainakaan näistä uusista malleista.



      
  • Luin hiljattain artikkelin, missä kerrottiin korkeiden ja alhaisten lämpötilojen olevan yleisimät syyt mobilikamojen rikoutumisiin.



    Erityisesti huolettaa Mokian ja Mikkisoftan integroiminen autoon. Tunkuahan niillä autoihin on. Jos ei joku ole vielä perillä noiden lafkojen tuotteiden ongelmista ja niiden korjaamisesta, niin netti on pullolaan tarinoita...



    Voi vain toivoa että autovalmistajat ovat tiukkoina laatuvaatimusten kanssa. Takuu saisi olla erityispitkä noille härpäkkeille jos niitä autoon laitetaan.

      
  • Ajattelija2013:

    kirjoitin jo aikaisemminkin, että yksittäisiä suunnittelu-/valmistusvirheitä toki sattuu edelleen, niin kuin on aina sattunut. Mutta jos puhutaan ihan yleisesti kaikista autoista, niin en näe mitään todisteita siitä, että nykyauto kestäisi huonommin kuin -90 luvun auto. Kyllä silloinkin vietiin lähes uusia autoja pajalle ties minkäkin vian vuoksi ja väitän että useammin kuin nykyisin. Kuten Ritsa jo puhuimmekin, silloin ei ollut nettiä, joten esimerkiksi tietoisuus Opelin valtavista laatuongelmista levisi ilmeisen hitaasti.


    Eikö ole hyvä asia että netti on olemassa ja tieto leviää? Sinullahan on konsernin auto niin luulisi asia kiinnostavan. Tuulilasin 30 000km kestostestissä oli kymmenkunta vuotta sitten Opel Vectra. Testin lopussa huomattiin että toinen raidetangon ulompi pää oli väljä, eikä ihme koska siitä puuttui kokonaan nivelen suojakumi. Tämä oli sitä sen ajan Opel laatua ja pelkästään kilpailutuksen lopputulos, halvin voitti, kuluttaja hävisi. Tämä oli myös tietysti yksilötapaus mutta kun näitä yksilöitä on riittävästi alkaa maine kärsiä.

    En todellakaan usko että kovin moni Vag areenalle kirjoittavista on trolleja, toisin kuin täällä ja kun luulen että ,VW-Skoda-Seat-Audi omistajia on melko paljon ihmetyttää että asia ei näytä kiinnostavan muita kun toisten merkkien omistajia. Moottori ja voimansiirtomurheet koskevat kaikkia yllä olevia merkkejä mutta vaarallisin ohjausvika vain Audia.

    Mitä enemmän asia saa asiallista julkisuutta sitä parempi, se on myös muiden merkkien etu koska todellisuudessa meidän kaikkien autojen osat valmistetaan isommissa ja pienemmissä pajoissa johon vain lyödään valmistajan pyynnöstä leima kylkeen. Varsinaiset autotehtaat sitten kasaavat nämä ympäri maailmaa kerätyt osat yhteen, ei muuta.

      
  • Eikö ole hyvä asia että netti on olemassa ja tieto leviää?




    Kyllä. Se on hyvä asia ja juuri sitä minä tarkoitinkin. Ennen tieto ongelmista levisi paljon hitaammin ja siksi joillain saattaakin olla käsitys, että silloin ongelmia oli vähemmän. Itse en missään nimessä usko, että joidenkin palvomat -90 luvun autot olisivat olleet nykyisiä luotettavimpia. Eikä mikään tutkimuskaan tätä puolla. Ainoa ero taitaa olla siinä, että silloin vähänkään autoista ymmärtänyt pystyi ehkä vikoja korjaamaan, toisin kuin nykyisin.

      
  • jaakkon78:

    Mikko__:
    jaakkon78:
    Mikko__:
    Ajattelija2013:
    Sui Hing:
    ritsa:
    Sui Hing:


    "Erityisesti monia keskustelijoita kiukuttaa se, että Volkswagenin 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu ei näytä antavan asiakkaille ainakaan täyttä turvaa ruostetapauksissa. Asiakkailta on veloitettu erisuuruisia osuuksia remonteista, joita esimerkiksi pilalle ruostuneiden ovien vaihdosta on aiheutunut. Remonttien kokonaiskustannukset ovat suurimmillaan useita tuhansia euroja."

    Wolkswagen ei ole Audi, ja mitä tuohon yhteen autoon tulee niin se saattaa johtua pelkästään meri-ilmastosta.




    Onkohan nämäkin ruosteiset A6:set olleet meri-ilmastossa jossain Ruotsin rannikolla?

    http://www.vibilagare.se/reportage/dold-rost-hotar-audi-a6-drabbad-33819

    Wolkswagen ei ole Audi mutta Audi on pitkälti Wolkswagen


    Ja vaikka kaikkesi teit, niin yhdestäkään Bemarista et löytänyt mitään vastaavaa?


    Uusista Bemarin 1 ja 3 sarjasta on löydetty vaikka mitä ruosteongelmii.


    Kerro mullekin muka mitä ja niin valtavan paljon?

    Keksit päästäs koko jutun. Kun jotkut nyt dissaa tässä jutussa Audia ja sulla on ilmeisesti Audi, niin sun pitää dissata bemaria?

    Vaikka mulla on bemu, niin mun ei tarvitse dissata Audia vaikka tiedän siinä olevankin yhtä ja toista asiaa vinksallaan.

    Uusissa alkupään 1- ja 3-sarjalaisissa oli vuonna 2012 sellainen ongelma, että penkkien istuiosien rungot oli jätetty tehtaalla suojamaalaamatta ja suojakäsittelemättä. Niihin alkoi sitten kertyä ruostetta (ruostepisteit&#228:wink: sinne alle semmoiseen kohtaan , jota ei nää kuin auton vieressä konttaamalla.

    Bemarijengi nosti tästä kovan porun ja tehtaan oli pakko tehdä niin, että ne autot, joissa niitä ruostepisteitä tuli sinne penkin istuinosien runkojen alle korjattiin takuuseen uusilla rungoilla, jotka on suojattu asianmukaisesti myös sieltä osasta mikä ei näy minnekään.

    Syksyn 2012 tuotannosta lähtien 1- ja 3-sarjan penkkien runkojen alaosat on ruostesuojattu jo tehtaalta lähtien asianmukaisesti ja oikeaoppisesti eikä niitä tarvitse enää korjailla.

    Tuli vaan tehtaalle varmaan aika kalliiksi tuollainen säästö noin mitättömässä asiassa. Mutta bemarimiehet on tarkkoja!!!

    Muuta ruosteongelmaa niissä ei ole ollut ja tuokin asia älyttiin muuttaa, kun porukka nosti kohun.


    Yhtä lailla Audistakin keksitään näitä juttuja. Jos jossain aiheessa aletaan dissaa Audia nii aletaan myös Bemaria. Toiste päin myös. Eikä aluksi ollut aiheessa puhetta Audin ruosteongelmista mutta joku otti ne esille nii otetaan sitten Bemarin ongelmii kans.

    https://www.google.fi/search?q=bmw+1+f20+rust+problems&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=2sYIU4OTPMTb4QT1jYCACw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=762

    https://www.google.fi/search?q=bmw+1+f20+rust+problems&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=2sYIU4OTPMTb4QT1jYCACw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=762#q=bmw+3+series+f80+rust+problems&tbm=isch


    Edelleen noissa sun Googlen kuvahaussa ei ole muuta bemariin ja nimenomaan uusin 1-sarjalaisiin ja 3-sarjalaisiin liittyviä ruostekuvia kuin juurikin ne penkinrungot/penkkien alaosat. Ei muuta! Eli tarkoitain bemarin uusia malleja F20/F21 ja F30/F31

    Voit kahlata vaikka kaikki bemariforumit läpi, niin ei siellä silti näiden uusimpien mallien kanssa muista ruosteongelmista puhuta, kuin vain noista penkkien rungoista, joista ne noihin autoihin liittyvät kuvasikin on. Asia on siis korjattu syksyn 2012 tuotannosta lähtien. Minulla on 10/2012 valmistunut auto eikä penkkien alla ole ruostetta (olen itse katsonut), eikä ole missään muuallakaan vielä.


    Tuolla kuvahaullasi tuli muuten kaikkea muutakin, kuin noihin malleihin tai edes bemariin liittyvää. Kaikki kuvat ei ole edes bemareista, eikä ainakaan näistä uusista malleista.




    Ja missä jaakkokulta uusissa Audeissa on ollut ruosteongelmii kun tääl näytetään Audin malleja jotka eivät ole ollut vuosiin tuotannossa? Se tässä jujuna on ollut että on dissattu Audista ruosteongelmista ja malleista jotka eivät ole myynnissä edes enää. Niikuin tässä linkissä puhutaan.



    http://www.vibilagare.se/reportage/dold-rost-hotar-audi-a6-drabbad-33819





    Nii näytettiin sitten Bemarin penkkiruosteongelmii samalla. Kun se kuluu tänne palstaan. Ei muuta.

      
  • Mikko__:

    jaakkon78:
    Mikko__:
    jaakkon78:
    Mikko__:
    Ajattelija2013:
    Sui Hing:
    ritsa:
    Sui Hing:


    "Erityisesti monia keskustelijoita kiukuttaa se, että Volkswagenin 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu ei näytä antavan asiakkaille ainakaan täyttä turvaa ruostetapauksissa. Asiakkailta on veloitettu erisuuruisia osuuksia remonteista, joita esimerkiksi pilalle ruostuneiden ovien vaihdosta on aiheutunut. Remonttien kokonaiskustannukset ovat suurimmillaan useita tuhansia euroja."

    Wolkswagen ei ole Audi, ja mitä tuohon yhteen autoon tulee niin se saattaa johtua pelkästään meri-ilmastosta.




    Onkohan nämäkin ruosteiset A6:set olleet meri-ilmastossa jossain Ruotsin rannikolla?

    http://www.vibilagare.se/reportage/dold-rost-hotar-audi-a6-drabbad-33819

    Wolkswagen ei ole Audi mutta Audi on pitkälti Wolkswagen


    Ja vaikka kaikkesi teit, niin yhdestäkään Bemarista et löytänyt mitään vastaavaa?


    Uusista Bemarin 1 ja 3 sarjasta on löydetty vaikka mitä ruosteongelmii.


    Kerro mullekin muka mitä ja niin valtavan paljon?

    Keksit päästäs koko jutun. Kun jotkut nyt dissaa tässä jutussa Audia ja sulla on ilmeisesti Audi, niin sun pitää dissata bemaria?

    Vaikka mulla on bemu, niin mun ei tarvitse dissata Audia vaikka tiedän siinä olevankin yhtä ja toista asiaa vinksallaan.

    Uusissa alkupään 1- ja 3-sarjalaisissa oli vuonna 2012 sellainen ongelma, että penkkien istuiosien rungot oli jätetty tehtaalla suojamaalaamatta ja suojakäsittelemättä. Niihin alkoi sitten kertyä ruostetta (ruostepisteit&#228:wink: sinne alle semmoiseen kohtaan , jota ei nää kuin auton vieressä konttaamalla.

    Bemarijengi nosti tästä kovan porun ja tehtaan oli pakko tehdä niin, että ne autot, joissa niitä ruostepisteitä tuli sinne penkin istuinosien runkojen alle korjattiin takuuseen uusilla rungoilla, jotka on suojattu asianmukaisesti myös sieltä osasta mikä ei näy minnekään.

    Syksyn 2012 tuotannosta lähtien 1- ja 3-sarjan penkkien runkojen alaosat on ruostesuojattu jo tehtaalta lähtien asianmukaisesti ja oikeaoppisesti eikä niitä tarvitse enää korjailla.

    Tuli vaan tehtaalle varmaan aika kalliiksi tuollainen säästö noin mitättömässä asiassa. Mutta bemarimiehet on tarkkoja!!!

    Muuta ruosteongelmaa niissä ei ole ollut ja tuokin asia älyttiin muuttaa, kun porukka nosti kohun.


    Yhtä lailla Audistakin keksitään näitä juttuja. Jos jossain aiheessa aletaan dissaa Audia nii aletaan myös Bemaria. Toiste päin myös. Eikä aluksi ollut aiheessa puhetta Audin ruosteongelmista mutta joku otti ne esille nii otetaan sitten Bemarin ongelmii kans.

    https://www.google.fi/search?q=bmw+1+f20+rust+problems&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=2sYIU4OTPMTb4QT1jYCACw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=762

    https://www.google.fi/search?q=bmw+1+f20+rust+problems&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=2sYIU4OTPMTb4QT1jYCACw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=762#q=bmw+3+series+f80+rust+problems&tbm=isch


    Edelleen noissa sun Googlen kuvahaussa ei ole muuta bemariin ja nimenomaan uusin 1-sarjalaisiin ja 3-sarjalaisiin liittyviä ruostekuvia kuin juurikin ne penkinrungot/penkkien alaosat. Ei muuta! Eli tarkoitain bemarin uusia malleja F20/F21 ja F30/F31

    Voit kahlata vaikka kaikki bemariforumit läpi, niin ei siellä silti näiden uusimpien mallien kanssa muista ruosteongelmista puhuta, kuin vain noista penkkien rungoista, joista ne noihin autoihin liittyvät kuvasikin on. Asia on siis korjattu syksyn 2012 tuotannosta lähtien. Minulla on 10/2012 valmistunut auto eikä penkkien alla ole ruostetta (olen itse katsonut), eikä ole missään muuallakaan vielä.


    Tuolla kuvahaullasi tuli muuten kaikkea muutakin, kuin noihin malleihin tai edes bemariin liittyvää. Kaikki kuvat ei ole edes bemareista, eikä ainakaan näistä uusista malleista.



    Ja missä jaakkokulta uusissa Audeissa on ollut ruosteongelmii kun tääl näytetään Audin malleja jotka eivät ole ollut vuosiin tuotannossa? Se tässä jujuna on ollut että on dissattu Audista ruosteongelmista ja malleista jotka eivät ole myynnissä edes enää. Niikuin tässä linkissä puhutaan.

    http://www.vibilagare.se/reportage/dold-rost-hotar-audi-a6-drabbad-33819


    Nii näytettiin sitten Bemarin penkkiruosteongelmii samalla. Kun se kuluu tänne palstaan. Ei muuta.




    En olekaan väittänyt,että uusissa Audeissa olisi ollut ruosteongelmaa. Ehkä joku muu sellaista väittä.



    Audin A4 B8:ssa on ollut joskus jotain ruoste- ja maalausogelmia lokasuojien kaarissa ja sisäosissa sekä ilmeisesti myös takaluukuissa. En nyt tarkkaan muista noita juttuja, VAG-areenalla noista on ainakin ollut höpinöitä. Sitä en tiedä, että onko ne asiat ja ongelmat korjattu B8:n facelift malliin.



    Närkästyin vaan siitä, kun juttusi perusteella sain sen kuvan, että väittäisit noissa uusissa bemarin 1- ja 3-sarjalaisissa olevan niin pahuksesti pahalaatuisia ja mittavia ruosteongelmia ja jopa ympäri autoa siellä täällä.



    Joitakin penkinrunkojen ruostumisia tosiaan oli alussa ja ne korjaatiin takuuseen vaihtamalla uudet ja suojatut osat tilalle. Tietystä päivästä lähtien koko tuotanto muuttui tehtaalla niin, että tuli jo kunnolliset suojatut rungot tehtaalta saakka. Jos kuluttajat eivät olisi puuttuneet asiaan, niin varmaan edelleen tulis noita runkoja noissa autoissa ilman oikeaoppista suojausta. Tehdas kun meinasi (tai alihankkija meinasi), että ihan sama se on, noi osat voi jättää suojaamatta, kun ne ei oikein kunnolla sieltä näy tai ei ainakaan heti näy. Toisin kuitenkin kävi.



    Mulla ei tosiaan ole sitä ruostetta siellä rungoissa, rungot on jo sitä käsiteltyä mallia. Eikä muutenkaan ole ollut mitään ongelmaa. Ei mutteriohjausta eikä moottori ole pyytänyt yhtään lisäysöljyäkään vaikka 14.000km:a on jo ajettu. Yli vuoden autoni on jo pelannut ilman suurempia korjaamokäyntejä.



      
  • jaakkon78:

    Mikko__:
    jaakkon78:
    Mikko__:
    jaakkon78:
    Mikko__:
    Ajattelija2013:
    Sui Hing:
    ritsa:
    Sui Hing:


    "Erityisesti monia keskustelijoita kiukuttaa se, että Volkswagenin 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu ei näytä antavan asiakkaille ainakaan täyttä turvaa ruostetapauksissa. Asiakkailta on veloitettu erisuuruisia osuuksia remonteista, joita esimerkiksi pilalle ruostuneiden ovien vaihdosta on aiheutunut. Remonttien kokonaiskustannukset ovat suurimmillaan useita tuhansia euroja."

    Wolkswagen ei ole Audi, ja mitä tuohon yhteen autoon tulee niin se saattaa johtua pelkästään meri-ilmastosta.




    Onkohan nämäkin ruosteiset A6:set olleet meri-ilmastossa jossain Ruotsin rannikolla?

    http://www.vibilagare.se/reportage/dold-rost-hotar-audi-a6-drabbad-33819

    Wolkswagen ei ole Audi mutta Audi on pitkälti Wolkswagen


    Ja vaikka kaikkesi teit, niin yhdestäkään Bemarista et löytänyt mitään vastaavaa?


    Uusista Bemarin 1 ja 3 sarjasta on löydetty vaikka mitä ruosteongelmii.


    Kerro mullekin muka mitä ja niin valtavan paljon?

    Keksit päästäs koko jutun. Kun jotkut nyt dissaa tässä jutussa Audia ja sulla on ilmeisesti Audi, niin sun pitää dissata bemaria?

    Vaikka mulla on bemu, niin mun ei tarvitse dissata Audia vaikka tiedän siinä olevankin yhtä ja toista asiaa vinksallaan.

    Uusissa alkupään 1- ja 3-sarjalaisissa oli vuonna 2012 sellainen ongelma, että penkkien istuiosien rungot oli jätetty tehtaalla suojamaalaamatta ja suojakäsittelemättä. Niihin alkoi sitten kertyä ruostetta (ruostepisteit&#228:wink: sinne alle semmoiseen kohtaan , jota ei nää kuin auton vieressä konttaamalla.

    Bemarijengi nosti tästä kovan porun ja tehtaan oli pakko tehdä niin, että ne autot, joissa niitä ruostepisteitä tuli sinne penkin istuinosien runkojen alle korjattiin takuuseen uusilla rungoilla, jotka on suojattu asianmukaisesti myös sieltä osasta mikä ei näy minnekään.

    Syksyn 2012 tuotannosta lähtien 1- ja 3-sarjan penkkien runkojen alaosat on ruostesuojattu jo tehtaalta lähtien asianmukaisesti ja oikeaoppisesti eikä niitä tarvitse enää korjailla.

    Tuli vaan tehtaalle varmaan aika kalliiksi tuollainen säästö noin mitättömässä asiassa. Mutta bemarimiehet on tarkkoja!!!

    Muuta ruosteongelmaa niissä ei ole ollut ja tuokin asia älyttiin muuttaa, kun porukka nosti kohun.


    Yhtä lailla Audistakin keksitään näitä juttuja. Jos jossain aiheessa aletaan dissaa Audia nii aletaan myös Bemaria. Toiste päin myös. Eikä aluksi ollut aiheessa puhetta Audin ruosteongelmista mutta joku otti ne esille nii otetaan sitten Bemarin ongelmii kans.

    https://www.google.fi/search?q=bmw+1+f20+rust+problems&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=2sYIU4OTPMTb4QT1jYCACw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=762

    https://www.google.fi/search?q=bmw+1+f20+rust+problems&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=2sYIU4OTPMTb4QT1jYCACw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=762#q=bmw+3+series+f80+rust+problems&tbm=isch


    Edelleen noissa sun Googlen kuvahaussa ei ole muuta bemariin ja nimenomaan uusin 1-sarjalaisiin ja 3-sarjalaisiin liittyviä ruostekuvia kuin juurikin ne penkinrungot/penkkien alaosat. Ei muuta! Eli tarkoitain bemarin uusia malleja F20/F21 ja F30/F31

    Voit kahlata vaikka kaikki bemariforumit läpi, niin ei siellä silti näiden uusimpien mallien kanssa muista ruosteongelmista puhuta, kuin vain noista penkkien rungoista, joista ne noihin autoihin liittyvät kuvasikin on. Asia on siis korjattu syksyn 2012 tuotannosta lähtien. Minulla on 10/2012 valmistunut auto eikä penkkien alla ole ruostetta (olen itse katsonut), eikä ole missään muuallakaan vielä.


    Tuolla kuvahaullasi tuli muuten kaikkea muutakin, kuin noihin malleihin tai edes bemariin liittyvää. Kaikki kuvat ei ole edes bemareista, eikä ainakaan näistä uusista malleista.



    Ja missä jaakkokulta uusissa Audeissa on ollut ruosteongelmii kun tääl näytetään Audin malleja jotka eivät ole ollut vuosiin tuotannossa? Se tässä jujuna on ollut että on dissattu Audista ruosteongelmista ja malleista jotka eivät ole myynnissä edes enää. Niikuin tässä linkissä puhutaan.

    http://www.vibilagare.se/reportage/dold-rost-hotar-audi-a6-drabbad-33819


    Nii näytettiin sitten Bemarin penkkiruosteongelmii samalla. Kun se kuluu tänne palstaan. Ei muuta.


    En olekaan väittänyt,että uusissa Audeissa olisi ollut ruosteongelmaa. Ehkä joku muu sellaista väittä.

    Audin A4 B8:ssa on ollut joskus jotain ruoste- ja maalausogelmia lokasuojien kaarissa ja sisäosissa sekä ilmeisesti myös takaluukuissa. En nyt tarkkaan muista noita juttuja, VAG-areenalla noista on ainakin ollut höpinöitä. Sitä en tiedä, että onko ne asiat ja ongelmat korjattu B8:n facelift malliin.

    Närkästyin vaan siitä, kun juttusi perusteella sain sen kuvan, että väittäisit noissa uusissa bemarin 1- ja 3-sarjalaisissa olevan niin pahuksesti pahalaatuisia ja mittavia ruosteongelmia ja jopa ympäri autoa siellä täällä.

    Joitakin penkinrunkojen ruostumisia tosiaan oli alussa ja ne korjaatiin takuuseen vaihtamalla uudet ja suojatut osat tilalle. Tietystä päivästä lähtien koko tuotanto muuttui tehtaalla niin, että tuli jo kunnolliset suojatut rungot tehtaalta saakka. Jos kuluttajat eivät olisi puuttuneet asiaan, niin varmaan edelleen tulis noita runkoja noissa autoissa ilman oikeaoppista suojausta. Tehdas kun meinasi (tai alihankkija meinasi), että ihan sama se on, noi osat voi jättää suojaamatta, kun ne ei oikein kunnolla sieltä näy tai ei ainakaan heti näy. Toisin kuitenkin kävi.

    Mulla ei tosiaan ole sitä ruostetta siellä rungoissa, rungot on jo sitä käsiteltyä mallia. Eikä muutenkaan ole ollut mitään ongelmaa. Ei mutteriohjausta eikä moottori ole pyytänyt yhtään lisäysöljyäkään vaikka 14.000km:a on jo ajettu. Yli vuoden autoni on jo pelannut ilman suurempia korjaamokäyntejä.




    Et sinä olekkaan väittänyt vaan joku muu. Nää asiat vaa surenee ja aletaan puhuu ihan muista asioista vaikka ei kuulu edes tähän aiheeseen mistä alunperin oli keskusteltu. Oli sitten mistä merkistä vaan kyse.

      
  • Minulla edellinnen auto otsikossa oleva. Autossa vain yksi ongelma oli. Talvella ei aina näyttö noussut, missä navigaattori tv, jne. Kesällä pelasi ongelmitta. Ehkä kiinteä näyttö Suomen talvessa olisi ollut parempi. Kokonaisuudessa hyvä auto oli.

      
  • koivuniemen herra:

    Minulla edellinnen auto otsikossa oleva. Autossa vain yksi ongelma oli. Talvella ei aina näyttö noussut, missä navigaattori tv, jne. Kesällä pelasi ongelmitta. Ehkä kiinteä näyttö Suomen talvessa olisi ollut parempi. Kokonaisuudessa hyvä auto oli.




    Joo mitä mulla on ollut kahdessa autossa kiinteitä näyttöjä joita ei myöskään painella sormin, niin niissä ei ole ollut mitään ongelmia pakkasillakaan. Noi kojelaudan uumenista esiinnousevat näytöt ja kosketusnäytöt voi olla oikukkaampia.

      
  • Jäi siinä myös talvella joskus näyttö päälle, vaikka olin sammuttanut auton. Ajattelin, meneekö akku tyhjäksi, mut sitä ei käynyt koskaan. Aina oli näyttö mennyt kojelaudan sisälle jossain vaiheessa. Pakko jotenkin oli liittyä talven keleihin, kun kesällä ei minkäänlaisia ongelmia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit