Uusi Audi TT

20 kommenttia

Uusi Audi TT esitelty, ja aluks jotkut asiat eivät miellyttäneet kun oli Audi julkaissut kuvat netis. Mutta kun näin kuvia paikan päältä Genevestä, nii muotoilu näytti paljon paremmalta TT:ssä. + Audi oli julkaissut paremmat kuvat jälkeenpäin.







http://www.autocar.co.uk/car-news/geneva-motor-show/new-audi-tt-revealed







http://www.autoblog.com/2014/03/05/2015-audi-tt-geneva-2014/





http://www.autoblog.nl/nieuws/audi-tt-quattro-sport-concept-komt-er-een-tt-ultra-65545#post-65545

  
  • On tämä TM:n palsta vaan niin kätevä kun on tuo massiivinen 200 pikseliä leveyssuunnassa tilaa tekstille ja kuville. Onneksi ostin aikanaan tämän hienon laajakulmanäytön, jonka pinta-alasta on nytkin 95% mainoksia ja Audin kuvia saa rullata hiirikäsi kipeänä.



    Onhan tuo uusi TT hieno, sopivasti kulmikkuutta eikä sitä kuplavolkkari pulla mössö pyöreyttä, mitä ensimmäisessä mallissa oli. Noh, olihan se edeltävä mallikin jo ihan katseen kestävä. Samaa mieltä että sisusta onnistunut. Kojelauta siistin ja yksinkertaisen oloinen, nappulat nätisti ilman sotkua.



    Ja hienoa kun on mahdollisuus ottaa kolmella polkimella.

      
  • Isojen kuvien massapostaaminen tälle foorumille on hölmöä. Paljon parempi olisi vain laittaa linkkejä kuviin. Noita ei viitsi edes yrittää katsoa ja ne vain luovat turhaa kuormaa mobiilikaistalle.



    Mitä itse autoon tulee, niin muotoilun puolesta tuo on varsin turha ulkokuoren päivitys. Siinä missä ensimmäinen TT näytti futuristiselta ja uniikilta, tämä kolmas sukupolvi yllättää ainoastaan tylsyydellään. Tämän uuden TT:n muotoilussa ei ole yhtään mitään mainitsemisen arvoista. Kaikki on jo entuudestaan tuttua.



    Mielenkiintoiset asiat ovat sisustassa ja tekniikassa. Sisustan yhden näytön varaan rakennettu käyttöliittymä ja ilmavaihdon suuttimiin rakennetut säätimet ovat uutta. Auto on keventynyt ja ylitykset pienentyneet ratkaisevasti. Olettavasti tuo tekee paljon hyvää ajettavuudelle.

      
  • Uudemmissa kuvissa TT näyttää kyllä paremmalta, kuin ensimmäisissä kuvissa, mutta olen silti aika samoilla linjoilla kuin NHB. Ei tuo TT itseäni millään tavalla hätkäytä, vaan se on juuri sellainen, kuin sen voisi kuvitellakin olevan, ja se ei ole hyvä asia. Toki se on ihan kivan näköinen auto, mutta kyllä tuollaisen kaksipaikkaisen "urheiluauton" pitäisi olla vähän enemmän kuin kivan näköinen. Saa sitten nähdä, miltä se luonnossa näyttää.



    Siitäkin olen samaa mieltä, että ensimmäinen TT oli aikoinaan todella upea ja modernin näköinen auto, joka todella hätkäytti ja jollaista ei oltu ennen nähty. Mutta niihin aikoihin Audin muotoilu oli muutenkin todella modernia ja tyylikästä. Toinen TT oli jo varsin tylsä, eikä tämä uusin juuri merkittävää parannusta tuo asiaan.



    No teknisesti tämä varmasti on parempi kuin vanha ja myös sisustus on upean näköinen. Onneksi Audin johto veti sen aanelkun takaisin suunnittelupöydälle ja toivottavasti sieltä nyt tulee hieman rohkeampaa muotoilua. TT:n suunnittelu oli jo varmasti liian pitkällä, eikä se ole myynnillisesti niin tärkeä malli, että sitä olisi kannattanut vetää enää takaisin.

      
  • Ajattelija2013:


    Onneksi Audin johto veti sen aanelkun takaisin suunnittelupöydälle ja toivottavasti sieltä nyt tulee hieman rohkeampaa muotoilua. TT:n suunnittelu oli jo varmasti liian pitkällä, eikä se ole myynnillisesti niin tärkeä malli, että sitä olisi kannattanut vetää enää takaisin.




    Nähtäväksi jää, onko juuri mitään olennaista tehtävissä viimemetreillä tuon A4:n kanssa. Mihinkään mittoihin ei voi enää koskea, joten muutokset jäävät lähinnä maskien, lamppujen ja pokkausten muokkaamiseen.

      
  • Toki hölmöä massapostaaminen kuvien suhteen. Mut jotkut ovat laiskempia kuin toiset, nii ei jaksa klikkaa jokaista kuvalinkkiä erikseen, jos niitä löytyy kymmenittäin. Ja näyttäis saavan näkymään vain 4 kuvaa per kommentti. Mut se siit.



    Itse en pidä kovin radikaallisista muutoksista muotoilun suhteen ja se on hyvä, että löytyy jotain samoja linjoja viel edellisiin malleihin nähden täs nykyisessä TT:ssä.



    Mutta paras muutos löytyy sisätiloista.

      
  • NHB:

    Ajattelija2013:

    Onneksi Audin johto veti sen aanelkun takaisin suunnittelupöydälle ja toivottavasti sieltä nyt tulee hieman rohkeampaa muotoilua. TT:n suunnittelu oli jo varmasti liian pitkällä, eikä se ole myynnillisesti niin tärkeä malli, että sitä olisi kannattanut vetää enää takaisin.


    Nähtäväksi jää, onko juuri mitään olennaista tehtävissä viimemetreillä tuon A4:n kanssa. Mihinkään mittoihin ei voi enää koskea, joten muutokset jäävät lähinnä maskien, lamppujen ja pokkausten muokkaamiseen.




    Näinhän se on, mutta jos muotoilusta puhutaan, niin eivätkös juuri nuo ole niitä oleellisimpia seikkoja. Noilla keinoilla voi kyllä autoa aivan tarpeeksi muuttaa, jos vain halua, uskallusta ja osaamista löytyy. Nähtäväksi jää löytyykö.

      
  •   
  • Kuvat sen kun vain kasvavat. Ymmärrätkö varmasti, että kuvastasi näkyy vain pieni osa tällä foorumilla? Tuollaisten kuva-arvoitusten psotaamisessa ei ole mitään mieltä. Tuollaiset katselukelvottomat kuvat ovat pelkkää keskustelun seuraavista haittaavaa bittisaastaa.

      
  • Uudessa Audi TT:ssä on yksinkertainen ohjaamo, jossa ergonomisella ”nappi&osoitinlaiteella” ohjataan näyttöä mikä on sijoitettu katsomisen kannalta hyvään paikkaan.



    ”Tokio by night” ohjaamosta tunnelmaa ei edelläänkään löydy.

      
  • NHB:

    Kuvat sen kun vain kasvavat. Ymmärrätkö varmasti, että kuvastasi näkyy vain pieni osa tällä foorumilla? Tuollaisten kuva-arvoitusten psotaamisessa ei ole mitään mieltä. Tuollaiset katselukelvottomat kuvat ovat pelkkää keskustelun seuraavista haittaavaa bittisaastaa.




    Toki ymmärrän, mut ei se mua haittaa. Aina voi skrollata. Mut enempää en kuvia bostaa, kun olen näyttänyt jo tarpeeks. So, dont worry.

      
  • Ajattelija2013:

    Uudemmissa kuvissa TT näyttää kyllä paremmalta, kuin ensimmäisissä kuvissa, mutta olen silti aika samoilla linjoilla kuin NHB. Ei tuo TT itseäni millään tavalla hätkäytä, vaan se on juuri sellainen, kuin sen voisi kuvitellakin olevan, ja se ei ole hyvä asia. Toki se on ihan kivan näköinen auto, mutta kyllä tuollaisen kaksipaikkaisen "urheiluauton" pitäisi olla vähän enemmän kuin kivan näköinen. Saa sitten nähdä, miltä se luonnossa näyttää.

    Siitäkin olen samaa mieltä, että ensimmäinen TT oli aikoinaan todella upea ja modernin näköinen auto, joka todella hätkäytti ja jollaista ei oltu ennen nähty. Mutta niihin aikoihin Audin muotoilu oli muutenkin todella modernia ja tyylikästä. Toinen TT oli jo varsin tylsä, eikä tämä uusin juuri merkittävää parannusta tuo asiaan.

    No teknisesti tämä varmasti on parempi kuin vanha ja myös sisustus on upean näköinen. Onneksi Audin johto veti sen aanelkun takaisin suunnittelupöydälle ja toivottavasti sieltä nyt tulee hieman rohkeampaa muotoilua. TT:n suunnittelu oli jo varmasti liian pitkällä, eikä se ole myynnillisesti niin tärkeä malli, että sitä olisi kannattanut vetää enää takaisin.




    Olet käsittänyt jotain pahasti vääriin. tulevan A4:sen esittelyä ei siirretty muotoilun takia vaan sen tekniikan vanhanaikaisuuden takia koska muilla oli vastaavissa autoissa jo paljon kehittyneempi tekniikka kuin Audissa jota ei ollut vielä edes esitelty.



    Audin pasmat menivät yllättäen uusiksi



    Kolmen johtavan premium-merkin taistelu markkinoista on ajautunut erikoiseen tilanteeseen. BMW ja Mercedes vyöryttävät vauhdilla uusia malleja, mutta Audi junnaa paikallaan.



    "Alkujaan uuden Audi A4:n piti ilmestyä myyntiin ensi syksynä, sitten aikataulua muutettiin ensi vuoden alkuun ja nyt tähdätään vuoden 2015 kesään.



    Uuden sukupolven luksusmaasturi Q7:n tuloa siirrettiin useilla kuukausilla vuoden 2015 alkupuolelle.



    Syynä siirtoihin ovat pahimpien kilpailijoiden saavuttama tekninen etumatka.



    Esimerkiksi täysin uusi Mercedes-Benz C-sarja on tekniikaltaan modernimpi kuin suunniteltu Audi A4. Mersun autopilottikin toimii 20 sekuntia, kun tuleva A4 olisi jäänyt seitsemään sekuntiin."

      
  • quattroholic:


    Toki ymmärrän, mut ei se mua haittaa. Aina voi skrollata. Mut enempää en kuvia bostaa, kun olen näyttänyt jo tarpeeks. So, dont worry.




    Ei se varmaan sua haittaa, koska olet samat kuvat nähnyt jo jollakin paremmin toimivalla sivulla. Miksi edes postaat kuvia, jos foorumin lukijat ovat sivuseikka? Voihan noita postaamiasi kuvia voi tosiaan skrollailla, mutta ei se auta. Saman pienen aukon läpi näitä kuvia katsellaan tällä foorumilla. Lupauksista huolimatta epäilen, että tuolla asenteella jossakin toisessa keskustelussa jatkaa samaa hölmöilyä.

      
  • NHB:

    quattroholic:

    Toki ymmärrän, mut ei se mua haittaa. Aina voi skrollata. Mut enempää en kuvia bostaa, kun olen näyttänyt jo tarpeeks. So, dont worry.


    Ei se varmaan sua haittaa, koska olet samat kuvat nähnyt jo jollakin paremmin toimivalla sivulla. Miksi edes postaat kuvia, jos foorumin lukijat ovat sivuseikka? Voihan noita postaamiasi kuvia voi tosiaan skrollailla, mutta ei se auta. Saman pienen aukon läpi näitä kuvia katsellaan tällä foorumilla. Lupauksista huolimatta epäilen, että tuolla asenteella jossakin toisessa keskustelussa jatkaa samaa hölmöilyä.






    Asia on loppuunkäsitelty jo.

      
  • Uusi Audi TT saa BMW 5 sarjan Gran Turismonkin näyttämään todella kauniilta.

      
  • NHB:

    quattroholic:

    Toki ymmärrän, mut ei se mua haittaa. Aina voi skrollata. Mut enempää en kuvia bostaa, kun olen näyttänyt jo tarpeeks. So, dont worry.


    Ei se varmaan sua haittaa, koska olet samat kuvat nähnyt jo jollakin paremmin toimivalla sivulla. Miksi edes postaat kuvia, jos foorumin lukijat ovat sivuseikka? Voihan noita postaamiasi kuvia voi tosiaan skrollailla, mutta ei se auta. Saman pienen aukon läpi näitä kuvia katsellaan tällä foorumilla. Lupauksista huolimatta epäilen, että tuolla asenteella jossakin toisessa keskustelussa jatkaa samaa hölmöilyä.




    Näinhän siinä tulee varmasti käymään että hölmöily jatkuu. Onhan se jo niin monesti nähty valitettavasti.

      
  • Audilla on sinänsä yhtenäinen, mutta vähän turhan pullea muotoilu, alkavat autot näyttää tylsiltä tuon pulleuden takia.



    Mersulla taas on joitakin muotoilusekoiluja, esimerkiksi tänään näkemäni CLA näytti ihan Hyundailta ihmeellisine takavaloineen. Samanlaiset Hyundain takavalot on CLS:ssä. Lisäksi uusi ML on rumempi kuin aiempi, mutta ilmeisesti isompi.



    Automuotoilu on lamassa. Konseptiautot on hienoja, mutta massatuote on aina ruma. Volvollakin on kolme hienoa konseptia, mutta saa nähdä minkälaisia tuotantomallit ovat.



      
  • andertz:

    Audilla on sinänsä yhtenäinen, mutta vähän turhan pullea muotoilu, alkavat autot näyttää tylsiltä tuon pulleuden takia.

    Mersulla taas on joitakin muotoilusekoiluja, esimerkiksi tänään näkemäni CLA näytti ihan Hyundailta ihmeellisine takavaloineen. Samanlaiset Hyundain takavalot on CLS:ssä. Lisäksi uusi ML on rumempi kuin aiempi, mutta ilmeisesti isompi.

    Automuotoilu on lamassa. Konseptiautot on hienoja, mutta massatuote on aina ruma. Volvollakin on kolme hienoa konseptia, mutta saa nähdä minkälaisia tuotantomallit ovat.






    Vuosi vuodelta olen kyl alkanut diggaa Volvosta enemmän, ja ei niiden muotoillussakaan ole mitään pahaa sanottavaa.



      
  • andertz:

    Audilla on sinänsä yhtenäinen, mutta vähän turhan pullea muotoilu, alkavat autot näyttää tylsiltä tuon pulleuden takia.

    Mersulla taas on joitakin muotoilusekoiluja, esimerkiksi tänään näkemäni CLA näytti ihan Hyundailta ihmeellisine takavaloineen. Samanlaiset Hyundain takavalot on CLS:ssä. Lisäksi uusi ML on rumempi kuin aiempi, mutta ilmeisesti isompi.

    Automuotoilu on lamassa. Konseptiautot on hienoja, mutta massatuote on aina ruma. Volvollakin on kolme hienoa konseptia, mutta saa nähdä minkälaisia tuotantomallit ovat.




    Mielestäni CLA on yksi tämän hetken kauneimpia autoja, jos mittasuhteet unohdetaan. Myös perä on erittäin onnistunut. Harmi vain, että se perustuu pikkuautoon, joten siinä mielessä se ei voi näyttää niin hienolta, kuin mitä se näyttäisi pykälää suurempana.

      
  • quattroholic:

    NHB:
    quattroholic:

    Toki ymmärrän, mut ei se mua haittaa. Aina voi skrollata. Mut enempää en kuvia bostaa, kun olen näyttänyt jo tarpeeks. So, dont worry.


    Ei se varmaan sua haittaa, koska olet samat kuvat nähnyt jo jollakin paremmin toimivalla sivulla. Miksi edes postaat kuvia, jos foorumin lukijat ovat sivuseikka? Voihan noita postaamiasi kuvia voi tosiaan skrollailla, mutta ei se auta. Saman pienen aukon läpi näitä kuvia katsellaan tällä foorumilla. Lupauksista huolimatta epäilen, että tuolla asenteella jossakin toisessa keskustelussa jatkaa samaa hölmöilyä.



    Asia on loppuunkäsitelty jo.




    Voisithan sinä quattro poistaa nuo kuvat/viestit ja laittaa vaikka pari linkkiä tilalle. Noista kuvista ei tosiaan ole mitään iloa ja häiritsevät vain koko ketjua.



    Hoidit näemmä homman. Kiitos! :smile:

      
  • Ajattelija2013:

    Voisithan sinä quattro poistaa nuo kuvat/viestit ja laittaa vaikka pari linkkiä tilalle. Noista kuvista ei tosiaan ole mitään iloa ja häiritsevät vain koko ketjua.




    Done. Ekassa kommentissa löytyy linkkei, nii voi sieltä käydä kattoo lisää kuvia sit.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit