oli hengenläähtö lähellä eilen (rekka-asiaa)

35 kommenttia
2»
  • en jaksanut lukea teidän vastauksia, koska ne näkyivät olevan kiistelyitä siitä henkilöllisyyksistämme.
    tänään sain lisätietoa siitä kuinka ONNEKKAITA oomme torstaina olleet: siitä pahuksen rekasta oli lähtenyt rengas (oli käynyt jo kuorman) ja se oli osunut IHMISEEN Sodankylän lähellä! tälle henkilölle oli tullut ainakin lonkkamurtuma.. rekkamies ei ollut huomannut mitään ennenkuin hänet oli pysäytetty n80km päässä!! tästä jutusta oli ollut LEHDESSÄKIN..
    elikkäs se rengas ois voinut irrota jo meidän kohallamme, ja tuolla kävelijällä on ollut myös tuuria.. eihän siltä ruhjoutunut kuin vaan lonkka, henkikin olisi voinut mennä. oispa kiva kuulla selitykset tuolta kuskilta/firmalta!!! täällä taitavat ajaa tuohon tyyliin siihen asti kunnes ensimmäiseltä ihmiseltä menee henki (tai useammalta)!!


    kumma että tällä palstalla kirjoittamani asiat sivutetaan melkein kokonaan, ja vaan pohditaan henkilöllisyyksiä???!! pitäisi kai lukea tarkemmin teidän tekstejä ja ruveta arvuutteleen sitä onko mieskirjoittajilla monta henkilöllisyyttä ja aliarvioida teille sattuneita vaaratilanteita vain teidän sukupuolenne takia!!!

      
  • Hyvä että ei kolahtanut.
    Minulla oli myös hengen lähtö lähellä mutta meinasin saada syliin volvon +100km/h oli nopeutta muten saanut oneksi muuten en olisi tässä.
    Tapahtui n 1.5kuukautta sitten.

      
  • Lainaus:
    29.11.2004 klo 15:55 TeeCee kirjoitti
    Tilastotieteen matemaattinen teoria? Onko sillä oma matemaattinen teoriansa, sitä minä en tiennyt...
    ...
    Kun kirjoitin ihmetteleväni teidän naisten yhtäkkistä kiinnostustanne rekkoihin se perustui juuri tähän; miten todennäköistä on, että aiheesta kiinnostuvat kaikki palstan naiset, joilla lisäksi itsellään on kaikenlaisia kytköksiä rekkoihin? En keksi asialle motivaatiota tai syytä, kuitenkin se on tapahtunut tosiasia. Tässä on ristiriita ja sellaiset kiinnostavat minua.


    totta juu, taisit puhua hieman eri asiasta ja eri "kantilta" kuin minä. mutta väite, että tiedemiehet sanoisivat ettei sattumaa ole, oli vain mielestäni aika hurja, kun yksi kokonainen tieteenala perustuu siihen. tilastotieteen matemaattinen teoria on sitä, että tilastotieteen käyttämät menetelmät perustellaan matematiikalla. ei se siis mikään uusi "teoria" ole. ja ihan hyvin näytät tietävän mitä tilastotiede on. ja aika paljon muutakin.

    syy tälle kummalliselle sivun kaikkien naisten rekkainnostuksellehan selvisi, ja sinun mielipide siitä, ettei sattumaa ole, sai ainakin tukea. :smile:

      
  • Hyvä että tästä rekkarallista aletaan keskustella. Kyllä raskaassa liikenteessä on jollain tavalla kuri löystynyt. Kai se on tämän nykyisen kilpailuyhteiskunnan syy, kaikesta tulisi suoriutua aina vain nopeammin ja pienemmillä resursseila.
    Oma mielipiteeni on jo vuosia ollut se että "lisää rautaa rautateille". Rautatiekuljetuksia tulisi lisätä erityisesti pohjois - etelä suunnassa ja poikittainan jakelu hoitaa maanteitse. Saataisiin rekkojen maantiekuormitusta pienemmäksi...tosin utopistinen ajatus :confused:

    Esimerkiksi 4-tiellä välillä Vaajakoski - Hartola laskettu vastaantulevien rekkojen lukumääräksi 52 kpl. Ennätys kirjattu tänä syksynä kesäkelillä oman auton nopeuden ollessa rajoitusten mukainen eli mittarin mukaan valtaosa matkasta ajettu reilua satasta.

    Sama määrä kun talvikelissä tulee rekkoja vastaan saa aina perillepäästyään olla kiitollinen ettei mitään yllätyksiä sattunut.

      
  • Joku tällä palstalla mainitsi logistiikan. Raskaat kuljetukset tulevat lisääntymään vuosi vuodelta, tiestömme ei muutu kuljetustarpeita vastaavaksi, joten yhä ahtaammilla ja ruuhkaisemmilla pääväylillä joudumme liikkumaan.

    Saksan liikennetutkimuslaitos on tehnyt laskelman, että pelkästään Saksassa lisääntyy kumipyörillä tapahtuva kuljetus 60% v. 2012 mennessä. Se joka on Saksassa liikkunut autolla, voi vain ihmetella minne ylimääräiset 60%mahtuvat. Nyt jo ajavat rekat puskuri puskurissa kiinni joka suuntaan liikkuvina yhtämittaisina jonoina. Ruuhkille on laskettu myös hinta. Samainen liikennetutkimuslaitos julkaisi v.-03 ruuhkien maksavan yhtieskunnalle 40 mio € hukkaan menneenä aikana.

    Suomi on 20 v. jäljessä moottoritieverkoston rakentamisessa. Liikenneturvallisuus joutuu vuosi vuodelta yhä suuremmalle koetukselle, kun samoille väylille ahtautuu yhä enemmän ajoneuvoja ja raskasta kalustoa. Jossakin vaiheessa on ehkä pakko säätää yleinen talvirajoitus Suomeen 60 km/h.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit