Olet esimerkkinä liikenteessä

6 kommenttia

varsinkin jos kuljetat jotain firman autoa, olkoon se pullakaupan jakeluauto tai öljy-yhtiön pitkä yhdistelmä - tai sitten liikennelaitoksen bussi tai vaikkapa postin hyssykärry. Kaikki sikailut liikenteessä, kuten ylinopeus, törpöt ohitukset, kiilaaminen, kännykän käyttö ajaessa tms. menevät sen firman tiliin jonka nimi auton kyljessä on. Läheskään kaikki kuljetuksista vastaavat eivät ole tajunneet tätä seikkaa ja väittäisin että ajotapakoulutusta tarvittaisiin vielä PALJON.

  
  • Mutta kun niiden firman leivissä olevien on PAKKO rikkoa lakeja että saavat pitää työpaikkansa. Itse olin opiskeluaikoinani autolähettinä Stadissa ja kyllä fakta oli se, että keikat kusi ja pomo huusi lähetykset olleet ajoissa perillä.

    Kaikki tämä vaati sitä että ylinopeutta piti ajaa, bussikaistoja piti käyttää vaikka autona oli henkilöauto, jalkakäytävällä piti ajaa, pysäköidä piti invapaikoille, kännykkään piti puhua vaikka vauhtia oli miten paljon ja toisella kädellä piti kirjoittaa samalla muistiinpanoja!!

    Turha niitä kuskeja on syyttää; he vain tienaavat perheelleen leipää tai itselleen opiskelurahoja. Turha niiden pomoja on syyttää; he vain toimivat kilpailutilanteessa, että saisivat firman pidettyä pystyssä. Syyttäkää yhteiskuntaa ja vallitsevaa taloussysteemiä, joka repii kaiken irti turvallisuuden ja ihmisoikeuksien uhalla!!

      
  • Ketä loppujen lopuksi kiinnostaa seurata mitä muut liikenteessä ajavat tekevät auton sisällä. Jos haluaa leikkiä liikennepoliisia ja heristellä näille sormea, silti itse vaarantamatta liikennettää...niin? Joku kaivaa nenää, tai takapuolta, kai sitä kaikenlaista näkisi jos oikein jaksaisi tuijottaa, mitä hyötyä siitä on?

      
  • Anders-Simo:” Turha niitä kuskeja on syyttää; he vain tienaavat perheelleen leipää tai itselleen opiskelurahoja. Turha niiden pomoja on syyttää; he vain toimivat kilpailutilanteessa, että saisivat firman pidettyä pystyssä. Syyttäkää yhteiskuntaa…”

    Ja kun yhteiskunta yrittää tehdä tällaisen toiminnan mahdollisimman vaikeaksi mm. valvomalla bussikaistoja, sekin on yhteiskunnalta virheliike. Kun rekkakuskit nukahtelee rattiin ja ajavat liian kovaa, se on kilpailuyhteiskunnan syy. Kun yhteiskunta vaatii kuorma-autoihin nopeusrajoittimet ja ajopiirturit, yhteiskunta holhoaa liikaa ja niin edelleen

    Siitä lähdetään, että syy on aina jonkun muun. Kun ei iletä syyttää tiettyä ihmistä, hankitaan syypääksi joku iso nimetön taho, kuten yhteiskunta, poliitikot, poliisi, Tielaitos.

    Ihmisen sielunelämä on sellainen, että hän alitajuisesti keksii syitä asioille, hyvässä ja pahassa. Kun ei tiedä mistä ukkonen tulee, niin Zeushan siellä ajaa sotavaunuilla ja heittelee salamakeihäitä tai meilläpäin Ukko Ylijumala (ukkonen) tekee suunnilleen samaa. Kun ei viitsi korjata koiransa sontaa, niin eihän muutkaan korjaa. Kun ei viitsi ajaa sääntöjen mukaan, niin eihän muutkaan aja tai eihän se ole edes vaarallista, herrojen salajuoni vaan. Jos firman omistaa venäjän mafia ja pomo käskee ajaa jonkun päälle, niin vastuussa on tietysti yhteiskunta.

    Kyllä se niin on, että vastuullinen on se onneton kuski, vaikka perhe kuinka näkisi nälkää. Hänellä on jakamaton vastuu siitä, mihin autonsa ajaa ja miten. Jos tätä vastuuta ei kykene kantamaan vaan tarvitsee selitellä pomoilla ja yhteiskunnan vastuilla, on liian selkärangaton auton rattiin.

      
  • Lainaus:
    05.08.2004 klo 22:37 SixPack kirjoitti
    Ketä loppujen lopuksi kiinnostaa seurata mitä muut liikenteessä ajavat tekevät auton sisällä


    Noh, minä en puhunut nenänkaivamisesta vaan törttöilyistä. Onko liikennesääntöjen rikkominen mielestäsi hyväksyttävää? Ja sanoinko jotain poliisiksi ryhtymisestä? Kirjoitin vain, että mielestäni ajotapa- ja asennekoulutusta tarvittaisiin. Liikenteessä hämminkiä aiheuttava ajoneuvo on huonoa mainosta firmalleen.

      
  • Selitettäessä maailmankaikkeutta jumalan aikaansaannokseksi saadaan aikaan vielä suurempi, mutta sujuvasti sivuutettu pulma: mistä se jumala tuli?

    Yhteiskuntaa syytettäessä kannattaa aina muistaa, että yhteiskunta, hitto soikoon, olemme me. Se tulee meistä, ei minkään korkeampien voimien pakottamana.

      
  • Joskus kuorma-auto korttia ajaessani, sanottiin että ajotapa tuo mainetta firmalle.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit