Ylinopeussakot

13 kommenttia

Miten porukka tällä palstalla on ajanut sellaista ylinopeutta, ja myös jäänyt siitä kiinni, että on saanut sakot. Käsi sydämellä. Itselläni 2 kpl -80 luvulla, ja 1 ylinopeussakko v. -02.

  
  • Ylinopeussakkoja 0; keltaselta viiivalta 2, 70 ja 90-luvulta; 1 kpl ylikuorma ( 3 henkeä 2-hengen autossa ).
    Kilometrejä takana puoli miljoonaa, about.
    Siinnä paholaisen tilasto.
    Ja käsi oli sytämellä!
    Ulkomailla yksi ylinopeus. 75 m 60 m rajoituksella.( poliissiauton ohitus )

    Tosi kiva seurata muidenkin "järjettömiksi" täälllä todettujen tilastot.

    [il Diavolo muokkasi tätä viestiä 18.10.2004 klo 11:11]
      
  • 3x ylinopeussakot ja kahdella niistä ottivat myös kortin pois :frowning:

      
  • Antoivatko molempien kertojen jälkeen kortin takaisinkin vielä?

      
  • Yksi ylinopeussakko about 16 vuotta sitten; kuudenkympin alueella vähän yli seitsemääkymppiä. Selityksenä oli, että ruokatunnilta töihin palatessa seurasin Saabin tasauspyörästöstä/laatikosta kuuluvaa jurinaa kiihdytettäessä, ja kiihdytin vähän liikaa. Eihän se tietenkään sheriffille kelvannut vaikka ihan oikea selitys olikin...

    Se on ainoa ylinopeussakko elämässäni enkä muitakaan rangaistuksia ole ottanut, mitä nyt yhden parkkisakon joskus ennenvanhaan.

      
  • On minua kerran päästy tyhmyydestä sakottamaan, 79 km/h viidenkympin alueella v. 1988. Tämän sortin tyhmyyttä esiintyi allekirjoittaneella noihin aikoihin enemmänkin.

      
  • Heh, kerrankin kisa, jossa pärjään :smile:

    Ei ylinopeussakkoja eikä pysäköintisakkojakaan. Kilsoja takana tosin vasta joku 130 tkm, joten ehtiihän sitä vielä.

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 18.10.2004 klo 09:39]
      
  • Ei ainoatakaan sakkoa, yksi pysäköintivirhemaksu. Sen sain, koska tein u-käännöksen ja parkkeerasin suoraan vinoparkkiin. En kuitenkaan tarkistanut, mitä rivin alun liikennemerkissä kerrottiin. Tietysti pari ensimmäistä vapaana olevaa paikkaa oli varattu invalideille. Poliisit eivät uskoneet, että ravintolan eteen lauantai-iltana parkkeerattu 15 vuotias japanilainen coupe kuuluisi invalidille...

    Se, etten ole saanut sakkoja, ei johdu äärimmäisestä lainkuuliaisuudestani, vaan poliisien valvonnan vähäisyydestä. Tänäänkin havahduin risteyksen jälkeen huomatessani, etten pudottanutkaan nopeuttani kahdeksaan kymppiin vaan ajatuksissani ajoin satasta koko ajan. Huonolla tuurilla olisin voinut tänään kirjoittaa ensimmäisestä ylinopeussakostani.



    [Herbert muokkasi tätä viestiä 18.10.2004 klo 10:15]
      
  • Olis kiva tietää Äiti Theresan, ei ku mm. TeeCeen totuustaulukko.
    Ja muutaman muun hyvyyden ruhtinaan.
    Historia ei poistu ripittäytymällä, tässä voorumissa ?

    "Puhu sinä minä pidän hevosta"

      
  • Minä olen vasta muutaman vuoden autoillut, joten vielä ei ole sakkoja tullut. Kerran kyllä oli enemmän kuin lähellä. Onneksi poliisiautossa ei ollut tutkaa, niin eivät pystyneet todistamaan. Pysäytettäessä kovasti ihmettelivät varashälyttimen sisätiloissa olevaa liikkeentunnistinta tutkanpaljastimeksi. Oli siinä kova työ kertoa ja demonstroida, että ei ollut tutkanpaljastimesta vaan liikkeentunnistimesta kyse.

      
  • Kortin menetys, syy ylinopeus, ei varmastikkaan enää toistu.

      
  • Eipä ole ylinopeudesta tullut sakkoja, mutta kolmet parkkisakot on siunaantunut. Kyydissä olen kyllä ollut, kun sukulainen otti sakot ajettuaan peräkärry perässä satasta moottoritiellä.

      
  • Yksi ylinopeussakko (muistaakseni vuosi oli -91).

    Kaksi pysäköintisakkoa (joista toisen sain mitätöityä epäselvien aluemerkintöjen vuoksi)

    Tapanani on ajella rajoitusten mukaan, tosin puuttumisrajat tietäen.

      
  • Ennen vanhaan kun ajaminen sujui mutta ajattelu ei, tuli kaksi sakkoa, toinen moottoripyörällä. Aihetta olisi ollut moninkertaiseen elinkautiseen muiden hengen kanssa leikkimisestä, mutta ei sattunut koskaan virkavalta paikalle.

    Yhdet sakot on tullut sen jälkeen kun opettelin yhtä aikaa ajattelemaan ja ajamaan, 50:n alueella 83 km/h. Taajamamerkki oli siirretty uuden kevyenliikenteen väylän taakse, mutta uusissa valotolpissa ei vielä ollut sähköjä joten pusikkoon ei nähnyt. Ajattelin, että hyvä hyvä, nostivat rajoitusta kun kevyen liikenteen väylä valmistui. Todellisuudessa rajoitus olikin laskettu 60=>50. Vähällä pääsin, oli puhetta ymmärtävä polizei.

    Diavolo:” Olis kiva tietää Äiti Theresan, ei ku mm. TeeCeen totuustaulukko. Ja muutaman muun hyvyyden ruhtinaan.”

    Vai hyvyyden ruhtinas. Minä YRITÄN olla hyvä kuski. Sen tehdessään täytyy ensin tietää, miten huonot ajavat ja sitten vain pitää välttää tekemästä samoja asioita.

    Liikenneturvallisuutta käsitteleviin tutkimuksiin ja tilastoihin pääsee joko huonolla tuurilla tai huonolla ajamisella. Siksi kannattaa välttää tekoja, joita noihin tilastoihin päässeet ovat tehneet. Mielestäni tämä ei tee minusta Äiti Teresaa, se tekee minusta vasta ihmisen. Kun ihmisen latinankielinen nimi käännetään suomeksi, se on ”ajatteleva ihminen”. Eli olen täyttänyt vasta yhden ihmisenä olemisen perusteista ajattelemalla, ei sen takia vielä kannata pyhimykseen verrata.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit