Tuusulan moottoritien ruuhkat hyrylään mentäessä?

7 kommenttia

Onko kenelläkään tietoa, mistä johtuu viime viikkoina ilmenneet klo 16 ruuhkat tuusulan motarin lopussa hyrylään päin mentäessä? Eilen viimeksi jonon pää oli Korson liittymän kohdalla. Onko kenties ensimmäisten valojen ajoituksia muutettu? Vai ovat tunnistimet menneet rikki? Vai onko Tuusula tehnyt "Helsingit" eli sisäänmenoliikennettä rajoitetaan tuntuvasti ettei keskustaan syntyisi ruuhkaa... tyyliin motorilla on helppo jonotella.

  
  • Ajelen samaa väylää aamuin/iltapäivisin työmatkallani.

    Olen huomannut kyllä saman ja ihmetellyt sitä, että jonon "alussa" ei tosiaan ole ollutkaan mitään poikkeuksellista! Eilen n. klo 16.10 ei ollutkaan sitten mitään ongelmia! Noh, normaalisti kotimatkani alkaa jopa vähän myöhemmin kuin nyt olin jo tuossa pisteessä, jossa pahin ruuhka on vasta alkamassa.

    Toinen asia jota olen Tuusulanväylällä ihmetellyt on, että Kehä I:n kohdalla on myös alkanut ruuhkailla, vaikka Kehä III:lla on aivan neves "tehokas" käärmeenpesä, jonka luulisi vetävän kehien välisen liikenteen. Tuntuu lähes, että uuden III-liittymän myötä tilanne paheni, käänteisen tuntuista jotenkin!?!

    En myöskään ymmärrä miksi kaupunkiin ajettaessa Tammiston kohdalla ruuhkaillaan, vaikka edessä on Kehä I-liittymä joka leviää 4-kaistaiseksi... En keksi muita syitä kuin sen, että Tammiston kohdan liittymistä tulee liikaa autoja, eikä Tuusulanväylän kulkijat jousta?

    Ylipäätään puikkelehtijat ja turhat kaistavaihtajat "kiirehtiessään" vain HIDASTAVA liikennettä! Jonossa kun vaan on turha yrittää hosua.

    (sen verran tarkennan, että tilanteet joista puhun, ovat ennen Tammiston siltatyömaatakin, eivät siis siitä johtuvia esim.)

    [Kumppani muokkasi tätä viestiä 31.05.2006 klo 13:05]
      
  • En tuolla tiellä juurikaan ruuhka-aikoihin ole ajellut, mutta kaksi viikkoa sitten ajelin tuota Motaria Helsingistä Kehä III:lle ostamaan varaosia autoon. Ihmettelin kun tällä moottoritiellä liikenne eteni kahtakymppiä useiden kilometrien matkan, vaikka mitään näkyvää hidastetta, onnettomuutta tai tietyötä ei näkynyt. Onko tämä tie todella näin tukossa?

      
  • Oiskohan sinne istutettu kamerapönttö, sehän yleensä laskee nopeudet alle rajoitusten? :sunglasses:

      
  • :sleepy: ....näitä Joxan one-linereitä....

    Oiskohan sinne istutettu kamerapönttö, sehän yleensä laskee nopeudet alle rajoitusten?

    Juuei...

      
  • RUUHKAT LÄHELLÄ KEHÄ I johtuvat siitä, että Vantaalle on tullut kaksi uutta isoa kohdetta autoilijoille:

    JUMBOn kauppakeskus

    KARTANONKOSKEN asutuskeskus

    Kun näihin ja näistä soluu paljon liikennettä, se tukkii aamulla Tammiston ja kehä I:n välin etelään päin.

    Sitten iltapäivällä Kehä I syöttää liikennettä idästä ja lännestä Tuusulaan päin joka lisää Helsingistä tulevaa virtaa.

    Siltatyömaa Vantaanjoen kohdilla on luullakseni enne siitä, että joskus tielaitos lisää kolmannen kaistan Paloheinän ja Tammiston väliselle osuudelle.


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    30.05.2006 klo 09:58 navos kirjoitti
    Onko kenelläkään tietoa, mistä johtuu viime viikkoina ilmenneet klo 16 ruuhkat tuusulan motarin lopussa hyrylään päin mentäessä? Eilen viimeksi jonon pää oli Korson liittymän kohdalla. Onko kenties ensimmäisten valojen ajoituksia muutettu? Vai ovat tunnistimet menneet rikki? Vai onko Tuusula tehnyt "Helsingit" eli sisäänmenoliikennettä rajoitetaan tuntuvasti ettei keskustaan syntyisi ruuhkaa... tyyliin motorilla on helppo jonotella.


    Tietyö Vantaanjoen sillan kohdalla hidastaa liikennettä. Klo. 16 ruuhka-ajalla työkoneet eivät yleensä enää liiku, mutta pelkät liikennemerkit, madallettu nopeusrajoitus ja betoniaidat saavat monet autoilijat matelemaan. Ko. kohdan jälkeen vetää taas hyvin. Sitä ennen kerää hyvät jonot, kun kolmelta suunnalta tuupataan autoa (keskustasta ja Kehä I:lta lännestä ja idästä).

      
  • "Siltatyömaa Vantaanjoen kohdilla on luullakseni enne siitä, että joskus tielaitos lisää kolmannen kaistan Paloheinän ja Tammiston väliselle osuudelle."

    Se olisikin hyvä ratkaisu! Molempiin suuntiin vain 3 kaistaa, vaikka se tarkoittaakin "taas" tietyömaata, joka vasta hidastaakin. Juuri kun päästiin vihdoin KehäIII:n liittymän työmaasta.

    Mutta kuten totesin, niin Tammiston siltatyömaan aloittamista ennenkin oli olemassa ruuhkaa, joka on alkanut vasta tämän vuoden puolella oikeastaan. Eli se ei selitä mitään, kärjistää vain entisestään.

    Bauhausin kohdalta kaupunkiin päin suoritettu päällysteen vaihto sujui kiitettävän nopeasti! Siitä kiitokset tekijöille.

    [Kumppani muokkasi tätä viestiä 05.06.2006 klo 12:50]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit