Nykiminen

5 kommenttia

Mikäpä lienee joillakin autoilijoilla kun liikennevaloissa pysähdytään niin alkaa se jatkuva nytkähtely eteenpäin. Ensin pysähdytäänvaloihin. Sitten ajetaan puoli metriäeteenpäin ja taas pysähdytään. Taas muutama sekuntipaikoillaan ja ajetaan taas puoli metriä, kunnes taas pysähdytään. Seuraavan nytkähdyksen jälkeen ollaankin jo pysähtymisviivan päällä mutta silti vielä pitää pari kertaa nytkähtää. Sitten kun vihreä koittaa niin nytkähtelijä räplää kännykkää eikä huomaa vihreää tai jos huomaa niin sitten auto sammuu kun kytkin nousee liian rivakasti. Eikö olisi melkein sama ajaa auto kerralla siihen viivalle ja odotella siinä sitä vihreää kuin polttaa kytkintä tuollaisella levottomalla letkajenkalla?

  
  • Varmaan ajaa automaatilla ja jarrujalka väsyy? :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    12.06.2007 klo 23:04 ddr5 kirjoitti
    Mikäpä lienee joillakin autoilijoilla kun liikennevaloissa pysähdytään niin alkaa se jatkuva nytkähtely eteenpäin. Ensin pysähdytäänvaloihin. Sitten ajetaan puoli metriäeteenpäin ja taas pysähdytään. Taas muutama sekuntipaikoillaan ja ...

    Suomi on pesäpallokansaa ... ne kärkkyy ...
    Samoin tekevät jalankulkijat suojateillä .. osa seisoo jo oikein reilusti ajoradalla .. joskus aika kaukanakin ..
    :grin:

      
  • Antaa edessä olevan nykiä. Ei tarvitse itse seurata perässä. Vähän se vaatii harjoittelua antaa raon edessä kasvaa jopa parin auton mittaiseksi, mutta pian oppii olemaan kuromatta tuon raon kiinni.

      
  • Itse härnään hanurissani roikkujia AINA tuolla tavalla, en todellakaan pidä siitä että takana ajava huohottaa liian lähellä. Miksei voi jättä edes 1,5-3m rakoa edellä olevaan. Itse ajan aina valoissa edellä olevaan niin lähelle, ettei tietä näy oman konepellin ja edellä olevan puskurin alareunan välistä, tuolloin rakoa on on joku 1,5-2m. Please jättäkää rakoa, ette ole perillä yhtään sen aikasemmin kuin jos jätätte sen kohteliaisuusvälin.

      
  • Lainaus:
    15.06.2007 klo 12:01 Disukka kirjoitti
    Itse härnään hanurissani roikkujia AINA tuolla tavalla, en todellakaan pidä siitä että takana ajava huohottaa liian lähellä. Miksei voi jättä edes 1,5-3m rakoa edellä olevaan. Itse ajan aina valoissa edellä olevaan niin lähelle, ettei tietä näy oman konepellin ja edellä olevan puskurin alareunan välistä, tuolloin rakoa on on joku 1,5-2m. Please jättäkää rakoa, ette ole perillä yhtään sen aikasemmin kuin jos jätätte sen kohteliaisuusvälin.

    Moottoripyörällä ajettaessa melkein ainoa konsti, kun joku roikkuu aivan perässä kiinni, on jättää itsensä eteen paaaaaaljon tilaa ettei vain itse tarvitse tehdä mitään äkkinäistä. Tietenkin voi ajaa syrjään ja pakottaa ohitse.

    Ruuhkissa seistessä ja jonoissa ajettaessa mateluvauhdilla on monissa maissa PAKOLLISTA pitää vähintään sellainen rako edelläajavaan, että mikäli joutuu menemään ohitse, ei tarvitse missään tapauksessa peruuttaa sen vuoksi. Inssistä ei pääse lävitse jos tuollaisessa perusjutussa mokaa. Mutta meillä täällä Suomessa mitataan mieluummin ajatko 70km/h alueella 82km/h kuin ajotaparikkeitä .. liian lähelläajamisia, suojateiden eteen pysähtyneiden ohituksia etc .. TIEDÄN, että näihinkin puututaan, mutta vain ani harvoin erillisten kampanjoiden aikana. Aivan hemmetin tärkeää olisi poimia rattijuoppoja pois kuin miettiä miten suuri rikollinen on henkilö, joka ajaa vaikka 80km/h alueella 93km/h. Mutta minkäs teet .. joka paikassa vain sääääääästetään ... Jummalavita .. Suomi säästää itsensä sairaaksi .. ellei ole jo ...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit