Nopeusrajoitus kattokuormalla?

7 kommenttia

Onko max 80 km/h? vai voiko vetää mitä tiet salliin.. vaikka kolme kanoottia katolla.

  
  • PJX:

    Onko max 80 km/h? vai voiko vetää mitä tiet salliin.. vaikka kolme kanoottia katolla.




    Erillistä nopeusrajoitusta ei kattokuormalle ole. Yksi suksiboksitehdas suosittelee max. 130, muut nopeusrajoitukset huomioiden.







      
  • Jo suksiboksi täydessä lastissa voi tehdä autosta yllättävän kiikkerän.Mulla oli joskus Citroen Volcane perhesportti,jossa oli ns. passiivinen takapyöräohjaus.Kesällä mutkissa kun kitkaa oli tarpeeksi kskipakoisvoima salli taka-akselin vähäisen kääntymisen.Ominaisuus teki autosta mutkissa erittäin vakaan.Talvella ominaisuus ei toiminut.Meidän tytär pyöräytti vahingossa ajaessamme taukokaikalle auton 180 astetta ympäri ja itse meinasin myös pyörähtää kääntyessäni risteyksessä vasemmalle totutulla nopeudella.Suksiboxissa oli 4 paria pujottelu- ja samanverran murtomasuksia ynnä monoja.

      
  • ogvarius:

    Suksiboxissa oli 4 paria pujottelu- ja samanverran murtomasuksia ynnä monoja.




    Volcane viittaa ZX malliin, jossa max. kattokuorma lienee tavanomaiset 50kg. Riittiköhän tuo 50kg vai lipsahtiko ylikuorman puolelle? Suksiboxi + 16 suksea + 16 monoa taitaa tehdä kyllä pikkasen enemmän.

      
  • Ei sinne boxiin kaikki monot mahtunut.Olisikp olluot yksi pari.Mutta saattoi olla ylikuormaa.Sitä ei silloin 18 vuotta sitten tullut ajatelleeksi,vaikka siinä ZX Volcanessa oli jäykempi jopusitus ja se oli matalampi kuin ne normaalimallit.

      
  • PJX:

    Onko max 80 km/h? vai voiko vetää mitä tiet salliin.. vaikka kolme kanoottia katolla.


    Suosittelen pitäytymään rekkojen 80-90km/h nopeudessa. On turvallinen nopeus, turha testata sen enempää kiinnitysten kestävyyttä ja taistella ilmanvastusta vastaan.

      
  • Jep. Lainsäädännöstä löytyy perusteet nopeusvalinnalle sekä kohdasta, jossa käsitellään auton kuormausta, että tilannenopeutta käsittelevästä kohdasta.

      
  • Kattonopeutta ei ainakaan saa ylittää! :tongue:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit