MILLÄ AUTOLLA KAAHATAAN?

87 kommenttia
13»
  • Jaha, tässäpä taas kinkkinen autontunnistustehtävä: Nära bli lynchad i turistparadiset; Svensken var på semester i Thailand - mejade ner sju med bil

    Joidenkin ei pitäisi ajaa itse, ainakaan ulkomailla.

      
  • MUTTA EIHÄN SE SEN SVEDUPELLEN VIKA OLLUT!

    Jag kunde växla några ord med honom när han satt i cellen. Han pratade osammanhängande och sa att någon injicerat narkotika i

    JOS NORMAALIEN RUOKAJUOMIEN SEKAAN JOKU LAITTAA ALKOHOOLIA
    NIIN SAATTAAHAN SITÄ VÄHÄN KAASUJALKA RASKAAMMAKSI MUUTTUA.
    SAATI SITTEN THAIMAAN HUUMEITA...


    :sunglasses: :frowning: :frowning:

      
  • Sellaisilla autoilla, joissa ei vilkku toimi ennen jarruvaloa:
    SIIS: Vika ei ole autossa, koska vilkut ovat pitkäikäisiä laitteita ja koska tunnetusti vilkun käytöllä on tarkoitus herättää kanssakulkijoiden huomiota. Itsehän tiedämme, minne olemme menossa???

      
  • :sunglasses: joka autolla pystyy kaahaamaan mutta se on eri juttu millä autolla vauhti kiihtyy vielä 220 ssä ja eihän volvolla vielä 150 km tunnissa tunnu kaahaamiselta mutta kyllähän se jollain nipponilla tai hiivatilla tuntuu

      
  • Veikkaan, ettei mikään nopeus itse koettuna tunnu kaahaamiselta. Eihän kukaan itse kaahaa. Vain muut tekevät niin.

      
  • Lainaus:
    12.10.2006 klo 23:13 MMS kirjoitti
    Vai 230 saavutettavissa? Ei avensikset ole tietääkseni liikkuneet vakiona yli 220, eli eivät tosi nopeuksiin yllä. Vaikka en ajakkaan Volvolla, niin ei Tojolla ole mitään särmää oikeille autoille.



    :grin: :grin: :grin: hohhoiiijaaa..... kyllä voi mieli olla turmeltunut :grin: :grin:

      
  • Minusta varsin huvittavaa että yleistetään joku tietty merkki/malli. Eiköhän joka merkkisen auton ratin takaa löydy se kaahaaja. En ole ainakaan kiinnittänyt huomiota että olisi joku tietty merkki mikä ohitelisi sen enempää kuin muutkaan. Mutta sen huomion olen tehnyt että enne kun omistin 320i BMW:n kyllä ohitseni tuli vaikka minkä näköistä autoa ja kuskia. Nykyisin kun auton kontissa on lukema 540i niin ohittelu on vähentynyt. Johtunekko siitä sitten että autoiliat pelkää tulla ohi "jos vaikka tuo tuolla V8 bemarillaan lähtee ajamaan kilpaa ja sitten en omalla pikku toyotalla pärjääkkään?"

    Joku tässä aikaisemmin mainitsi ettei bemarilla pääse 235km/h. Otataan esimerkkinä oma 540i Bemari. Olin viimekesänä autollani lomamatkalla italiassa. No siinä ajellessani hiljaisella moottoritiellä noin kello 02:00 rupesi minua lapsettamaan ja pitihän se kokeilla mitä tästä kasikoneesta irtoaa. Eikun Sportasento vaihdelaatikosta päälle ja lumpio suoraks. Kun saavutin nopeuden jolloin rajoitin otti vastaan mittarissa oli noin 255km/h. Kun hiljensin takaisin siihen 140km/h tarkistin ajotietokoneesta lopullisen nopeuden joka oli ollu 249km/h.

    [Redone muokkasi tätä viestiä 09.01.2007 klo 19:54]
      
  • Jos ohitusta pelkää niin on kait kokemusta että jokin/jotkut automerkit nostaa vauhtia tai kiilaa kun niitä ohittaa? :sunglasses:
    Minä ohittelen tai jätän ohittamatta kaikkia automerkkejä tasapuolisesti! :sunglasses:

      
  • Sekin voi olla hyvin mahdollista. Itse ajan sitä vauhtia mitä ajan ja jos minun eteeni tulee auto joka ajaan hitaammin kuin minä nii ohihan minä siitä ajan ja taas jos joku ajaan kovempaa kuin minä nii ohi sen annan mennä enkä rupea kiilailemaan tai mutta.

      
  • Enpä olisi uskonut osallistuvani tähän keskusteluun, sillä en juuri jaksa tarkkailla eri automerkkien nopeuksia... mutta viime aikoina jostain syystä useita Audeja on roikkunut vaarallisen lähellä takapuskurissa (en aja alle rajoitusten) ja painellut ohi rankkaa ylinopeutta, jäädäkseen sitten hetken päästä eteeni ajamaan suunnilleen rajoituksen mukaan. Ilmeisesti merkin "urheilullinen maine" velvoittaa joitakin yksilöitä pätemään tien päällä.

      
  • Pahimpia kaahareita on automerkistä riippumatta omien havaintojeni mukaan erilaiset "tsupparit" ja pizzapaakarit.Hämmästyttävän usein myös nuoremmat naiset ajavat täysin vastuuttomasti,jopa lastensa kanssa.

      
  • Heitämpä omia havaintoja mukaan tähän keskusteluun. Itsellä on Volvo XC90.nen ja ajan lähes aina noin 10-15km/h yli rajoitusten mittarin mukaan, jolloin todellinen nopeus on hiukan yli sallitun eli en kaahaa, ainakaan omasta mielestäni.

    En lähde kisaamaan kenenkään kanssa, jos joku haluaa ajaa kovempaa niin ajakoon. Jos provosoituu ajotavastani ja lähtee tämän takia kaahamaan / haastamaan kisaan niin haastakoon, mukaan en lähde, vaikka joskus on oikein vierellä ajamalla ja keskaria tms merkkejä näyttämällä yrittänyt muutamat.

    Kun hitaampi tulee eteen menen ohi ja jatkan samalla nopeudella kuin aikaisemmin, ja yleensä tässä vaiheessa pikkuautojen kuskien hermot yleensä palaa, joten kohta painaa kaveri rystysen valkoisena minusta ohi jatkaen hetken reilua ylinopeutta. Nooh matka jatkuu ja saavutan taas tämän teiden ritarin kun hänen vauhti-intonsa laantuu ja taas sama juttu......kumpihan tässä provosoituu minä vai kinnerikuski??

    Mitäs sitten kun tiellä on henkilö joka ei halua / uskalla ajaa edes rajoituksen mukaan ja tämän perään alkaa syntymään jonoa. Olen usein seurannut 4-6 autona jonossa kun kukaan ei mene ohi vaikka paikka tulee. Nooh aikani (lue 3-4 ohituspaikkaa) odotan ja jos mitään ei tapahdu kuittaan nämä edellä olevat kerralla jos paikka antaa myöten jos ei niin pienemmissä erissä. tämäkö on kaahaamista??? On jopa pari kertaa puhelin soinut tälläisen tilanteen jälkeen että vi***n kaahari jne jne.......

    Oma mieleipiteeni on ettei ensimmäinen aiheuta jonoa vaan se joka ei mene ohi ja vielä yleensä roikutaan puskureissa kiinni joten väliin pääsee vain lievää röyhkeyttä käyttämällä ja taakse jäävässä autossa alkaa valot vilkkumaan kuin hedelmäpelissä...

    Korostan että ajan poikkeuksetta vakkari päällä jolloin oma vauhti on vakio oli sit ylä- tai alamäki.....

    Että tälläisiä havaintoja Suomen liikenteestä, on sitten mukavaa olla tien päällä.

    Itsetunto ainakin allekirjoittaneella kohdallaan, naurattaa vaan......

    :grin:

      
  • Sana ”kaahari” määritellään aina yksilöstä ja tilanteesta riippuen. Jos sinulle on oikein soiteltu ja nimitelty kaahariksi, taatusti olet jonkun mielestä silloin kaahannut. Eli takuuvarmasti löytyi ainakin yksi automerkki/malli jolla kaahataan. Lopulta yksi faktatietoa sisältänyt kommentti tässä ketjussa.

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 12:26 TeeCee kirjoitti
    Sana ”kaahari” määritellään aina yksilöstä ja tilanteesta riippuen. Jos sinulle on oikein soiteltu ja nimitelty kaahariksi, taatusti olet jonkun mielestä silloin kaahannut. Eli takuuvarmasti löytyi ainakin yksi automerkki/malli jolla kaahataan. Lopulta yksi faktatietoa sisältänyt kommentti tässä ketjussa.


    ekalla kerralla soitto tuli kun ohitin 4 auton jonon aikani odoteltuani muiden rekan ohittamista noin 2km suoran auettua, rajoitus 100km/h, oma kovin nopeus ohituksen aikana max 120km/h

    toisella kerralla ohitin 2 erässä 6 auton jonon, jossa viimeiset 3 autoa ns ohituskaistaa käyttäen.....

    kaahaamista tosissaan......

    voi hyvänen aika sentään

    :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

      
  • Lainaus:
    16.10.2006 klo 18:42 hobbit kirjoitti

    Volvot ja Bemaritkin ovat varmaan ihan hyviä autoja , mutta niin monet niiden kuskit öykkäröivät tien päällä sillä tyylillä , että en voisi kuvitella itseäni niiden rattiin. Kyllä hävettäisi jos kavarit näkisivät.


    itte ajan volvolla ja sormet ei riitä laskemaan niitä kertoja kun MERSUMIEHET rupeaa ihan tosissaan kiusaamaan :tongue: eli ensin hirmuvauhilla ohi ja sitten alinopeutta edessä. kun pääsen ohi niin sama homma. mitä pitäs tehä? minä teen niin et annan turbon vonkua ja painan ohi noin 160 ellei kovemminkin ja ahistan jarrulla eessä kaasu pohjassa jolloin molemminpuolin olevista tuplaputkista tulee usvaa niin että takanatulevan on pakko jarruttaa. ei ihan laillista mut hermot kun menee niin minkäs teet... :kiss: autohan oli siis volvo 240 turbodiesel :grin: :sunglasses:

    [nixu85 muokkasi tätä viestiä 17.01.2007 klo 17:16]
      
  • Oletkohan sinä Honkpa ,sillä XC90:llä se tyyppi joka ajaa AINA vähintään 15-20 kmh ylinopeutta ohittaen AINA kaikki eteensä tulevat lähes vastaantulijoiista piittaamatta.Ajeletko vt6 väliä LPR-IMATRA?.Tosi härski äijä..Jos et ole niin varmasti monet muutkin tunnistavat sen maasturi Volvon mikä noudattaa edelläkuvatunlaista ajotapaa..

      
  • Lainaus:
    17.01.2007 klo 20:20 kouhia kirjoitti
    Oletkohan sinä Honkpa ,sillä XC90:llä se tyyppi joka ajaa AINA vähintään 15-20 kmh ylinopeutta ohittaen AINA kaikki eteensä tulevat lähes vastaantulijoiista piittaamatta.Ajeletko vt6 väliä LPR-IMATRA?.Tosi härski äijä..Jos et ole niin varmasti monet muutkin tunnistavat sen maasturi Volvon mikä noudattaa edelläkuvatunlaista ajotapaa..


    Voi kouhia hyvä, lue tekstiä hiukan tarkemmin. Mites minä kirjoitinkaan, 10-15 km/h yli rajoituksen, siitä mittarivirhe pois...... en vähintään 15-20 km/h....

    Ohitan jos joku ajaa hitaammin, mutta vain kun on sopiva ohituspaikka, ei piittaamatta.

    Sori kouhia en ajele vt6.lla........

    mutta tässähän sen suomalaisen perusluonteen näkee vallan hyvin
    vääristellään toisen kirjoituksia välittömästi.

    Jos ottaa päähän toisten kulkuvälineet niin voivoi. Onneksi omalla työllä on kiesi hankittu.... :grin:

      
  • honkpa: ”mutta tässähän sen suomalaisen perusluonteen näkee vallan hyvin
    vääristellään toisen kirjoituksia välittömästi.

    Jos ottaa päähän toisten kulkuvälineet niin voivoi.”


    Nyt taisi tulla tahatonta huumoria. Kouhiaa ei ottanut päähän kenenkään auto vaan kuskin ajotyyli.


    [TeeCee muokkasi tätä viestiä 18.01.2007 klo 14:49]
      
  • Enhän minä vääristellyt.Kuvailin vain tämän minun tietämäni xc90:sen ajotapaa.Nyt epäilykseni hälvenivät kun sinä kuulutkin siihen 10-15 kerhoon etkä tähän 15-20 kerhoon :smile:
    No pieni kevennys suotakoon.Saattaa teillä kahdella xc90 kuljettajalla jotain yhteistä olla tuossa ajotyylissä kyllä.Sanotaan näin että jos liikennevirrat menee hyvissä olosuhteissa todellista nopeutta 80 talvinopeusalueellakin luokkaa 85-89 niin se ei tunnu tälle em.kuskille riittävän.Mutta täytyy sanoa etta ohittelenhan itsekin aina silloin tälläin tuolla tienpäällä 70-80 ajavia.(Liikun työkseni tienpäällä enkä pysty pahasti kaahaamaan kun ajokkini nopeus on rajoitettu 90 km/h (Ei kovin iso auto kuitenkaan).Hieman kyllä huolestuisin jos perään soiteltaisiin ja valoja vilkuteltaisiin.No meitä löytyy joka junaan.Vai luuletko että se johtuu autonmallista miten kanssa autoilijat suhtautuvat ohittajaan?Koska eihän asiallinen ohittaminen mitään kaahaamista ole.
    TeeCee osuvasti tuossa yllä totesi minunkin mielipiteeni tuosta autoon liittyvästä toteamuksestasi.

      
  • On se "honkpa" kova jätkä! Varsin usein tulee ajettua tietä, jossa on vilkas liikenne. On kuitenkin tullut opittua, että turha kaahailu on turhaa. Liikenne koostuu jonoista, ja kun olet yhden ohittanut niin edessä on seuraava jne. Kaikista paras on päästä rekan perään, sillä se painaa rajoitinta vastaan koko ajan. Ohittaa et tarvitse kertaakaan ja hermot ei kiristy. Huvittavaa vaan on katsoa kun Volvot ja Bemarit painaa ohi. Sitten matkojen päästä saatat huomata, että samat autot löytyy edestäsi jonosta.

    Perus periaatteina liikenteessä on mielestäni riittävä välimatka edessä olevaan(helpottaa myös idioottiohittajia), ohitus silloin kun se on turvallista. Vilkkaasti liikennöidyllä kaksikaistatiellä kiirehtiminen on idiootin hommaa!

      
  • Hyvät teecee & kouhia: Ehkä pieni sammakkokin taisi lipsahtaa... :grin:

    Rampe2: Jos sinun mielestä olen kova jätkä niin sit kait olen, en toki omasta mielestä. Olen hyvin sinut oman liikenne käyttäytymisen kanssa. En ohittele ns. väkisin vaan silloin kun se on turvallista, ja kun on liikennettä enemmän ajelen silloin jonon mukana.

    Rampe2.nen antaa juuri sen esimerkin miten jonoja saadaan aikaan eli jää rekan perään kruisailemaan ja sitten ne jotka menee ohi on idiootteja. Hohhoijaa.........

    Niinkuin kirjoitinkin että kun ajetaan jonossa niin odotan muutaman ohituspaikan silloin kun en ole jonossa toisena. Tietääkseni ohituskaistat on tehty sitä varten että niissä voi turvallisesti ohittaa, olenko ymmärtänyt väärin? Jos ohitan ohituskaistaa käyttäen rauhallisesti enkä törkeää ylinopeutta käyttäen ja perään soitetaan niin eiköhän silloin soittajalla olisi syytä tarkistaa lääkitystä.

    Kaikkein huvittavin tapaus tälle talvelle tapahtui noin 2h sitten kun ajelin kotia päin: Ajelin rauhassa (mittarissa 93-95km/h) vakkari päällä, liikennettä vähän. Saavutin pikkuhiljaa edessä ajavaa japanilais merkkistä autoa joka ampaisi siinä vaiheessa kun olin hänen perässä, arviolta noin 110-120 vauhtiin, okei :grin: . Matka jatkuu ja noin 8-10km saavutan kaverin taas, ensin kaveri tekee lyhyen lukkojarrutuksen ja taas ampaisee hurjaan vauhtiin ja katoaa horisonttiin. No rekkari on tallessa ja tarkoitus on lähestyä puhelimiste, ihan uteliaisuuttani.
    Oma mielipiteeni on että kaveria vi***taa joku aika rankasti.

    edit: ei ainakaan minulla ole hermojen kanssa mitään ongelmia varsinkaan tien päällä, vaikka toisinaan ohittelenkin....
    On se muuten kumma kun en ole saanut viimeiseen 15 vuoteen ylinopeus sakkoja vaikka teidän mielestä olen kaahari....hmmmm



    [honkpa muokkasi tätä viestiä 21.01.2007 klo 13:48]
      
  • Lainaus:
    21.01.2007 klo 13:44 honkpa kirjoitti
    Olen hyvin sinut oman liikenne käyttäytymisen kanssa. En ohittele ns. väkisin vaan silloin kun se on turvallista, ja kun on liikennettä enemmän ajelen silloin jonon mukana.

    Rampe2.nen antaa juuri sen esimerkin miten jonoja saadaan aikaan eli jää rekan perään kruisailemaan ja sitten ne jotka menee ohi on idiootteja. Hohhoijaa.........


    Kai jokainen on sinut oman käyttäytymisensä kanssa. Minäkään en ohita tahallani väkisin, koska tiedän autoni kiihtyvyyden. On tietysti mahdollista, että joskus teen virhearvion. Joku saattaa ostaa tehokkaan auton, jolla pääsee entistä pienemmässä välissä ohi turvallisesti ilman, että se tuntuu väkisin ohittamiselta. Sellaista se on, miten asiat koetaan. Yksi kokee yhdellä, toinen toisella tavalla.

    Minusta Rampe2:sen esimerkki oli asiaa. Itse ajan useita kertoja viikossa samaa valtatietä, joten siinä huomaa erilaisia mekanismeja. Jonot syntyvät siksi, että nopeammat saavat kiinni hitaammat. Jos kuitenkin kaikki ajaisivat rajoituksen mukaan, ei jonoja syntyisi kuin ruuhkaisimpina aikoina. Nyt maanantai-aamullakin klo 5.00 esiintyy jonoja. Se johtuu siitä, että ylinopeutta Helsinkiin ajavat saavat muita kiinni. Ohituspaikkoja ei kuitenkaan ole tarpeeksi, joten ohi ei pääse heti. Paikkaa odotellessa ehtii jonoon tulla muitakin, joten tilanne on valmis. Siinä ei ohittelut auta, koska edessä todellakin on jo seuraava jono odottamassa. Usein vain se jono on mutkan tai mäen takana, joten ohittaja ei sitä näe eikä kai sitten edes tule ajatelleeksi sellaisen olemassaoloa. Tai sitten kiire sumentaa totaalisesti ajattelukyvyn.


      
  • honkpa: ” On se muuten kumma kun en ole saanut viimeiseen 15 vuoteen ylinopeus sakkoja vaikka teidän mielestä olen kaahari....hmmmm”

    Voi se kertoa myös nopeusvalvonnan tasosta tällä hetkellä.

    Otetaan asiat sellaisina kuin ne ovat eikä syytellä ketään. Sanomiseni perustuvat siihen tietoon jonka sinä olet antanut. Olet tällä palstalla ensimmäinen joka sanoo saaneensa soittoja joissa häntä on syytetty kaahariksi. Se on fakta ja sinun kannattaa miettiä niin avoimin mielin kuin kykenet, mistä se johtuu.

    Jos minulle sattuisi liikenteessä noin paljon kertomasi kaltaisia asioita, pistäisin autonavaimet naulaan kunnes olisin selvittänyt, miksi ympärilläni pyörii poikkeuksellisen paljon kuljettajia joilla on syytä soitella perääni, näytellä ”kansainvälisiä käsimerkkejä” ja toimia muutenkin mielenosoituksellisesti. Se on hyvin poikkeuksellista eikä taatusti tapahdu ilman että siihen on joku syy, kenelläkään ei voi olla noin huono tuuri. Syy voi olla niinkin yksinkertainen kuin että ajat poikkeuksellisen paljon, mutta muutkin vaihtoehdot kannattaa ottaa avoimella mielellä huomioon.

    Sanoit, että sinulla on itsetunto kohdallaan. Nyt sille on käyttöä, harvassa on miestä katsoa totuutta silmiin tällaisessa asiassa.

      
  • Lainaus:
    17.01.2007 klo 17:14 nixu85 kirjoitti

    .... ja sormet ei riitä laskemaan niitä kertoja kun MERSUMIEHET rupeaa ihan tosissaan kiusaamaan :tongue: eli ensin hirmuvauhilla ohi ja sitten alinopeutta edessä. kun pääsen ohi niin sama homma.




    mulla kerran sellainen mersu tempaus jollaiseen en ole törmännyt muulloin. ajoin yöllä lahti-hesa väliä, muita autoja näkyi varmaan joku yks kymmenessä minuutis. ajoin n. 105-110 km/h cruisen kanssa. saavutin tasaisen hitaasti uudehkon c-mersu farmarin. kun tulin lähemmäksi ja aloitin ohituksen, se kiihdytti aina muutaman sadan metrin päähän ja jatkoi sitten sillä n. satasen vauhdilla. no, sitten kerran palo hermot siihen ja ohitin sen ihan reippaalla vauhdilla. vähän sen jälkeen se teki saman homman minulle!!!! ja arvaattekin varmaan mitä sen jälkeen tapahtui... no tietysti sama spedeily jatkui :grin:
    en käsitä tuon(kaan) kuskin aivoituksia... :grin:

    olis ollu jännä nähdä minkänäköinen mikkihiiri oli puikoissa..

    kertokaa joku mikä saa ihmisen tekemään tollasta lapsellista touhua, vielä yleisesti pidetyn ja arvokaan auton ratissa?!? tuskin se mikään lapsellinen räkänokka oli kuitenkaan..

    :sunglasses:

    [petos muokkasi tätä viestiä 22.01.2007 klo 17:45]
      
  • Voin rauhoittaa nimimerkki "petosta", vaikka tuntuu että yrität vain vedättää kommentillasi. Vaikka ajan mesellä, niin ei muiden kiusaaminen kuulu tapoihini liikenteessä. On todella ihmeellistä JOS mersukuski alentuu moiseen, se on jo tyylirikko merkkiä kohtaan.

      
  • petos: "olis ollu jännä nähdä minkänäköinen mikkihiiri oli puikoissa."

    Peiliin katsomalla olisi selvinnyt.

      
  • Lainaus:
    22.01.2007 klo 18:48 MMS kirjoitti
    Voin rauhoittaa nimimerkki "petosta", vaikka tuntuu että yrität vain vedättää kommentillasi. Vaikka ajan mesellä, niin ei muiden kiusaaminen kuulu tapoihini liikenteessä. On todella ihmeellistä JOS mersukuski alentuu moiseen, se on jo tyylirikko merkkiä kohtaan.



    vedättää? mitä tarkoitat tuolla? jaa että olisin satuillut koko kertomani tilanteen? ei sentään.


    '' Vaikka ajan mesellä, niin ei muiden kiusaaminen kuulu tapoihini liikenteessä''

    -en niin väittänytkään. mitäs minä sinusta ja ajotavastasi tiedän...mutta tuo kuski pelleili ja se on tosi.

    en ottanut tuota juttua esille siksi että haluaisin provosoida nimenomaan mese kuskeja( joo, ymmärrän voi olla vaikea uskoa..) , vaan ihan siksi kun oli puhe tuollaisesta ''kiusoittelusta''. ja moista en ole kokenut muuta kuin tuon mesepellen kanssa, se nyt oli sattuma että tuolla nuijalla oli mese alla.

    ja todellakin tiedän että muutama pelle voi pilata muittenkin samalla merkillä ajavien maineen. enkä vedä mitään johtopäätöksiä parin ääliön takia.
    mesen kohdalla oma havaintoni on kaksijakoinen; toinen 'ryhmä' ajaa röyhkeästi ja halveksuen muita autoilijoita, ja toinen osa ja onneksi suurempi osa ajaa arvokkaasti ja herrasmiesmaisesti, niinkuin mersulla voisi kuvitella.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit