Mitä huonoa teit tänään liikenteessä?

88 kommenttia
«13

Kun on tuollainen kehumisketju, että mitä hyvää tuli tehtyä liikenteessä, niin jotta ei menisi pelkäksi kehuskeluksi, niin pistetääs tänne niitä töppäyksiä ja kohelluksia. Minä aloitan. Kävelin tänään tien yli vanhoilla vihreillä.

  
  • Kaikista lupauksista ja yrityksistä huolimatta, rupesi ärsyttämään yksi takapuskuria uhkaavasti lähestyvä rekka ja pari pienempää perässäroikkujaa tänäkin aamuna.

    Mutta en vilkutellut jarruvaloja tai muuta näkyvää provosoitumista.

      
  • Kaavin jäähuurteet pois vain 1/3 korkeudelta tuulilasin sisäpinnalta.

      
  • Päästin kaksi autoa ohi vaikka olisin voinut ajaa lujempaakin ja näin heidän ei olisi tarvinnut ohittaa! :innocent:

    [JOXA muokkasi tätä viestiä 20.02.2007 klo 23:09]
      
  • Minä olin tänään todella tuhma, kun joidenkin kuljettajien mielestä oli sumuinen ilma (täysin kirkasta) niin minulla oli sitten pimeää sekä sumuista (kauko+sumuvalot).

      
  • Eipä tule mieleen tämän aamuisia virheitä. Se ei tarkoita, etteikö niitä olisi ollut. Tarkkaavaisuus ei siis ollut paras mahdollinen, koska itsekritiikki ei pelannut enkä siten ehkä oppinut mitään uutta. Se olkoon tämän päivän huono juttu.

    Muille jatkokysymys JR:n avaukseen. Mikä oikeutti tekoon ja mitä aiot tehdä jatkossa vastaavien tilanteiden kohdalla?

      
  • Ajoin rajoituksen mukaan ja siksi "joutuivat" ohittaan! :cry:

      
  • Tuli päästeltyä maantiellä vähän turhan lujaa. Ei kuitenkaan mitään kaahausta.

      
  • Minä taas ajelin kotimatkalla liian hiljaisesti, siis "alinopeutta", vaikka oli hyvä sää ja "normaali talvikeli". :cry:
    Syy: En vaan viittsinyt lähteä jonoa ohittaan. :innocent:

      
  • Taitaa olla aikas loistavia autoilijoita tällä palstalla kirjoittelemassa, kun tällaiseen ketjuun ei oikein tule kommentteja. Tai sitten ovat vaan teoriassa loistavia ja käytäntö on ihan toista. Eivät ehkä kehtaa/uskalla kertoa omista töppäyksistään, koska voisi maine mennä tai jotain muuta vastaavaa sinne suuntaan. Itse ajoin eilen hetkellistä ylinopeutta tyhjällä tiellä.

      
  • Lainaus:
    01.03.2007 klo 17:00 J R kirjoitti
    Taitaa olla aikas loistavia autoilijoita tällä palstalla kirjoittelemassa, kun tällaiseen ketjuun ei oikein tule kommentteja. Tai sitten ovat vaan teoriassa loistavia ja käytäntö on ihan toista.


    Mikä oikeutti tekoon [ylinopeus] ja mitä aiot tehdä jatkossa vastaavien tilanteiden kohdalla?

      
  • Minä oikeutin sen itse. Jatkossa aion menetellä samalla tavalla. Jos se nopeus nyt sattuu menemään hetkellisesti yli suurimman sallitun, niin menköön. Ei sitä mittaria voi koko aikaa katsoa, kun pitää katsella muuallekkin.

    Niin ja sen verran piti lisätä, että tänään tein käsijarrukäännöksen eräällä parkkipaikalla. Tuli hieno spinnaus. Muita autoja ei ollut lähellä sillä parkkipaikalla.

    [J R muokkasi tätä viestiä 01.03.2007 klo 18:51]
      
  • J R: "Minä oikeutin sen itse."

    Kysyin, mikä oikeutti, en kuka oikeutti.

      
  • Lähdin rivakasti liikennevaloista, joten viereistä kaistaa ajanut joitui todella kiihdyttämään päästääkseen eteeni ennen kuin kaistat yhtyivät.

      
  • En kai juuri tänään, ainakaan omasta mielestäni , mitään kovin ilkeetä tehnyt.
    Toisin oli alkusyksyllä kun ajoin mitenkään säästelemättä kylän varmaan toiseksi suurimmasta vesilammikosta läpi.
    Vesi lensi korkeelle ja kauas mutta lätäkössä avoimin ikkunoin vastaan tulleen Mustangin kuski saattaa olla toista mieltä; vettä tuli sekä lähelle , matalalle ja paljon.Vähän,tosi vähän ,on omatunto kolkutellut hienon auton kastumisen vuoksi.
    PS: Vihje aloitteleville terroristeille:Pari kiveä muovipussiin ja pussi
    (-t) johonkin tien notkossa olevan sadevesiviemärin ritilään ja sitten vaan sadetta odottelemaan.Joku vuosi sitten pysäyttivät täällä liikenteen moneksi tunniksi sateen tullessa.

      
  • Minä en tee tänään mitään huonoa liikenteessä, kun en mene sinne.

      
  • Ajoin muiden matkaajien tahdissa maantiellä erinomaisessa kelissä ja suurimmaksi osaksi erinomaisella tienpinnalla 80 + 15 km/h pahimmillaan. Turvavälit olivat menosuuntaan kunnossa, mutta vastaan tuli yksi huonotapainen karavaani. Noh, ehkä jossakin kaukaisessa tulevaisuudessa aktiivisia (ja nopeusrajoituksen ylittämistä vahtivia) merkkejä on vähintään kilometrin välein, ja silloin tämäkin ajosuorite olisi ollut täysin laillinen.

    Ennen lainrikkojaksi ryhtymistäni vilkutin monet ha:t hyvässä ohituspaikassa ohi, ja kaikki olivat tyytyväisiä.

      
  • En opettanut autoilijalle, että jonakin päivänä hän nykyisellä ajotavallaan tappaa jonkun suojatietä ylittävän. Ehkä tähän vaikutti se, että lähes yhtä törkeästi käyttäytyi juuri samassa paikassa aiemmin jokin Musta-Maija. Näiden uhmaamisesta seuraa yleensä sellainen poliisioperaatio, että on parempi antaa periksi oikeuksistaan.

      
  • mikahe: ” En opettanut autoilijalle, että jonakin päivänä hän nykyisellä ajotavallaan tappaa jonkun suojatietä ylittävän. Ehkä tähän vaikutti se, että lähes yhtä törkeästi käyttäytyi juuri samassa paikassa aiemmin jokin Musta-Maija. Näiden uhmaamisesta seuraa yleensä sellainen poliisioperaatio, että on parempi antaa periksi oikeuksistaan.”

    Kun tuon lukee niin kuin se on kirjoitettu saa kuvan, että mielestäsi on huono asia että et opettanut muita liikenteessä ja että annoit periksi oikeudestasi opettaa muita autoilijoita. Minusta oli loistavaa että et opettanut muita ja omista oikeuksista pitäisi pystyä antamaan periksi ilman poliisioperaation pelkoakin.

      
  • Käännyin tänään oikealle käytämättä vilkkua. Oli sellainen kaista, jolta on pakko kääntyä oikealle.

      
  • Hain kaupasta lohen ja oluet vaimon autolla vaikka olisin voinut käyttää polkupyörääkin, mutta tuo laiskuus! :innocent:

      
  • kävelin keskellä tietä bussin edessä. :innocent:

      
  • Menin vanhoilla vihreillä eli keltaisilla.

      
  • Lähdin liikkeelle keltaisilla vihreitä ennakoiden.

      
  • Eilen ajoin hetkellistä ylinopeutta ja käännyin oikealle käyttämättä vilkkua.

      
  • Eilen en tehnyt mitään huonoa liikenteessä.

      
  • Unohdin päivittää navigaattorin "tolppavaroitukset" ja jouduin ajeleen oudolla "pönttötiellä" muun liikenteen jarruna, siis rajoituksen mukaan! :ashamed:

      
  • Käytin lainvastaisesti äänimerkkiä kouluttamistarkoituksessa, kun yksi BMW 3-sarjalainen tukki oikealle kääntyessään ja jalankulkijoita väistäessään tarpeettomasti kaistani. En menettänyt tuossa silti edes sekunnin kymmenystä, koska vasen kaista oli riittävän vapaa ohituskoukkaukseen.



    Mielestäni toinen kuljettaja rikkoi ainakin tätä pykälää, jonka toivon hänen täten sisäistävän paremmin:



    "TLL 12 §

    Kääntyminen



    Kääntyvän ajoneuvon kuljettaja ei saa aiheuttaa vaaraa tai tarpeetonta estettä muille samaan suuntaan kulkeville.

    ..."

      
  • Matkustin pätkän matkaa ratikalla ...

    Tosimieshän ajaa aina omalla autolla tuli mitä tahansa ...

    ja nyt hävettää niin pirusti ...

      
  • mikahe:

    Käytin lainvastaisesti äänimerkkiä kouluttamistarkoituksessa, kun yksi BMW 3-sarjalainen tukki oikealle kääntyessään ja jalankulkijoita väistäessään tarpeettomasti kaistani. En menettänyt tuossa silti edes sekunnin kymmenystä, koska vasen kaista oli riittävän vapaa ohituskoukkaukseen.


    Ai sulla on oma kaistakin :lol:

      
  • Olin kotona koko päivän! :cry:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit