Autoa ostamassa, mutta kumpi diesel-perusversioista Corolla verso vai vw touran? Autoon tulisi sopia 2+4 henkeä? Entä ajettavuus ja luotettavuus? Kommentoikaa, jolla kokemusta.
Kannattaisiko käydä kokeilemassa myös kohta esiteltävä Zafira 1.9 CDTi 120hv koneella? Viimeisintä tekniikkaa uusissa kuorissa ja laadunkin pitäisi olla kohdallaan tai ainakin volkkaria parempaa. Hinta 31500 6-vaihteisella manuaalilla.
Elä erehdy ainakaan ostaamaan ostamaan wv:tä. Itsellä on tosi huonoja kokemuksia Volkkarista. Niin myös monella muulla. Käy lukemassa juttu käytetyt autot osastolta Wv-sharanista ehkä se kertoo sinulle jotain. Minun autoni on ehkä maanantai versio mutta tänä päivänä tuntuu että vain maanantaisin valmistetaan volksvaakeneita. Itse valitsen seuraavaksi autokseni toyotan corolla verson 4D4 116 tai 136 heppasen. Olen käynyt koe ajamassa 116 heppasta ja se on ollut paras ajettava autoista jota olen testannut esim rellu grand scenikissä tuntuu joka hyppy ja nyppylä. Toyotassa pitäisi olla laatu kohdallaan on sillä vain oma kehittelemiä juttuja. Enkä myöskään suosittele Zafiraa. Ei ole opeli vielä tänä päivänä autoa saanut valmistettua. Paitsi 70 luvun mantat. Peugeoteissa 307:ssa kuulemma palovikoja. Renaultissa sähkövikoja. Skodissa, seateissa, taitaa olla jopa mitsu grandiksessa wv-tekniikkaa. Volvon V50 fordin koneella ja alustalla. TÄMÄ ON VAIN MINUN MIELI PITEENI. Ja sen verran vielä että käyppä vasitella muuten vaan Toytan ja wv korjaamoilla ja vertaa monta autoa on korjaamolla miestä kohti ja kuinka kauan menee että saa ajan korjaamolle. Tämä tapahtui keminmaassa ja päivä oli tiistai. Minun piti saada sharanin ilmastointi laitteen huoltoon aika. Kävin kysymässä ensin volkkarilta siellä sanoottiin että menee ensi viikon torstaihin 4 miestä töissä ja 6 wv:tä sisällä joista 4 passattia. Neuvottiin että käy toyotalla no menin kysymään toyotalta. Siellä hiukan mietitiin ja sanottiin että menee ehkä huomiseen. 2 miestä töissä joista molemmat kahvilla yksi auto sisällä eikä se ollut edes toyota. Eikä toyota ole suomen ostetuin automerkki. Toytalla taitaa olla aikaa huoltaa ja korjata muita merkkejä. TOIVOTTAVASTI TÄSTÄ ON APUA
Minäkin ottaisin noista kahdesta Toyotan jo ihan sillä perusteella, että Volkswagenista on huonoja kokemuksia. Ei vain yhdestä autosta, vaan kahdesta, jotka molemmat olivat uusia.
Ehkä tuo oli huonoa säkää, mutta onhan moinen mainittava. Sekä Polo että Golf Variant olivat "teloilla" keskimäärin kerran kuussa milloin mistäkin syystä. Jaksoin korjaamorumbaa jopa yli vuoden, mutta tämän jälkeen paloi pinna. Vaihdoin toimivaan merkkiin.
Touran on voittanut tila-autojen talvitestin, se puhukoon puolestaan. Se on dieselinä halvempi ja siinä on vakiona paremmat varusteet, Webasto, vakionopeussäädin, ESP ym. ym. Corolla on corolla eikä mikään tila-auto. Tuo keskustelu sharanista jääköön omaan arvoonsa, se ei taida olla edes VW-auton maahantuontiohjelmassa. Siinähän on niitä fordin osia...
Aivan ei ole sharan maahantujan luettelossa. Auto tehdään samassa tehtaassa portugalissa seat alhambran ja ford galaxyn kanssa. Se on kuulemma liian kallis suomen markkinoille. Hyvä vain ettei tulisikaan listalle eivät ihmiset erehdy haaskamaan rahojaan. Ja eikö wv siirtänyt passatin malesian tuotantoon. Mikähän talvitesti se on ollut jossa wv on voittanut. Ehkä auto uutena toimii mutta kun sillä ajetaa 10000 entä sitten. Itselläni oli/on sharanissa paljon sähkövikoja kuten vakionopeuden säädin ja webasto joka jää huutaan aina välillä täysillä kiekoilla. Että se niistä vakio varusteista.
Mitenhän on vikoja on siis löytynyt polosta, golfista, passatista ja sharanista. Entä touran, vastaako se näitä malleja? Onko joku käyttänyt tourania useamman vuoden?
volkkareissa ainakin passateissa ja sharaneissa paljon ongelmia raidetankojen vaihtoväli 1 vuosi. Sharanissa vaihdettava alle vuodessa. ongelmia jarrujen kanssa johto jarruista menee poikki helposti ja ilmoittaa että jarrut vaihtoon. ajotietokoneessa palnut varoitus valo koko ajan. vikaa ei paikannettu. vakionopueden säädin ja jarruvalojen kanssa ongelmia jarrujensäädin vaihdettu.
Noista itse valitsisin Touranin sen vuoksi, että Corolla on ahdas, ei sinne 6 henkilöä oikeasti voi kyytiin ottaa. Touranin penkkien kanssa voi myös pelata paremmin, kuin Corollan 'kiinteiden'.
Itsellä on toinen Touran menossa, kun ensimmäinen oli todella maanantai kappale (tuli tilattua innostuksissa mallisarjan ensimmäisiä mitä Suomeen tuli ja sen huomasi vikojen määrässä), auto meni vaihtoon 1v/32tkm ja reilun 30 huoltokäynnin jälkeen, kun suurinta osaa vioista ei koskaan saatu korjattua. Avensis Versoa (Corolla kun on niin paljon Tourania pienempi, ettei se tullut kyseeseen) tilalle koitin saada, mutta ei Tojo kauppiailla ollut mitään järkeä tarjouksissaan. Verso olisi ollut edullisempi kuin Touran, mutta väliraha silti tuplasti. Toki vw:n myyjä tuli vastaan tuossa vaihdossa, kun vaadin oikeastaan kaupan purkua, mutta silti Tojo kauppiaat mainasivat, että auton arvo putoaa yli 40% vuodessa.
Tämän toisen Touranin hinta oli kuitenkin niin edullinen että päätin ottaa riskin ja kärsiä mahdollisesti uudesta ongelmapesästä, mutta onneksi kävi toisin. Hyvää tuossa oli se, että sain siis kaksi vuosimallia uudemman auton ja ilmaisia huoltoja uuteen melko pitkäksi aikaa. Uusi Touran on nyt toiminut reilut 6kk ja 20tkm moitteetta. Tojo olisi ehkä ollut luotettavampi, mutta ei sitä kärsimystä jonka karu viimeistely ja olemattomat ajo-ominaisuudet tuovat voi kompensoida pelkällä luotettavuudella
Touranista kannattaa lukea lisää UltimateVW:n puolelta - keskustelu alkoi vuonna 2003, kun Touran alkoi rantautua Suomeen. Aluksi aihe oli Webasto ja auton tilaaminen, mutta nyt sen laajentunut kattamaan vähän kaikkea.
Noh!Sellaista autoa en ole vielä kuullu enkä nähny missä ei olisi ollut koskaan mitään vikaa... Itse ajelen tällä hetkellä 307SW S-Editionilla vm-2005 joka on 7-paikkainen... Itse istuin sekä zafirassa että pösössä ja tilaa on pösössä jaloille paljon enemmän... ja mukavammat penkit! Ne palojutut ei koske 2004 ja uudempia... Kannatan kokeilemaan PEUGEOT 307 SW, S-Edition, paras HINTALAATUSUHDE!
[tonikopi muokkasi tätä viestiä 07.08.2005 klo 00:35]
Keskustelun aloittaja mainitsi selvästi mitkä autot häntä kiinnostavat ja mistä hän halusi kuulla kokemuksia. Kuitenkin hänelle on tässä keskustelussa tarjottu pääasiassa muita malleja. Eikö tämä ole hänen älykkyytensä aliarvioimista? Eiköhän jokainen pysty itse vaikkapa TM Autohinnastosta katsomaan mitä malleja eri valmistajilla on tarjolla. On tietysti eri asia jos joku nimenomaan kysyy muita vaihtoehtoja.
Corolla Versoa suosittelen. Tekniikka on ihan hyvää ja auton ajo-ominaisuudet moitteettomia. Laatun voit ainakin luottaa. Tavaratila on kyllä Versossa pieni.
Itsellä oli sama valinta ja päädyin Corolla Versoon. Tässä omat mieltymykseni. + henkilöautomainen ajoasento + hyvät istuimet + todella näppärästi muunneltavissa. Itse pidän Corollan penkkisysteemiä huomattavasti Touranin vastaavaa kätevämpänä. + (erittäin makuasia) moderni design, etenkin sisältä ei muistuta bussia sen enempää kuin tavanomaista japisautoakaan. + hyvät varusteet linea solissa, ei tarvitse ruksia lisävarusteita jotka menettävät arvoaan + hyvä kone (1. etenkin verrattuna volkkarin 1.6 joka samanhintainen tai kalliimpi + hiljaisempi kuin Touran etenkin rengasmelun osalta - sivutuuliherkkyys joka ei kuitenkaan liene sen kummallisempi kuin tällaisissa autoissa yleensä - saisi olla 6 vaihdetta, moottori alkaa pöristä motarilla kiusallisesti -(?) Touraniin verrattuna pienempi tavaratila, mutta erinomaisen helppo muunneltavuus kompensoi. Mahtuu hyvin 5 henkilöä + lastenvaunut + kamat. Takapenkit siirtyvät yksi kerrallaan jolloin tavaratilan ja matkustamon suhdetta voi muuttaa tarpeen mukaan. Isot takatilat sallivat tämän ilman että takapenkillä tulisi ahdasta. Kaiken kaikkiaan erot ovat pieniä. Itse pidin Corollan ohjausta ja ajettavuutta Tourania miellyttävämpänä. Isoja eroja ei kuitenkaan saa aikaan tiloissa eikä ajossa, sen verran lähellä kapistukset ovat toisiaan. Toyotan uudet tulossa olevat dieselit lienevät hyvinkin mielenkiintoisia voimanlähteeksi.
Itse en voisi ostaa Corollaa, ihan puhtaasti sen takia että sen ergonomia ei sovi itselleni yhtään. Ajo-ominaisuudet eivät myöskään vakuuttaneet, vaikka Versoa en ole ajanut.
Touran oli hyvä auto ajaa, paitsi mielestäni aika meluisa. Hinta on dieselinä ehkä kilpailukykyinen, bensakoneissa minusta 1.6 on riittämätön ja 2.0 aika kallis. Tilat eivät ole kummemmat kuin esim. 307 SW Pösössä. Volkkarin laatu ei omassa käytössäni ole ainakaan osoittautunut paremmaksi kuin Pösön: Tällä hetkellä kokemusta kolmesta ranskattaresta ja kahdesta Wolfsburgin ihmeestä, Ranska johtaa laadun suhteen 6-0.
Ylipäänsä tuota yli 5 ihmisen matkustamista tämän luokan "tila-autoissa" kyllä voisi pitää aika teoreettisena vaihtoehtona...
Oletko siis ajanut tavallista Corollaa jonka ergonomia ei sopinut. Corolla Verso on ihan eri auto jonka istuinergonomia poikkeaa jo pystymmän asennon puolesta.
Ja ulkonäöltäänhän Verso hakkaa Touranin mennen tullen tila-autoista poiketen sporttisemmalla ulkonäöllään. Noh...tietysti vähän makuasia mutta näin uskoisin aika monen ajattelevan.
Osta sellainen auto, jossa on mahdollisimman vähän saksalaisten alihankkijoiden toimittamia osia, niissä tuntuu olevan eniten ongelmia. Omassa kesti startti 2700 km.
Oletko siis ajanut tavallista Corollaa jonka ergonomia ei sopinut. Corolla Verso on ihan eri auto jonka istuinergonomia poikkeaa jo pystymmän asennon puolesta.
Ja ulkonäöltäänhän Verso hakkaa Touranin mennen tullen tila-autoista poiketen sporttisemmalla ulkonäöllään. Noh...tietysti vähän makuasia mutta näin uskoisin aika monen ajattelevan.
Olen ajanut tavallista Corollaa, Versoa syynäsin liikkeessä kun sitä ei tuolloin ollut koeajossa. Verson ajo-ominaisuudet käyvät myyjän mukaan melko hyvin ilmi tuosta tavallisestakin Corollasta (ylipäänsä en usko että ajo-ominaisuudet korkeamman korin myötä ainakaan paranevat, pätee myös Touraniin). Ei Verso minusta missään tapauksessa pärjää Touranille ajettavuudessa, Touran oli kökkerön malliseksi autoksi yllättävän hyvä ajaa. Ergonomia ei Versossakaan minusta Volkkarin luokkaa ollut, vaikka Versoon toki mahtuu isompikin ihminen ajamaan toisin kuin tavan Corollaan. Penkit eivät oikein vakuuttaneet minua, Volkkarissa sen sijaan oli minusta hyvät penkit ja muutenkin hyvä ergonomia. Noh, en kyllä hankkinut Touraniakaan, mutta jos olisin päätynyt "tila"autoon, olisi se kyllä ollut ehkä vahvin vaihtoehto.
Ulkonäöstä sanoisin, että ei kumpikaan mitään kaunokaisia ole
Olisi vain kannattanut tässä tapauksessa unohtaa myyjän puheet ja poiketa koeajolla varsinkin jos kahta saman lajin autoa pitäisi vertailla.
Corolla Verso on uudempaa suunnittelua ja omaa muutakin eroa peruscorollaan kuin pelkän korkeuden. Akseliväli 15 cm pitempi ja myös raideleveydeltään isompi.
Elikkä kyllä ne ajo-ominaisuudet hiukka eroaa ja veikkaampa että Verso tuntuu paremmalta.
Itselläni Hyundai Trajet ollut 27000km ajan ilman mitään huolia. Jos matkaan tulee yli 5h, niin zafiroilla, pikkuversoilla ja touranilla ei ole mitään järkeä lähtä ainakaan pidemmälle matkalle.
Itselläni Hyundai Trajet ollut 27000km ajan ilman mitään huolia. Jos matkaan tulee yli 5h, niin zafiroilla, pikkuversoilla ja touranilla ei ole mitään järkeä lähtä ainakaan pidemmälle matkalle.
Voisitko hieman perustella? Miksi 'pienellä' autolla ei voisi lähteä pidemmälle matkalle ? Tarvitaanko pidemmälle matkalle aina vähintään linja-auto
Olen ajanut tavallista Corollaa, Versoa syynäsin liikkeessä kun sitä ei tuolloin ollut koeajossa. Verson ajo-ominaisuudet käyvät myyjän mukaan melko hyvin ilmi tuosta tavallisestakin Corollasta (ylipäänsä en usko että ajo-ominaisuudet korkeamman korin myötä ainakaan paranevat, pätee myös Touraniin).
Automyyjä on ollut pahasti hakoteillä. Corollalla ja Corolla Versolla on yhteistä vain nimi. Sama koskee Avensista ja Avensis Versoa. Yaris ja Yaris Verso sen sijaan ovat aitoja sukulaisia.
touranin dsg on tietysti mainio mutta täytyy sanoa että 40ke maksavasta autossa odottaisi hiukan enemmän hinnnan näkyvän myös itse autossa! voi sitä nitinän ja natinan määrää tuossa klonkswagenissa... ja kun nyt saa ton 177hv verson samaan rahaan niin onko tuossa paljon miettimistä? linja-auton/pakun tarvitsijat ovat sitten tietysti erikseen - hkl auttaa!
Edellinen autoni oli HDi Picasso jolla rullasin 149000km, ilman ongelmia. Tilantarpeeni muuttuessa rupesin katsomaan noita "tilapäis" istuimin varustettuja kilpasisaria.
Koeajoin myös 7 -paikkaisen verson varustettuna M-MT lootalla.
Täysin luokaton vehje. Auto on kyllä muuten mainio ja laadukas, mutta DSG Touraniin tuli päädyttyä.
Oma autoni on kyllä hiljainen, ilman natinoita ja klonksumista. Takana on 8kk ja 47000km, ilman ongelmia...
Toyota Verson raakkasi pois myös se seikka, että siinä saa olla peräkoukussa vain 450kg lastia jarruttomalla peräkärryllä...Monikohan toitsu kuski vetelee tietämättään laittomia lasteja tien päällä?
Itselläni on tilanne 2 + 5. Noista skideistä 4 lähes täyskasvuista ja 1 5-vuotias. Verson kolmannelle riville ei yhdelläkään ollut mitään toivoa mahtua, kun 2 rivi oli sovitettu suomalaisen kokoisille. Touranin 3. riville 5-vuotias mahtuu ok, muilla on siellä enemmän tai vähemmän tukalaa, joten tuloksella 6,5 - 5 Touran.
Kannattaisiko käydä kokeilemassa myös kohta esiteltävä Zafira 1.9 CDTi 120hv koneella? Viimeisintä tekniikkaa uusissa kuorissa ja laadunkin pitäisi olla kohdallaan tai ainakin volkkaria parempaa. Hinta 31500 6-vaihteisella manuaalilla.
Elä erehdy ainakaan ostaamaan ostamaan wv:tä. Itsellä on tosi huonoja kokemuksia Volkkarista. Niin myös monella muulla. Käy lukemassa juttu käytetyt autot osastolta Wv-sharanista ehkä se kertoo sinulle jotain. Minun autoni on ehkä maanantai versio mutta tänä päivänä tuntuu että vain maanantaisin valmistetaan volksvaakeneita. Itse valitsen seuraavaksi autokseni toyotan corolla verson 4D4 116 tai 136 heppasen. Olen käynyt koe ajamassa 116 heppasta ja se on ollut paras ajettava autoista jota olen testannut esim rellu grand scenikissä tuntuu joka hyppy ja nyppylä. Toyotassa pitäisi olla laatu kohdallaan on sillä vain oma kehittelemiä juttuja. Enkä myöskään suosittele Zafiraa. Ei ole opeli vielä tänä päivänä autoa saanut valmistettua. Paitsi 70 luvun mantat. Peugeoteissa 307:ssa kuulemma palovikoja. Renaultissa sähkövikoja. Skodissa, seateissa, taitaa olla jopa mitsu grandiksessa wv-tekniikkaa. Volvon V50 fordin koneella ja alustalla. TÄMÄ ON VAIN MINUN MIELI PITEENI. Ja sen verran vielä että käyppä vasitella muuten vaan Toytan ja wv korjaamoilla ja vertaa monta autoa on korjaamolla miestä kohti ja kuinka kauan menee että saa ajan korjaamolle. Tämä tapahtui keminmaassa ja päivä oli tiistai. Minun piti saada sharanin ilmastointi laitteen huoltoon aika. Kävin kysymässä ensin volkkarilta siellä sanoottiin että menee ensi viikon torstaihin 4 miestä töissä ja 6 wv:tä sisällä joista 4 passattia. Neuvottiin että käy toyotalla no menin kysymään toyotalta. Siellä hiukan mietitiin ja sanottiin että menee ehkä huomiseen. 2 miestä töissä joista molemmat kahvilla yksi auto sisällä eikä se ollut edes toyota. Eikä toyota ole suomen ostetuin automerkki. Toytalla taitaa olla aikaa huoltaa ja korjata muita merkkejä. TOIVOTTAVASTI TÄSTÄ ON APUA
Minäkin ottaisin noista kahdesta Toyotan jo ihan sillä perusteella, että Volkswagenista on huonoja kokemuksia. Ei vain yhdestä autosta, vaan kahdesta, jotka molemmat olivat uusia.
Ehkä tuo oli huonoa säkää, mutta onhan moinen mainittava. Sekä Polo että Golf Variant olivat "teloilla" keskimäärin kerran kuussa milloin mistäkin syystä. Jaksoin korjaamorumbaa jopa yli vuoden, mutta tämän jälkeen paloi pinna. Vaihdoin toimivaan merkkiin.
Osta vaan Touran, se on hyvä auto.
Touran on voittanut tila-autojen talvitestin, se puhukoon puolestaan.
Se on dieselinä halvempi ja siinä on vakiona paremmat varusteet, Webasto, vakionopeussäädin, ESP ym. ym.
Corolla on corolla eikä mikään tila-auto. Tuo keskustelu sharanista jääköön omaan arvoonsa, se ei taida olla edes VW-auton maahantuontiohjelmassa. Siinähän on niitä fordin osia...
Aivan ei ole sharan maahantujan luettelossa. Auto tehdään samassa tehtaassa portugalissa seat alhambran ja ford galaxyn kanssa. Se on kuulemma liian kallis suomen markkinoille. Hyvä vain ettei tulisikaan listalle eivät ihmiset erehdy haaskamaan rahojaan. Ja eikö wv siirtänyt passatin malesian tuotantoon. Mikähän talvitesti se on ollut jossa wv on voittanut. Ehkä auto uutena toimii mutta kun sillä ajetaa 10000 entä sitten. Itselläni oli/on sharanissa paljon sähkövikoja kuten vakionopeuden säädin ja webasto joka jää huutaan aina välillä täysillä kiekoilla. Että se niistä vakio varusteista.
Tässäpä vielä uunituore testitulos, Zafira odotetusti ykkönen:
http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=9382&artikel_seite=0
Mitenhän on vikoja on siis löytynyt polosta, golfista, passatista ja
sharanista. Entä touran, vastaako se näitä malleja?
Onko joku käyttänyt tourania useamman vuoden?
volkkareissa ainakin passateissa ja sharaneissa paljon ongelmia raidetankojen vaihtoväli 1 vuosi. Sharanissa vaihdettava alle vuodessa. ongelmia jarrujen kanssa johto jarruista menee poikki helposti ja ilmoittaa että jarrut vaihtoon. ajotietokoneessa palnut varoitus valo koko ajan. vikaa ei paikannettu. vakionopueden säädin ja jarruvalojen kanssa ongelmia jarrujensäädin vaihdettu.
Noista itse valitsisin Touranin sen vuoksi, että Corolla on ahdas, ei sinne 6 henkilöä oikeasti voi kyytiin ottaa. Touranin penkkien kanssa voi myös pelata paremmin, kuin Corollan 'kiinteiden'.
Itsellä on toinen Touran menossa, kun ensimmäinen oli todella maanantai kappale (tuli tilattua innostuksissa mallisarjan ensimmäisiä mitä Suomeen tuli ja sen huomasi vikojen määrässä), auto meni vaihtoon 1v/32tkm ja reilun 30 huoltokäynnin jälkeen, kun suurinta osaa vioista ei koskaan saatu korjattua. Avensis Versoa (Corolla kun on niin paljon Tourania pienempi, ettei se tullut kyseeseen) tilalle koitin saada, mutta ei Tojo kauppiailla ollut mitään järkeä tarjouksissaan. Verso olisi ollut edullisempi kuin Touran, mutta väliraha silti tuplasti. Toki vw:n myyjä tuli vastaan tuossa vaihdossa, kun vaadin oikeastaan kaupan purkua, mutta silti Tojo kauppiaat mainasivat, että auton arvo putoaa yli 40% vuodessa.
Tämän toisen Touranin hinta oli kuitenkin niin edullinen että päätin ottaa riskin ja kärsiä mahdollisesti uudesta ongelmapesästä, mutta onneksi kävi toisin. Hyvää tuossa oli se, että sain siis kaksi vuosimallia uudemman auton ja ilmaisia huoltoja uuteen melko pitkäksi aikaa. Uusi Touran on nyt toiminut reilut 6kk ja 20tkm moitteetta.
Tojo olisi ehkä ollut luotettavampi, mutta ei sitä kärsimystä jonka karu viimeistely ja olemattomat ajo-ominaisuudet tuovat voi kompensoida pelkällä luotettavuudella
Touranista kannattaa lukea lisää UltimateVW:n puolelta - keskustelu alkoi vuonna 2003, kun Touran alkoi rantautua Suomeen. Aluksi aihe oli Webasto ja auton tilaaminen, mutta nyt sen laajentunut kattamaan vähän kaikkea.
Noh!Sellaista autoa en ole vielä kuullu enkä nähny missä ei olisi ollut koskaan mitään vikaa... Itse ajelen tällä hetkellä 307SW S-Editionilla vm-2005 joka on 7-paikkainen... Itse istuin sekä zafirassa että pösössä ja tilaa on pösössä jaloille paljon enemmän... ja mukavammat penkit! Ne palojutut ei koske 2004 ja uudempia... Kannatan kokeilemaan PEUGEOT 307 SW, S-Edition, paras HINTALAATUSUHDE!
Keskustelun aloittaja mainitsi selvästi mitkä autot häntä kiinnostavat ja mistä hän halusi kuulla kokemuksia.
Kuitenkin hänelle on tässä keskustelussa tarjottu pääasiassa muita malleja. Eikö tämä ole hänen älykkyytensä aliarvioimista? Eiköhän jokainen pysty itse vaikkapa TM Autohinnastosta katsomaan mitä malleja eri valmistajilla on tarjolla.
On tietysti eri asia jos joku nimenomaan kysyy muita vaihtoehtoja.
Corolla Versoa suosittelen. Tekniikka on ihan hyvää ja auton ajo-ominaisuudet moitteettomia. Laatun voit ainakin luottaa. Tavaratila on kyllä Versossa pieni.
Itsellä oli sama valinta ja päädyin Corolla Versoon. Tässä omat mieltymykseni.
+ henkilöautomainen ajoasento
+ hyvät istuimet
+ todella näppärästi muunneltavissa. Itse pidän Corollan penkkisysteemiä huomattavasti Touranin vastaavaa kätevämpänä.
+ (erittäin makuasia) moderni design, etenkin sisältä ei muistuta bussia sen enempää kuin tavanomaista japisautoakaan.
+ hyvät varusteet linea solissa, ei tarvitse ruksia lisävarusteita jotka menettävät arvoaan
+ hyvä kone (1. etenkin verrattuna volkkarin 1.6 joka samanhintainen tai kalliimpi
+ hiljaisempi kuin Touran etenkin rengasmelun osalta
- sivutuuliherkkyys joka ei kuitenkaan liene sen kummallisempi kuin tällaisissa autoissa yleensä
- saisi olla 6 vaihdetta, moottori alkaa pöristä motarilla kiusallisesti
-(?) Touraniin verrattuna pienempi tavaratila, mutta erinomaisen helppo muunneltavuus kompensoi. Mahtuu hyvin 5 henkilöä + lastenvaunut + kamat. Takapenkit siirtyvät yksi kerrallaan jolloin tavaratilan ja matkustamon suhdetta voi muuttaa tarpeen mukaan. Isot takatilat sallivat tämän ilman että takapenkillä tulisi ahdasta.
Kaiken kaikkiaan erot ovat pieniä. Itse pidin Corollan ohjausta ja ajettavuutta Tourania miellyttävämpänä. Isoja eroja ei kuitenkaan saa aikaan tiloissa eikä ajossa, sen verran lähellä kapistukset ovat toisiaan. Toyotan uudet tulossa olevat dieselit lienevät hyvinkin mielenkiintoisia voimanlähteeksi.
Itse en voisi ostaa Corollaa, ihan puhtaasti sen takia että sen ergonomia ei sovi itselleni yhtään. Ajo-ominaisuudet eivät myöskään vakuuttaneet, vaikka Versoa en ole ajanut.
Touran oli hyvä auto ajaa, paitsi mielestäni aika meluisa. Hinta on dieselinä ehkä kilpailukykyinen, bensakoneissa minusta 1.6 on riittämätön ja 2.0 aika kallis. Tilat eivät ole kummemmat kuin esim. 307 SW Pösössä. Volkkarin laatu ei omassa käytössäni ole ainakaan osoittautunut paremmaksi kuin Pösön: Tällä hetkellä kokemusta kolmesta ranskattaresta ja kahdesta Wolfsburgin ihmeestä, Ranska johtaa laadun suhteen 6-0.
Ylipäänsä tuota yli 5 ihmisen matkustamista tämän luokan "tila-autoissa" kyllä voisi pitää aika teoreettisena vaihtoehtona...
ajo-ominaisuudet eivät vakuuttaneet, vaikka versoa en ole ajanutkaan!!! joopa joo vakuuttavaa kommentointia.
Minäkin vähän ihmettelen AkiK:n kommenttia
Oletko siis ajanut tavallista Corollaa jonka ergonomia ei sopinut. Corolla Verso on ihan eri auto jonka istuinergonomia poikkeaa jo pystymmän asennon puolesta.
Ja ulkonäöltäänhän Verso hakkaa Touranin mennen tullen tila-autoista poiketen sporttisemmalla ulkonäöllään. Noh...tietysti vähän makuasia mutta näin uskoisin aika monen ajattelevan.
AKI K:lle. Jäätelö oli tosi hyvänmakuinen vaikka en koskaan sitä edes maistanutkaan. ??????????????
Osta sellainen auto, jossa on mahdollisimman vähän saksalaisten alihankkijoiden toimittamia osia, niissä tuntuu olevan eniten ongelmia. Omassa kesti startti 2700 km.
Corolla Verson uudet moottoriversiot on hinnoiteltu: 136 hp diesel alkaen 31400 euroa.
tilasin eilen avensiksen 4d4 116hv farmarin .
Oletko siis ajanut tavallista Corollaa jonka ergonomia ei sopinut. Corolla Verso on ihan eri auto jonka istuinergonomia poikkeaa jo pystymmän asennon puolesta.
Ja ulkonäöltäänhän Verso hakkaa Touranin mennen tullen tila-autoista poiketen sporttisemmalla ulkonäöllään. Noh...tietysti vähän makuasia mutta näin uskoisin aika monen ajattelevan.
Olen ajanut tavallista Corollaa, Versoa syynäsin liikkeessä kun sitä ei tuolloin ollut koeajossa. Verson ajo-ominaisuudet käyvät myyjän mukaan melko hyvin ilmi tuosta tavallisestakin Corollasta (ylipäänsä en usko että ajo-ominaisuudet korkeamman korin myötä ainakaan paranevat, pätee myös Touraniin). Ei Verso minusta missään tapauksessa pärjää Touranille ajettavuudessa, Touran oli kökkerön malliseksi autoksi yllättävän hyvä ajaa. Ergonomia ei Versossakaan minusta Volkkarin luokkaa ollut, vaikka Versoon toki mahtuu isompikin ihminen ajamaan toisin kuin tavan Corollaan. Penkit eivät oikein vakuuttaneet minua, Volkkarissa sen sijaan oli minusta hyvät penkit ja muutenkin hyvä ergonomia. Noh, en kyllä hankkinut Touraniakaan, mutta jos olisin päätynyt "tila"autoon, olisi se kyllä ollut ehkä vahvin vaihtoehto.
Ulkonäöstä sanoisin, että ei kumpikaan mitään kaunokaisia ole
" vaikka Versoon toki mahtuu isompikin ihminen ajamaan toisin kuin tavan Corollaan."
Minulla on Corolla HB, kokoni 191 cm ja 115 kg. Kuinkahan paljon "isomman" pitäisi mahtua Cortsun puikkoihin?
Olisi vain kannattanut tässä tapauksessa unohtaa myyjän puheet ja poiketa koeajolla varsinkin jos kahta saman lajin autoa pitäisi vertailla.
Corolla Verso on uudempaa suunnittelua ja omaa muutakin eroa peruscorollaan kuin pelkän korkeuden. Akseliväli 15 cm pitempi ja myös raideleveydeltään isompi.
Elikkä kyllä ne ajo-ominaisuudet hiukka eroaa ja veikkaampa että Verso tuntuu paremmalta.
Itselläni Hyundai Trajet ollut 27000km ajan ilman mitään huolia. Jos matkaan tulee yli 5h, niin zafiroilla, pikkuversoilla ja touranilla ei ole mitään järkeä lähtä ainakaan pidemmälle matkalle.
Voisitko hieman perustella? Miksi 'pienellä' autolla ei voisi lähteä pidemmälle matkalle ?
Tarvitaanko pidemmälle matkalle aina vähintään linja-auto
Automyyjä on ollut pahasti hakoteillä. Corollalla ja Corolla Versolla on yhteistä vain nimi. Sama koskee Avensista ja Avensis Versoa. Yaris ja Yaris Verso sen sijaan ovat aitoja sukulaisia.
touranin dsg on tietysti mainio mutta täytyy sanoa että 40ke maksavasta autossa odottaisi hiukan enemmän hinnnan näkyvän myös itse autossa! voi sitä nitinän ja natinan määrää tuossa klonkswagenissa... ja kun nyt saa ton 177hv verson samaan rahaan niin onko tuossa paljon miettimistä?
linja-auton/pakun tarvitsijat ovat sitten tietysti erikseen - hkl auttaa!
Edellinen autoni oli HDi Picasso jolla rullasin 149000km, ilman ongelmia. Tilantarpeeni muuttuessa rupesin katsomaan noita "tilapäis" istuimin varustettuja kilpasisaria.
Koeajoin myös 7 -paikkaisen verson varustettuna M-MT lootalla.
Täysin luokaton vehje. Auto on kyllä muuten mainio ja laadukas, mutta DSG Touraniin tuli päädyttyä.
Oma autoni on kyllä hiljainen, ilman natinoita ja klonksumista. Takana on 8kk ja 47000km, ilman ongelmia...
Toyota Verson raakkasi pois myös se seikka, että siinä saa olla peräkoukussa vain 450kg lastia jarruttomalla peräkärryllä...Monikohan toitsu kuski vetelee tietämättään laittomia lasteja tien päällä?
-Mökkiläinen-
Itselläni on tilanne 2 + 5. Noista skideistä 4 lähes täyskasvuista ja 1 5-vuotias. Verson kolmannelle riville ei yhdelläkään ollut mitään toivoa mahtua, kun 2 rivi oli sovitettu suomalaisen kokoisille. Touranin 3. riville 5-vuotias mahtuu ok, muilla on siellä enemmän tai vähemmän tukalaa, joten tuloksella 6,5 - 5 Touran.