Katselin tänään 45 minuuttia ohjelmaa, ja siinä käsiteltiin autojen tyyppivikoja Yksittäisenä esimerkkinä oli Audi Q5 TDI, josta mm katoilee tehot satunnaisesti. Audin edustajan mukaan ko. ongelmaa esiintyy Suomessa reilussa sadassa autossa, mutta takaisinkutsukampanjaan ei hänen mielestään ole aihetta. Melko erikoinen näkemys viasta, josta voi esim. ohitustilanteessa koitua todellista hengenvaaraa.
Eikös samanlaista vikaa tosin esiintynyt aiemminkin 2.0 TDI-moottoreissa? Kuinka kauan asiaa on paineltu villaisella?
Vai onko VAG-insinöörit suunnitelleet tämän "ominaisuuden" kaikessa viisaudessaan?
Tämä voi aiheutua esim. "ilmamassamittarin" toimintahäiriöistä. Varsin v-mäinen ongelma, joka saattaa kadottaa moottorista tehot pikkuhiljaa tai jopa korjauksen jälkeen (vian edelleen esiintyessä tietyissä tilanteissa) korjaantua itsekseen.
Todella v-mäistä, jos vika tulee päälle yllättäen ohitustilanteessa. Jos se toistuu säännönmukaisesti - no silloin ei tee mieli ohitella.
Onneksi VAGilla on polkimet "suunniteltu" paremmin.
Niin on. Volkkari pysähtyy edelleenkin jarrua painamalla ilman, että kone panee vastaan.
Joskus myös jarrupolkimeen koskemattakin, ainakin TDI-koneisilla talviolosuhteissa.
Tojolla on sen verta massiivisia egr-ongelmia tietyissä dieseleissään, ettei varmaan kannattaisi huudella kamalasti. Ja mikäli oikein muistan, niin maahantuoja nosti kädet pystyyn tuon ongelman edessä. Entäpä jos se tojo hyytyy rekkaa ohittaessa?
Eipä ole Toyon egr-ongelmasta viime aikoina julkisuudessa huudeltu, varsinkaan viranomaistaholta!? Olisiko kuitenkin ongelma korjattu?! Volkswagenin maahantuojan edustajan mielestä myöskään heidän ongelmansa ei anna aihetta toimenpiteisiin tms. Että pahvit vaan keulille, kuten isoisiemme aikaan.
Sinällään harmi että Toyotankin laatu on paikoitellen alentunut lähes euro- ja jenkkiautojen tasolle, kun silmittömässä kasvukilpailussa kustannuspaineineen on siirrytty kaikenmaailman alihankkijoihin, puhumattakaan eurooppalaisesta ja amerikkalaisesta työmoraalista (tai sen mahdollisesta puutteesta) Toyotan omissa tuotantolaitoksissa em. alueilla.
Naurettavaa kuitenkin, että esim. USA:n autoteollisuuden palveluksessa olevat ovat niin kyvyttömiä, että eivät saa suunniteltua ja valmistettua tarpeeksi hyviä tuotteita. Tarvitaan parjauskampanja suurinta peluria vastaan, protektionismia parhaimmillaan. VAG-tuotteethan eivät ole sitten (old) kuplan järin hyvin USA:n markkinoilla menestyneet, joten ne saavat olla rauhassa täältä iäisyyteen mm USA:n kongressilta.
Ai niin sen verran vielä huutelen, että viimeiset vajaat 10 vuotta ajellut Toyoilla (hieman alle 500000km) ilman yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä. Tätä ennen kun en voinut sietää riisikuppeja, niin tuli ajeltua mm. Fiatilla ja Saballa.
Onneksi VAGilla on polkimet "suunniteltu" paremmin.
Niin on. Volkkari pysähtyy edelleenkin jarrua painamalla ilman, että kone panee vastaan.
Joskus myös jarrupolkimeen koskemattakin, ainakin TDI-koneisilla talviolosuhteissa.
Tojolla on sen verta massiivisia egr-ongelmia tietyissä dieseleissään, ettei varmaan kannattaisi huudella kamalasti. Ja mikäli oikein muistan, niin maahantuoja nosti kädet pystyyn tuon ongelman edessä. Entäpä jos se tojo hyytyy rekkaa ohittaessa?
Eipä ole Toyon egr-ongelmasta viime aikoina julkisuudessa huudeltu, varsinkaan viranomaistaholta!? Olisiko kuitenkin ongelma korjattu?! Volkswagenin maahantuojan edustajan mielestä myöskään heidän ongelmansa ei anna aihetta takaisinkutsuihin tms. Että pahvit vaan keulille, kuten isoisiemme aikaan.
Sinällään harmi että Toyotankin laatu on paikoitellen alentunut lähes euro- ja jenkkiautojen tasolle, kun silmittömässä kasvukilpailussa kustannuspaineineen on siirrytty kaikenmaailman alihankkijoihin, puhumattakaan eurooppalaisesta ja amerikkalaisesta työmoraalista (tai sen mahdollisesta puutteesta) Toyotan omissa tuotantolaitoksissa em. alueilla.
Naurettavaa kuitenkin, että esim. USA:n autoteollisuuden palveluksessa olevat ovat niin kyvyttömiä, että eivät saa suunniteltua ja valmistettua tarpeeksi hyviä tuotteita. Tarvitaan parjauskampanja suurinta peluria vastaan, protektionismia parhaimmillaan. VAG-tuotteethan eivät ole sitten (old) kuplan järin hyvin USA:n markkinoilla menestyneet, joten ne saavat olla rauhassa täältä iäisyyteen mm USA:n kongressilta.
Ai niin sen verran vielä huutelen, että viimeiset vajaat 10 vuotta ajellut Toyoilla (hieman alle 500000km) ilman yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä. Tätä ennen kun en voinut sietää riisikuppeja, niin tuli ajeltua mm. Fiatilla ja Saballa.
Meillä oli aiemmin saksalaisia ja vain saksalaisia sekä yksi amerikkalainen,nyt on 4 kpl Japanilaisia joista 2 hybridiä.
Vähiten harmia meidän taloudessa on ollut Japanilaisista ja eniten Saksalaisesta jos verrataan ajetut kilometrit vs. korjaukset.
Niin, eihän tojolla mennyt kuin n. 2v ennen kuin vihdoin keksivät korjauksen tuohon ongelmaan. Tuulilasin keskustelupalstalla on melkoisen yksityiskohtaisia tilityksiä tojo-omistajien kirjoittamana parin vuoden takaa. Eräskin rav 5 kertaa telakalla tuon takia. Sama kirjoittaja kuvasi hyvin yksityiskohtaisesti autonsa ongelmaa, joten provosta ei ole kysymys. Ja tuo ongelma tosiaan hyydytti auton lähes täysin.
Niin, eihän tojolla mennyt kuin n. 2v ennen kuin vihdoin keksivät korjauksen tuohon ongelmaan. Tuulilasin keskustelupalstalla on melkoisen yksityiskohtaisia tilityksiä tojo-omistajien kirjoittamana parin vuoden takaa. Eräskin rav 5 kertaa telakalla tuon takia. Sama kirjoittaja kuvasi hyvin yksityiskohtaisesti autonsa ongelmaa, joten provosta ei ole kysymys. Ja tuo ongelma tosiaan hyydytti auton lähes täysin.
Kuten sanottua VAG-insinöörit keksivät ratkaisun heti, pahvit keulille, 2010-lukua?
Niin, eihän tojolla mennyt kuin n. 2v ennen kuin vihdoin keksivät korjauksen tuohon ongelmaan. Tuulilasin keskustelupalstalla on melkoisen yksityiskohtaisia tilityksiä tojo-omistajien kirjoittamana parin vuoden takaa. Eräskin rav 5 kertaa telakalla tuon takia. Sama kirjoittaja kuvasi hyvin yksityiskohtaisesti autonsa ongelmaa, joten provosta ei ole kysymys. Ja tuo ongelma tosiaan hyydytti auton lähes täysin.
Mitäs , sehän on hyvä jos ongelma on kunnossa , tosin turhan kauan se on tuon perusteella kestänyt , nyt kun mainitsit tuo kilpailevan lehden niin muistan myös lukeneeni tästä sieltä.
Alunperin siirryin pois "premium"-saksalaisista tuon jälkimarkkinoinnin marmoritiskin ylimielisen suhtautumisen vuoksi.Kyllä asiakas oli lähes poikkeuksetta omilla toimillansa tai normaalin kulumisen takia maksumiehenä,ei siitä sen enempää.
TC05:
Tämä voi aiheutua esim. "ilmamassamittarin" toimintahäiriöistä. Varsin v-mäinen ongelma, joka saattaa kadottaa moottorista tehot pikkuhiljaa tai jopa korjauksen jälkeen (vian edelleen esiintyessä tietyissä tilanteissa) korjaantua itsekseen.
Todella v-mäistä, jos vika tulee päälle yllättäen ohitustilanteessa. Jos se toistuu säännönmukaisesti - no silloin ei tee mieli ohitella.
simppa:
Liekkö tuo Dieseleiden egr-vaiva jo ratkaistu .
simppa:
Eipä ole Toyon egr-ongelmasta viime aikoina julkisuudessa huudeltu, varsinkaan viranomaistaholta!? Olisiko kuitenkin ongelma korjattu?! Volkswagenin maahantuojan edustajan mielestä myöskään heidän ongelmansa ei anna aihetta toimenpiteisiin tms. Että pahvit vaan keulille, kuten isoisiemme aikaan.
Sinällään harmi että Toyotankin laatu on paikoitellen alentunut lähes euro- ja jenkkiautojen tasolle, kun silmittömässä kasvukilpailussa kustannuspaineineen on siirrytty kaikenmaailman alihankkijoihin, puhumattakaan eurooppalaisesta ja amerikkalaisesta työmoraalista (tai sen mahdollisesta puutteesta) Toyotan omissa tuotantolaitoksissa em. alueilla.
Naurettavaa kuitenkin, että esim. USA:n autoteollisuuden palveluksessa olevat ovat niin kyvyttömiä, että eivät saa suunniteltua ja valmistettua tarpeeksi hyviä tuotteita. Tarvitaan parjauskampanja suurinta peluria vastaan, protektionismia parhaimmillaan. VAG-tuotteethan eivät ole sitten (old) kuplan järin hyvin USA:n markkinoilla menestyneet, joten ne saavat olla rauhassa täältä iäisyyteen mm USA:n kongressilta.
Ai niin sen verran vielä huutelen, että viimeiset vajaat 10 vuotta ajellut Toyoilla (hieman alle 500000km) ilman yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä. Tätä ennen kun en voinut sietää riisikuppeja, niin tuli ajeltua mm. Fiatilla ja Saballa.
TC05:
Meillä oli aiemmin saksalaisia ja vain saksalaisia sekä yksi amerikkalainen,nyt on 4 kpl Japanilaisia joista 2 hybridiä.
Vähiten harmia meidän taloudessa on ollut Japanilaisista ja eniten Saksalaisesta jos verrataan ajetut kilometrit vs. korjaukset.
Niin, eihän tojolla mennyt kuin n. 2v ennen kuin vihdoin keksivät korjauksen tuohon ongelmaan. Tuulilasin keskustelupalstalla on melkoisen yksityiskohtaisia tilityksiä tojo-omistajien kirjoittamana parin vuoden takaa. Eräskin rav 5 kertaa telakalla tuon takia. Sama kirjoittaja kuvasi hyvin yksityiskohtaisesti autonsa ongelmaa, joten provosta ei ole kysymys. Ja tuo ongelma tosiaan hyydytti auton lähes täysin.
simppa:
Kuten sanottua VAG-insinöörit keksivät ratkaisun heti, pahvit keulille, 2010-lukua?
simppa:
Mitäs , sehän on hyvä jos ongelma on kunnossa , tosin turhan kauan se on tuon perusteella kestänyt , nyt kun mainitsit tuo kilpailevan lehden niin muistan myös lukeneeni tästä sieltä.
Alunperin siirryin pois "premium"-saksalaisista tuon jälkimarkkinoinnin marmoritiskin ylimielisen suhtautumisen vuoksi.Kyllä asiakas oli lähes poikkeuksetta omilla toimillansa tai normaalin kulumisen takia maksumiehenä,ei siitä sen enempää.
Tässä jenkki herran commonsense neuvo,2010vm. Priuksen menohalujen hillitsemiseen:
https://www.youtube.com/watch?v=lZ4PtafRB9c&feature=player_embedded#
Priuksen taloudellisuus onkin saavutettu perinteisellä polttoaineensyöttöteknologialla: http://www.iltalehti.fi/autot/2010031611303298_au.shtml
Harmittavaa tuo eräiden toimittajien asiantuntemus , heillä on ilmeisesti copy ja paste menetelmä uutisoinnissaan , viis sisällön oikeellisuudesta.
Yllättäen tämä ko. tapaus sattui heti kohta kun siellä tv-uutisissa sanottiin ettei todisteita ole vielä Priuksen vioista löytynyt .
Ai siinä onkin kaasarikone?