Kyllähän asia on Opeleita omistaneille varsin tuttu, mutta suurelle yleisölle viestin meneminen läpi kestää vuosia. Ja liekö asialla oikeastaan väliäkään sillä nykyisellään Opelistit voivat nauttia varsin hyvästä laadusta Suomen mittapuitteissa kohtuullisilla kustannuksilla.
Niin ja toisaalla joku kyseli kokemuksi 2,2 direct vectrasta. Valitettavasti automaatista kokemuksia ei ole, mutta gts manuaalista on vajaan vuoden ajalta, ja hyvin on pelannut - toistaiseksi. Manuaalina bensankulutus opelmaisen kohtuullinen.
Toivottavasti on laatu parantunut sitten vuoden 2003.
OPEL VECTRA Fel på bil 1: - Bromsarnas ABS-funktion slås ut. - Antispinnsystemet upphör att fungera. - Alla instrument (hastighets-, varv-, bränsle- och temperaturmätare) lägger av. - Den elektroniska blinkersspaken strejkar. - Radion drabbas av sekundkorta bortfall. - Bilen vägrar starta efter att ha stått parkerad tre dygn och får bogseras till verkstad.
Efter fem veckor på verkstad (vid två olika tillfällen) utan att felen kunde avhjälpas bestämde sig Opel Sverige för att lösa in den krånglande Vectran. Bilen hade då rullat 1 412,2 mil och ersattes med en ny likadan. Tyvärr var inte heller den felfri.
Fel på bil 2: - Nya elektronikproblem, med exakt samma symptom som på bil 1. Felen uppstår vid 750 mil. Efter verkstadsbesök fungerar Vectran utan anmärkning i drygt 2 000 mil, sedan är det dags igen: - Centrallåsets fjärrstyrning trilskas. - Värmen till elbakrutan strejkar. - Varningslampan för ABS-bromsarna tänds.
Felen åtgärdas på garantin genom byte av kontaktstycken till ABS-bromsarna. Om Vectran därmed är botad från elektroniksjukan får framtiden utvisa, reparationen gjordes i samma veva som detta skrevs. Vi återkommer i ärendet.
Autoja kun tehdään paljon, löytyy tietenkin huonojkin autoja, varsinki jos sähkövikoja ilmenee.
Vaihdoin Astran Golfiin, Astra oli toiminut hyvin 160tkm ja piti vaihtaa dieseliin. Volkkarin dieselit vakuutti ja ostin 2004 Golf tdi pd130. Autolla nyt ajettu 90tkm.
Vaihdettu on solenoideja mm. N75, MAF, jarrukatkaisija, takaluukku maalattu takuuseen (sinkkiongelmia), tuulilasinvarsi, jarrulevyt (kaikki), EGR venttili toimintahäiriö,yksi etupyörä laakeri, kaikki on korjattu takuuseen onneksi. Volkkari on kallis omistaa, longlife huolto maksoi 370.Muistan Opeli huolto oli 170.
En hauku volkkaria mutta on se opeli halvempi pitää, ja huollot kohtuu hinnoissa.
Voin vaan sanoa Opelilla on paljon huonompi maine mitä se todellisuudessa on. Omistakaa ensin sitten tiedätte.
Ajattelin ostaa toyotaa Corolla versoa mutta kun tosi asia on se että amerikkalaiset ja suomalaiset ajavat niillä, ei muut. Pitää miettiä
Niin tuosta Opelin laadusta voi olla montaa mieltä, Esim. Vectra-C vm. 2005 ylemmät poikittaistukivarren kulutustavaraa max.kestoikä noin 35 tkm, raidetangon sisä- ja ulkopäät vaihtoon 20 tkm, 2.2 direct moottorilla varustettu auto ei käynnisty jos pakkasta yli -22 astetta. Ohjausvaihde vuotaa öljyä yms yms.
On se vaan kumma homma että toiset valittaa vioista ja mulla ei oo ollut. 2 opeli menossa 5 vuoden sisään ja moittia ei todellakaan voi! Aina on päässy liikkeelle eikä ole vikoja.. Taitaa toiset olla juuri näitä tyyppejä että ajetaan kuin viimeistä päivää ja huolletaan vasta sitten kun auto on rikki.. Mitä sitä nyt ehjää autoa huoltamaan...
Mielenkiintoinen juttu on AutoBildin vertailun tulos: 1. Opel Vectra 464p 2. VW Passsat 453p 3. Ford Mondeo 440p Ei hassumpi saavutus tältä haukutulta merkiltä....
[JoreA muokkasi tätä viestiä 11.02.2006 klo 00:21]
On se vaan kumma homma että toiset valittaa vioista ja mulla ei oo ollut. 2 opeli menossa 5 vuoden sisään ja moittia ei todellakaan voi! Aina on päässy liikkeelle eikä ole vikoja.. Taitaa toiset olla juuri näitä tyyppejä että ajetaan kuin viimeistä päivää ja huolletaan vasta sitten kun auto on rikki.. Mitä sitä nyt ehjää autoa huoltamaan...
Samaa mieltä minäkin! Itse olen ajellut viimeiset 5 vuotta Calibralla jolla ikää jo 15 vuotta, mutta mitään pahaa sanottavaa ei ole. Koskaan ei ole jättänyt tielle, ripeähkö suorituskyvyltään (150 hv), kulutus todella kohtuullinen, kaikki sähkölaitteet toimivat edelleen ja kertaakaan ei ole katsastuksessa tullut edes huomautusta mistään. (Lukuunottamatta lähes loppuun ajettuja renkaita)
Meikäläinen kyseli siitä opel vectrasta (2.2 direct), jonka ostin viime vuonna. Kiva kuulla ettei ihan ole p...kaan astunu. Ei silti ennen vectraa omistin vw golf variantin (1,6l) ja kyllähän volkkarikin pelasi ihan hyvin. Mitä nyt takuuseen tehtiin sitä sun tätä pikkuhuoltoa. Ja siitä olen kyllä samaa mieltä, että vw:n huollot oli kyllä sairaan kalliit. Opelista en vielä tiedä (toivottavasti rahalla selviää:))
Ja siitä olen kyllä samaa mieltä, että vw:n huollot oli kyllä sairaan kalliit.
Ajan Pololla (vm. 2003), ollut uudesta asti ja ajettu nyt 48 tkm. Huollot maksaneet kaikkinensa (sis. uudet sulat) tähän mennessä n. 200 euroa. Tuskin millään muulla pääsee juurikaan halvemmalla?
Jos Opeli on saksan toiseksi myydyin miten saksalaiset voivat haukkua,taitaa olla provo..
Auto Bild-Qualitätsreport 2006: Opel beste deutsche Marke Schon 2005 lag Opel unter den deutschen Herstellern vorn Nach J.D. Power-Erfolg des Opel Signum erneute Bestätigung für hohe Qualität
Opel-Autos wie der Vectra haben die beste Qualität im Vergleich mit allen deutschen Marken. Dies ist das Ergebnis des umfangreichen Auto Bild-Qualitätsreports 2006.
Opel-Autos haben die beste Qualität im Vergleich mit allen deutschen Marken. Dies ist das Ergebnis des umfangreichen Auto Bild-Qualitätsreports 2006. Schon vor einem Jahr lieferte Opel als beste deutsche Marke sehr gute Qualitätswerte. Beurteilt wurden jeweils Zuverlässigkeit, Langzeitqualität, Service und Kundenzufriedenheit.
Damit bestätigen sich die positiven Ergebnisse anderer aktueller Qualitätsuntersuchungen: Im herstellerübergreifenden J.D. Power-Report zur Fahrzeugqualität in Deutschland lässt der Opel Signum alle anderen deutschen Fahrzeuge hinter sich, die Universität Bamberg ermittelte Opel als die europäische Marke mit der höchsten Händlerzufriedenheit beim Thema Fahrzeugqualität und bei "Car Check" der Motorpresse Stuttgart glänzte Opel mit der geringsten Mängelquote unter allen europäischen Herstellern.
"Wir freuen uns, dass die Leistungen unserer Qualitätsoffensive der letzten Jahre diese Anerkennung finden", sagte Opel-Marketing- und Vertriebschef Alain Visser zu dem guten Abschneiden der Opel-Autos. Auto Bild ermittelt die besten Marken für den Qualitätsreport unter anderem über eine repräsentative Befragung von über 24.000 Autobesitzern, den TÜV-Report und Dauertestergebnisse.
Perheessä uudemmanmallinen Zafira. Ilmastointilaite rikki, lasku 2000. Ruostuu joka puolelta. Lisäksi muita vikoja.
Ei enää ikinä Opelia. Eikä muutakaan saksalaista, jos tämä on saksalaisen laadun huippu! Oppirahat on nyt maksettu. Pitäydyn jatkossa korealaisissa, japanilaisissa ja amerikkalaisissa autoissa. Ranskalaiset on jo kokeiltu, ei kovin paljoa Opelia surkeampia mutta kuitenkin. Italialaista on myös kokeiltu; melkein uusi auto ei mennyt läpi katsastuksesta. Ruotsalaistakaan ei uskalla kokeilla, parilla tutulla hirveät kokemukset ja laskut!
Joten, japsi, korealainen tai jenkki. Siinä ne autot näköjään ovat. ( J.D. Powerkin taisi tutkimuksissaan nostaa Lincolnin laadukkaimmaksi autoksi. Jäivät Mersut, Porschet ja Lexukset taakse)
Perheessä uudemmanmallinen Zafira. Ilmastointilaite rikki, lasku 2000. Ruostuu joka puolelta. Lisäksi muita vikoja.
Ei enää ikinä Opelia. Eikä muutakaan saksalaista, jos tämä on saksalaisen laadun huippu! Oppirahat on nyt maksettu. Pitäydyn jatkossa korealaisissa, japanilaisissa ja
Opelin ei kyllä pitäisi ruostua. Vibilägaren ruosterekisterissä Opelit saa arvosanan 4 tai 5. Maksimi on 5. Mm. se uudenmallinen Zafira saa 4 tähteä, Insignia saa 4 tähteä ja Vectra sai täydet 5 tähteä. Eli samoja arvosanoja saavat ruostesuojauksesta kuin esim. Audit ja Volvot.
Minkähänlaisella pidolla auto on ollut, jos ruostuu joka puolelta? Minulla on ollut Vectra uutena hankittuna 3 vuotta ja siinä ei ollut mitään vikoja sinä aikana. Parempi oli kuin Mazda6 siinä suhteessa.
Ainahan toki maanantaikappaleita on joka merkillä, mutta kyllähän uusimmissa vikatilastoissa Opelit on olleet jopa parhaita saksalaisia.
luotettava. Täysin ilman vikoja en ole Opeleillakaan päässyt, mutta ekat 100tkm ilman mitään ongelmia. Toisella satasella sitten raidetangonpää ja EGR vaihtoon. Verrokkina voin kertoa perheen paremman puoliskon uusi Corolla, jossa vikavaloa on imetelty lukuisia kertoja, vaikka mittarissa alle 50tkm
Voin olla varma, että Opelilla mennään jatkossakin.
Kyllähän asia on Opeleita omistaneille varsin tuttu, mutta suurelle yleisölle viestin meneminen läpi kestää vuosia. Ja liekö asialla oikeastaan väliäkään sillä nykyisellään Opelistit voivat nauttia varsin hyvästä laadusta Suomen mittapuitteissa kohtuullisilla kustannuksilla.
Niin ja toisaalla joku kyseli kokemuksi 2,2 direct vectrasta. Valitettavasti automaatista kokemuksia ei ole, mutta gts manuaalista on vajaan vuoden ajalta, ja hyvin on pelannut - toistaiseksi. Manuaalina bensankulutus opelmaisen kohtuullinen.
Laatu ja laatu...
Ei lähde pakkasella käyntiin, mittaristo pimenee ja stefat vuotaa:
http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1137;50094;92896
Vertailuna todellista laatua:
http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1137;50094;90562
Toivottavasti on laatu parantunut sitten vuoden 2003.
OPEL VECTRA
Fel på bil 1:
- Bromsarnas ABS-funktion slås ut.
- Antispinnsystemet upphör att fungera.
- Alla instrument (hastighets-, varv-, bränsle- och temperaturmätare) lägger av.
- Den elektroniska blinkersspaken strejkar.
- Radion drabbas av sekundkorta bortfall.
- Bilen vägrar starta efter att ha stått parkerad tre dygn och får bogseras till verkstad.
Efter fem veckor på verkstad (vid två olika tillfällen) utan att felen kunde avhjälpas bestämde sig Opel Sverige för att lösa in den krånglande Vectran. Bilen hade då rullat 1 412,2 mil och ersattes med en ny likadan. Tyvärr var inte heller den felfri.
Fel på bil 2:
- Nya elektronikproblem, med exakt samma symptom som på bil 1. Felen uppstår vid 750 mil. Efter verkstadsbesök fungerar Vectran utan anmärkning i drygt 2 000 mil, sedan är det dags igen:
- Centrallåsets fjärrstyrning trilskas.
- Värmen till elbakrutan strejkar.
- Varningslampan för ABS-bromsarna tänds.
Felen åtgärdas på garantin genom byte av kontaktstycken till ABS-bromsarna. Om Vectran därmed är botad från elektroniksjukan får framtiden utvisa, reparationen gjordes i samma veva som detta skrevs. Vi återkommer i ärendet.
http://www.vibilagare.se/longtest.asp?guid=785DD413-8BB5-4E6B-AA25-CB94056158B6
Autoja kun tehdään paljon, löytyy tietenkin huonojkin autoja, varsinki jos sähkövikoja ilmenee.
Vaihdoin Astran Golfiin, Astra oli toiminut hyvin 160tkm ja piti vaihtaa dieseliin. Volkkarin dieselit vakuutti ja ostin 2004 Golf tdi pd130. Autolla nyt ajettu 90tkm.
Vaihdettu on solenoideja mm. N75, MAF, jarrukatkaisija, takaluukku maalattu takuuseen (sinkkiongelmia), tuulilasinvarsi, jarrulevyt (kaikki), EGR venttili toimintahäiriö,yksi etupyörä laakeri, kaikki on korjattu takuuseen onneksi. Volkkari on kallis omistaa, longlife huolto maksoi 370.Muistan Opeli huolto oli 170.
En hauku volkkaria mutta on se opeli halvempi pitää, ja huollot kohtuu hinnoissa.
Voin vaan sanoa Opelilla on paljon huonompi maine mitä se todellisuudessa on. Omistakaa ensin sitten tiedätte.
Ajattelin ostaa toyotaa Corolla versoa mutta kun tosi asia on se että amerikkalaiset ja suomalaiset ajavat niillä, ei muut. Pitää miettiä
Niin tuosta Opelin laadusta voi olla montaa mieltä, Esim. Vectra-C vm. 2005 ylemmät poikittaistukivarren kulutustavaraa max.kestoikä noin 35 tkm, raidetangon sisä- ja ulkopäät vaihtoon 20 tkm, 2.2 direct moottorilla varustettu auto ei käynnisty jos pakkasta yli -22 astetta. Ohjausvaihde vuotaa öljyä yms yms.
On se vaan kumma homma että toiset valittaa vioista ja mulla ei oo ollut. 2 opeli menossa 5 vuoden sisään ja moittia ei todellakaan voi!
Aina on päässy liikkeelle eikä ole vikoja..
Taitaa toiset olla juuri näitä tyyppejä että ajetaan kuin viimeistä päivää ja huolletaan vasta sitten kun auto on rikki..
Mitä sitä nyt ehjää autoa huoltamaan...
Ajattelin ostaa toyotaa Corolla versoa mutta kun tosi asia on se että amerikkalaiset ja suomalaiset ajavat niillä, ei muut. Pitää miettiä
Ajaa niillä Toyotilla sentään joku muukin. Toyotan markkinaosuus Euroopassa on reilu 5%, joka ei taida ihan suomalaisostajilla täyttyä.
Mielenkiintoinen juttu on AutoBildin vertailun tulos:
1. Opel Vectra 464p
2. VW Passsat 453p
3. Ford Mondeo 440p
Ei hassumpi saavutus tältä haukutulta merkiltä....
Jos Opelixi laadukkain saksalainen niin minä olen tyhmin suomalainen! Mutta ei se haittaa, pääasia että olen "onnellinen"!
Aina on päässy liikkeelle eikä ole vikoja..
Taitaa toiset olla juuri näitä tyyppejä että ajetaan kuin viimeistä päivää ja huolletaan vasta sitten kun auto on rikki..
Mitä sitä nyt ehjää autoa huoltamaan...
Samaa mieltä minäkin!
Itse olen ajellut viimeiset 5 vuotta Calibralla jolla ikää jo 15 vuotta, mutta mitään pahaa sanottavaa ei ole. Koskaan ei ole jättänyt tielle, ripeähkö suorituskyvyltään (150 hv), kulutus todella kohtuullinen, kaikki sähkölaitteet toimivat edelleen ja kertaakaan ei ole katsastuksessa tullut edes huomautusta mistään. (Lukuunottamatta lähes loppuun ajettuja renkaita)
Länsiautojen Lada sanoo saksalaisetkin
Länsiautojen Lada sanoo saksalaisetkin
Tämä on ikävä tosiasia näin ne tuttavapiirissä olevat sakemannit
merkkiä haukkuu.. ne nauraa jos kerrot että sulla on Opel
Antaahan haukkua, opel tekee nykyään tyylikkäitä ja laadukkaita autoja.
Meikäläinen kyseli siitä opel vectrasta (2.2 direct), jonka ostin viime vuonna. Kiva kuulla ettei ihan ole p...kaan astunu. Ei silti ennen vectraa omistin vw golf variantin (1,6l) ja kyllähän volkkarikin pelasi ihan hyvin. Mitä nyt takuuseen tehtiin sitä sun tätä pikkuhuoltoa. Ja siitä olen kyllä samaa mieltä, että vw:n huollot oli kyllä sairaan kalliit. Opelista en vielä tiedä (toivottavasti rahalla selviää:))
Ajan Pololla (vm. 2003), ollut uudesta asti ja ajettu nyt 48 tkm. Huollot maksaneet kaikkinensa (sis. uudet sulat) tähän mennessä n. 200 euroa. Tuskin millään muulla pääsee juurikaan halvemmalla?
Jos Opeli on saksan toiseksi myydyin miten saksalaiset voivat haukkua,taitaa olla provo..
Auto Bild-Qualitätsreport 2006: Opel beste deutsche Marke
Schon 2005 lag Opel unter den deutschen Herstellern vorn
Nach J.D. Power-Erfolg des Opel Signum erneute Bestätigung für hohe Qualität
Opel-Autos wie der Vectra haben die beste Qualität im Vergleich mit allen deutschen Marken. Dies ist das Ergebnis des umfangreichen Auto Bild-Qualitätsreports 2006.
Opel-Autos haben die beste Qualität im Vergleich mit allen deutschen Marken. Dies ist das Ergebnis des umfangreichen Auto Bild-Qualitätsreports 2006. Schon vor einem Jahr lieferte Opel als beste deutsche Marke sehr gute Qualitätswerte. Beurteilt wurden jeweils Zuverlässigkeit, Langzeitqualität, Service und Kundenzufriedenheit.
Damit bestätigen sich die positiven Ergebnisse anderer aktueller Qualitätsuntersuchungen: Im herstellerübergreifenden J.D. Power-Report zur Fahrzeugqualität in Deutschland lässt der Opel Signum alle anderen deutschen Fahrzeuge hinter sich, die Universität Bamberg ermittelte Opel als die europäische Marke mit der höchsten Händlerzufriedenheit beim Thema Fahrzeugqualität und bei "Car Check" der Motorpresse Stuttgart glänzte Opel mit der geringsten Mängelquote unter allen europäischen Herstellern.
"Wir freuen uns, dass die Leistungen unserer Qualitätsoffensive der letzten Jahre diese Anerkennung finden", sagte Opel-Marketing- und Vertriebschef Alain Visser zu dem guten Abschneiden der Opel-Autos. Auto Bild ermittelt die besten Marken für den Qualitätsreport unter anderem über eine repräsentative Befragung von über 24.000 Autobesitzern, den TÜV-Report und Dauertestergebnisse.
autobild taitaa vaan olla saksalaisten autojen mainoskuvasto, ja opelilla menee huonosti niin heikointa autetaan. paljon kuvia ja vähän asiaa.
Eräällä tutulla on Opel Astra Wagon ja on kuulema erityisen tyytyväinen autoonsa
Ilmeisesti ns. järkiauto, kuten Toyota Corolla ja Volkswagen Golf.
Perheessä uudemmanmallinen Zafira. Ilmastointilaite rikki, lasku 2000. Ruostuu joka puolelta. Lisäksi muita vikoja.
Ei enää ikinä Opelia. Eikä muutakaan saksalaista, jos tämä on saksalaisen laadun huippu! Oppirahat on nyt maksettu. Pitäydyn jatkossa korealaisissa, japanilaisissa ja amerikkalaisissa autoissa. Ranskalaiset on jo kokeiltu, ei kovin paljoa Opelia surkeampia mutta kuitenkin. Italialaista on myös kokeiltu; melkein uusi auto ei mennyt läpi katsastuksesta. Ruotsalaistakaan ei uskalla kokeilla, parilla tutulla hirveät kokemukset ja laskut!
Joten, japsi, korealainen tai jenkki. Siinä ne autot näköjään ovat. ( J.D. Powerkin taisi tutkimuksissaan nostaa Lincolnin laadukkaimmaksi autoksi. Jäivät Mersut, Porschet ja Lexukset taakse)
Anders-Simo:
Opelin ei kyllä pitäisi ruostua. Vibilägaren ruosterekisterissä Opelit saa arvosanan 4 tai 5. Maksimi on 5. Mm. se uudenmallinen Zafira saa 4 tähteä, Insignia saa 4 tähteä ja Vectra sai täydet 5 tähteä. Eli samoja arvosanoja saavat ruostesuojauksesta kuin esim. Audit ja Volvot.
http://www.vibilagare.se/zino.aspx?pageID=137&modelID=139
Minkähänlaisella pidolla auto on ollut, jos ruostuu joka puolelta? Minulla on ollut Vectra uutena hankittuna 3 vuotta ja siinä ei ollut mitään vikoja sinä aikana. Parempi oli kuin Mazda6 siinä suhteessa.
Ainahan toki maanantaikappaleita on joka merkillä, mutta kyllähän uusimmissa vikatilastoissa Opelit on olleet jopa parhaita saksalaisia.
luotettava. Täysin ilman vikoja en ole Opeleillakaan päässyt, mutta ekat 100tkm ilman mitään ongelmia. Toisella satasella sitten raidetangonpää ja EGR vaihtoon. Verrokkina voin kertoa perheen paremman puoliskon uusi Corolla, jossa vikavaloa on imetelty lukuisia kertoja, vaikka mittarissa alle 50tkm
Voin olla varma, että Opelilla mennään jatkossakin.