Ford Focus RS
Mazda3 MPS
Renault Mégane R.S
Seat Leon Cupra
VW Scirocco R
http://www.sportauto-online.de/szene/news/heftinhaltsverzeichnis-zeitschrift-sport-auto-ausgabe-04-2010-1785784.html
Voittaja loppupisteissä näyttää olevan Scirocco ja Leon 44p, sitten Megane 43p, Focus 42p, ja Mazda 40p.
Sportauton suosikki oli käsittääkseni Megane.
Vähän ihmettelen tätä Focusta, kaikesta valtavasta hypestä huolimatta se ei näytä erottuvan edukseen edes tässä etuvetoisten hothatchien sarjassa. Vai onkohan taas testattu väärin
Ei. Katsoppa mitä Scirocco R:stä on kirjoitettu. Se on pirun erinomainen peli, kestää vertailun melkein mihin vaan. Samoin rellulla on aina ollut hyviä sportteja. Lisäksi piste-erot todella pieniä.
Jos nyt jotain kummllista pitää löytää, niin Mazdan tulos on aika erikoinen. Olisin olettanut, että se on paljon kauempana takana. Samoin Seatin kärjessä oleminen vähän yllättää.
simppa:
Todella. Jos olisi pyydetty arvaamaan tulosta, olisin veikannut seatin kahden jumbon joukkoon.
Mutta kuten todettua, erittäin tasainen joukkio.
Ford ei pääse siihen uhkaamaansa alle kuuteen sekunttiin, mutta on tämän joukon nopein 6.1 sek/ 0-100. Hitain oli mazda 6.4 sek
Fordissa taitaa olla vääntöä rajoitettu ensimmäisellä vahteella. Näkyy tuosta ajasta. Suuremmilla pykälillä meno on etuvetoiseksi aika mielipuolista.
Eikai tuo Seat nyt perus Cupra ollut? Itse olettaisin Cupra R:ää tuohon seuraan.
Seatin ja Mazdan tulos jaksaa kyllä ihmetyttää, nyt kun nettiä selailin. Ainakin brittimedia on ollut hyvin skeptinen noihin suhteessa relluun, Focus RS:ään ja Scirocco R:ään.
taitaa toi Focus hypetys olla briteistä lähtöisin.. ihmetyttänyt aina miten sitä kehutaan..
simppa:
Kyllä se luonnollisesti oli Cupra R.
seat ja mazda ovat ainakin selkeästi edullisempia suomessa kuin ford kun rellua ja vw ei ole tuonti ohjelmassa vaikka ainakin sciroccon hinta olisi hyvin lähellä fordia kun katsoo mitä golf r maksaa ja sehän on 4veto
finman:
Luullakseni ainoat tuotannossa olevat 4VW:t ovat Phaeton ja Touareg
Jos nyt tuolle linjalle lähdetään, niin Volkswagen Amarokiin on valittavissa peräti kolmella eri vetotavalla. On takaveto, kytkettävä neliveto sekä Torsen.
Eli lisääpä tuo listaasi.