BMW julkisti uuden Power eDrive Plug-In-Hybrid -järjestelmän, joka voi tuottaa jopa 670 hevosvoimaa

35 kommenttia
«1

Power eDrive paljastettiin asennettuna BMW 5-sarjan GT-prototyyppimalliin. Autoon on asennettu 230-heppainen nelisylinterinen bensiinimoottori ja kaksi sähkömoottoria. Etuakselille asennettu sähkömoottori tuottaa 202 hevosvoimaa ja taka-akselille asennettu 270 hevosvoimaa. Yhteistehoa tulee huimat 670 hv ja vääntöäkin kunnioitettavat yli 1000 Nm.



http://www.tuulilasi.fi/uutiset/bmwlta-uusi-lataushybridijarjestelma-nelisylinterinen-pata-rolls-royceen



http://www.worldcarfans.com/114112785046/bmw-shows-off-5-series-gt-with-edrive-and-twinpower-turbo



http://www.autocar.co.uk/car-news/industry/bmw-reveals-new-power-edrive-plug-hybrid-system

  
  • Ajattelija2014:

    Power eDrive paljastettiin asennettuna BMW 5-sarjan GT-prototyyppimalliin. Autoon on asennettu 230-heppainen nelisylinterinen bensiinimoottori ja kaksi sähkömoottoria. Etuakselille asennettu sähkömoottori tuottaa 202 hevosvoimaa ja taka-akselille asennettu 270 hevosvoimaa. Yhteistehoa tulee huimat 670 hv ja vääntöäkin kunnioitettavat yli 1000 Nm.

    http://www.tuulilasi.fi/uutiset/bmwlta-uusi-lataushybridijarjestelma-nelisylinterinen-pata-rolls-royceen

    http://www.worldcarfans.com/114112785046/bmw-shows-off-5-series-gt-with-edrive-and-twinpower-turbo

    http://www.autocar.co.uk/car-news/industry/bmw-reveals-new-power-edrive-plug-hybrid-system






    Aika mielenkiintoista, jos BMW laittaa neloskoneen Rolls Roycen keulalle. Aika moni kirjoittelija vakuutteli hetki sitten, että Volvon maasturi ei mene kaupaksi neloskoneella.

      
  • Ajattelija2013:

    Ajattelija2014:
    Power eDrive paljastettiin asennettuna BMW 5-sarjan GT-prototyyppimalliin. Autoon on asennettu 230-heppainen nelisylinterinen bensiinimoottori ja kaksi sähkömoottoria. Etuakselille asennettu sähkömoottori tuottaa 202 hevosvoimaa ja taka-akselille asennettu 270 hevosvoimaa. Yhteistehoa tulee huimat 670 hv ja vääntöäkin kunnioitettavat yli 1000 Nm.

    http://www.tuulilasi.fi/uutiset/bmwlta-uusi-lataushybridijarjestelma-nelisylinterinen-pata-rolls-royceen

    http://www.worldcarfans.com/114112785046/bmw-shows-off-5-series-gt-with-edrive-and-twinpower-turbo

    http://www.autocar.co.uk/car-news/industry/bmw-reveals-new-power-edrive-plug-hybrid-system



    Aika mielenkiintoista, jos BMW laittaa neloskoneen Rolls Roycen keulalle. Aika moni kirjoittelija vakuutteli hetki sitten, että Volvon maasturi ei mene kaupaksi neloskoneella.




    Niin näinhän siellä luki "Autocar spekuloikin, että nähdäänkö tämä uusi hybridivoimalinja tulevaisuudessa asennettuna Rolls Royceen? " Ei siis vielä ihan varma tieto.

      
  • BMW julkisti prototyypin. Sitä tuppaa monet tekemään. Eräät toiset merkit käyttävät prototyyppejä mielikuvataisteluaseena aina kun kilpailijat esittelevät jonkin edistyksellisen uuden mallin ihan oikeasti myyntiin. Ihmiset saavat niillä sen mielikuvan että 'kyllä meilläkin on sellainen paletissa'... Lippulaivamallien merkitys kun on suuri, ja tavisurpoille kun on aika sama että onko auto jota ei koskaan osta oikeasti autoliikkeessä tarjollakaan vai vain suunnittelijoiden mielikuvituksessa, kunhan vaan saavat sen tyydytyksen siitä että pitävät omaa merkkiään edistyksellisimpänä jollain tekosyyllä.



    Takaisin aiheeseen: jonkinlaisia plug-in hybridiversioita 'tavallisesta mallistosta' (eli poislukien i-mallit) nykyisten hybridien tapaan varmaan on jatkossa tarjolla, mutta vain lievästi muokattuina. Tosin eräs korimalli saa jonkinlaisen plug-in hybridiversion pian ja siinä saattaa olla uusia i-malliston elementtejä enemmän mukana. Mutta on aika todennäköistä että kokonaan uusi systeemi saa debyyttinsä vasta vuonna 2017 i8:aan perustuvassa 'superautossa'.

      
  • Lippulaivamallien merkitys kun on suuri, ja tavisurpoille kun on aika sama että onko auto jota ei koskaan osta oikeasti autoliikkeessä tarjollakaan vai vain suunnittelijoiden mielikuvituksessa, kunhan vaan saavat sen tyydytyksen siitä että pitävät omaa merkkiään edistyksellisimpänä jollain tekosyyllä.




    Aika paksu väite. Ihanko tosissasi väität, että monikin ostaa autonsa jonkun prototyypin, tai edes lippulaivamallin perusteella?

      
  • Ajattelija2013:

    Lippulaivamallien merkitys kun on suuri, ja tavisurpoille kun on aika sama että onko auto jota ei koskaan osta oikeasti autoliikkeessä tarjollakaan vai vain suunnittelijoiden mielikuvituksessa, kunhan vaan saavat sen tyydytyksen siitä että pitävät omaa merkkiään edistyksellisimpänä jollain tekosyyllä.


    Aika paksu väite. Ihanko tosissasi väität, että monikin ostaa autonsa jonkun prototyypin, tai edes lippulaivamallin perusteella?




    Nimenomaan, todellakin, ja ehdottomasti!!!! Eikä ainoastaan lippulaivamallien vaan myös (muun kuin itse merkin oman organisaation pyörittämän kilpatiimin tekemien mutta sen merkin tuotteiden näköisten) kilpa-autojen perusteella!!



    Lukemattomat Audi-urpot hehkuttaa Quattroa ja 'urheilullisuutta' vaikka heillä on perus etuvetopohjainen perusauto hyvin kehittymättömällä nelivedolla lähes kaikkeen markkinoillaolevaan verrattuna. Tai jopa Poloon perustuva auto joka on vähemmän urheilullinen kuin vastaava Skodan sekä VW:n malli samalla tekniikalla. Ja olenpahan kuullut perus Audien kuskien väittävän autonsa olevan tehty alumiinista!! Dieselit on tietenkin LeMans-voittajateknologiaa... Ja muutenkin ovat ylpeitä siitä että kuuluvat 'Audi-kuskien eliittijoukkoon' jotka näyttävät esimerkkiä muille autoilla kuten e-Tron (pelkkiä prototyyppejä ) ja Ur-Quattron näköiset prototyypit jotka koittaa näyttää vähän samalta kuin loppuun lypsetyn nostalgia-huuman kultaama mutta todellisuudessa jo aikoinaan totaalisen susi ralliauto...



    Volvoilijat taas hehkuttaa jotain menneisyyden purismia tai jotain, sekä tulevaa 'edistyksellisyyttä' samalla kun oma auto on...hmm. Väittivät pitkään Volvon olevan 'hyvien ja ympäristöystävällisten' auto vaikka kulutukset ja päästöt automaailman kamalimipia vanhanaikaisilla moottoreillaan, mutta kun Volvo syyti hybridiprototyyppien kuvia lehdistötiedotteissaan niin kai se olikin sitten ympäristöteknologian edelläkävijä... En usko että kovinkaan monella Volvo-fanilla on hybridiä, saati edes välttävää parempia ympäristöarvoja omassa autossaan! Ennemmin automaailman huonoimmalla tolalla varmaan omat jalanjäljet! Selvästikin uuden XC90:n tulo on ollut jo pitkään monelle fanille hehkutuksen ja ylpeyden aihe, ja osoitus siitä kuinka suuri ja kehittynyt merkki sen onkaan...enkä usko että omasta tallista sellaista löytyy kun ei ollut vielä läheskään myynnissä edes.



    Siinä pari esimerkkiä, sama monella muullakin. Takuulla moni hehkuttaa Mersua jollain Häkkisen imagolla vieläkin ja nykyisen Mercedes GP:n menestyksellä vaikka se ei koostu Mersun henkilöautoja suunnittelevien toimivien joukosta millään tavalla vaan parista Brittiläisestä yrityksestä jotka Mersu osti ja nimesi uudelleen, jotka pyörivät yhä Briteissä omalla miehityksellään.

      
  • Mitäs bemaristit hehkuttaa,tai tojoterot. Käy nyt Putput koko lista läpi.Purkaa vihasi,se helpottaa.

      
  • Ajattelija2013:

    Lippulaivamallien merkitys kun on suuri, ja tavisurpoille kun on aika sama että onko auto jota ei koskaan osta oikeasti autoliikkeessä tarjollakaan vai vain suunnittelijoiden mielikuvituksessa, kunhan vaan saavat sen tyydytyksen siitä että pitävät omaa merkkiään edistyksellisimpänä jollain tekosyyllä.


    Aika paksu väite. Ihanko tosissasi väität, että monikin ostaa autonsa jonkun prototyypin, tai edes lippulaivamallin perusteella?




    Tajusit siis että Audia tarkoitetaan konsepteilla joilla yritetään vakuutella että tulevaisuudessa oltaisiin teknisesti Saksalaisten premium merkien tasolla.



    Onhan täällä se yksi vajakki joka aina lähettelee linkejä siitä miten Audi on kehittelemässä jotain suurta. Millä sitten voisi edes vähän haasta esim. Bemarin ja Mersun teknistä etumatkaa. :lol: :lol:

      
  • Putput:

    Ajattelija2013:
    Lippulaivamallien merkitys kun on suuri, ja tavisurpoille kun on aika sama että onko auto jota ei koskaan osta oikeasti autoliikkeessä tarjollakaan vai vain suunnittelijoiden mielikuvituksessa, kunhan vaan saavat sen tyydytyksen siitä että pitävät omaa merkkiään edistyksellisimpänä jollain tekosyyllä.


    Aika paksu väite. Ihanko tosissasi väität, että monikin ostaa autonsa jonkun prototyypin, tai edes lippulaivamallin perusteella?


    Nimenomaan, todellakin, ja ehdottomasti!!!! Eikä ainoastaan lippulaivamallien vaan myös (muun kuin itse merkin oman organisaation pyörittämän kilpatiimin tekemien mutta sen merkin tuotteiden näköisten) kilpa-autojen perusteella!!

    Lukemattomat Audi-urpot hehkuttaa Quattroa ja 'urheilullisuutta' vaikka heillä on perus etuvetopohjainen perusauto hyvin kehittymättömällä nelivedolla lähes kaikkeen markkinoillaolevaan verrattuna. Tai jopa Poloon perustuva auto joka on vähemmän urheilullinen kuin vastaava Skodan sekä VW:n malli samalla tekniikalla. Ja olenpahan kuullut perus Audien kuskien väittävän autonsa olevan tehty alumiinista!! Dieselit on tietenkin LeMans-voittajateknologiaa... Ja muutenkin ovat ylpeitä siitä että kuuluvat 'Audi-kuskien eliittijoukkoon' jotka näyttävät esimerkkiä muille autoilla kuten e-Tron (pelkkiä prototyyppejä ) ja Ur-Quattron näköiset prototyypit jotka koittaa näyttää vähän samalta kuin loppuun lypsetyn nostalgia-huuman kultaama mutta todellisuudessa jo aikoinaan totaalisen susi ralliauto...

    Volvoilijat taas hehkuttaa jotain menneisyyden purismia tai jotain, sekä tulevaa 'edistyksellisyyttä' samalla kun oma auto on...hmm. Väittivät pitkään Volvon olevan 'hyvien ja ympäristöystävällisten' auto vaikka kulutukset ja päästöt automaailman kamalimipia vanhanaikaisilla moottoreillaan, mutta kun Volvo syyti hybridiprototyyppien kuvia lehdistötiedotteissaan niin kai se olikin sitten ympäristöteknologian edelläkävijä... En usko että kovinkaan monella Volvo-fanilla on hybridiä, saati edes välttävää parempia ympäristöarvoja omassa autossaan! Ennemmin automaailman huonoimmalla tolalla varmaan omat jalanjäljet! Selvästikin uuden XC90:n tulo on ollut jo pitkään monelle fanille hehkutuksen ja ylpeyden aihe, ja osoitus siitä kuinka suuri ja kehittynyt merkki sen onkaan...enkä usko että omasta tallista sellaista löytyy kun ei ollut vielä läheskään myynnissä edes.

    Siinä pari esimerkkiä, sama monella muullakin. Takuulla moni hehkuttaa Mersua jollain Häkkisen imagolla vieläkin ja nykyisen Mercedes GP:n menestyksellä vaikka se ei koostu Mersun henkilöautoja suunnittelevien toimivien joukosta millään tavalla vaan parista Brittiläisestä yrityksestä jotka Mersu osti ja nimesi uudelleen, jotka pyörivät yhä Briteissä omalla miehityksellään.




    Ei hyvää päivää. Eiköhän 99 % ihmisistä kuitenkin osta autonsa ihan sillä perusteella, mistä sattuu pitämään siinä normaalissa arkikäytössä. Moniko oikeasti edes tietää mistään konsepteista mitään. :smile: Ottaen huomioon kirjoituksesi, niin ehkä itse pyörit vähän fanaattisissa piireissä.



    En ole koskaan kuullut, että joku ostaisi esimerkiksi Volvon ympäristösyistä. Tosin uusimmat Volvot alkavat olla jo aika pieniruokaisia. Mitään ekoautoja ne tuskin vieläkään ovat. Uusi XC90 saattaa sellainen omassa luokassaan olla. Saa nähdä.



    Ja tuskin monikaan Audilla ajava pitää quattroa sen parempana, kuin kilpailijoidenkaan vastaavat nelivedot.



    On muuten huvittavaa, miten kirjoitat muiden palstalaisten olevan narsisteja, riidanhaastajia, jne, kun itse et oikeastaan tee muuta kuin hauku kaikkia muita jatkuvasti.

      
  • Ompas tässä uutisessa jotain suurta,jonka harva tulee ostaa edes :lol: Ja kiihtyy nollasta sataan sit 10 s :lol: Joskus sit tulevaisuudessa :lol: Tulee mieleen tosta Putput in hybrid.



    Nauroin tälle.Bemarin tekninen etumatka,ja alkaa valmistaa etuvetoja enemmän tulevaisuudessa,vaikka kilpailijat valmistanut vuosia jo etuvetoja.Etuvedot tunnettua premiumia,pakko olla kun BMW.Ovatko he löytäneet sen "markkinaraon" nyt. :lol:

    http://www.autoexpress.co.uk/bmw/88403/bmws-front-wheel-drive-revolution-6-new-models-by-2017

      
  • Ajattelija2013:


    On muuten huvittavaa, miten kirjoitat muiden palstalaisten olevan narsisteja, riidanhaastajia, jne, kun itse et oikeastaan tee muuta kuin hauku kaikkia muita jatkuvasti.




    Et sitten ole huomannut että haukun typeriä, vääriä, narsistisia, asenteellisia, perusteettomia, ajattelemattomia, idioottimaisia väitteitä silloin kun niitä ilmaantuu. Kiva kuitenkin että tunnistit pitkien todisteiden kertymisen jälkeen itsesi ihan ihmisenäkin sellaiseksi.



    Onko minun vika tai minun jonkin luonteenhäiriön syytä että sinä väitit autoalan miljardien markkinoinnin olevan totaalisesti hukkaan heitettyä rahaa eikä vaikuta kuluttajiin tippaakaan? Kaikessa on syytä paitsi itsessä...



    Infoa äkkiä maailman autoalaa tuosta sinun maata järisyttävästä uudesta tiedosta, ja muista että muiden ihmisten reaktio sinun juttuihin ei ole millään tavalla yhteydessä sinun väitteisiin: jos he hehkuttavat juttusi olevan neroutta niin tosiasiassa he vain ovat luonteeltaan hyviä ja jos tyrmäävät sen niin ovat vain ahdasmielisiä narsisteja. Heidän reaktio kun ei tietenkään johdu sinusta vaan heistä itsestään.

      
  • Mikko__:

    Ompas tässä uutisessa jotain suurta,jonka harva tulee ostaa edes :lol: Ja kiihtyy nollasta sataan sit 10 s :lol: Joskus sit tulevaisuudessa :lol: Tulee mieleen tosta Putput in hybrid.

    Nauroin tälle.Bemarin tekninen etumatka,ja alkaa valmistaa etuvetoja enemmän tulevaisuudessa,vaikka kilpailijat valmistanut vuosia jo etuvetoja.Etuvedot tunnettua premiumia,pakko olla kun BMW.Ovatko he löytäneet sen "markkinaraon" nyt. :lol:
    http://www.autoexpress.co.uk/bmw/88403/bmws-front-wheel-drive-revolution-6-new-models-by-2017




    Mikolla menee aika hyvin. Järki juoksee melkein tarpeeksi hyvin kirjoittaakseen. Lukeminen ei sentään suju.

      
  • Putput:

    Mikko__:
    Ompas tässä uutisessa jotain suurta,jonka harva tulee ostaa edes :lol: Ja kiihtyy nollasta sataan sit 10 s :lol: Joskus sit tulevaisuudessa :lol: Tulee mieleen tosta Putput in hybrid.

    Nauroin tälle.Bemarin tekninen etumatka,ja alkaa valmistaa etuvetoja enemmän tulevaisuudessa,vaikka kilpailijat valmistanut vuosia jo etuvetoja.Etuvedot tunnettua premiumia,pakko olla kun BMW.Ovatko he löytäneet sen "markkinaraon" nyt. :lol:
    http://www.autoexpress.co.uk/bmw/88403/bmws-front-wheel-drive-revolution-6-new-models-by-2017


    Mikolla menee aika hyvin. Järki juoksee melkein tarpeeksi hyvin kirjoittaakseen. Lukeminen ei sentään suju.




    Hyvä kun ymmärrät trollauksen mahdin,sitähän sinä teet järjelläs päivittäin.Puhut automaailmasta,mut silti siellä ollaan eri mieltä kanssasi.Siellä hehkutetaan Volvo,Audia ja muita merkkejä,joista sinä et pidä.Haters gonna hate.Eiks se niin menny.

      
  • Ja taas Ajattelijat vauhdissa.. ehkä Autoilija myös.



    Joka tapauksessa itsellä oli mahdollisuus tutustua sijaisauton kautta etuvetoon pitkästä aikaa. Ei voi muuta sanoa mutta lähes olen unohtanut miten peestä tuo etuveto on... Yksi tiukka tílanne, tottunut että auto (takaveto) ohjautuu mutkaan omalla kaistalla... tama etuveto- V---o ajautui metrin keskiviivan yli vastakkaiselle kaistalle. Oli jyrkkä mutka, mutta on tuo puskeminen aika kamalaa. Sydän hyppäsi kurkkuun. Vahvistaa edelleen ettei koskaan etuveto-autoa!!

      
  • Et sitten ole huomannut että haukun typeriä, vääriä, narsistisia, asenteellisia, perusteettomia, ajattelemattomia, idioottimaisia väitteitä silloin kun niitä ilmaantuu. Kiva kuitenkin että tunnistit pitkien todisteiden kertymisen jälkeen itsesi ihan ihmisenäkin sellaiseksi.




    Oletko koskaan pohtinut, onko sinussa narsistisia piirteitä. Jatkuva lähes jokaisessa kirjoituksessasi ilmenevä muiden haukkuminen idiootiksi ei ole mielestäni aivan normaalia. Toki joskus hermot menevät itse kullakin, mutta sinulla se on jatkuvaa. Kaikki jotka ovat vähänkään kanssasi eri mieltä, ovat idiootteja, valehtelijoita, narsisteja... Vaikka Tesla-keskustelussa olen osittain kanssasi jopa samaa mieltä, niin käyttäytymisesi ketjussa on käsittämättömän ala-arvoista. Toisessa ketjussa et pysty edes auton etuvaloista keskustelemaan asiallisesti, vaikka vastapuolena on yksi palstan rauhallisimmasta ja asiallisimmista kirjoittajista (740 GLE). Ehkä mielenkiintoisinta tällä palstalla onkin se, että kaikkein pahimmat merkkifanaatikot ja höyrypäät syyttävät muita fanaatikoiksi, narsisteiksi, trolleiksi, jne.



    Onko minun vika tai minun jonkin luonteenhäiriön syytä että sinä väitit autoalan miljardien markkinoinnin olevan totaalisesti hukkaan heitettyä rahaa eikä vaikuta kuluttajiin tippaakaan? Kaikessa on syytä paitsi itsessä...




    En väittänyt, ettei markkinointi mitään vaikuttaisi, mutta että monikin ihminen ostaisi autonsa jonkun konseptin pohjalta. Väite on suorastaan absurdi.Taas muuten todella sinun tapaistasi, että jos joku on sinun kanssasi hieman eri mieltä, niin revit päästäsi jotain aivan käsittämättömiä ja liioiteltuja juttuja toisen mielipiteistä (markkinointi ei vaikuta mitään) . Moniko tavallinen ostaja tietää jostain konsepteista, tai Audin Le Mans autosta jotain? Luultavasti alle 10 % tällaisista asioista jotain tietää, joten myyntilukuihin nämä tuskin paljoa vaikuttavat. Harva ihminen tällaisia asioita seuraa, vaikka sinun maailmassasi se ehkä tuntuu omituiselta.



    Kaikki merkit harrastavat normaalia markkinointia paljon, joten en oikein usko, että mainontakaan myyntilukuihin kokonaisuuden kannalta aivan hirvittävästi vaikuttaa. Sinun näkökulmastasi tietysti sinun suosikkimerkkejäsi ostetaan järjellä ja muita merkkejä pelkän markkinoinnin takia. Juuri tuossa onkin se huvittava juttu, kun moni fanaatikko väittää, että sitä ja tätä merkkiä ostetaan mainonnan takia. Ovatko niiden teidän lempimerkkienne mainosmiehet niin taitamattomia, että eivät saa myytyä sitä ainoaa, oikeaa, ylivertaista ja parasta merkkiä mainonnasta huolimatta. Moni kirjoittaja täällä myös väittää esimerkiksi, että TM on puolueellinen, koska Audi tai Volvo mainostaa lehdessä. Jotenkin heiltä ilmeisesti unohtuu, että esim. Bemarin mainokset pyörivät jatkuvasti sekä lehdessä, että nettisivuilla.



    Olisi muuten mielenkiintoista nähdä jotain testejä, jossa Audin quattro todettaisiin todella surkeaksi, ehkä markkinoiden huonoimmaksi nelivedoksi, kuten sinä väität. Tänne vain linkkiä niistä testeistä. Varmasti asia on testeissä havaittu, eikä meidän tarvitse luottaa vain sinun täysin puolueettomaan, tunteettomaan ja realistiseen informaatioon. Eiköhän erot kilpailijoihin ole todellisuudessa varsin marginaalisia. Ottamatta kantaa siihen, mikä markkinoilla olevista nelivedoista on paras, niin ero vastaaviin kilpailijoihin tuskin normaaliautoilijan elämään vaikuttaa. Yksikään tuntemistani Audilla ajavista henkilöistä ei myöskään kuvittele, että Audin neliveto olisi jotenkin ylivoimainen tai edes paras. Haldex on ennenkin voittanut quattron testeissä ja Mersun tai Bemarin nelivedot tuskin sen huonompia ovat. No tuohan on aivan tapaistasi, että keksit jotain täysin päättömiä väitteitä ja ne ovat totta, koska muut ovat idiootteja, eivätkä tajua, että ne ovat totta.



    Olisi myös hienoa nähdä ihan tilastoa, moniko ostaa nykyään Mersua häkkisen noin 20 vuoden takaisen menestyksen johdosta. Miten edes kehtaat kirjoittaa tuollaista sontaa. Ja tuollaisen roskan kirjoittaja arvostelee kovaan ääneen muita kirjoittajia idiooteiksi ja valehtelijoiksi. Milläköhän autolla Keke voitti mestaruuden? Varmaan sekin merkki revitään käsistä Keken vuoksi.



    Infoa äkkiä maailman autoalaa tuosta sinun maata järisyttävästä uudesta tiedosta, ja muista että muiden ihmisten reaktio sinun juttuihin ei ole millään tavalla yhteydessä sinun väitteisiin: jos he hehkuttavat juttusi olevan neroutta niin tosiasiassa he vain ovat luonteeltaan hyviä ja jos tyrmäävät sen niin ovat vain ahdasmielisiä narsisteja. Heidän reaktio kun ei tietenkään johdu sinusta vaan heistä itsestään.




    Mikä oli minun järisyttävä havainto? Se, että Mika Häkkisen takia monikaan tuskin ostaa nykyisin Mersua? Vai se, että suurin osa Audin ostajista tuskin tietää mitään Audin Le Mans kilpurista.



    On oikeasti häkellyttävää, miten joku voi suoltaa aivan tosissaan tuollaista roskaa ja samaan hengenvetoon arvostella jatkuvasti muita idiooteiksi, narsisteiksi, valehtelijoiksi ym. ym. Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole ihmeempää fanaattisuutta mihinkään merkkiin. Auto ostetaan omien tarpeiden ja mieltymyksien mukaan ja siihen merkkiin päädytään, mistä eniten kulloinkin pidetään.

      
  • Experience:

    Ja taas Ajattelijat vauhdissa.. ehkä Autoilija myös.

    Joka tapauksessa itsellä oli mahdollisuus tutustua sijaisauton kautta etuvetoon pitkästä aikaa. Ei voi muuta sanoa mutta lähes olen unohtanut miten peestä tuo etuveto on... Yksi tiukka tílanne, tottunut että auto (takaveto) ohjautuu mutkaan omalla kaistalla... tama etuveto- V---o ajautui metrin keskiviivan yli vastakkaiselle kaistalle. Oli jyrkkä mutka, mutta on tuo puskeminen aika kamalaa. Sydän hyppäsi kurkkuun. Vahvistaa edelleen ettei koskaan etuveto-autoa!!




    Eli tunnustit juuri töppäilleesi liikenteessä, autonhallinnan puutteesi ja ajaneesi liian suurella tilannenopeudella mutkaan. Sitten syytät virheestäsi auton vetotapaa. Sattuuhan näitä virhearviointeja joskus aloittelijoille, mutta kokemuksista kannattaa ottaa oppia.



    Minäkin olen alussa, pari vuosikymmentä sitten töppäillyt mutkissa autolla liikenteessä, kun tilannenopeuden taju oli vielä hakusessa. Sama juttu sitten moottoripyörälläkin alussa, kun vastaohjaus ja kallistaminen oli opettelun asteella. Mutta pienillä säikähdyksillä noista on selvitty ja en syytä auton vetotapaa, enkä sitä että moottoripyörässä on vain kaksi pyörää, joten sitä ei ajeta kuin autoa mutkissa, vaan vastaohjauksella ja asia pitää vaan tiedostaa ja oppia.



    Mutta virheensä tunnustamalla oppii ja tulee paremmaksi myös liikenteessä eli oppia ikä kaikki.

      
  • Experience:

    ...tama etuveto- V---o ajautui metrin keskiviivan yli vastakkaiselle kaistalle....




    Siis onko tällä kaverilla oikeasti ajokorttia vai vasta siinä iässä että haaveilee siitä?

      
  • "Oletko koskaan pohtinut, onko sinussa narsistisia piirteitä"



    Onneksi palstan psykologi (paperityömies tai rakennustyömies?) tekee tulkinnan tai viiltävän analyysin paikkaan kuin paikkaan autosta riippumatta.

      
  • Ajattelija2015:

    "Oletko koskaan pohtinut, onko sinussa narsistisia piirteitä"

    Onneksi palstan psykologi (paperityömies tai rakennustyömies?) tekee tulkinnan tai viiltävän analyysin paikkaan kuin paikkaan autosta riippumatta.




    Tässä ei ole kyse automerkeistä. Kyse on siitä, että PutPut haukkuu joka kirjoituksessaan käytännössä kaikki, jotka eivät aja hänen suosikkimerkeillään, tai ne, jotka eivät ole hänen kanssaan tismalleen samaa mieltä. Ja on vielä otsaa haukkua muita narsisteiksi.



    Koita nyt jo päättää, olenko työtön, paperimies, rakennustyömies, vai mikä olen. Ja päättääkää nyt myös se, olenko VW-fanaatikko, Audi-fanaatikko, Volvo-fanaatikko, premiumfanaatikko, vai minkä sortin fanaatikko olen. Sekin vaihtuu jatkuvasti tilanteen mukaan. Viiltävää analyysiä myös kopionimimerkiltä.

      
  • A-utoilija:

    [quote="
    Eli tunnustit juuri töppäilleesi liikenteessä, autonhallinnan puutteesi ja ajaneesi liian suurella tilannenopeudella mutkaan. Sitten syytät virheestäsi auton vetotapaa. Sattuuhan näitä virhearviointeja joskus aloittelijoille, mutta kokemuksista kannattaa ottaa oppia.




    Niin tottuneena ketterään takavetoiseen...Tämä V---o oli järkyttävän aliohjautuva, pienessä nopeudessa auto ajautuu vastaantulevan kaistallle, täysin yllättäen. En koskaan tällaista 'pulkkka' -meininkiä ole takavetoisten kanssa kokenut.

      
  • Aika selvää alkaa olla että Ajattelija 2013-15 ja autoilija ovat sama tyyppi, nyt perustuen samoiohin kommentteihin paperimies, volvot, jne...

      
  • Experience:


    pienessä nopeudessa auto ajautuu vastaantulevan kaistallle, täysin yllättäen.




    Paljon on siis vielä taidoissa kehittämistä, mutta jatka harjoittelua. Ehkä jo 10 vuoden harjoittelulla auto pysyy käsissäsi keskiviivan ja reunaviivan välissä.

      
  • Ja minä kun olin jo välillä bongaavani täältä ihan aikuisia kommentteja vetotavoista. Kyllä etuvetoisella on tosiaan vaikeampi ajaa näyttävissä sivuluisuissa pidon äärirajoilla, joka on tyypillistä ja tärkeää juuri ajokortin saaneille nuorille miehille. Tämä käyttäytyminen kun ei nykyään jää radoille/ jääradoille, kun niitä ei käytännössä enää ole.



    Tulee mieleen 80-luvulta eräällä jääradalla tehty testi, jossa A-ryhmän Opel Corsa pesi Escort BDA:n. BDA:n meno syheröisellä jääradalla oli näyttävää, mutta ei se ollut nopeaa. Kun ajellaan radalla ja oli alla millainen luisupulkka tahansa, pitää osata hyödyntää vetotavan hyvyydet. Mutta kun ollaan tuolla liikenteessä, en edelleenkään ymmärrä näitä kommentteja vetotapojen paremmuuksista. Taitamaton on se, joka ei ymmärrä ajaa muun liikenteen seassa siten, ettei tarvitse liikkua pidon rajoilla. Ja kohta joku toteaa, että kuinkas kun tarvitse väistää ? Jos onnettomuustutkintoja katsotaan, väistämiset eivät ole onnistuneet sen kummemmin millään vetotavalla. Asiaan kun vaikuttaa niin moni asia kuskin ja vetotavan lisäksi. Oleellisimpina (mahdoton) nopeus, renkaiden kunto...



    Ajellaan ihmisiksi, oli alla sitten edestä, takaa tai joka nurkasta raapiva.

      
  • Experience:

    Aika selvää alkaa olla että Ajattelija 2013-15 ja autoilija ovat sama tyyppi, nyt perustuen samoiohin kommentteihin paperimies, volvot, jne...




    Mitenköhän näidenkin kommenttien perusteella olisin sama henkilö, kuin noilla muilla vuosiluvuilla kirjoittavat? Vastailenko itse itselleni? Ja kun asia on mielestäsi selvä, niin ihmettelen, miksi et hyväksyä vetoani M5 Bemarista.

      
  • Ajattelija2013:

    Experience:
    Aika selvää alkaa olla että Ajattelija 2013-15 ja autoilija ovat sama tyyppi, nyt perustuen samoiohin kommentteihin paperimies, volvot, jne...


    Mitenköhän näidenkin kommenttien perusteella olisin sama henkilö, kuin noilla muilla vuosiluvuilla kirjoittavat? Vastailenko itse itselleni? Ja kun asia on mielestäsi selvä, niin ihmettelen, miksi et hyväksyä vetoani M5 Bemarista.




    Helpohan se on varattomana huudella vaikka mistä vedoista. Kuitenkin on yleisesssä tiedossa että trollaat useilla nimimerkeillä.

      
  • inspektor70:


    Tulee mieleen 80-luvulta eräällä jääradalla tehty testi, jossa A-ryhmän Opel Corsa pesi Escort BDA:n. BDA:n meno syheröisellä jääradalla oli näyttävää, mutta ei se ollut nopeaa. Kun ajellaan radalla ja oli alla millainen luisupulkka tahansa, pitää osata hyödyntää vetotavan hyvyydet. Mutta kun ollaan tuolla liikenteessä, en edelleenkään ymmärrä näitä kommentteja vetotapojen paremmuuksista. Taitamaton on se, joka ei ymmärrä ajaa muun liikenteen seassa siten, ettei tarvitse liikkua pidon rajoilla. Ja kohta joku toteaa, että kuinkas kun tarvitse väistää ? Jos onnettomuustutkintoja katsotaan, väistämiset eivät ole onnistuneet sen kummemmin millään vetotavalla. Asiaan kun vaikuttaa niin moni asia kuskin ja vetotavan lisäksi. Oleellisimpina (mahdoton) nopeus, renkaiden kunto...

    Ajellaan ihmisiksi, oli alla sitten edestä, takaa tai joka nurkasta raapiva.




    Aha, eli koska joku epämääräinen joukko jossain perähikiällä on joksus todenneet että 1968-vuoden perustainen Escort oli heidän (varmaan todella tieteellisessä...) testissään vähän hitaampi kuin 1982 ensiesitellyn Corsa kilpaversio, että se siitä, se on sitten kiveen hakattu fakta! Eikä mikään muu saa inspector70:tä enää ikinä, edes vuosikymmeniä myöhemmin edes tarkistamaan käsityksiään!!



    Et sitten ole huomannut tänne palstallekin linkitettyjä modernien normaalien autojen jääratatestejä (identtisin renkain) jossa takavetoinen oli etuvetoista ja jopa nelivetoistakin nopeampi? Kumma juttu kun vaikuttaa siltä että olet piktään seurannut palstaa ja tuollaiset, useaan kertaan toistetut ja käsitellyt asiat noin vain ovat jääneet huomaamatta tai vain 'unohtuneet'??



    http://egmont-media.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/ams/biltester_pdf/080401.pdf



    Ja jos et noiden eri vetotapojen käsittelyeroja pysty ymmärtämään niin se on vain osoitus sinun täydestä tietämättömyydestä.

      
  • Weša:

    Ajattelija2013:
    Experience:
    Aika selvää alkaa olla että Ajattelija 2013-15 ja autoilija ovat sama tyyppi, nyt perustuen samoiohin kommentteihin paperimies, volvot, jne...


    Mitenköhän näidenkin kommenttien perusteella olisin sama henkilö, kuin noilla muilla vuosiluvuilla kirjoittavat? Vastailenko itse itselleni? Ja kun asia on mielestäsi selvä, niin ihmettelen, miksi et hyväksyä vetoani M5 Bemarista.


    Helpohan se on varattomana huudella vaikka mistä vedoista. Kuitenkin on yleisesssä tiedossa että trollaat useilla nimimerkeillä.




    Mihin perustat sen että Ajattelja2013 käyttää useita nimimerkkejä ? Tuohan on melko vakava syytös, kun kyseessä kuitenkin on henkilö joka kirjoittaa asiallisesti ja objektiivisesti eri automerkeistä. Todisteina käyvät otteet teksteistä, joissa kirjoitustyyli on samanlainen, mutta nimimerkit erilaiset.



    Teet itsesi varsin epäuskottavaksi kirjoittajaksi jos esität täysin perusteettomia syytöksiä usean nimimerkin käyttämisestä.

      
  • Olisko parempi keskustella tässäkin ilman automerkkiä, niin saattaisi itse asiastakin syntyä järkevää keskustelua.

      
  • Putput:

    inspektor70:

    Tulee mieleen 80-luvulta eräällä jääradalla tehty testi, jossa A-ryhmän Opel Corsa pesi Escort BDA:n. BDA:n meno syheröisellä jääradalla oli näyttävää, mutta ei se ollut nopeaa. Kun ajellaan radalla ja oli alla millainen luisupulkka tahansa, pitää osata hyödyntää vetotavan hyvyydet. Mutta kun ollaan tuolla liikenteessä, en edelleenkään ymmärrä näitä kommentteja vetotapojen paremmuuksista. Taitamaton on se, joka ei ymmärrä ajaa muun liikenteen seassa siten, ettei tarvitse liikkua pidon rajoilla. Ja kohta joku toteaa, että kuinkas kun tarvitse väistää ? Jos onnettomuustutkintoja katsotaan, väistämiset eivät ole onnistuneet sen kummemmin millään vetotavalla. Asiaan kun vaikuttaa niin moni asia kuskin ja vetotavan lisäksi. Oleellisimpina (mahdoton) nopeus, renkaiden kunto...

    Ajellaan ihmisiksi, oli alla sitten edestä, takaa tai joka nurkasta raapiva.


    Aha, eli koska joku epämääräinen joukko jossain perähikiällä on joksus todenneet että 1968-vuoden perustainen Escort oli heidän (varmaan todella tieteellisessä...) testissään vähän hitaampi kuin 1982 ensiesitellyn Corsa kilpaversio, että se siitä, se on sitten kiveen hakattu fakta! Eikä mikään muu saa inspector70:tä enää ikinä, edes vuosikymmeniä myöhemmin edes tarkistamaan käsityksiään!!

    Et sitten ole huomannut tänne palstallekin linkitettyjä modernien normaalien autojen jääratatestejä (identtisin renkain) jossa takavetoinen oli etuvetoista ja jopa nelivetoistakin nopeampi? Kumma juttu kun vaikuttaa siltä että olet piktään seurannut palstaa ja tuollaiset, useaan kertaan toistetut ja käsitellyt asiat noin vain ovat jääneet huomaamatta tai vain 'unohtuneet'??

    http://egmont-media.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/ams/biltester_pdf/080401.pdf

    Ja jos et noiden eri vetotapojen käsittelyeroja pysty ymmärtämään niin se on vain osoitus sinun täydestä tietämättömyydestä.




    Voi sentään. Sinä ihan selvästi tunnustaudut siihen yleisessä liikenteessä kahva edellä ajelevaan ikuiseen keskenkasvuisten ryhmään, josta juuri kirjoitin ja jotka eivät kehity siitä ajokortin saamisen jälkeisistä vuosista mihinkään. Nuo sinun linkit ovat aika huvittavia. Otsikko alkaa ruotsin hauskimmat... Ja liikenteessä aina oikeassa. Ja taitava kuljettajakin. Ilmeisesti sinulla ei ole oikeasti ja käytännössä mitään hajua eri vetotapojen ominaisuuksista ja erilaisuuksista. Pääasia, että auto on takavetoinen ja lumeen jää hauskat jäljet kun vähän revittelee. Esson baarin lisenssillä.



    Ajele nyt kuitenkin varovasti. Päästään kaikki hengissä ja terveenä kotiin. Vaikka se ajaminen ei silloin niin hauskalta tuntuisikaan.







      
  • inspektor70:

    Voi sentään. Sinä ihan selvästi tunnustaudut siihen yleisessä liikenteessä kahva edellä ajelevaan ikuiseen keskenkasvuisten ryhmään, josta juuri kirjoitin ja jotka eivät kehity siitä ajokortin saamisen jälkeisistä vuosista mihinkään. Nuo sinun linkit ovat aika huvittavia. Otsikko alkaa ruotsin hauskimmat... Ja liikenteessä aina oikeassa. Ja taitava kuljettajakin. Ilmeisesti sinulla ei ole oikeasti ja käytännössä mitään hajua eri vetotapojen ominaisuuksista ja erilaisuuksista. Pääasia, että auto on takavetoinen ja lumeen jää hauskat jäljet kun vähän revittelee. Esson baarin lisenssillä.

    Ajele nyt kuitenkin varovasti. Päästään kaikki hengissä ja terveenä kotiin. Vaikka se ajaminen ei silloin niin hauskalta tuntuisikaan.




    Tunnustaudunko sittenkään?



    Sitähän ne idiootit usein tekevätkin kun he nolaavat itsensä täysin: virnistävät kuin idiootit kun eivät tiedä miten muutenkaan reagoida. Minun laittamani linkit ovat aika yksiselitteisiä.



    Selvästikään sinulla ei ole mitään käytännön EIKÄ teorian hajua eri vetotapojen ominaisuuksista ja erilaisuuksista. Pelkkää 1970-luvun Esson baarin tason ennakkoluuloa.



    Sinun turvallisuushöpötyskin on totaalisen perustelematonta: siitä vaan keksimään yksikin tapa millä takavetoinen on turvattomampi! Minä taas pystyn todistamaan aukottomasti että takavetoisen sladitellessakin meno on täysin turvallista, ihan samalla tavalla kuin etuvetoisellakin ajonvakautus päällä!!



    (Voin vain kuvitella kuinka sinulla nyt aivoissa ratakset yrittävät pyöriä kun koitat käsitellä tuota juuri lukemaasi lausetta: eikun hetkinen, en usko että pystyt käsittelemään sitä mitenkään kun sinulla ei ole hajuakaan siitä mitä voisin tarkoittaa ja muutenkaan sinä et kykene ottamaan vastaan tietoa muilta, ajattelemaan asioita jne. vaan syydät vain selkärankaasi muodostuneita yksinkertaisia 'totuuksia ja 'nyrkkisääntöjä')...

      
  • Putput:

    inspektor70:
    Voi sentään. Sinä ihan selvästi tunnustaudut siihen yleisessä liikenteessä kahva edellä ajelevaan ikuiseen keskenkasvuisten ryhmään, josta juuri kirjoitin ja jotka eivät kehity siitä ajokortin saamisen jälkeisistä vuosista mihinkään. Nuo sinun linkit ovat aika huvittavia. Otsikko alkaa ruotsin hauskimmat... Ja liikenteessä aina oikeassa. Ja taitava kuljettajakin. Ilmeisesti sinulla ei ole oikeasti ja käytännössä mitään hajua eri vetotapojen ominaisuuksista ja erilaisuuksista. Pääasia, että auto on takavetoinen ja lumeen jää hauskat jäljet kun vähän revittelee. Esson baarin lisenssillä.

    Ajele nyt kuitenkin varovasti. Päästään kaikki hengissä ja terveenä kotiin. Vaikka se ajaminen ei silloin niin hauskalta tuntuisikaan.


    Tunnustaudunko sittenkään?

    Sitähän ne idiootit usein tekevätkin kun he nolaavat itsensä täysin: virnistävät kuin idiootit kun eivät tiedä miten muutenkaan reagoida. Minun laittamani linkit ovat aika yksiselitteisiä.

    Selvästikään sinulla ei ole mitään käytännön EIKÄ teorian hajua eri vetotapojen ominaisuuksista ja erilaisuuksista. Pelkkää 1970-luvun Esson baarin tason ennakkoluuloa.

    Sinun turvallisuushöpötyskin on totaalisen perustelematonta: siitä vaan keksimään yksikin tapa millä takavetoinen on turvattomampi! Minä taas pystyn todistamaan aukottomasti että takavetoisen sladitellessakin meno on täysin turvallista, ihan samalla tavalla kuin etuvetoisellakin ajonvakautus päällä!!

    (Voin vain kuvitella kuinka sinulla nyt aivoissa ratakset yrittävät pyöriä kun koitat käsitellä tuota juuri lukemaasi lausetta: eikun hetkinen, en usko että pystyt käsittelemään sitä mitenkään kun sinulla ei ole hajuakaan siitä mitä voisin tarkoittaa ja muutenkaan sinä et kykene ottamaan vastaan tietoa muilta, ajattelemaan asioita jne. vaan syydät vain selkärankaasi muodostuneita yksinkertaisia 'totuuksia ja 'nyrkkisääntöjä')...


    Olen kyllä läheltä seurannut teinien uhoa mutta sinä olet aivan yliveto.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit