VW ylivoimaa

5 kommenttia

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194944412036/artikkeli/autokauppa+myy+vuoden+2005+volkswagen+golfia+yksi+seikka+nettiilmoituksessa+hammentaa.html



Autoliike ei anna vagineelle edes perävalotakuuta. Liikkeen vastuu loppuu siihen hetkeen kun kauppakirja on allekirjoitettu.

  
  • Eihän se noin tietenkään toimi, mutta kertoo kyllä auton maineesta kaiken.



    http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/vastuuvapauslomake

      
  • mikahe:



    Autoliike ei anna vagineelle edes perävalotakuuta. Liikkeen vastuu loppuu siihen hetkeen kun kauppakirja on allekirjoitettu.




    Vastuu ei poistu mihinkään vaikka tuollainen lappu olisikin. Lakia ei voi ohittaa tekemällä lakia rikkovan vastuuvapauslapun.

      
  • AkiK:

    Vastuu ei poistu mihinkään vaikka tuollainen lappu olisikin. Lakia ei voi ohittaa tekemällä lakia rikkovan vastuuvapauslapun.




    Osittain kyse on pakottavasta lainsäädännöstä, josta normaalitulkinnan mukaan ei voi vapautua tekemällä tuollaisen "emme vastaa mistään" -lapun.



    Lapun voi kuitenkin tehdä, ja siitä todennäköisesti saa ihan pätevänkin. Varmuudenhan saa vain raastuvasta.



    Yksi vaihtoehto voisi olla myydä auto "myydään purettavaksi" -ehdolla. Silloin ammattimaisellakaan myyjällä ei ole vastuuta auton vioista, koska se on myyty varaosiksi. Ongelmana tässä lähestymistavassa voi myyjän kannalta olla se, että se pitää sitten myös myydä purkuauton hinnalla. Kokonaisharkinnassa ei näytä hyvältä myydä autoa ehjän auton hinnalla purkuautoksi. Rosis ei välttämättä pitäisi sitä lain hengen mukaisena. Lisäksi nykyään on vähän haastavaa myydä autoja yksityishenkilöille purettavaksi.



    Toinen vaihtoehto on yksilöidä viat. "Autossa on laatikko rikki. Korjauksen hinta-arvio on XXX euroa." Jos tämä heijastuu vastaavasti myyntihintaan, niin ongelmaa ei ole.



    Jopa sekin voisi mennä läpi, että kauppias kuvaa tavaraan liittyvän riskin: "Auton vaihdelaatikko on sellaista tyyppiä, joka melko todennäköisesti hajoaa lähitulevaisuudessa. Mikäli loota porsii, siitä köyhtyy noin Xxx euroa." Tällöinkin kauppias on informoinut asiakasta mahdollisesta ongelmasta ja sen seurauksista.



    Olennaista on se, että kauppiaan oletetaan olevan teknisesti valveutuneempi kuin kuluttaja-asiakkaan, jolloin elinkeinonharjoittajalla on aika tiukka vastuu teknisissä asioissa. Asiaa voi kuitenkin hoitaa informoimalla asiakasta riittävästi.



    Käytännössähän kauppiaalle on todennäköisesti käynyt niin iloisesti, että hänellä on ollut kunnia asioida itseään viisaampien asiakkaiden kanssa. Vaihtoautoiksi on kertynyt huonolootaisia autoja, koska niiden aikaisemmat omistajat ovat olleet hereillä ja huomanneet ensimmäiset vaaran merkit. Edelliset omistajat ovat fiksusti hoitaneet ongelman pois käsistään juridisesti siistillä tavalla myymällä auton elinkeinonharjoittajalle. Siitä ei koira perään hauku.



    Ei kai käytettyä autoa kannata elinkeinonharjoittajalta ostaa oikein mistään muusta syystä kuin siitä, että sille saa takuun. Niinpä tuollainen vastuustaluikertelu tuntuu aika epätoivoiselta...

      
  • Onhan näille vagginoille oikein omat fanisivutkin Fasebuukissa....



    https://www.facebook.com/DSGUkGroup





      
  • Hiilipäästö:

    Ei kai käytettyä autoa kannata elinkeinonharjoittajalta ostaa oikein mistään muusta syystä kuin siitä, että sille saa takuun. Niinpä tuollainen vastuustaluikertelu tuntuu aika epätoivoiselta...


    Monien mielestä toinen etu on vaivattomuus. Vanha liikkeeseen, uude(mma )lla kotiin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit