Uusi Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde vilautettu

16 kommenttia

Ferrarin kehittämä V6 tuplaturbo 510 hp, takaveto, 50/50 painonjakauma, 0-100 3,9s. Alumiinia, hiilikuitua ja komposiittia, pohjaa Maserati Ghiblin komponetteihin pitkälti mutta täysin uusi giorgio-platformi on koko Alfan uuden malliston pohja. Alfa ilmoitti QV:llä saman haastajan BMW m3 sarjalle, speksit paperilla ovat aika lupaavat.

Auto näyttää kyllä pornahtavan hyvälle saksalaisiin kilpailijoihin verrattuna, tämä on Alfa Romeolle merkin relaunch samalla, pakko onnistua USAn uudelleenvalloituksessa myös, nyt halutaan oikeasti pohjata siihen urheilulliseen menneisyyteen. Karvalakkimallit esittelyssä Frankfurtissa syyskuussa, tuotanto alkaa marraskuussa. Alfalta on Marchionnen mukaan luvassa seuraavan kolmen vuoden aika seitsemän uutta mallia, ilmeisesti kaikki taka/nelivetoisia, rahaa on sijoitettu 5 miljardia kehitykseen tehtaisiin.



I like it a lot.

  
  • Upealta tuo näyttää saksalaisiin kilpailijoihin (Audi, BMW) verrattuna. Hieno juttu, että kauniita "perusautojakin" vielä tehdään tähänkin segmenttiin. Omia rahojani en kuitenkaan vielä luultavasti Alfaan laittaisi. Voihan se mieli tietenkin muuttua, jos autokuume iskee.

      
  • Toimittaja (Iltasanomat) hehkuttaa Alfan pesseen BMW M4:n Nürburgringin radalla vaikka autoilla täsmälleen sama aika.
    Jotain on pahasti Alfassa pielessä kun ei norren pitkän suoran turvin pysty paremmin hyväksikäyttämään 100 hevosvoiman etuaan. Ilmeisesti turpaan tulee radan muilla osuuksilla että raikaa. On se upea auto tämä BMW M4 ja Audi RS5 hienoin Audi mitä tuolta tehtaalta on koskaan tulllut.

    nhttp://www.iltasanomat.fi/autot/art-1440729318022.html

      
  • Nämä Nurren nopeat aikakierrokset ovat aivan täyttä höpönlöpöä, yleinen vitsi siellä testaavien autonvalmistajien insinöörien keskuudessa. Aikoja voisi vertailla ainoastaan jos rataolosuhteet, renkaat, paino, polttoaine ja mootorikartta jne. olisi tarkastettu ennen jälkeen kierroksen kuten autokilpailuissa ja kierrokset kellottaa sama ammattikuljettaja.

    Nyt kierrokset kellottaa parhaimmillaan kuka toimittajanplanttu rattiin sattuu, milloin sattuu ja jopa ratakumeilla, moottorikartta on parhaimmillaan kaukana tuotantomallista ja painoa on hävinnyt tuotantoautoon verrattuna kymmeniä kiloja tai sitten ajat ajetaan jollain virityspajan rajallisen esim. M4 erikoismallilla.

    Ne ajat eivät kerro yhtään mitään autosta paitsi sen että minkälainen aika oli sinä päivänä ja sillä auton setupilla ja kuljettajalla.

      
  • Ilta-Sanomien jutussa on aika väärin, Alfan aika on 7.43, aika on tosiaan epävirallinen ja leviää netissä aivan holtittomasti, juttu on lähtöisin eräältä USAlaiselta Alfa foorumilta. Lähteen mukaan Alfassa olisi lisäksi n 540 hv, kyseessähän on vielä prototyyppi jota testataan radalla.

      
  • Näyttää olevan BMW M4:sta saatavana yli 500hp tehoilla. Jos vakiotehoinen M4 taipuu tappiin viritetylle Alfalle niin tämä ei.

      
  • heh, ei se ole viritetty, vaan siinä oli enemmän tehoa kuin piti, menee taas mun isillä on isompi asteelle noi jutut, mutta jos 540hv on eroa on noi paljon niin kyllä se vakiokin sille riittää hyvin. Mutta kuten sanoin noihin aikoihin ei ole täysin luottamista vielä...

      
  • Ymmärsin keskustelevani aikuisen ihmisen kanssa mutta taidat olla jotain muuta. Alfan prototyp kyseessä siis taidamme kaikki olla arvailujen varassa. Mitään virallisia lukuja ei ole käytössä nämä on näitä. Lapsellisen tyypin kanssa ei tällä foorumilla viitsi keskustella sääli sinänsä aihe oli kiinnostava.

      
  • "We were hoping to see the entire Giulia lineup, but it seems Alfa Romeo has decided to display at IAA only the range-topping Quadrifoglio version which has lapped the 'Ring in 7 minutes and 39 seconds. The announcement was made earlier today during Alfa's press conference in Frankfurt"

    "virallinen" aika onkin 7.39, huippunopeus 307, kuivapaino 1524 kg, päästöt 198 g/km of CO, vääntö yli 600 Nm ja hinta Italiassa halvin QV versio 79,000 Euro ja paras versio 95 tuhatta euroa.

      
  • BMW M4 GTS:llä on kierretty Nürburgringin Nordschleife ajassa 7 minuuttia ja 28 sekuntia.

    http://www.bmwblog.com/2015/10/06/bmw-m4-gts-nurburgring-time-728-minutes/

    http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife

      
  • juu niin on, autohan on melkein täys kilpa-auto, ei ole esim takapenkkia ja 700 kpl erikoismalli, kai sitä voi mistä tahansa tehdä tommosen track ready version

      
  • GTamv: "kai sitä voi mistä tahansa tehdä tommosen track ready version"

    Heh siitä vaan sitten tekemään. Totta puhuen onhan tuo hieno taidonnäyte BMW:ltä ja melkoinen parannus edelliseen huipputuotteeseen nimittäin BMW M3 GTS:ään.

    En oikein käsitä miksi aliarvioit aina BMW:tä tuli sieltä sitten mitä tahansa huippua. Kateellisilta tulee aina samaa jupinaa.

      
  • nolasit jo ittes tossa aikasemmin ja sama linja jatkuu, ei siinä mitään...

      
  • Lapsellista käytöstä taas kerran, koita nyt hyvä ihminen aikuistua.

      
  • Noilla erikoismallien kierrosajoilla ei nyt ole mitään väliä, mutta tässä hieman huolestuttava uutinen Alfan kannalta.

    http://www.kauppalehti.fi/uutiset/alfa-romeo-vaikeuksissa-uuden-giuliansa-kanssa/d4kfwibN?ref=ampparit:ed82&ext=ampparit

    Giulia siis myöhästyy aikataulustaan selvästi, koska Alfalla on ongelmia auton suunnittelun ja valmistamisen kanssa. Ongelmia on mm. turvallisuudessa.

    Upean näköinen auto, mutta kuten olen tästä jo aikaisemmin kirjoittanut, niin itselläni ei kyllä vielä riitä luotto Alfan ostamiseen. En luota (yleisesti italialaisten) luotettavuuteen, enkä usko Alfan pitävän jälleenmyyntiarvoaan kovin hyvin. Toivottavasti Alfa todistaa, että olen väärässä, sillä autot ovat kyllä todella hienoja.

      
  • http://www.auto-motor-und-sport.de/news/alfa-romeo-giulia-hoffnungstraeger-im-zeitplan-10226632.html

    huono konekäännös
    "According to a spokesman of Alfa Romeo, it remains at the model Giulia in which communicated launch for Germany - ie in the "transition" between the 1st and 2nd quarter of 2016. The Automotive News had earlier reported that the launch of the hopefuls considerably on would delay mid 2016th"

    ainakaa Saksassa ei myöhästy, tota uutista ei voi ottaa ihan tosissaan koska se ei ole Alfa Romeolta peräisin, toi auto motor und sportin juttu on Saksan Alfan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit