Pakettiautojen verouudistus

3 kommenttia




"Samalla luovutaan mittamääräyksistä, jotka ovat vaatineet muun muassa Suomen tuotavien autojen avolavojen jatkamista."



http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/jatkoa-autoverouudistuksille

  
  • ainakin ns. ylitehokkaat pakut katoavat

    tulee auton kantavuuteen liittyvä laskuri kuinka paljon voi olla tehoa koneessa.

    saa mutta vain etupenkeillä varustettuina ( vain yksi istuinrivi sallitaan )

      
  • Jep. Eduskunnan sivuilla on lakiesitys, jossa todetaan, ettei pakettiautossa saa olla istuimia muualla kuin kuljettajan vieressä.



    Asiaa kun aiemmin googlen kanssa selvitin, vastaan tuli jonkun kansanedustajan kysymys vuodelta 2004 koskien pakettiautoverotuksen laajentamista kattamaan myös ns. double cab-malleja. Harmi, ettei tullut laitettua linkkejä talteen. Ministerin vastauksessa korostui syyksi näiden siirtämiseen henkilöautoverotuksen pariin selkeästi halu estää väärinkäytöksiä. Silloinen ja nykyinen laki on siis tuolta osin huono vain siksi, että valtiomme kokee liian suureksi uhkaksi kikkailun. Se, että tarkoituksenmukainen kalusto jää suhteettoman kalliiksi ja monille käytännössä mahdottomaksi hankkia johtuu tällaisesta uhkakuvasta, jota ei ministerin vastauksen perusteella muuten saada hoidettua.





    No niin, sivumuististahan se heti löytyi:



    http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_780_2004_p.shtml



    Kysymyksen teki Reijo Paajanen, kok. Tylyn vastauksen antoi Ulla-Maj Wideroos, rkp.

      
  • Mitä luulette nouseeko vai laskeeko 2,5 litran dieselillä varustettujen pickuppien hinta? CO2 päästöt ovat 210-250 ja kokonaismassa on luokkaa 3000kg, josta pitäis tulla verohelpotusta, koska ylittää 2500kg.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit