Philipsin laatu

6 kommenttia

Meiltä hajosi 2v4kk ikäinen Philips 28PW6006 (ostettu 15.2.2003 silloinen ovh 620e) ja Phileskon vikalista oli tyly: kuvaputki, prosessori ja muistit rikki, kustannusarvio korjaukselle 750e.

Ikävä kyllä ei taida olla kyse mistään maanantaikappaleesta vaan pikemminkin Philipsin televisioiden pahemmasta laatuongelmasta:
http://oikeusjakohtuus.blogspot.com/

Kuinka saan taivuteltua Philipsin korjaamaan tuotteen vian ilman kuluttajalle aiheutuvia kustannuksia. "Ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran. Tällainen oikaisu on suoritettava kohtuullisessa ajassa ja siten, ettei ostajalle aiheudu siitä kustannuksia tai olennaista haittaa. "[Kuluttajansuojalaki, 20.1.1978/38, 5-luku, 12§, Virheen oikaisu]

  
  • Minulla oli vähän sama homma, 32PW jne. sammahteli eikä lopulta toiminut ollenkaan, takuun umpeutumisesta kulunut puoli vuotta. Masiina maksoi 1200€, keräsin raivoa ja valmistauduin tappeluun, mutta myjältä sain Philipsin as.palvelun salaperäisen puh.nron (en nyt sitä mistään löytänyt) soitin sinne: nehän olikin ystävälllisesti valmiina tulossa vastaan "hyvitämme osien hinnan, ei tuon ikäisen pitäisi hajota jne.." lopuksi huollossa paljastui että TODENNÄKÖISESTI jossain nippelissä ollut valmistusvika alusta asti, jolloin kaikki menikin vielä takuun piikkiin; korjaus ei maksanut mitään! Eli myyjältä se as.palvelun nro ja sinne valittamaan, kyllä varmaan hyvittävät jotain, eihän tuo ikäloppu kone ole.

      
  • Ostin uuden telkkarin (jo viime vuonna), kun kyllästyin 5 vuotta vanhan Philipsin laukeiluun, nyt se on kunnossa ja kakkosteeveenä, mutta viiden vuoden aikana hajosi kaksi kertaa. Seuraavan kerran kun se leviää, niin lentää akkunasta pellolle! Kun lähdin tv-kaupoille, niin ajattelin vähän vedättää kauppiasta. Kun se alkaa kehumaan Philipsiä, niin saa kuulla täydeltä laidalta! Mutta yllätys oli suuri, kun paikallinen kauppias ei yrittänytkään myydä Philipsiä, vaikka taisi yksi kpl hyllyssä olla (paikallinen pieni kauppa). Kun aloin kysellä "muina miehinä" Philipsistä, niin se vastaili tyyliin, että kyllä mä sulle Philipsinkin myyn, mutta se laatu ei ole sitä mitä ihmiset luulevat. Kun entinen Philips on pelannut 30 vuotta, niin jengi luule että uudetkin ovat yhtä hyviä. Yhden asiakkaan hän joutui lähettämään kuluttajasuojaihmisten luo, kun itse ei voi eikä maahantuoja halua auttaa kaksi vuotta vanhan korjauskelvottoman tv:n kanssa...
    Aika juttua kauppiaalta. Tuli tv-kaupat, mutta merkki vaihtui... Kotona on enää kaksi Philipsin vehjettä; kelloradio ja leivänpaahdin. Kelloradion oon itse kerran korjannut, leivänpaahdin toimii, taitaa olla ainoa vehje jonka Philips osaa tehdä! :smile:
    ps. niin onhan niitä kolme vehjettä, unohdin sen paskan tv:n.

    [Kahvipannu muokkasi tätä viestiä 11.09.2005 klo 14:50]
      
  • Hei,

    ostin vuonna 2002 Philipsin telkkarin, jossa oli 12 k takuu. Kun telkkari oli ollut meillä 13 kk, siitä hajosi juovamuuntaja, joka Philipsin huoltofirman PhilEskon mukaan olisi pitänyt kestää 10 vuotta. Koska takuuaika oli päättynyt kuukausi aiemmin, Philips ei korvannut kuin puolet kustannuksista, eli minulle koitui 21 tuuman 250 euron telkkarista 85 euron lisälasku.

    Kun valitin tapauksesta Philipsille. niin sieltä Mikko kertoi, että "voi voi kun tapaus on suljettu ja päätökseen ei voi enää vaikuttaa koska se on jo lähtenyt eteenpäin Philipsin Nordic service teamile." Jos olisin tehnyt valituksen kuluttajaviranomaisille, niis sitten "tapaus olisi voitu avata uudelleen". Minulla puolestani oli sellainen tilanne, että opiskelin työn ohessa eikä minulla ollut aikaa tehdä kuluttajavalitusta, koska sitä ei ikävä kyllä voi Helsingissä tehdä verkkopalveluna!!!

    Lopputulema on siis, että Philips sulki tapauksen eikä korvannut 85 euron summaa. Minä puolestani suljin kukkaroni enkä ikinä osta Philipsiltä edes hehkulamppua!

    Terveisin

    eNigma

    P.S. Hehkulampuista puheen ollen, puolisoni osti valitettavasti nyt kesällä (2005) kaksi kappaletta Philipsin hehkulamppuja, jotka MOLEMMAT PUTOSIVAT KANNOISTAAN pöydälle. Toinen pysyi lampussa viikon ja toinen vain yhden päivän.

      
  • Philipsiin en koske edes pitkällä tikulla...! Taannoin hajosi Philipsin faxi takuuaikana, laite vietiin takuukorjaukseen. Vielä 6 kk:n (!) kuluttua laite oli työn alla jossain Tampereella, koska jotain tiettyä osaa ei oltu saatu. Saimme tilalle kyllä lainavehkeen, kunnes alkuperäinen Tampereen yksilö toimitettiin noin vuoden päästä asiakkaalle. Samoin Philipsin tavalliset hehkulamput ovat kestoltaan todella heikot, vaihto kyllästymistilanteessa Airamiin vähensi hehkulamppujen vaihtotarvetta 70%!. Olkaa tarkkoja!

      
  • Samanlaisia on täälläkin kokemukset,kahvinkeitin on kyllä kestänyt vaikka ei ole olenkaan sitä mitä pakkkauksessa luvattiin;esim 120min taimeri puuttuu, katkaisin on yksinapainen vaikka sen määräyksien mukaan pitäisi olla kaksinapainen.Oli halpakin,kai em syistä.
    Taisi olla juuri hehkulamppu jonka pakkauksessa luki "Made in China"
    johon minunkin Philips tuotteiden osto loppui.Ja kanta irtosi lamppua paikalle kiertäessä.Ikealtakin saa parempaa.

      
  • Minullapa kesti Hipilips-merkkinen videonauhuri sentään 2 ja puoli vuotta jonka jälkeen jokin vetomoottori alkoi piiputtaa. Korjausta ei kannata ajatellakaan, tokkopa varaosiakaan olisi enää saanut...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit