Topfield huoltoon

9 kommenttia

Vajaat kaksi vuotta vanha Topfield 5100-digiboksi, kahdella virittimellä ja kaapeliverkkoon, lähti sitten korjaukseen. Ongelmana on se, että näytössä on vain kellonaika, ei siis kanavaa tai tallennusta. Huoltoaika kahdesta kolmeen viikkoon ja tilalle annettiin perusboksi.No, pyysin tekemään samalla laitepäivityksen.

  
  • No vähällä olet päässyt, kyllä handanin kuustonninen piti pariin kertaan vaihtaa jopa uuteen takuuvuoden aikana, eikä ihan kokonaan kuntoon tullut sittenkään. Nyt on Vision, ja toimii kuin junan vessa.

      
  • Olisit ottanut sähköt pois muutamaksi kymmeneksi sekunniksi, niin ainakin 90% todennäköisyydellä boksi olisi taas toiminut. Tuo on vika mitä muillakin on esiintynyt, ja "kylmäboottaus" yleensä auttaa - kuten aika moneen muuhunkin Topparin (ja muidenkin digiboksien) kummallisiin vikoihin.



      
  • Kiitos neuvosta. Enpä huomannut bootata, joten ei ole enää sen suhteen mitään tehtävissä. Mutta jospa tulevaisuudessa siitä olisi apua. Muuten olen sitä mieltä, että kyseisten ,ostohetkellä yli 500 euron, laitteiden tulisi toimia moitteettomasti useita vuosia. No, me kuluttajathan olemme lopullisia laatutestaajia, mutta siitä pidän kiinni, että vaikka laitteen kahden vuoden takuu umpeutuu, niin senkin jälkeen myyjäliike vastaa käyttäjästä johtumattomista vioista, ja reilusti tulevaisuuteen.

      
  • Itselläni 5100 on toiminut moitteettomasti. Boxi on kuitenkin ruvennut pitämään outoa sirinää aina kun kovalevy on käytössä. Resonointi loppuu, kun boxin koteloa painaa hieman. Ääni on todella ärsyttävä jos haluaa katsoa ohjelmaa hiljaisella voluumilla. Takuuta olisi vielä jäljellä, mutta tuollainen ei taida oikein mennä takuun piikkiin...



    Onko muilla vastaavia kokemuksia?

      
  • Omassa kuukauden vanhassa 5100:ssa on uudesta saakka ollut kumma voimakas "sähköhurina", joka ilmaantuu noin 40 minuutin nauhoittamisen tai toiston jälkeen. Hurina kestää noin 10 minuuttia ja poistuu. Ääni palaa jos laite on päällä pitempään. Onko vika vai ominaisuus. Missä muuten noita Topfieldejä Helsingissä huolletaan. Pitääkö ajaa jonnekin Espoon tai Vantaan pelloille.

      
  • Minua on ärsyttänyt 5100 PVRc HDMI tallennuksissa esiintyvät katkokset. Ilmeisesti katkos syntyy silloin kun boksi aloittaa toisen ohjelman tallennuksen ja/tai lopetuksen. Siinä on ohjelmaversio 2,83.

    Uusin ohjelmaversio olisi 3,16, mutta olen ymmärtänyt että siinä on vielä bugeja.



    Ostin muutama viikko sitten mökille 4100 PVRt boksin. Toimii muuten hyvin, mutta EPG ei näy kuin 1-2 vuorokaudelta.

    Maahantuojan kotisivuilla on hienosti Tuotetuki sivusto josta voi sähköisesti lähettää kyselyn.

    Olen lähettänyt viikottain kyselyn tästä ongelmasta välillä Tekniseen tukeen, välillä Huoltoon, mutta vastausta ei ole tullut.



    Ehkä yksi syy saattaa olla siinä että ohjelmaversio on 1,18 ja viimeisin olisi 1,23.



    Pitäisi siis päivittää, mutta ongelmana on se että minulla on MacBook tietokone jossa ei ole sarjaliitäntää.



    Yleisesti ottaen, myyntipakkauksissa pitäisi olla merkintä ohjelmaversiosta ja myyjillä lista viimeisimmistä ohjelmaversiosta. Tällöin ostaja voisi joko vaatia myyjältä heti päivityksen tai jättää boksi ostamatta.

    On väärin että myydään ikään kuin vanhentunutta tavaraa joka selviää ostajalle vasta kotona laitteen asennuksen yhteydessä.

    Tietysti ostaja voi vaatia myyjää avaamaan pakkauksen ja laittamaan sähköt boksiin että pääsee katsomaan mikä ohjelmaversio boksissa on. Tämä ei tietysti onnistu marketeissa, siksi tuo ohjelmaversiomerkintä olisi hyvä olla pakkauksen kyljessä.



      
  • Minua on ärsyttänyt 5100 PVRc HDMI tallennuksissa esiintyvät katkokset. Ilmeisesti katkos syntyy silloin kun boksi aloittaa toisen ohjelman tallennuksen ja/tai lopetuksen. Siinä on ohjelmaversio 2,83.

    Uusin ohjelmaversio olisi 3,16, mutta olen ymmärtänyt että siinä on vielä bugeja.



    Ostin muutama viikko sitten mökille 4100 PVRt boksin. Toimii muuten hyvin, mutta EPG ei näy kuin 1-2 vuorokaudelta.

    Maahantuojan kotisivuilla on hienosti Tuotetuki sivusto josta voi sähköisesti lähettää kyselyn.

    Olen lähettänyt viikottain kyselyn tästä ongelmasta välillä Tekniseen tukeen, välillä Huoltoon, mutta vastausta ei ole tullut.



    Ehkä yksi syy saattaa olla siinä että ohjelmaversio on 1,18 ja viimeisin olisi 1,23.



    Pitäisi siis päivittää, mutta ongelmana on se että minulla on MacBook tietokone jossa ei ole sarjaliitäntää.



    Yleisesti ottaen, myyntipakkauksissa pitäisi olla merkintä ohjelmaversiosta ja myyjillä lista viimeisimmistä ohjelmaversiosta. Tällöin ostaja voisi joko vaatia myyjältä heti päivityksen tai jättää boksi ostamatta.

    On väärin että myydään ikään kuin vanhentunutta tavaraa joka selviää ostajalle vasta kotona laitteen asennuksen yhteydessä.

    Tietysti ostaja voi vaatia myyjää avaamaan pakkauksen ja laittamaan sähköt boksiin että pääsee katsomaan mikä ohjelmaversio boksissa on. Tämä ei tietysti onnistu marketeissa, siksi tuo ohjelmaversiomerkintä olisi hyvä olla pakkauksen kyljessä.



      
  • karwanaama:

    Itselläni 5100 on toiminut moitteettomasti. Boxi on kuitenkin ruvennut pitämään outoa sirinää aina kun kovalevy on käytössä. Resonointi loppuu, kun boxin koteloa painaa hieman. Ääni on todella ärsyttävä jos haluaa katsoa ohjelmaa hiljaisella voluumilla. Takuuta olisi vielä jäljellä, mutta tuollainen ei taida oikein mennä takuun piikkiin...

    Onko muilla vastaavia kokemuksia?




    Resonoinnin syy löytyy boxin sisältä. Etupanelin ja "konehuoneen" välissä on ohut peltilevy, joka on varsin huonosti kiinnitetty: vain boxin pohjaan muutamalla ruuvilla. Näin sivut ja yläreuna pääsevät vapaasti tärisemään kovalevyn pyöriessä. Varsinkin yläreuna koskettaa hieman koteloon ja siitä on seurauksena tuo ärsyttävä räminä. Itse korjasin tilanteen välittömästi, kun boxi täytti kaksi vuotta ja takuuaika loppui. Kotelo auki ja peltilevyn sivuille ja yläreunaan huopatarrasta muutamat suikaleet ja johan hiljeni. Ennen takuuajan täyttymistä tilapäisenä korjauksena oli pieni paino boxin päällä. Näin kotelo ja tuo peltilevy olivat sen verran tiukasti vastakkain, ettei räminää syntynyt.



    Käsittääkseni noita räminöitä on korjautettu myös huollossa, jossa on mm. vaihdettu koko levykelkka. Samalla saattavat vaihtaa myös koko levyn, jolloin menevät tallennetut ohjelmat. Ja huoltokeikka kestää yleensä usemman viikon.



      
  • Nyt tuli Topfield huollosta- kolme viikkoa kesti. Yllätys, yllätys, kovalevy vaihdettiin. Myyjäliike epäili näyttömodulivikaa ,mikä myös huoltolähetteeseen kirjattiin ja varmistettiin puhelinsoitolla Kjaellrufiin ( maahantuoja ja huoltojen tekij&#228:wink:. Kun hain laitetta liikkeestä, niin myyjä soitti huoltoon ja sieltä kerrottiin, että ei he huvikseen vaihda laitteen kalleinta osaa-eli kiintolevy oli pakko vaihtaa vian korjaamiseksi. Tappioksi tuli viitisenkymmentä tuntia tallennettuja ohjelmia, joista muutamien menetys korpeaa kyllä. Plussapuolelle kirjattakoon uusi kiintolevy ja laitteen päivitys.Digiboksien "Mersuunkin" voi tulla vikaa... Pikkuhiljaa hiipii mieleen epäilys, että en ole ainoa, joka vielä kokee karvaita yllätyksiä digiboksien kestävyyden kanssa. :confused:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit