Ongelmia DNA Mokkulan ja DNA:N asianhoidon kanssa

3 kommenttia

Laitan tämän tarinan tännekin.

Eteenkin, kun uusimmassa lehdessä oli aiheeseen liittyvä artikkeli.



Hankimme DNA:n Mokkula nettiliittymän suurin odotuksin myyjäliikkeen puheiden kannustamana.



Kaikki on kuitenkin osottautunut juuri päinvastaiseksi, mitä lupaukset antoivat odottaa.



Mokkula ei meillä toimi odotusten mukaisesti ja DNA ei suostu sopimusta (24 kk) purkamaan.





Olen kirjoitellut tarinaa Volvo Landian sivuille alusta alkaen.



http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=26909.0



Kelatkaa ketjua eteenpäin, niin pääsette itse asiaan.



Nimimerkki, jolla kirjoittelen, selviää aika pian...





Virallinen valitus asiasta lähtee Kuluttajariitalautakuntaan.



Ainoa seikka, mihin olen tyytyväinen tässä tapauksessa, on liittymän myyneen liikkeen

(DNA Ideapark Lempääl&#228:wink: myyjän asenne asian suhteen.



Siellä asian eteen on yritetty tehdä jotain.



Itse asenne ja asian hoitaminen DNA:n taholta on käsittämätöntä.





Tästä tulee vielä pitkä prosessi, mutta kaikki loppuu aikanaan...

  
  • En viitsinyt koko ketjua lukea, oli melko monta sivullista.

    Jokunen viikko sitten tyttärelleni hommasin Elisan "mokkulan". Ongelmia ei ole ollut, vaikka tytär sitä ahkerasti käyttääkin. Kuten mainostetaankin ja Elisan sivuiltakin kartasta ilmenee, tuntuu 3g-verkko olevan varsin kattava. Elisaan päädyin muutamasta syystä:

    Kotona on jo Elisan laajakaista

    3g-verkko on kattava

    Elisan sivuila löytyy kattavuuskartta ja sen perusteella sopivat paikkakunnat ovat 3g-aluetta

    Soneralla ei yhtä kattava oman karttansa mukaan

    DNA.n sivuilla ei edes kartaa näytetä

    DNA:sta olen kuullut huonoja juttuja



    Näyttäisi valinta osuneen oikaan.

      
  • Meillä homma edennyt sen verran, että saimme Kuluttajariitaalautakunnan välityksellä DNA:n vastauksen reklamaatioon.

    Saatatte arvata mitä se pitää sisällään. Mutta tässä hiukan maistiaisia:



    DNA:n tiedonsiirtopalveluiden erityisehtojen 1.3.2007 kohdan 6 mukaan DNA ei takaa aukotonta toimivuutta tiedonsiirtopalveluilleen kaikkialla kuluvuusalueen sisällä eikä tiettyä tiedonsiirtonopeutta.



    Tiedonsiirtopalvelu on luonteeltaan väistyvää liikennettä, joten tiedonsiirto voi tiläpäisesti hidastua tai keskeytyä, kun muille palveluille tarvitaan enemmän verkon kapasiteettia. DNA varaa oikeuden priorisoida muuta verkkoliikennettä tiedonsirtopalvelun yhteyteen nähden. Tiedonsiirtopalvelun yhteydessä mahdollisesti ilmoitetut tiedonsiirtonopeudet ovat teoreettisia enimmäisnopeuksia, todelliset yhteysnopeudet näitä alhaisempia.



    Tiedonsiirto toteutetaan "best effort"-periaatteella, eli asiakas saa suurimman nopeuden mitä kulloisellakin hetkellä on tarjolla. Tiedonsiirto käyttää hyväkseen verkossa esimerkiksi puhelinliikenteeltä vapaaksi jäävää kapasiteettia, joten ruuhkaisilla paikoilla datanopeus saattaa ajoittain olla normaalia pienempi.



    Edellä mainituin perustein DNA Finland oy katsoo, ettei XXX (eli min&#228:wink: solmiman dna Kimppa-sopimuksen purkamiselle ole perusteita ja liittymästä lähetetyt laskut ovat aiheellisia. Lisäksi DNA kiistää perusteettomina XXX:n vaatimukset matkakulujen korvaamisesta.



    DNA kuitenkin pahoittelee asian selvittämisestä XXX:lle aiheutunutta vaivaa ja mieliharmia.




    Kunnioittavasti

    XXXXXX XXXX

    DNA Finland Oy





    Raportoin lisää asian etenemisen myötä.

      
  • Sain welholta 2 kk:ksi testikäyttöön "mokkulan". Sisäl oli dna:n sim-kortti.

    Ihan hyvin pelas kaupunkialueella. Kesämökillänikin sen verta nopeutta, että sääkartat pysty hyvin tsiikaan.



    Elisa tarjos vastaavan 2 viikoksi veloituksetta (Leppävaaran Sello). Se olikin jo vaikeampi tikku, kun tyrkytti Saunalahden ja Elisan virusohjelmia läppäriini.



    Myös Soneran tikkua oon nyt testaillu. Se ainakin edullisin, kun vain 12 e luokkaa kk-maksu. Saatan pian irtisanoa kiinteän, hitaamman ja kuitenkin kalliimman lankanetti-liittymäni kokonaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit