Eiköhän liene turha kinata mikä pyörä parhaan näköinen, tai missä parhaat äänet, tai muuten paras, ne ovat makuasioita. Minun arvomaailmassani ovat kaikentyyppiset ja -merkkiset pyörät hyvännäköisiä ja äänet, on sylintereitä 2, 3, 4 tai 6, kaikkia n…
Ettei tämä palsta ihan kuihdu, niin kirjoitetaan välillä.
Olen testannut samassa nakupyörässä samoilla varusteilla neljää eri pleksiä, matalaa ja korkeampaa, sekä ilman pleksiä. Hyvää, mutta nakun ilmettä pilaamatonta pleksiä en ole löytänyt.
Ha…
En kuulu noihin ohituskaistan olemattomien turvavälien harrastajiin. Niitä todellakin näkee moottoriteiden ohituskaistoilla useita joka päivä. Näitäkin kuskeja ajatellen, kyllä se tumman auton auton perä varsin tehokkaasti hukkuu vaikkapa rekan sivu…
Epäilenpä, että ei tuo 1500 hyvitys kovin paljoa auton vaihtajia innosta. Autot, joihin hyvitystä voi hyödyntää, on käytännössä rajattu niihin kauppakasseihin. Ei niillä pitkää matkaa jaksa ajella.
Myös tuo sähköjäniksen epäily että autoala siitä v…
Mielenkiinnolla olen odotellut vastausta tuohon kysymykseen minäkin. Pari Toyotaa on perheessä ja jossakin vaiheessa voisivat vaihtua edelleenkin Toyotoihin. Renkaat tai niiden paikkaa pitää kuitenkin pystyä vaihtamaan kotona ilman vierailua Toytota…
Nyt näköjään arkistosta löytyy artikkeleita. Mutta en löydä zoomia muualta kuin valikkorivin Näytä Zoomaus -toiminnolla. Valikkoriviä vaan kun en normaalisti pidä näkyvissä, joten sen käyttö ei ole näppärää. Näyttäisi valitettavasti olevan tabletill…
Nyt pääsi jo arkistoon, mutta ei sieltä vielä ainakaan minun hakemiani artikkeita saanut ladattua.
Ei näitä uusia sivustoja laatiessa ole taidettu käyttöä ja käyttäjiä ajatella.
Toivottavasti sivustolle saadaan edes vauhtia lisää. Toistaiseksi käy…
Sellaista henkilöä, joka suolaa teille haluaa, en ole vielä tavannut (raskaan liikenteen edustajiakin tunnen useita). Kyllä kaikki kuulemani kommentit ovat olleet suolausta vastaan, usein hyvinkin voimakkaasti. Itsekin olen sitä vastaan. Jos mahdoll…
Jokainen voi arvosteluista ottaa huomioon sen, mikä on itselle tärkeintä. Eli siis kun jokin laite voittaa TM-testin, ei se sitä tarkoita että se olisi jokaiselle se paras. TM-testejä arvostan erityisesti siksi, että niissä on mukana hyvät mittaustu…
Ostin navigaattorin viime keväällä, osittain ehkä leikkikaluksikin. Toki toivoen oikeata hyötyäkin. Olen positiivisesti yllättynyt sen käyttökelpoisuudesta, varsinkin kun latasin siihen hetikohta uusimmat ohjelmistot, joilla sain lisää säätömahdolli…
Ei pitäisi olla kovin vaikeata sovittaa nopeutta sopivaksi kiihdytysrampilla (henkilö- ja pakettiautoilla) ennen moottoritielle puikahtamista. Mutta jostain syystä se näyttää useille autoilijoille olevan vaikeaa. Erityisen varovainen saa olla jos ed…
Eikohän kyse ole siitä, että kitkat valitseva on valmis tinkimään enemmän ajonopeuksistaan kelin niin vaatiessa kuin nastoilla ajava. Saattaa tuo varovaisuus näkyä tilastoissakin. Itse en ole valmis tinkimään niin paljoa, siksi ajan nastoilla, nasta…
Ei ollut peitetty, ajoin sekä suoraan moottoritiellä ja kerran myös samaiselle moottoritielle kyseisen kiihdytyskaistan kautta.
Mielenkiintoinen tuo ehdotuksesi että kiihdytyskaistalla voisi tai peräti pitäisi olla suurempi rajoitus kuin moottoriti…
Kylläpä heräsi vilkas periaatekeskustelu, onko ajovaloista päiväkäytössä hyötyä vai ei. Oma mielipiteeni ja havaintoni on että kyllä havaittavuus paranee huomattavasti kun käyttää valoja. Valaistusolosuhteista riippuu kuinka paljon. Valottomat voisi…
Kyllä minun mielestäni valomuisti on sellainen joka valot sytyttää ja sammuttaa automaattisesti, päälle unohtuneista valoista muistuttava summeri on vain muistutin.
Muuten, minulle on muodostunut pari käsitystä valomuisteista, saa korjata jos olen …
MInä ajan joka päivä yhden taulun ohi. Hyvin toimii ja samalla mittarinopeudella näyttää samaa lukemaakin eri kerroilla.
Sen olen havainnut että pienikin nopeuden muutos, kiihdytys tai jarutus muuttaa lukemia ällistyttävän paljon, paljon enemmän ku…
Olen näitä talvirajoituksia koko ajan ihmetellyt. Ja viélä enemmän tutkimustuloksia joissa on väitetty että 3/4 autoilijoista ne hyväksyy. Onkohan se sama 3/4 joka niitä ei kuitenkaan noudata, eli harva niitä noudattaa ellei keli ole ns. huono.
Minu…
[quote title="08.01.2005 klo 21:37 smartass kirjoitti"]
Liikenneturvallisuuttakaan suolaus ei välttämättä paranna: luotetaan liikaa liukkauden ehkäisyyn ja ajataan kuin kesäkelillä. Koskaan ei tiedä onko liukasta vai ei ja kuitenkin aina välillä on.…
Mistä löytyy vielä autoja joissa ei ole ajovaloautomatiikkaa? Luulin että viimeiset sellaiset on tehty 80-luvulla.
Tuota olen ihmetellyt kun yllättävän paljon tosiaan autoja tulee vastaan pimeänä, vieläpä melko uusiakin (saksalaisia taitavat olla en…
En autooni huoli mitään ajonvaudenhallintajärjestelmiä niin kauan kuin autoja ilman sitä löytyy. Kyllä minä ehdottomasti haluan olla itse se joka sitä autoa hallitsee ja siitä tuntumasta nautiskeleekin. ABS:t autossani ovat, niistä ei ole haittaa jo…
Kun tulin väittäneeksi että käyttämättömän Noten alustassa näin ruostepilkkuja, niin tilaisuuden tullen kurkistelin uudestaan Noten alakertaa eilen Autokeskuksen autonäyttelyssä. Kyllä ne edelleenkin olivat ruostepilkkuja jotka siellä oli. Tässä yks…
Kyllä minun käsitykseni mukaan tukivarsiin kuuluu ihan tukeva, "musta" massa. Tukivarret varsinkin takana ovat alttiina melkoiselle hiekka- ja kivipuhallukselle. Niinkuin on tiedetään, joissain autoissa tukivarret ovat hyvinkin ruosteherkkiä. Omassa…
Joo, en ryöminyt katsomaan, ne olivat ruosteenruskeita pilkkuja mustalla pinalla. Aivan ruosteelta näyttivät kauempaa katsottuna. Jos olivat roiskunutta alustamassaa, niin miksi vain roiskunutta, tukivarsihan pitäisi ehdottomasti ruostesuojata kokon…
Ei voi kokemuksen syvällä rintaäänellä puhua, kun on Notella ajanut vain yhden koeajon. Mutta saa kai sen perusteella mielipiteenään kertoa että kokemus oli positiivinen.
Ihan mielenkiinnosta pikkudieseliä kohtaan kokeilin sitä tehokkaampaa 1.5 l d…
Minulla oli ilo, jos niin voi sanoa, opetella ajamaan 70-luvulla ja aloittaa opiskelut vm. -65 mallisella Opel Kadetilla, A-mallilla. Ihan hirveä ajo-ominaisuuksiltaan. Seuraavat olivat sitten parempia, jopa aikansa mittapuun mukaan hyviä ajo-ominai…
ESC:tä ei vielä minun autoissani ole ollut, parissa autossa, samoinkuin vaimon autossa on/on ollut ABSsit.
Ensimmäisessä ABS-autossani 90-luvulta nämä ABSsit olivat tosi hyvät, eivät häirinneet millään kelillä tehojarrutusta. Antoivat jopa lumessa…