Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Kyllähän sitä katselee, mutta kyllä Top Gear on huomattavasti parempi.
  • Koska makuasioista sopii kiistellä, on tuo Nissan ihan nätti, varsinkin sisältä. Tai olisko nätti liian hempeä sana, sanovaan vaikka sopivan raa'n näköinen.
  • Kyllä entisenä Saabistina GM:n touhu surettaa. Vielä vähän aikaa sitten olisin voinut uudestaankin palata Saabin ajajaksi, mutta en kyllä Saabin nimen alla halua ostaa Opelia, tai Subarua tai muuta vastaavaa mekkiä.
  • Laaja-arkistohan on kestotilaajille tarkoitettu osasto, ei kai sinne muut pääsekään kun kestotilaajat. Joskus, kuukausia siten oli pitkään ilmoitus käyttäjätunnusten muuttamisesta. Minulla, kuten ei ainakaan kaikilla muillakaan, ei ole tapahtunut k…
  • Kolme tärkeintä: -Kunnolliset ajo-ominaisuudet myös talvella -Kunnolliset ajovalonpesurit (ja tietysti valot) -Ei ajonvakautusjärjestelmää
  • [quote title="27.06.2005 klo 09:25 Byrokraatti kirjoitti"] Haloo! Jokainen kiinnostunut voi tehdä TM-pisteytykselle oman painotuksensa. Aivan, oli testi mikä hyvänsä, muodostan oman arvioni omien painotusteni mukaan. Luultavasti on kylläkin oaljon …
  • Opel Kadet A-malli vm. -65. Poikittainen lehtijousi edessä, takana jäykkä akseli tuettuna pitkittäisllä lehtijousilla ja lyhyt aksliväli. Aivan kamala liukkaalla kelillä. Eikä kehumista laadusta muutenkaan. Oikeastaan Vielä huonompi oli saman ikäl…
  • Rengaspaineista riittää keskustelua monella palstalla vuodesta toiseen. Vanhan uskomuksen mukaan liian korkeat paineet kuluttavat keskeltä ja liian matalat reunoilta. Tuo ei kait enää nykyrenkailla pidäkään paikkaansa. Liian matalat paineet keskip…
  • Jännitteensäädinhän tuota voi aiheuttaa. Oireet sopisivat ainakin vanhempiin autoihin, eli autoihin, joissa ei ajovalojen sähköjä muokata. Tuo jännitteensäädin on laturissa, tai oli ainakin 15-20 vuotta sitten kun ajovalojen välkkymisen vuoksi yhtee…
  • Jousien katkeamisesta olen kuullut, lukenut ja hieman omakohtaistakin kokemusta on, että saksalaisissa autoissa merkistä riippumatta jouset napsahtelee poikki. Minulla on ollut kolme eri merkkistä saksalaista autoa, kaikista on katkennut yksi tai …
  • Kyllähän tuo vahvasti viittaisi jäähdyttäjän lämpötila-anturin vikaan. Se kytkeytyy päälle kylmänäkin, eikä tuo vika varmasti näy vikakoodeissa. Toisena vaihtoehtona mietiskelin ilmastointia, jääkö puhallin jäähdyttämään ilmastoinnin lauhdutinkenn…
  • Vaimon sitikassa on omalla kiertopumpulla varustettu lämmitin. Se on kytketty lämmityslaitteelta tai imusarjalta termostaatinkoteloon menevään letkuun. Toimii verkkovirralla, lämmittää veden ja työntää vesipumpulta lohkon sisään. On tehokas, huoma…
  • Oman kokemuksen mukaan Osram Nigtbreaker Plus kestoikä on ihan eri luokkaa kuin sama ilman plussaa. Nykyisessä autossani ei vielä pitkää kokemusta ole. Edellisessä kestivät hyvinkin vuoden, n. 35 000 km, eli syksystä syksyyn. Aina syksyisin vaihdoin…
  • Yllätyin, että 2000-luvun autoissa on vielä peltisiä bensatankkeja, eikä pelkästään muovisia. Itse olen peltisen viimeksi nähnyt 80-luvun autossa. Silloinkin jo osassa autoista oli muovinen tankki.
  • Yhden talven olen ajanut näillä Misukoilla, oisko kilometrejä tullut n. 15 000 km. Eipä oikeastaan juurikaan kulumisen merkkejä, nastatkin terhakasti pystyssä, eikä löystyneet/kaatuneet. Urasyvyyden muutosta en ole mitannut. Selvästi meluisammat ku…
  • Niinpä näkyy, DOT-hyväksytyissä valoissa ja muissakin jos auto on tarpeeksi vanha ja siihen vanhaan autoon sopivat xenonumpiot löytää... Halogeenilamppujenhan tilalle samaan umpioon ei saa vaihtaa Xenon-lamppuja, vaikka sellaisiakin myydään.
  • Laittomiahan ne, katsastuksessa tai ratsiassa ratsiassa ei taatusti kelpaa.
  • Eiköhön ne yövaloasetukset, sekä automaattinen, että käsivalinta ole jo kaikissa, halvimmassakin malleissa. Pimeällä kirkkaana loistavia naveja kyllä usein näkee, lienevätkö sitten vanhoja malleja. Luulen, että taitaa osassa olla syynä ettei ole per…
  • Olen jo muutaman vuoden ajanut venäläisillä Michelin X-Ice North-talvirenkailla. Ei valittamista valmistusmaasta huolimatta, vaikka hieman "järkytyin" kun renkaiden kyljestä tekstin "Made in Russia" luin.
  • Hiacesta en tiedä, muutaman muun auton palautussyteemiä olen katsellut. Kysyjän tarkoitukseen parhaan toteutuksen olen nähnyt Sierrassa, siinä oli ratin navan sisäkehällä, koko matkalla, palautushampaita. Siinä ei olisi siis ollut yhtään väliä missä…
  • En ole henkilökohtaisesti nähnyt lopputulosta, mutta niinhän monet lehdet, jotka ovat sen testanneett, väittävät, TM myös. Luulen että lopputulos on parempi. Jos joutuu maalaamaan uudestaan, sen huomaa aina, varsinkin metalliväreissä. Ihan samalla …
  • H7-lampppujen kestävyyttä moititaan huonommaksi kuin H4-lamppujen. Tottakin osittain laienee, mutta auto taitaa vaikuttaa enmmän. Itselläni on H4-lamput, vaimolla H7:t, samanlaiset Philips Vision Plus lamput molemmissa, niitä olen käyttänyt jo useam…
  • Jäipä edelisestä mainitsematta, jos kyseessä on vain hieman epätasaisesta (=uraisesta) jarrulevystä, niin palat sopeuvat siihen nopeasti. Pari-kolme tiukkaa jarrutusta ja se on siinä.
  • Juuri uusittu jarrupalat? Voisko siis olla vaan ruosterantu, tai kulumaton, vahvempi kaistale jarrulevyn ulko- tai sisäreunassa? Paloja vaihtaessa on joskus syytä pitää viilaa tai muuta kovaa teräväreunaista esinettä jarrulevyn sisä- ja ulkokulmaa v…
  • Tottakai nastakin kuluttavat teitä, mutta eiköhän se suolaus ole pahin kuluttaja, rapauttaa tienpintaa. Huomaa selvästi kun siirtyy tiepätkälle jota ei juurikaan suolata talvella. Ihanan sileätä, uratonta pintaa. Tietysti vertailussa pitää ottaa huo…
  • Mistä tiedät akun olleen tyhjä ? Jospa olikin muu vika ? Pyörittikö ollenkaan, vai oliko ihan mykkä startatessa ? Paloiko edes ajovalot ? Olisiko ajovalot jääneet päälle ? Himmenivätkö ajovalot startatessa? Onko sen jälkeen tehnyt vastaavaa ? …
  • Linkkisi osoittamaa sivua ei löydy.
  • Tuttu, jokatalvinen juttu. Jo useammasta, erimerkkisestä autosta tuttu. Nimittäin autoista, joissa on takana levyt. Etujarrut eivät niin herkät ole jäätymään, ovat lämpimämmät ja vielä moottorin läheisyys lämmittää. Myöskään etupäähän ei lunta niin …
  • Paljon ajavalla voi asia olla hieman erilainen. Kuten kirjoitin melkein kaikilla riittää renkaiden vaihdon yhteydessä tehtävä päiden vaihto. Itse ajan n. 35 000 km vuodessa, niillä kilometreillä ei vielä eturenkaiden kuluminen ole huomattavasti taka…
  • Lainaus:27.07.2004 klo 09:05 pitsku kirjoitti Ostin just eteen kaks NRE:tä ja maksoi 95 euroo asennettuna! Miksi joku ostaa vain kaksi rengasta? Mielestäni renkaat pitää ehdottamasti kuluttaa (siis vaihtaa edestä taakse ja päinvastoin) ajok…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
32 aloitettua keskustelua
284 viestiä
0 ×   0 ×