Tekniikan maailma, 1986

4 kommenttia

Hei

Onkohan kenelläkään TM:n keskusteluiden seuraajalla hyllyssään vielä tallessa Tekniikan maailman vuonna 1986 julkaisemaa Mikrotietokoneopas 86 -ohjelmalevykettä?

Olisin kovin kiinnostunut tästä lerpusta :)

  
  • Olen tilannut lehden vuodesta -85, mutten tuollaista muista, vaikka Commodore 64 ehkä vielä tuolloin olikin ahkerassa käytössä. Minun muistini huonous ei silti nyt ole pointtina. Kiinnostaa tietää, mikä kone tuollaista lerppua osaa lukea?

      
  • @Herbert kirjoitti:
    Olen tilannut lehden vuodesta -85, mutten tuollaista muista, vaikka Commodore 64 ehkä vielä tuolloin olikin ahkerassa käytössä. Minun muistini huonous ei silti nyt ole pointtina. Kiinnostaa tietää, mikä kone tuollaista lerppua osaa lukea?

    Moi

    Anteeksi hidas vastaus. Tuo lerppu piti tilata erikseen joten ei sitä varmaan moni hankkinut.. Käytännössä se kai sisälsi lehdessä olleita tietokonejuttuja ja koodeja.

    En ole varma oliko siitä eri versioita vai oliko se C64lle tai Pclle. Nyt sen saisi toki samalla koneella luettua.

      
  • Mahtaako tuon ikäinen lerppu enää olla luettavissa millään koneella, jos sitä on säilytetty jossain ullakolla tai autotallin perällä pahvilaatikossa kaikki nämä vuodet?
    Sinänsä kyllä kiinnostaisi itseäkin että mitä tuolla lerpulla oikein oli ja mille koneelle se oli tarkoitettu?

      
  • muokattu 18.07.2019 09:35

    Hei

    Jälleen vähän myöhäinen vastaus mutta:

    @>; @Lukutaidoton kirjoitti:

    Mahtaako tuon ikäinen lerppu enää olla luettavissa millään koneella, jos sitä on säilytetty jossain ullakolla tai autotallin perällä pahvilaatikossa kaikki nämä vuodet?

    Jos levy ei ole fyysisesti kärsinyt vahinkoa tai joutunut magneettien alle haudatuksi niin lukukelpoisuus on edelleen varsin hyvä.

    Sinänsä kyllä kiinnostaisi itseäkin että mitä tuolla lerpulla oikein oli ja mille koneelle se oli tarkoitettu?

    Lerpulla oli kaiketi jo TM:ssä sekä Mikrotietokoneopas 1986 -kirjasessa julkaistuja aikalaiskoneiden arvosteluja sekä ohjelmistoja. Siitä en ole varma mille koneelle tai koneille sitä oli saatavilla.

    Näiden vanhojen medioiden etsintään voi tutustua Facessa tai netissä tutustumalla Kasettilamerit -yryhmän toimintaan :)

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit