Kesävisa 2; Mikä auto?

3 kommenttia

Ostin 2 vuotta sitte uuden auton. Maksoin velalla 30 000€. Kauhea summa ja puolet velkaa.
Monta vuotta maksuja.
Siinä on kaikki nykyajan varusteet ja turvavarusteet. Tykään kokonaisuudesta. En aivan kaikista pikku tyyliseikoista. Toiminta silti täysin virheetöntä.
Olen nyt ajanut 33 700 km. Keskikulutus 4.6/100 vaihdellen kesän 3.8-talvipakkasten 5.2/100 km. Ilman polttomoottoria ja bensaa olen ajanut nyt pelkällä sähköllä noin 10.000 km. Autoa ei voi ladata töpselistä. Mikä automalli?

  
  • Veikkaan Toyota Corollaa, vaikka antamasi vihje "kaikki nykyajan varusteet" saattaakin herättää useampia tulkintoja?

    Ovatko kulutuslukemat tankkikirjasta vai ajotietokoneesta?

      
  • muokattu 30.06.2021 08:27

    Maksoit velalla 30000 €, joka on kertomasi mukaan siis puolet maksamastasi summasta, joka voi siis tarkoittaa välirahaa. Tulkitsinko oikein?

    Ps. Viisastelutarpeen saa aikaan lauseet " Ilman polttomoottoria ja bensaa olen ajanut nyt pelkällä sähköllä noin 10.000 km. Autoa ei voi ladata töpselistä."

    Mitä väliä sillä on, montako kilometriä olet ajanut sähköllä? Sillä on väliä että autosi on kuluttanut 4,6 litraa bensaa ja 0 kWh sähköä satasella.

      
  • 740 GLE voitti: Onnea. Käy Teboililla munkkikahveella voiton kunniaksi. Hyvää kesää. ps. Pääsee sillä 1000 km 43 litran tankilla. Helposti. Tosin bensamittari uhkailee jo 200 km etuajassa. Mutta kokeilin pohj.reissulla 5 l varatankki mukana. No se siitä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit